Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος
ΜΑΘΗΜΑ: Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων

2 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Ανάλογα με αριθμό χρηστών Ενός χρήστη (Single User) Win95/98/2000 Apple Mac MS-DOS UNIX, LINUX, NOVELL, VMS, OS400 Πολλών χρηστών (Multiuser) Win NT και επόμενα

3 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Ανάλογα με τύπο επεξεργασίας Κατά Δέσμες (Batch) Συναλλαγών (Transaction) Διαλογική ή Αλληλεπιδραστική (Interactive) Μερισμού χρόνου (Time Sharing) Πραγματικού χρόνου (Real Time) Κατανεμημένη ( Distributed) Με ανοχή σφαλμάτων ή Άνευ Παύσης (Fault Tolerant ή Non Stop) Πελάτη – Εξυπηρετητή (Client – Server)

4 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Κατά Δέσμες (Batch) Οι χρήστες υποβάλλουν εργασίες και το ΛΣ τις εκτελεί με τρόπο ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση. Παράδειγμα: μισθοδοσία

5 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Συναλλαγών (Transaction) Συνεχής επικοινωνία χρήστη- συστήματος για να δοθεί απάντηση το συντομότερο δυνατό. Παράδειγμα: τράπεζα

6 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Διαλογική ή Αλληλεπιδραστική (Interactive) Συνεχής επικοινωνία, ο χρήστης θέτει ερωτήματα και το σύστημα απαντά. Ο χρήστης ελέγχει την πορεία της επεξεργασίας. Παράδειγμα: χρήση βάσης δεδομένων.

7 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Μερισμού χρόνου (Time Sharing) Το σύστημα μοιράζει και χρεώνει τις υπηρεσίες του σε πολλούς χρήστες. Παράδειγμα: σύστημα Σχολής που χρησιμοποιείται από σπουδαστές και εκπ. Προσωπικό.

8 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Πραγματικού χρόνου (Real Time) Απαιτείται άμεση και εξασφαλισμένη απάντηση σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Παράδειγμα: βιομηχανικές διεργασίες, διαστημόπλοια.

9 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Κατανεμημένη ( Distributed) Η/Υ γεωγραφικά διασκορπισμένοι αλλά φαίνονται σαν ενιαίο σύστημα. Γρήγορη εξυπηρέτηση στους κατά τόπους χρήστες που μπορούν να αντλούν πληροφορίες ή να ενημερώνουν τοπικά κέντρα επεξεργασίας. Παράδειγμα: τελωνεία , εφορίες

10 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Με ανοχή σφαλμάτων ή Άνευ Παύσης (Fault Tolerant ή Non Stop) Σύστημα που συνεχίζει να λειτουργεί ακόμα και αν συμβεί λάθος ή βλάβη. Παράδειγμα: Τραπεζικές εργασίες, όργανα ελέγχου αεροσκαφών.

11 1.2.2 Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων
Κατηγορίες Λειτουργικών Συστημάτων Πελάτη – Εξυπηρετητή (Client – Server) Σταθμοί εργασίας συνδεδεμένοι με Server. Μπορούν να λειτουργήσουν και ανεξάρτητα. (συστήματα 2 σειρών 2-tier) Πελάτες συνδεδεμένοι με server που εκτελεί την εφαρμογή και που συνδέεται με άλλον server που υποστηρίζει Βάση Δεδομένων ( 3- tier). Όταν παρεμβάλλεται το διαδίκτυο, οι πελάτες συνδέονται με server ιστού και έπειτα με το υπόλοιπο σύστημα. (multi-tier)


Κατέβασμα ppt "ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google