Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεEtor Bakas Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών και Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση» Υπεύθυνοι Προγράμματος: Περσεφόνη Φώκιαλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εμμανουήλ Κόνσολας, Επίκουρος Καθηγητής Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Επίκουρη Καθηγήτρια Φοιτήτρια Φώτη Κλεοπάτρα Α.Μ. 421/2006087
2
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΟΔΟΣ
3
Εισαγωγικά στοιχεία Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Υγείας «Δίοδος» Ξεκίνησε τη δράση του το 2000 Δραστηριοποιείται στον τομέα της πρωτογενούς πρόληψης των εξαρτήσεων από ουσίες και της προαγωγής της υγείας
4
Ταυτότητα Κέντρου Πρόληψης Έχει τη μορφή Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας στην οποία συμμετέχουν οι τοπικοί φορείς: Δήμος Ροδίων Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Δωδεκανήσου Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία υποστήριξης προγραμμάτων πρόληψης «Ελπίδα» Ο Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.) έχει την επιστημονική εποπτεία και καλύπτει το 50% των δαπανών
5
Ταυτότητα Κέντρου Πρόληψης Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από εκπροσώπους όλων των φορέων-εταίρων του Κέντρου Πρόληψης Στην περιοχή ευθύνης του Κέντρου Πρόληψης ανήκουν τα νησιά Ρόδος, Καστελόριζο, Σύμη, Χάλκη, Τήλος, Κάρπαθος, Κάσος
6
Ταυτότητα Κέντρου Πρόληψης Η Διεπαγγελματική Ομάδα της Διόδου συγκροτείται από εξειδικευμένα στελέχη: την Επιστημονικά Υπεύθυνη (Παιδαγωγός), τα Στελέχη Πρόληψης (δύο Κοινωνικούς Λειτουργούς, μία Κοινωνική-Κλινική Ψυχολόγο), τη Γραμματέα
7
Ταυτότητα Κέντρου Πρόληψης Το Κέντρο Πρόληψης απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν άμεση εμπλοκή με τη χρήση ουσιών Ειδικότερα σε γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε παιδιά και εφήβους μαθητές, αλλά και σε ολόκληρη την κοινότητα
8
Στόχοι Προγραμμάτων Πρόληψης Η ενδυνάμωση των υγιών μηχανισμών ατόμων και ομάδων (οικογένεια, σχολείο, σύλλογοι, επιστημονικά σωματεία κλπ.) που λειτουργούν ως φυσικοί φραγμοί ενάντια σε κάθε είδους εξάρτηση Η εκπαίδευση σε νέες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να ζήσει ο άνθρωπος σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο
9
Στόχοι Προγραμμάτων Πρόληψης Η ενθάρρυνση της αυτενέργειας, της επικοινωνίας και της ανάπτυξης σχέσεων συνεργασίας μεταξύ ατόμων και ομάδων μέσα στην κοινωνία Η δημιουργία ενός μεγάλου δικτύου ευαισθητοποιημένων πολιτών που θα λειτουργεί υποστηρικτικά στο έργο της Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας
10
Προγράμματα Πρόληψης Α. Για Γονείς: Υλοποίηση προγραμμάτων- σεμιναρίων βασισμένων στη μεθοδολογία της βιωματικής εκπαίδευσης με θεματικές όπως: Επικοινωνία στην οικογένεια, Ανάγκες γονέων- παιδιών, Διαπροσωπικές σχέσεις Β. Για Εκπαιδευτικούς: Οργάνωση σεμιναρίων με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους στις νέες παιδαγωγικές ανάγκες, την εφαρμογή προγραμμάτων προαγωγής της υγείας και την ενίσχυσή τους στο δύσκολο ρόλο του «παιδαγωγού»
11
Προγράμματα Πρόληψης Γ. Για Εφήβους-Παιδιά: Εφαρμογή προγραμμάτων με στόχο την εκπαίδευση σε προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες μέσω της αξιοποίησης των πηγών που ήδη διαθέτει: τη σχέση με τον εαυτό του, την οικογένειά του και την ομάδα των ομηλίκων-Ενδεικτικά προγράμματα: Συναισθηματική Αγωγή, Διατροφικές Συνήθειες, Διαφορετικότητα, Ανακύκλωση Παιχνιδιών Δ. Στην Κοινότητα: Υλοποίηση δράσεων που αφορούν στην ενημέρωση και κινητοποίηση του κοινού ή σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες (λειτουργοί υγείας, σύλλογοι, ομάδες εθελοντών κλπ.)
12
Περιεχόμενο Πρακτικής Άσκησης Στον τομέα διοίκησης Γραμματειακή-τηλεφωνική υποστήριξη Αρχειοθέτηση-ταξινόμηση εγγράφων και εντύπων Δημιουργία έντυπου υλικού Στον εκπαιδευτικό- επιστημονικό τομέα Συμμετοχή σε διεπαγγελματικές και διεπιστημονικές συναντήσεις Συμμετοχή σε βιωματικά σεμινάρια που υλοποιήθηκαν με ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών Κατασκευή υλικών χρησιμοποιούμενων στα προγράμματα και στα σεμινάρια
13
Αποτίμηση εμπειρίας Πρακτικής Άσκησης Απόκτηση ωφέλιμων γνώσεων και μεθοδολογικών εργαλείων Εμβάθυνση στην εφαρμογή της ψυχολογικής- συστημικής θεώρησης του εκπαιδευτικού χώρου Σύζευξη και πρακτική εφαρμογή του θεωρητικού ψυχολογικού και παιδαγωγικού υπόβαθρου Απόκτηση χρήσιμης επαγγελματικής εμπειρίας και άνοιγμα νέων επαγγελματικών οριζόντων Θετική εκτίμηση του έργου του Κέντρου Πρόληψης, της ενεργούς συμμετοχής του στην κοινότητα και των ποικίλων δράσεων που υλοποιεί Ιδιαίτερη σημασία του ρόλου της Πρόληψης στην εκπαίδευση, την οικογένεια και γενικότερα την κοινωνία
14
Ευχαριστώ πολύ !!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.