Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεEleftherios Lagos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού 6.2 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα
2
6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού
Ποιοι γράφουν τις εντολές των προγραμμάτων (κώδικας); Οι προγραμματιστές!
3
6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού
Οι προγραμματιστές γράφουν τα προγράμματά τους σε τεχνητές γλώσσες που λέγονται γλώσσες προγραμματισμού
4
6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού
Οι γλώσσες προγραμματισμού Κάθε εφαρμογή στον υπολογιστή έχει αναπτυχτεί με κάποια γλώσσα προγραμματισμού Εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου
5
6.1 Η Γλώσσα μηχανής Αλφάβητο : 0 και 1 (δυαδικά ψηφία)
Τα προγράμματα σε γλώσσα μηχανής απευθύνονται σε συγκεκριμένο υλικό (επεξεργαστή) Άριστη γνώση του υλικού του υπολογιστή Κάθε τύπος υπολογιστή (με διαφορετικό επεξεργαστή) έχει τη δική του γλώσσα μηχανής
6
Δύσκολος εντοπισμός και διόρθωση των λαθών
6.1 Η Γλώσσα μηχανής Πλεονεκτήματα Άμεση εκτέλεση Ταχύτητα Μειονεκτήματα Δύσκολη χρήση Δύσκολη εκμάθηση Δύσκολος εντοπισμός και διόρθωση των λαθών
7
6.1 Συμβολικές Γλώσσες ή Γλώσσες Χαμηλού Επιπέδου
Εντολές: συντομογραφίες λέξεων της Αγγλικής Γλώσσας Στενά συνδεδεμένες με την αρχιτεκτονική του υπολογιστή. Ένα πρόγραμμα σε συμβολική γλώσσα για έναν υπολογιστή δεν μπορεί να μεταφερθεί και να εκτελεστεί σε κάποιον άλλον. Συμβολομεταφραστής: Μεταφράζει το πρόγραμμα από συμβολική γλώσσα σε γλώσσα μηχανής για να εκτελεστεί
8
6.1 Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου
Ευκολότερη συγγραφή, διόρθωση και συντήρηση προγραμμάτων Τα προγράμματα είναι ανεξάρτητα από τον τύπο του υπολογιστή στον οποίο θα εκτελεστούν. Κοντά στην φυσική μας γλώσσα Έχουν αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό. Μεγάλο πλήθος γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. C, C++, Java, PHP, Python, Javascript, Perl, Visual Basic, Ruby, Lisp, Pascal, Prolog, Logo, MATLAB
10
6.1 Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου
11
Εργαλεία Προγραμματισμού
Τι είναι ο προγραμματισμός ή κωδικοποίηση; Η εργασία σύνταξης ενός προγράμματος. Δημιουργική διαδικασία! Προγραμματιστικό περιβάλλον ή περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών Συντάκτης κειμένου (editor) Μεταγλωττιστή ή διερμηνέα (compiler – interpreter) Συνδέτης (linker) Εργαλεία εντοπισμού λαθών (debuggers)
12
Συντάκτης κειμένου (editor)
Εδώ γράφουμε το πρόγραμμα (τις εντολές) Απλός συντάκτης – βασικές λειτουργίες (όχι Word!) Το πρόγραμμα ονομάζεται πηγαίος κώδικας (source code).
13
Συντάκτης κειμένου (editor)
14
Συντάκτης κειμένου του NetBeans
15
Συντάκτης κειμένου (editor)
16
Μεταγλωττιστή ή διερμηνέα (compiler – interpreter)
Πηγαίο πρόγραμμα Αντικείμενο πρόγραμμα (object) Έλεγχος για λάθη. Κατάλληλα μηνύματα για τα λάθη Αν το πρόγραμμα είναι σωστό Αντικείμενο πρόγραμμα Αντικείμενο πρόγραμμα (γλώσσα μηχανής) – ΌΧΙ ακόμη εκτελέσιμο από τον υπολογιστή
17
Συνδέτης (Linker) Συνδυάζονται Αντικείμενο πρόγραμμα
Βιβλιοθήκη της γλώσσας Βιβλιοθήκη του προγραμματιστή Συνδυάζονται Εκτελέσιμο πρόγραμμα (executable) Σε Γλώσσα Μηχανής Άμεση ετέλεση από CPU
18
Εργαλεία εντοπισμού λαθών (debuggers)
Βοηθάνε στην εύρεση και επιδιόρθωση των λαθών Τι ακριβώς συμβαίνει στο παρασκήνιο
19
Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Επαγγελματίες προγραμματιστές Σχεδίαση Κωδικοποίηση Έλεγχο λαθών Συντήρηση κ.α. Dev-C++, BlueJ, JBuilder, NetBeans IDE, Eclipse, Microsoft Visual Studio, Apple Xcode, Komodo IDE Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Ανάπτυξης (IDE)
20
Το περιβάλλον Dev-C++
21
Το περιβάλλον JBuilder
22
Το περιβάλλον Microsoft Visual Studio
23
Το περιβάλλον Komodo IDE & EDIT
24
Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Προηγμένες λειτουργίες Οπτικοποίηση με διαγράμματα των τμημάτων μιας εφαρμογής Αυτόματη συμπλήρωση εντολών Εργαλειοθήκες για δημιουργία του γραφικού περιβάλλοντος – διεπαφής (GUI) Εγκατάσταση και λειτουργία σε διάφορα Λ.Σ. Υποστηρίζουν όλες τις δημοφιλείς Γλώσσες Προγραμματισμού (Java, C/C++, Python, PHP) Ανάπτυξη αυτόνομων εφαρμογών – Εφαρμογών για το Internet – Εφαρμογών για φορητές συσκευές (tablets, smartphones)
25
Εκπαιδευτικές Γλώσσες - Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Πρώτα βήματα προγραμματισμού Ανάπτυξη μικρών και απλών εφαρμογών Εισαγωγή στις βασικές εφαρμογές του προγραμματισμού Logo-like περιβάλλοντα (Microworlds Pro) Γλώσσα LOGO (εντολές π.χ. Μπροστά 100)
26
Προγραμματιστικοί μικρόκοσμοι
Ένας προγραμματιστή-κεντρικός ήρωας (χελώνα-ρομποτ-πασχαλίτσα) Περιορισμένο ρεπερτόριο εντολών – απλή σύνταξη Οπτικό περιβάλλον- ευκολότερος ο έλεγχος (Δημιούργησε η χελώνα το τετράγωνο;) Εντολές με Σύρσιμο και Αποθήκευση (με blocks π.χ. Scratch, BYOB) Τρισδιάστατοι απεικόνιση (Kodu, Yenga, StarLogo, TNG)
27
Game Maker
28
Alice
29
App Inventor
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.