Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPyramus Petros Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
2
Ορισμός τέχνη είναι η ανάγκη του ανθρώπου να εκφράζει το ωραίο,
να εξωτερικεύει τα συναισθήματά του και τις ιδέες του με τη δημιουργία έργων που προκαλούν αισθητική συγκίνηση και απόλαυση Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
3
Η θετική επίδραση της τέχνης στον άνθρωπο
Καλλιεργεί τον άνθρωπο πνευματικά καθώς διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες, αφυπνίζει τον προβληματισμό και εμπλουτίζει τις εμπειρίες του. Διαμορφώνει την αισθητική καθώς αναπτύσσει τη δεκτικότητα στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος και καθιστά τον άνθρωπο ικανό να βιώνει την ομορφιά που τον περιβάλλει. Αποτελεί παράγοντα δημιουργίας και αγωγής της ψυχής καθώς ικανοποιεί την ανάγκη του ανθρώπου για έκφραση του εσωτερικού του κόσμου και τον ικανοποιεί ψυχικά. Συμβάλλει στην ηθική συνειδητοποίηση εφόσον αναδεικνύει ηθικές συμπεριφορές και υψηλά ιδανικά ενώ ταυτόχρονα τον βοηθά να φτάσει στην αυτογνωσία. Προάγει την κοινωνική ζωή καθώς ευαισθητοποιεί και αναδεικνύει τις κοινωνικές αρετές της επικοινωνίας, της συντροφικότητας, της συμμετοχής. Προωθεί τον πολιτισμό και την ειρήνη. Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
4
Σύγχρονη προβληματική γύρω απ’ την τέχνη
μπορεί η σύγχρονη τεχνολογία να έκανε τα καλλιτεχνικά προϊόντα πιο προσιτά στο πλατύ κοινό, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή της ανθρώπινης ιστορίας, ωστόσο παρατηρείται μια αδυναμία του σύγχρονου ανθρώπου να προσεγγίσει και να εκτιμήσει την πραγματικά γνήσια τέχνη. Αντ’ αυτής κυριαρχούν μορφές ευτελούς, εμπορευματοποιημένης τέχνης που δίνουν έμφαση στα ποσοτικά και όχι στα ποιοτικά χαρακτηριστικά Αιτίες του φαινόμενου: Η κατίσχυση της εμπορευματοποιημένης τέχνης, η οποία στόχο έχει αποκλειστικά την επιδίωξη κέρδους για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες που λυμαίνονται και τον τομέα της τέχνης. Η μετατροπή των καλλιτεχνικών και πνευματικών έργων σε προϊόντα μαζικής κατανάλωσης με αποτέλεσμα να δίνεται έμφαση στην ευκολία και τα οικονομικά μεγέθη. Η μετατροπή της τέχνης από ψυχαγωγία σε διασκέδαση. Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
5
Αιτίες του φαινόμενου:
Η ανάδειξη καλλιτεχνικών «ειδώλων» (αστέρες) με χαμηλές δυνατότητες και ικανότητες που όμως περιθωριοποιούν τους γνήσιους καλλιτέχνες κάνοντας την ενασχόλησή τους με την τέχνη πολύ δύσκολη, εφόσον δεν καλύπτονται οι βασικές τους βιοτικές ανάγκες και δεν αναγνωρίζονται από το ευρύ κοινό. Η ανεπαρκής καλλιτεχνική παιδεία και αγωγή, εφόσον λείπει τόσο από την εκπαίδευση όσο και από τα Μ.Μ.Ε. και την καθημερινή ζωή ιδίως των νέων. Η τεχνοκρατική εκπαίδευση, ο ψυχρός ορθολογισμός, ο κυνισμός και η χρησιμοθηρία της σύγχρονης κοινωνίας που εξοβελίζει κάθε ευαισθησία και αισθητική αναζήτηση. Η έλλειψη ελεύθερου χρόνου, το άγχος και η μοναξιά μειώνουν τη διάθεση για την αναζήτηση απ’ την πλευρά καλλιτεχνών και κοινού. Η αδυναμία των πνευματικών ανθρώπων της εποχής μας να επικοινωνήσουν με το ευρύ κοινό και να το εθίσουν σε μια ανώτερη ποιοτικά και αισθητικά τέχνη. Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
6
Προτάσεις για την αναβάθμιση της σχέσης σύγχρονου ανθρώπου και τέχνης
Αναβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και αγωγής με εισαγωγή κατάλληλων μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Ο εφοδιασμός του νέου ανθρώπου απ’ την οικογένεια με τα κατάλληλα αισθητικά πρότυπα και την ενίσχυση της δημιουργικότητας και των αισθητικών αναζητήσεων των παιδιών. Η αναζήτηση ουσιαστικής ψυχαγωγίας και η απόρριψη της εύκολης διασκέδασης από όλους και ιδίως από τα Μ.Μ.Ε. Η γενναία χρηματοδότηση από την πολιτεία του πολιτισμού και η δημιουργία θεσμών που θα συμβάλλουν πραγματικά στην αναβάθμιση της τέχνης. Η αντίδραση και η αντίσταση εκ μέρους των καλλιτεχνών απέναντι στην εμπορευματοποίηση και τον ευτελισμό που επικρατεί σήμερα μέσω της πρόταξης της ποιότητας έναντι της ποσότητας. Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.