Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
2
Στην ιστορία της Δ' τάξης μάθαμε ότι το 146 π. Χ
Στην ιστορία της Δ' τάξης μάθαμε ότι το 146 π.Χ. οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα, ύστερα από μακροχρόνιους πολέμους. Η υποταγή της Ελλάδας στους Ρωμαίους δεν ήταν αποκλειστικά κατόρθωμα των Ρωμαίων. Οι Έλληνες είχαν πολλές εσωτερικές αντιθέσεις και δεν μπορούσαν να ενωθούν όλοι μαζί, για να αντιμετωπίσουν τους Ρωμαίους.
3
Πώς νομίζετε ότι οι Ρωμαίοι κυβερνούσαν τους Έλληνες;
Η υποδούλωση της Ελλάδας είχε δυσάρεστες συνέπειες για τους Έλληνες. Οι Ρωμαίοι διοικούν τους Έλληνες με σκληρό τρόπο. Οι ρωμαϊκές λεγεώνες λεηλατούσαν (άρπαζαν) τακτικά την ύπαιθρο Οι αιχμάλωτοι Έλληνες δουλεύουν στους ρωμαϊκούς δρόμους
4
Αντιμετώπισαν με τον ίδιο τρόπο όλους τους Έλληνες;
Οι Ρωμαίοι για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους φρόντιζαν να διχάζουν τους Έλληνες και να τους εμποδίσουν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Ακολουθούσαν γι αυτό το λόγο την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» δηλαδή τους χώριζαν και τους κυβερνούσαν χωριστά.
5
Με ποιο κριτήριο καθορίστηκε η αντιμετώπιση των ελληνικών πόλεων
Σε όσες συμμάχησαν μαζί τους ή δεν αντιστάθηκαν στις λεγεώνες τις παραχωρούσαν ανεξαρτησία ή αυτονομία και ανέθεταν τη διοίκησή τους σε φιλορωμαίους 'Ελληνες. Σε όσες όμως αντιστάθηκαν, φέρθηκαν ανελέητα. Γκρέμισαν τα τείχη τους, άρπαξαν θησαυρούς και έργα τέχνης, επέβαλαν βαρύτατους φόρους, αφόπλισαν και αιχμαλώτισαν τους κατοίκους τους. Στις πόλεις αυτές εγκατέστησαν μόνιμες ρωμαϊκές φρουρές και ανέθεσαν τη διοίκησή τους σε Ρωμαίους αξιωματούχους.
6
Χιλιάδες αιχμάλωτοι Έλληνες και ανεκτίμητα έργα τέχνης μεταφέρθηκαν στη Ρώμη για να επιδειχτούν στους θριάμβους* των νικητών στρατηγών. Θρίαμβος Είδος παρέλασης που έκαναν οι Ρωμαίοι για να επιδείξουν τα λάφυρα και τους αιχμαλώτους από τους πολέμους.
7
Πως ένιωθαν οι Έλληνες Οι Έλληνες ένιωθαν ανασφαλείς και φοβισμένοι, γιατί η παρουσία του ρωμαϊκού στρατού (λεγεώνες) ήταν συνεχής. Επίσης ήταν δυσαρεστημένοι, γιατί ήταν πρώτη φορά υπόδουλοι σε ένα ξένο λαό.
8
Τι ήταν οι δούλοι; Οι δούλοι που ήταν αιχμάλωτοι
πολέμου δεν είχαν κανένα δικαίωμα. Οι δούλοι ζούσαν δύσκολη ζωή. Δούλευαν σε σκληρές δουλειές στα μεταλλεία, στα καράβια, στην κατασκευή δρόμων, στα χωράφια. Δεν πληρώνονταν για τη δουλειά τους. (Δες το βιβλίο Με ένα λεωφορείο σελ.52) Εξεγέρθηκαν πολλές φορές. Δυστυχώς όμως οι λεγεώνες κατέπνιγαν τις εξεγέρσεις.
9
Τα παιδιά του γεωργού που δε μόνοιαζαν
Διαβάστε τον παρακάτω μύθο του Αισώπου και συζητήστε πώς μπορεί να συσχετισθεί με τις εσωτερικές αντιθέσεις των Ελλήνων και με το «διαίρει και βασίλευε» των Ρωμαίων; Τα παιδιά του γεωργού που δε μόνοιαζαν «Τα παιδιά ενός γεωργού μάλωναν μεταξύ τους κι αυτός, παρά τις συμβουλές του, δεν κατάφερνε να τους ειρηνεύσει. Τότε αποφάσισε να τους διδάξει με παράδειγμα. Τους παρακάλεσε λοιπόν να του φέρουν ένα δέμα με βέργες και, αφού τις έδεσε όλες μαζί, ζήτησε από τον καθένα να σπάσει το δεμάτι. Κανένας όμως δεν το κατάφερε. Τότε έλυσε το δέμα και έδινε μια-μια τις βέργες στον καθένα κι αυτοί τις έσπαγαν εύκολα. Τότε τους είπε: Κι εσείς, παιδιά μου, αν είστε όλοι μαζί και μονιασμένοι, θα είσαστε ανίκητοι από τους εχθρούς. Αν όμως δε μονιάσετε μεταξύ σας, θα είστε πάντα νικημένοι».
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.