Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ.
Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ. Μάρτιος 2013

2 (Αρχή ταινίας «Φαίδρα», 1962, καθέλκυση νεότευκτου πλοίου, 0’-7’)
(Αρχή ταινίας «Φαίδρα», 1962, καθέλκυση νεότευκτου πλοίου, 0’-7’)

3 Τι έγινε σταδιακά τα τελευταία 50 χρόνια (1962 – 2012)
Η Ελλάδα εγκατέλειψε την Βαριά Βιομηχανία και στράφηκε προς την Μεταποίηση και τις Υπηρεσίες Η Ελλάδα «απέκτησε» οικολογική συνείδηση, περιβαλλοντική συνείδηση, εργασιακή συνείδηση, Ευρωπαϊκά Standards και Κανονισμούς (χωρίς να αλλάξει νοοτροπία και τρόπο σκέψης) Η Ελλάδα μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κατόπιν στο Ευρώ (έγινε ακριβή) Οι γειτονικές χώρες άρχισαν να αναπτύσσονται – τα Ναυπηγεία στις πρώην Κομμουνιστικές Χώρες απέκτησαν εμπορικό χαρακτήρα Ως συνέπεια των ανωτέρω η Ναυπήγηση μεταφέρθηκε σε Τουρκία και άλλες γείτονες χώρες και κατόπιν στην Άπω Ανατολή Η Ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα κράτησε για κάποια χρόνια (μέχρι το 2008) αλλά μετά την Διεθνή Κρίση και αυτή λύγισε

4 Τι υπάρχει σήμερα στη Ζώνη
Περίπου 450 εταιρείες εντός και περιφερειακά της Ζώνης (200 Μεταλλουργικές και Ελασματουργικές, 70 Αμμοβολών και Υδροβολών, 80 Μηχανουργεία, 50 Ηλεκτρολογεία, 20 Ξυλουργεία και 30 Λοιπών Εργασιών) 25 μικρά ναυπηγεία (Καρνάγια) Περίπου εργαζόμενοι Περίπου 500 εκ. Ευρώ ετήσιος τζίρος (συνολικά) Δύο Μόνιμες Δεξαμενές και δύο Πλωτές Δεξαμενές (ιδιοκτησίας ΟΛΠ ΑΕ.), όπου δεξαμενίστηκαν (2012) περίπου 90 πλοία για 4-5 ημέρες έκαστο (μέσος όρος)

5 Φωτογραφίες της Ζώνης

6 Φωτογραφίες της Ζώνης (συν.)

7 Φωτογραφίες της Ζώνης (συν.)

8 Φωτογραφίες της Ζώνης (συν.)

9 Δυνατά Σημεία Η ΝΕΖ βρίσκεται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση
Ο καιρός στην Ελλάδα ευνοεί τη Ναυπηγοεπισκευή σχεδόν όλο το χρόνο Υπάρχει μεγάλη Ναυτική Παράδοση και διάθεση συνεργασίας από τους Έλληνες πλοιοκτήτες Υπάρχει μεγάλη ιστορία και εμπειρία στη Ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα Η ποιότητα των εργασιών στη Ζώνη είναι παγκοσμίως γνωστή για το υψηλό επίπεδό της Οι χρόνοι παράδοσης είναι πολύ καλοί (όταν τηρούνται) Υπάρχουν πολύ καλές υποδομές εντός της Ζώνης από τις εταιρείες που ενεργοποιούνται εκεί (π.χ. εξοπλισμοί υδροβολών, κτλ.) Υπάρχουν πολύ καλές υποδομές στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται παράπλευρα (μηχανουργεία, τροφοδοσίες, κτλ.) Υπάρχει παράδοση στην καινοτομία και στις πατέντες – «τα πάντα φτιάχνονται στον Πειραιά» Ασφαλής χώρα, χαμηλής εγκληματικότητας και καλής ποιότητας ζωής

10 Αδύνατα Σημεία Οι τιμές δεν είναι ανταγωνιστικές – οι γειτονικές χώρες αποτελούν αναδυόμενες αγορές με χαμηλά εργατικά Το εργατικό κόστος είναι υψηλό, από τα υψηλότερα παγκοσμίως Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό όπως πρέπει, σε αντίθεση με τις αρκετές από τις γείτονες χώρες οι οποίες δεν είναι υποχρεωμένες να το κάνουν Δεν υπάρχει συνεννόηση μεταξύ των εργοδοτών και των συνδικάτων Υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία και πολύπλοκη (έως εχθρική) Νομοθεσία Υπάρχει κακή και παλαιού τύπου νοοτροπία των εμπλεκομένων – ωχαδελφισμός και μετάθεση ευθυνών Οι χρόνοι παράδοσης επηρεάζονται από τις εσωτερικές διενέξεις των εργοδοτών με τα συνδικάτα Η εικόνα που παρουσιάζει η ΝΕΖ δεν συνάδει με Δυτικο-ευρωπαϊκής χώρας – υπάρχουν ελλείψεις σε υποδομές

11 Tuzla Shipyard Workers Announce Strike
In the last seven months, 18 workers have died on Tuzla shipyards. The Limter Is trade union has announced a strike from Wednesday, 27 February 2008. The trade union has called on workers to unite and go on strike. It has listed the following demands: Shipyards should be regulated by the Rules for Heavy and Dangerous Employment Sectors Workers should work no more than 7.5 hours a day, and this needs to be implemented urgently The main employer must pay full social security contributions for workers The payment of wages must be guaranteed by the main employer There needs to be hygienic housing for workers, as well as changing rooms and food which is adequate for the physical work the workers do Social rights, including tea breaks at 10 am and 3pm, need to be respected All shipyards must allow the possibility for workers to organize representatives Two killed, two others injured in Tuzla shipyard explosion 5 April 2012 / TODAYSZAMAN.COM, Two workers died and two others were injured in an explosion in a shipyard in İstanbul's Tuzla district, which is infamous for work-related deaths. There was no further information immediately available about what caused the explosion. The private Cihan news agency said the blast occurred in the Ada Shipyard on a ship under construction. The vessel was reportedly going to be exported to Norway. Ambulances and firefighting teams were dispatched to the area. The Tuzla shipyard zone, home to some 40 shipyards, is notorious for the work-related deaths of laborers. The number of workers in Tuzla has grown to 25,000 over the past few years from just 3,000 in 2004, with no changes in infrastructure. There have been some 200 deaths in Tuzla's shipyard zone since 1985.

12 Ευκαιρίες Το αντικείμενο είναι διεθνές και με μεγάλη ελληνική παρουσία παγκοσμίως Υπάρχει αύξηση ζήτησης σε νέου τύπου πλοία, π.χ. καύσης LNG, υβριδικά, κτλ. Η Αγορά των Yachts και Mega yachts ανθεί (και με πελάτες υψηλών προδιαγραφών) Υπάρχει μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα Υπάρχει αύξηση πλοίων ελληνικής σημαίας και ελληνικής ιδιοκτησίας Υπάρχουν ευκαιρίες παράπλευρης χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, δημιουργία Χωρικού Καθεστώτος Ενίσχυσης, κτλ.) Υπάρχουν δυνατότητες «άμεσης» και «έμμεσης» χρηματοδότησης από ΕΕ Μπορούν να κατασκευαστούν νέα προϊόντα που προσομοιάζουν κατασκευή πλοίου, όπως ανεμογεννήτριες (πλωτές και σταθερές), πλατφόρμες, τροχαίο υλικό, κτλ.

13 Απειλές Όσο οι γειτονικές χώρες – ανταγωνιστές έχουν φθηνό εργατικό και χαλαρούς Κανονισμούς (περιβάλλοντος, ασφάλειας, κτλ.) οι τιμές στα ελληνικά ναυπηγεία θα είναι απαγορευτικές Όσο οι γείτονες χώρες – ανταγωνιστές έχουν «χαλαρές» υποχρεώσεις έναντι ΕΕ και οι επιχειρηματίες των χωρών της ΕΕ τις προτιμούν, οι ελληνικές εταιρείες θα είναι σε δυσμενή θέση Έχει παρατηρηθεί σταδιακή βελτίωση ποιότητας εργασιών στις γείτονες χώρες, ειδικά μετά τη συνεχή μεταφορά τεχνογνωσίας προς τα εκεί Αβέβαιο μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας Έλλειψη αποφασιστικότητας, ανελαστικότητα στις απόψεις και κωλυσιεργία των εμπλεκομένων μερών – κανείς δεν κάνει πίσω (και συχνά ούτε ένα βήμα μπροστά) Έλλειψη χρηματοδότησης και ουσιαστικής στήριξης (πράξης και όχι μόνο θεωρίας) από το Κράτος

14 Υπάρχει ελπίδα? Ναι, εάν .... Μειωθεί η γραφειοκρατία και αλλαχθεί ριζικά η πολύπλοκη Νομοθεσία Παράγουμε ότι χρεώνουμε και αφού υποχρεωτικά χρεώνουμε υψηλά πρέπει να παράγουμε και αντίστοιχα Αυξήσουμε περαιτέρω την Ποιότητα (π.χ. Πιστοποιημένοι Εργάτες) Συνδυάσουμε σωστά παραδοσιακά με νέα προϊόντα και υπηρεσίες Γίνουμε περισσότερο εξωστρεφής Κάνουμε την υπέρβαση Βρούμε τα κοινά μας υποσύνολα - βρούμε τι μας ενώνει και να αφήσουμε κατά το δυνατόν στην άκρη το τι μας χωρίζει Εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται (βλ. ΕΣΠΑ) Μετριάσουμε τις απαιτήσεις μας – το αντικείμενο είναι διεθνές Αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε μέρος του προβλήματος και ότι όλοι από την πλευρά τους (Κράτος, ΟΛΠ, ΝΑΥΣΟΛΠ, εργαζόμενοι, εργοδότες, κτλ.) πρέπει να συνεισφέρουμε στη λύση

15 Νέα Προϊόντα προς παραγωγή στη Ζώνη

16 Τι είναι η ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Όραμα
Η εταιρία ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΛΠ ΑΕ (ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ) είναι μία 100% θυγατρική εταιρία της ΟΛΠ ΑΕ. Ξεκίνησε να λειτουργεί το Σεπτέμβριο 2010 Η ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. θα αποτελέσει τον στρατηγικό φορέα ανάπτυξης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης μέσα σε ένα νέο θεσμικό περιβάλλον. Η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στον χώρο ευθύνης του ΟΛΠ (Δραπετσώνα - Πέραμα - Σαλαμίνα) θα αποτελέσει τον κύριο τομέα δραστηριοτήτων της νέας εταιρίας ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. και ο οποίος δεν πρόκειται να μεταβληθεί καθ’όλη τη διάρκεια ζωής της. Όραμα Η ΝΑΥΣΟΛΠ υλοποιεί ένα πολύχρονο στόχο: Τη δημιουργία ενός στρατηγικού φορέα για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και ο οποίος μέσα σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον καλείται να αποδείξει ότι η πολύπειρη αλλά και πολύπαθη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μπορεί να ξαναγίνει δημιουργική. Η ΝΑΥΣΟΛΠ στοχεύει ώστε μεσοπρόθεσμα η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στη ναυπηγοεπισκευή της ευρύτερης περιοχής. Κράτος, επιχειρήσεις, συνδικάτα και Ο.Λ.Π. Α.Ε. οφείλουν να συνεργαστούν στη δημιουργική ανασυγκρότηση της περιοχής.

17 Ιστοσελίδα

18 Παρουσιαση Έργου ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. Ημε
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Απόστολος Σίγουρας Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε.


Κατέβασμα ppt "Η ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ ΑΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google