Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCallia Melis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης1/17 Εργασία Ανάπτυξη Δικτυακού Τόπου Εταιρείας Εργαστήριο 4 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης karagian@acm.org
2
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης2/17 σύνοψη: ευχρηστία δικτυακών τόπων ορισμοί - what ευχρηστία, διεπαφή χρήσης, επικοινωνία ανθρώπου- υπολογιστή, εργονομία, ανθρώπινοι παράγοντες αναγκαιότητα - why τεχνικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί παράγοντες τεχνικές - how διασφάλιση της ευχρηστίας - ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός
3
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης3/17 ορισμοί ευχρηστία η αποτελεσματικότητα (effectiveness), αποδοτικότητα (efficiency) και ευχαρίστηση (satisfaction) με την οποία συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών εκτελούν συγκεκριμένες κατηγορίες εργασιών, σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα εργονομία και ανθρώπινοι παράγοντες (human factors) επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή (human-computer interaction) η μελέτη των ανθρώπων, των υπολογιστών και των τρόπων με τους οποίους αλληλοεπηρεάζονται διεπαφή χρήσης (user interface)
4
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης4/17 η αναγκαιότητα της ευχρηστίας τεχνική η διεπαφή χρήσης απαιτεί περισσότερο από τα 2/3 του κώδικα των διαδραστικών εφαρμογών οι ειδικοί GUI είναι περιζήτητοι οικονομική οι εύχρηστες εφαρμογές είναι αποδοτικότερες - “lack of usability can cost a big company millions of dollars in lost productivity and increased support costs” κοινωνική κοινωνία των πληροφοριών για όλους
5
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης5/17 οφέλη της ευχρηστίας λιγότερο προσωπικό μικρότερος χρόνος εκπαίδευσης λιγότερα λάθη - ευκολία διόρθωσης λαθών εργασιακή ευχαρίστηση - λιγότερη κούραση λιγότερη υποστήριξη αύξηση παραγωγικότητας - μείωση χρόνου ανάπτυξης καλύτερη ποιότητα προϊόντων
6
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης6/17 πραγματικά παραδείγματα φόρμα αίτησης μείωση λαθών ετήσιο κέρδος $550.000 συσκευή τηλεφώνου γρηγορότερη πληκτρολόγηση ετήσιο κέρδος $1.000.000 ανάληψη χρημάτων μόνο το 14% των αμερικάνων πολιτών μπορούν να χρησιμοποιήσουν ΑΤΜ αξιολόγηση προϊόντος μια θετική αξιολόγηση αποφέρει κέρδη $10.000.000 - το ένα τρίτο των κριτηρίων αξιολόγησης αναφέρεται στην ευχρηστία Lee L., The day the phones stopped: How people can get hurt when computers go wrong, Primus Donald I. Fine, 1992.
7
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης7/17 παράγοντες ευχρηστίας συνέπεια (consistency) ευκολία μάθησης (learnability) αποτελεσματικότητα (effectiveness) αποδοτικότητα (efficiency) ανάδραση (feedback) αντιμετώπιση λαθών (error reduction and tollerance) ευχαρίστηση (satisfaction)
8
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης8/17 ανάλυση των χρηστών χώρος εργασίας, υποδομή δημογραφικά χαρακτηριστικά εμπειρία με υπολογιστές εργασίες που εκτελούνται χρόνος εκτέλεσης εργασιών
9
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης9/17 καθορισμός απαιτήσεων ευχρηστίας απαιτούμενη εκπαίδευση αριθμός εργασιών, χρόνος εκτέλεσης εργασιών, αριθμός εντολών για την εκτέλεση κάθε εργασίας αριθμός λαθών, χρόνος διόρθωσης λαθών συχνότητα αναζήτησης βοήθειας ευχαρίστηση
10
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης10/17 σχεδιασμός ανάλυση διεργασιών (task analysis) καθορισμός διαλόγου (dialogue specification) σχεδιασμός μεταφορές επικοινωνίας (interaction metaphors) μέσα και μορφές επικοινωνίας (media and modalities) τεχνικές αλληλεπίδρασης (interaction techniques) - γλώσσες εντολών, μενού, φυσική γλώσσα, φόρμες, WIMP, κλπ συσκευές εισόδου/εξόδου (I/O devices) βοήθεια και τεκμηρίωση (help and documentation) αρχές, οδηγίες και πρότυπα σχεδιασμού
11
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης11/17 ιεραρχική ανάλυση εργασιών 0. make a cup of tea 1. boil water 2. empty pot 3. put leaves in the pot 4. pour in boiling water 5. wait for 4-5 minutes 6. pour tea 1.1. fill kettle 1.2. put kettle on stove 1.3. wait for kettle to boil 1.4. turn off gas plan 0 do 1 at the same time, if pot is full 2 then 3-4 after 4-5 minutes do 6 plan 1 1.1 - 1.2 - 1.3 when kettle boils 1.4
12
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης12/17 υλοποίηση παραθυρικά περιβάλλοντα interface toolkits interface builders συστήματα διαχείρισης διεπαφών χρήσης - user interface management systems http://www.cs.cmu.edu/afs/cs.cmu.edu/user/bam/www/ toolnames.html
13
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης13/17 αξιολόγηση από εμπειρογνώμονες (expert evaluation) από χρήστες ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι μελέτες πεδίου (field studies) και εργαστηριακές μελέτες παρατήρηση χρηστών, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις εργαστήρια ευχρηστίας (usability laboratories)
14
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης14/17 επανάληψη paper mock-ups προτυποποίηση (prototyping) σχεδιασμόςυλοποίησηαξιολόγηση
15
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης15/17 σύγχρονες τάσεις εξατομικευμένες υπηρεσίες (personalised services) εφαρμογές με δυνατότητες αυτόματων προσαρμογών (adaptations) πράκτορες λογισμικού (agents) καθολική πρόσβαση anyone, anytime, anywhere the 12-button interface προφανείς διεπαφές χρήσης (intuitive user interfaces) ubiquitous computing the disappearing computer
16
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης16/17 ανακεφαλαίωση η ευχρηστία απαιτεί συγκεκριμένο κόστος, αλλά είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας αποδοχής μιας διαδραστικής εφαρμογής η διασφάλιση της ευχρηστίας απαιτεί 1 διεπιστημονική προσέγγιση (multidisciplinary team) 2τα χαρακτηριστικά του χρήστη καθορίζουν το σύστημα 3συνεχής αξιολόγηση 4επανάληψη “the lack of usability of software is the secret shame of the industry”
17
Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης17/17 περισσότερες πληροφορίες βιβλία Mandel T., The Elements of User Interface Design, John Wiley & Sons, 1997. Preece J., et al, Human-Computer Interaction, Addison-Wesley, 1994. Shneiderman B., Designing the User Interface, Addison-Wesley, 1997. Dix, et al, Human-Computer Interaction, Prentice Hall, 1998. Nielsen J., Usability Engineering, Academic Press, 1993. οργανισμοί Human Factors and Ergonomics Society - http://www.hfes.org ACM SIGCHI - http://www.acm.org/sigchi British HCI Group - http://www.bcs-hci.org.uk Usability Professionals Association - http://www.upassoc.org
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.