Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρώτη αναφορά από το Σωκράτη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρώτη αναφορά από το Σωκράτη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Πρώτη αναφορά από το Σωκράτη
Πρώτη αναφορά από το Σωκράτη . “οι εικόνες της καθημερινότητάς μας περνούν κατευθείαν στο υποσυνείδητο χωρίς ο άνθρωπος να γνωρίζει την ύπαρξή τους. Η κάθε μας αντίδραση στην ουσία είναι εικόνες ή δεδομένα τα οποία ανασύρει ο εγκέφαλος μας στιγμιαία από το υποσυνείδητο.”

3 ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ :Κρυφές επιθυμίες, πάθη, πονηρές σκέψεις, αντλημένες από κάθε μία από τις πέντε αισθήσεις (ακοή, αφή, γεύση, όραση, όσφρηση) τα οποία αποθηκεύονται από την παιδική του ηλικία. Η εκπλήρωση τους έχει ως μοναδικό στόχο την πληρότητα του ίδιου. Γι ’αυτό το λόγο κάθε άνθρωπος ενεργοποιεί το λεγόμενο μηχανισμό απώθησης, το Υποσυνείδητο .Εκεί, όλα εκείνα που έχουν μεταφερθεί ως ακατάλληλα, πιέζουν διαρκώς, για να βγουν προς τα έξω. Τα όνειρα είναι ουσιαστικά η εκτόνωση των απωθημένων. Μέσω κατάλληλων τρόπων τα απωθημένα αφυπνίζονται για διαφορετικούς κάθε φορά σκοπούς.

4 Ποιά ονομάζονται υποσυνείδητα μηνύματα
Ποιά ονομάζονται υποσυνείδητα μηνύματα ? Μηνύματα παντός είδους (κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά, σεξουαλικά, κ.τ.λ.) τα οποία αφυπνίζουν το υποσυνείδητο κομμάτι του μυαλού μας και το θέτουν σε λειτουργία στηρίζοντας τις πράξεις μας ,όχι στη λογική και τα όρια που έχουμε θέσει εμείς οι ίδιοι , ώστε να προφυλάσσουμε τον εαυτό μας και τον περίγυρό μας,αλλά στις κρυφές μας επιθυμίες και στους πόθους μας . Συχνά συνδεδεμένη με τη διαφήμιση, η υποσυνείδητη επικοινωνία βρίσκεται σχεδόν σε κάθε μορφή (οπτική, ακουστική κ.α.)

5 Ιστορία Υποσυνείδητων Μηνυμάτων
Κ. Dunlap (1900)  Αμυδρή σκιά, Γραμμές (Επιτυχές Πείραμα) James Vicary(1956) , διαφημιστής  Προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων ενδιάμεσα των ταινιών με στόχο την αύξηση κατανάλωσης συγκεκριμένων προϊόντων ( Coca Cola) . (Επιτυχές Πείραμα) Αμφισβήτηση πειράματος από τη C.I.A. Άμεση απαγόρευση από τις Η.Π.Α. όσον αφορά την προβολή τέτοιου είδους μηνυμάτων

6 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ : 1957 ίδρυση εταιρείας για εισαγωγή υποσυνείδητων μηνυμάτων σε ταινίες Αρχή προβολής μηνυμάτων για δημόσιο συμφέρον Χρήση ακουστικών υποσυνείδητων μηνυμάτων σε πολυκαταστήματα για μείωση κλοπών με επιτυχία και για μεγαλύτερη παραμονή στο χώρο με σκοπό την αύξηση κατανάλωσης. Δεκαετία’80 πρώτη χρήση σε προεκλογικά σποτ γερουσιαστών στις ΗΠΑ 1980 έκδοση βιβλίου του Wilson Bryan Key . Υποστηρίζει τη χρήση μηνυμάτων από τους διαφημιστές με στόχο τη χειραγώγηση των πολιτών . ψήφιση πρώτων νόμων προστασίας του πολίτη 1995 νoμοθεσία «Η διαφήμιση δεν πρέπει να χρησιμοποιεί τεχνικές που απευθύνονται στο υποσυνείδητο. Απαγορεύεται η συγκεκαλυμμένη διαφήμιση».

7 Ο υποσυνείδητος προγραμματισμός διαμορφώνει την ανθρώπινη συμπεριφορά με τουλάχιστον τρεις τρόπους:
1. Με την αφύπνιση και την ενεργοποίηση των επιθυμιών που υπάρχουν στο υποσυνείδητο. 2. Με τη μετάδοση νέων και χρήσιμων πληροφοριών στο υποσυνείδητο . 3. Με την αύξηση της ασυναίσθητης επιλεκτικής προσοχής του . Ο βασικός λόγος που τα υποσυνείδητα μηνύματα έχουν τόση μεγάλη επίδραση, είναι επειδή παρακάμπτουν τα φίλτρα του συνειδητού.

8 ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η υποσυνείδητη διαφήμιση είναι απαγορευμένη από την Νομοθεσία παρότι χρησιμοποιείται ευρύτατα στην ελληνική τηλεόραση. Πιο συγκεκριμένα: Η διαφήμιση (τηλεοπτική) δεν πρέπει να χρησιμοποιεί τεχνικές που απευθύνονται στο υποσυνείδητο σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα .

9 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ
Τέσσερις τύποι παρουσίασης ερεθισμάτων καλούνται συχνά υποσυνείδητοι: 1. Υπόγεια ερεθίσματα-διεγέρσεις (Subthreshold Stimuli) Τα ερεθίσματα μπορούν να παρουσιασθούν σε ενεργειακές εντάσεις πού είναι πολύ χαμηλές για να ανιχνευθούν. Οπτικά σχήματα τα οποία παρουσιάζονται σε πολύ χαμηλές στάθμες φωτισμού ή με πολύ χαμηλή αντίθεση σε σχέση με την υπόλοιπη εικόνα είναι υποσυνείδητα, όπως είναι επίσης και τα ακουστικά σχήματα που παρουσιάζονται με πολύ χαμηλή ένταση. Ή τεχνική αυτή ήταν δημοφιλής στους ερευνητές των δεκαετιών ’30 και ’40. 2. Συγκεκαλυμμένα ερεθίσματα-διεγέρσεις (Masked Stimuli)

10 3. Ερεθίσματα-διεγέρσεις πού διαφεύγουν της προσοχής  
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήθος διαδικασιών για να αποσπασθεί η προσοχή από το παρουσιαζόμενο ερέθισμα. Για ακουστικά ερεθίσματα η συχνά χρησιμοποιούμενη ερευνητική διαδικασία είναι να δέχεται το άτομο (πού συμμετέχει στο πείραμα) τη “σκίαση”, δηλαδή τη μεγαλόφωνη επανάληψη ενός μηνύματος στο ένα αυτί, γεγονός πού το υποχρεώνει να αγνοήσει ένα μήνυμα στο άλλο αυτί. Όσον αφορά την εικόνα ένα ερέθισμα πού διαφεύγει την προσοχή μπορεί να παρουσιαστεί: α) Περιφερειακά στο οπτικό πεδίο, όταν το άτομο ασχολείται με κάτι άλλο πού απαιτεί να έχει την προσοχή του στραμμένη σε διαφορετική θέση. (β) Κεντρικά στο οπτικό πεδίο κατά τη διάρκεια ενός άλλου καθήκοντος πού απαιτεί γνωστική δραστηριότητα ασυμβίβαστη με την επεξεργασία του ερεθίσματος πού διαφεύγει την προσοχή. (γ) ‘Ως ένα σχήμα τοποθετημένο σ’ ένα διαφορετικού περιεχομένου περιβάλλον . 4. Οπτικά μετασχηματισμένα ερεθίσματα-διεγέρσεις (Figurally transformed stimuli) Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη κατηγορία τεχνικών. Περιλαμβάνει την παρουσίαση μιας εικόνας ή λέξης πού είναι τόσο συγκεχυμένη ώστε να μην είναι γνώριμη, τη διάσπαση ενός σχήματος, το φιλτράρισμα ηχητικών σημάτων ή την αντίστροφη ηχογράφηση. Αυτή η κατηγορία διαφέρει από την προηγούμενη στο ότι εδώ το ερέθισμα είναι απροσδιόριστο έστω κι αν ή προσοχή είναι στραμμένη προς αυτό.

11

12 ΠΟΙΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ;

13 ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ;

14 ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ;

15 Τρόποι Αντίδρασης : Θετική Χρήση των υποσυνείδητων Μηνυμάτων Παρατηρητικότητα Όξυνση προσωπικής κρίσης Ενημέρωση μαζών Καταγγελία

16 Μανωλοπούλου Ελευθερία Τριανταφύλλου Ηλέκτρα Τσιώλη Άννα-Μαρία Φραγκούλη Κωνσταντίνα


Κατέβασμα ppt "Πρώτη αναφορά από το Σωκράτη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google