Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
2
ΦΛΟΓΕΡΑ Η φλογέρα έχει μια πλούσια και μακρά ιστορία που εκτείνεται σε 700 χρόνια. Οι περισσότερες σύγχρονες φλογέρες βασίζονται στα όργανα της εποχής Μπαρόκ, οι λεγόμενες φλογέρες Μπαρόκ τύπου. Κατά τον πρώιμο 20ο αιώνα ο Peter Harlan δημιούργησε μια φλογέρα με απλούστερο δακτυλισμό γνωστή ως φλογέρα γερμανικού τύπου. Η βασική διαφορά είναι ο δακτυλισμός της στις νότες «Φα» και «Σι♭». Αν και απλούστερη, η γερμανική φλογέρα έχει επικριθεί ότι έχει φτωχότερο χόρδισμα στις διέσεις και στις υφέσεις. Εδώ παρουσιάζουμε τον δακτυλισμό της πιο διαδεδομένης φλογέρας, της φλογέρας Μπαρόκ.
3
ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ Ο μπαγλαμάς είναι νυκτό μουσικό όργανο, συγγενές του μπουζουκιού (αλλά μικρότερο σε διαστάσεις), που χρησιμοποιείται στην ελληνική λαϊκή μουσική. Κατά κανόνα έχει τρεις διπλές χορδές. Ο ήχος του μπαγλαμά είναι οξύς γιατί κάθε χορδή κουρδίζεται μία οκτάβα υψηλότερα από την αντίστοιχη στο μπουζούκι
4
Το σαντούρι είναι έγχορδο κρουστό. επίπεδο μουσικό όργανο
Το σαντούρι είναι έγχορδο κρουστό* επίπεδο μουσικό όργανο. Το όνομά του προέρχεται εκ της ελληνικής λέξεως ψαλτήριον μέσω της περσικής γλώσσας σαντούρ. Πρόκειται για αρχαίο μουσικό όργανο που επινοήθηκε πιθανόν στη Περσία από την οποία και διαδόθηκε τόσο προς την Ινδία και την Κίνα, όσο και δυτικά στη Μέση Ανατολή και τη Βαλκανική Κατασκευάζεται συνηθέστερα από ξύλο καρυδιάς. Έχει σχήμα τραπεζοειδές επί του οποίου φέρονται οριζοντίως και επάλληλα 72 μεταλλικές χορδές, Ο οργανοπαίχτης χτυπά τις χορδές με μικρές ράβδους Με το σαντούρι αποδίδεται κυρίως παραδοσιακή μουσική. Ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες δεξιοτέχνες του οργάνου αυτού ήταν ο Αριστείδης Μόσχος ο οποίος και είχε δημιουργήσει σχετική σχολή διάδοσης. ΣΑΝΤΟΥΡΙ
5
ΒΙΟΛΙ Το βιoλί είναι έγχορδο μουσικό όργανο που παίζεται με δοξάρι. Έχει 4 χορδές διαφορετικού τονικού ύψους. Το βιολί στηρίζεται στον ώμο ενώ με το ένα χέρι ο μουσικός απλώς πιέζει τις χορδές ενώ με το άλλο κινεί το δοξάρι επάνω στις χορδές. Το βιολί εμφανίστηκε τον 16ο αιώνα ως εξέλιξη του μεσαιωνικού Φιντλ (αγγλ. fiddle), του ιταλικού Λύρα ντα μπράτσο (ιταλ. lira da braccio) και του Ρεμπέκ. Τη σημερινή μορφή του την πήρε κυρίως στην Ιταλία, όπου μεγάλες οικογένειες κατασκευαστών όπως οι Αμάτι, Γκουαρνέρι και Στραντιβάριους, δημιούργησαν θαυμάσιας ακουστικής όργανα που μέχρι και σήμερα θεωρούνται αξεπέραστα. Κατά την εποχή της αναγέννησης δημιουργήθηκαν σημαντικές σχολές βιολιού, που άκμασαν στη Βενετία, τη Μπολώνια, τη Φλωρεντία, τη Ρώμη, και σε άλλες Ιταλικές πόλεις.
6
ΚΛΑΡΙΝΟ Το κλαρινέτο (κλαρίνο) είναι ξύλινο αερόφωνο (πνευστό) και το υλικό κατασκευής του είναι από ξύλο ή από μέταλλο (σπανιότερα). Η ικανότητά του στις τρίλιες, στα γρήγορα περάσματα και ποικίλματα είναι χαρακτηριστική και εντυπωσιακή. Είναι κύριο όργανο της συμφωνικής ορχήστρας, αφού λόγω των ιδιαίτερων και ξεχωριστών ηχοχρωμάτων του έχει προτιμηθεί από πολλούς συνθέτες οι οποίοι το έχουν συμπεριλάβει στις ενορχηστρώσεις τους. Είναι σημαντική επίσης η παρουσία του στην Ελληνική παραδοσιακή μουσική και ιδιαίτερα στα Δημοτικά και λαϊκά μας τραγούδια, όπου το κλαρινέτο κατέχει σολιστική θέση με ξεχωριστές τεχνοτροπίες στο παίξιμό του από τον εκτελεστή.
7
Ο όρος κιθάρα χρησιμοποιείτο στην Ελληνική Αρχαιότητα για να περιγράψει ένα έγχορδο μουσικό όργανο που ανήκε στην οικογένεια της λύρας . Σήμερα η λέξη κιθάρα αναφέρεται στο σύγχρονο μουσικό όργανο "guitar" (ένας όρος που προέρχεται από το Αρχαιοελληνικό όρο κιθάρα). Η σύγχρονη κιθάρα είναι ένα έγχορδο μουσικό όργανο που ανήκει στην οικογένεια του λαούτου . Στη σύγχρονη εκδοχή της, αποτελείται συνήθως από έξι χορδές , ωστόσο συναντώνται και παραλλαγές με επτά, οκτώ, δέκα, δώδεκα και δεκαοκτώ. Από το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μουσικά όργανα, καθώς χρησιμοποιείται σε μια πληθώρα μουσικών ειδών, όπως η τζ, μπλουζ, ροκ, heavy metal , ποπ, λαϊκή και παραδοσιακή μουσική, ενώ στη νεότερη ιστορία της χρησιμοποιείται σε ένα αυξανόμενο ρεπερτόριο κλασικής μουσικής ΚΙΘΑΡΑ
8
ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ Το ακορντεόν είναι ένα θαυμάσιο μουσικό όργανο με χαρακτηριστικούς γλυκύτατους -για μένα- ήχους . Βέβαια σήμερα σε πολλά μουσικά σχήματα έχει αντικατασταθεί με αρμόνια –συνθεσάιζερ , τα οποία έχουν αρκετά καλή πιστότητα στον ήχο του , αλλά όπως να το κάνουμε άλλο πράγμα (κατά την προσωπική μου άποψη) το φυσικό ακορντεόν . Αυτή η γλυκύτητα στη χροιά των ήχων είναι αναντικατάστατη. Ευρύτατη είναι η χρήση του στην Ελληνική Μουσική (στα λαικά ιδίως την δεκαετία του 1960, στα Ελαφρά , ρομαντικά κλπ.)
9
ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ Το Μπουζούκι είναι λαουτοειδές έγχορδο λαϊκό μουσικό όργανο, με αχλαδόσχημο αντηχείο (σκάφος), και μακρύ βραχίονα, το μπράτσο ή μάνικο με κλειδιά στην άκρη για το χόρδισμα (κούρδισμα). Κατά μήκος του βραχίονα υπάρχουν λεπτά μεταλικά ελάσματα, κάθετα προς τον επιμήκη άξονα του βραχίονα, που σφηνώνονται σε μία λεπτή σχισμή και λέγονται τάστα. Τα διαστήματα ανάμεσα στα τάστα, οριοθετούν την απόσταση του ημιτονίου. Διαθέτει τρεις ή τέσσερις διπλές, και σε ορισμένες περιπτώσεις μονές, χορδές τις οποίες χτυπά ο μουσικός με ένα μικρό πλήκτρο την πένα . Αρχικά το μπουζούκι έφερε τρία ζεύγη μεταλλικών χορδών, αργότερα απέκτησε τέταρτο ζεύγος
10
ΠΙΑΝΟ Το πιάνο, (ελληνική απόδοση: κλειδοκύμβαλο), είναι μουσικό όργανο , που μπορεί να θεωρηθεί έγχορδο ή κρουστό. Παίζεται με πλήκτρα , τα οποία όταν πατηθούν από τον πιανίστα σηκώνουν σφυράκια που χτυπούν τις χορδές του, παράγοντας έτσι ήχους . Η δυνατότητα να δίνει μια διαφορετική νότα από το κάθε δάχτυλο και να κάνει κάθε νότα απαλή ή δυνατή, δίνει στο πιάνο μια εκπληκτική ποικιλία έκφρασης. Το πιάνο μπορεί να αποδώσει μουσική είτε ως σόλο όργανο, είτε μέσα σε μια ορχήστρα . Αν και πολλοί πιστεύουν πώς χρησιμοποιείται κυρίως στην κλασική μουσική , το πιάνο κατέχει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο και στην τζαζ , την μπλουζ και το ροκ εν ρολ , καθώς και στη λαϊκή μουσική όπου είτε κυριαρχεί είτε λειτουργεί ως βοηθητικό για άλλα όργανα.
11
Η φυσαρμόνικα είναι ένα πνευστό μουσικό όργανο, οι ήχοι του οποίου παράγονται από μια σειρά ελεύθερα παλλόμενων γλωσσιδίων που φέρονται εντός μικρών σωληνίσκων, ( ), ομοίας διάταξης σε σειρά.Οι ήχοι του οργάνου παράγονται είτε με δυνατή εκπνοή (φύσημα) είτε με εισπνοή (ρούφηγμα) μετακινούμενο δεξιά - αριστερά στα χείλη. Δια του τρόπου αυτού από τα παλλόμενα ορειχάλκινα γλωσσίδια παράγονται μουσικοί φθόγγοι διατονικής κλίμακας και ορισμένες συγχορδίες. Η φυσαρμόνικα φέρεται είτε με το ένα χέρι είτε με τις παλάμες χεριών δημιουργώντας έτσι ένα ηχείο είτε τέλος επί σταθερής επιστήθιας βάσης που επιτρέπει στον φυσαρμονίστα ελευθερία χεριών για παράλληλη χρήση άλλου μουσικού οργάνου. Πρόγονος του οργάνου αυτού φέρεται ο πολύαυλος των αρχαίων Ελλήνων , καθώς και το σενγκ των Κινέζων ή το σο των Ιαπώνων . Στη Δύση , το όργανο αυτό διαδόθηκε περί τον 19ο αιώνα σε χρήση μουσικής κυρίως μπλουζ ι. Στην Ελλάδα , η χρήση του είναι σχετικά περιορισμένη κυρίως στο ελαφρό τραγούδι και του νέου κύματος που αναπτύχθηκε στις δεκαετίες του 1960 και 1970. ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ
12
ΛΥΡΑ Η Ποντιακή λύρα είναι το κατ΄ εξοχήν μουσικό λαϊκό όργανο των Ελλήνων του Πόντου που ανήκει στην κατηγορία των εγχόρδωντοξοτών μουσικών οργάνων, δηλαδή που χειρίζονται με τόξο (κοινώς δοξάρι, ποντιακά: τοξάρ). Το μήκος του κυμαίνεται από 55 μέχρι 60 εκατοστά.
13
ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ Το μαντολίνο γνώρισε ευρεία διάδοση ιδιαιτέρα στις αρχές του 20 ου αι τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική (mandolin craze). Την περίοδο εκείνη κατασκευαστές δημιούργησαν αριστουργήματα ακολουθώντας τις αρχές της κάθε σχολής κατασκευής μαντολίνου.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.