Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ (Μ.Μ.Μ.), ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΠΟΔΗΛΑΤΑ Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος

2 Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Μ.Μ.Μ.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί ένα από τα κύρια αστικά προβλήματα. Έχει πολλαπλές επιπτώσεις: οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές. Σε μια βιώσιμη πόλη τα Μ.Μ.Μ. που τώρα χρησιμοποιούνται (κυρίως ΙΧ) πρέπει να καταργηθούν η να ελαττωθούν. Μια σειρά πιθανών δράσεων είναι οι εξής: Να καταστούν ελκυστικά και ασφαλή τα μέσα μεταφοράς που μπορούν να αντικαταστήσουν το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Προώθηση του βαδίσματος και της ποδηλασίας, και ανάπτυξη υποδομών για τα εν λόγω μέσα μετακίνησης. Βελτιστοποίηση των υπαρχουσών υποδομών. Καθιέρωση συστημάτων αστικών διοδίων, όπως στο Λονδίνο και στη Στοκχόλμη. Ενθάρρυνση της εισαγωγής ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS) που επιτρέπουν τον καλύτερο προγραμματισμό των μετακινήσεων.

3 Σε μια βιώσιμη πόλη όμως δεν φτάνει μόνο η μείωση της κυκλοφοριακής ροής. Σε όλη την χώρα η ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα είναι τεράστια και θα είναι τεράστια ακόμα και αν μειώσουμε την κυκλοφοριακή ροή. Έτσι κάποιες προτάσεις για την μείωση της ρύπανσης είναι οι εξής: Στήριξη της έρευνας και της τεχνολογικής ανάπτυξης οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (βιοκαύσιμα, υδρογόνο και στοιχεία καυσίμου). Ενθάρρυνση της μαζικής διάθεσης στο εμπόριο νέων τεχνολογιών χάρη σε οικονομικά κίνητρα. Ενθάρρυνση μιας πολιτικής δημοσίων συμβάσεων που σέβεται το περιβάλλον. Εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους που συνδέεται με την κατανάλωση ενέργειας και τη ρύπανση καθ' όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, αρχής γενομένης από τη διάθεσή του στο εμπόριο.

4 ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Σε μια βιώσιμη πόλη το θέμα της πολεοδομίας είναι πολύ σημαντικό. Όχι μόνο βοηθάει τον πολίτη αλλά μειώνει την ρύπανση καθώς ένα οικολογικό σύστημα πολεοδομίας μειώνει την κυκλοφοριακή ροή. Ένα τέτοιο οικολογικό σύστημα είναι οι Ζώνες Ήπιας Κυκλοφορίας. Οι ζώνες ήπιας κυκλοφορίας είναι κάποια μικρά ή μεγάλα τμήματα μιας πόλης με βασικό στόχο την απομάκρυνση των ΙΧ. Σε πολλές πόλεις της Ευρώπης έχουν δημιουργηθεί τέτοιες ζώνες με μεγάλη επιτυχία. Τα χαρακτηριστικά στοιχεία μιας περιοχής ήπιας κυκλοφορίας είναι τα εξής: Δημιουργία ελκυστικού και φιλόξενο για τους πεζούς περιβάλλοντος με μεγάλο αριθμό δέντρων και χώρων πρασίνου. Με ποικιλία πλακόστρωσης και καθιστικά. Διαμόρφωση περιοχών με δέντρα που δεν είναι περιχαρακωμένες αλλά επικοινωνούν ελεύθερα με τον υπόλοιπο χώρο. Σε ότι αφορά τα Μ.Μ.Μ. η προτεραιότητα δίνεται στα ποδήλατα κυρίως μέσα από την χάραξη και τα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος. Σχεδιασμός περιοχής ως ενότητας όπου οι πεζοί έχουν πλήρη πρόσβαση. Όχι όμως τα αυτοκίνητα. Στους δρόμους που επιτρέπετε η κυκλοφορία ΙΧ περιορίζετε η ταχύτητα μέσω διάφορων κατασκευών όπως διαζώματα, απότομες στροφές, στενώσεις κ.λπ.

5 ΠΟΔΗΛΑΤΑ Μπορεί να οφείλεται στην αύξηση της τιμής της βενζίνης ή στο κυκλοφοριακό που πνίγει της πόλεις. Στις τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει μειωθεί η χρήση του αυτοκινήτου, κυρίως στα αστικά κέντρα και προς όφελος των μέσων μαζικής μεταφοράς, των μηχανών μικρού κυβισμού και των ποδηλάτων. Έτος ορόσημο, σύμφωνα με την έρευνα, ήταν το 2004 όταν εκτοξεύθηκαν οι τιμές του πετρελαίου στα ύψη. Ωστόσο από το 1995 έχει σημειωθεί μείωση των χιλιομέτρων που διανύουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης. Στη Βρετανία η μείωση είναι της τάξης του 8% και ακολουθούν η Γαλλία με 7% και η Γερμανία με 4%. «Οι χρήστες είναι έτοιμοι να περάσουν από το αυτοκίνητό τους σε ένα μαζικό μέσο, αρκεί να τους εξασφαλίζει ταχύτητα, ακρίβεια και συχνότητα», δηλώνει στην εφημερίδα «Le Μonde» η Σαντάλ Ντικέν ,επικεφαλής του Συντονισμού των Αρχών για τις Μεταφορές (GΑΡΤ)στη Γαλλία.

6 Εκτός όμως από τις καλές συγκοινωνίες, υπάρχουν και άλλοι λόγοι, που ωθούν τους οδηγούς να δείχνουν ολοένα και λιγότερη προτίμηση στο τιμόνι του αυτοκινήτου τους. Το ποδήλατο, για παράδειγμα, μετά τα επιτυχημένα πειράματα στο Παρίσι και τη Λυών, όπου λειτουργεί μια υπηρεσία δωρεάν χρήσης, «έχει γίνει ένα νέο εναλλακτικό μέσο στις δημόσιες μεταφορές, ακριβώς όπως το τραμ ή το μετρό», αναφέρει ο Ντενίς Μποπάν αντιδήμαρχος Μεταφορών στο δήμο της γαλλικής πρωτεύουσας. Ένας επιπλέον λόγος είναι η διάδοση της κουλτούρας του car sharing, ενός είδους κοινόχρηστης χρήσης του αυτοκινήτου από άγνωστους μεταξύ τους συνεπιβάτες. Οι προβλέψεις για το μέλλον δίνουν έναν τόνο αισιοδοξίας. Μέχρι το 2015, προβλέπει η Βipe, οι χώρες της Ευρώπης θα μειώσουν την εξάρτησή τους από τις τέσσερις ρόδες, σε ποσοστά που θα κυμανθούν από 0,5% έως 2%.

7 Μ.Μ.Μ. Μείωση Kυκλοφοριακής Ροής και ΙΧ Μείωση Ρύπανσης τρόποι τρόποι
Βελτίωση υποδομών Χρήση εναλλακτικών καυσίμων Σύστημα αστικών διοδίων Εμπόριο νέων τεχνολογιών Χρήση ITS Βάδισμα Ποδήλατο Χρήση συγκοινωνίας πολιτική δημοσίων συμβάσεων που σέβεται το περιβάλλον· Εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους που συνδέεται με την κατανάλωση ενέργειας

8 ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Χαρακτηριστικά Αποτελέσματα Απομάκρυνση ΙΧ Μείωση της ταχύτητας των ΙΧ (εκεί όπου επιτρέπονται) μέσω διάφορων κατασκευών Φιλόξενο για τους πεζούς περιβάλλον με χώρους πρασίνου Μείωση κυκλοφοριακής ροής Χρήση ποδηλάτου σαν κύριο ΜΜΜ Μείωση ρύπανσης Μη περιχαρακωμένες περιοχές με δέντρα

9 ΠΟΔΗΛΑΤΑ Προτερήματα Αποτελέσματα Φιλικά προς το περιβάλλον Μείωση
ατυχημάτων στους δρόμους Οικονομικά Μείωση ρύπανσης Λιγότερες πιθανότητες για ατύχημα Μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης Εύχρηστα


Κατέβασμα ppt "Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google