Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

DIVERSONOPOLY: Το Δια π ολιτισμικό Παιχνίδι GRUNDTVIG PARTNERSHIPS DiversonopolyLLP/AT-430/56/08 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "DIVERSONOPOLY: Το Δια π ολιτισμικό Παιχνίδι GRUNDTVIG PARTNERSHIPS DiversonopolyLLP/AT-430/56/08 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 DIVERSONOPOLY: Το Δια π ολιτισμικό Παιχνίδι GRUNDTVIG PARTNERSHIPS DiversonopolyLLP/AT-430/56/08 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

2 To Diversonopoly ξεκίνησε ως ιδέα το Νοέμβριο του 2007, σε ένα σεμινάριο εξεύρεσης εταίρων για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Grundtvig (Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) στην Τουλούζη και αποτελεί προϊόν μιας εκπαιδευτικής σύμπραξης Grundtvig (2008- 2010) με εταίρους από 6 χώρες.

3 Τρίπτυχο για την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης γλώσσα επικοινωνία πολιτισμός Η χρήση πολιτισμικών στοιχείων που ενυπάρχουν στη γλώσσα για την εδραίωση της επικοινωνίας με κάποιο συγκεκριμένο κοινωνικό σκοπό και από κάποιους συγκεκριμένους συμμετέχοντες

4 Πολιτισμοί-γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πολιτισμός-γλώσσα Πολιτισμός-γλώσσα Πολιτισμός-γλώσσα Πολιτισμός-γλώσσα χώρας προέλευσης χώρας προορισμού χώρας προέλευσης χώρας προορισμού Πολιτισμοί-γλώσσες τρίτων χωρών Πολιτισμοί-γλώσσες τρίτων χωρών

5  Κοινό - στόχος : Μετανάστες, ενήλικοι ή / και έφηβοι μαθητές της ελληνικής γλώσσας ως ξένης / δεύτερης με διαφορετική πολιτιστική και γλωσσική προέλευση.  Γλωσσικό επίπεδο : Β 1/ Β 2 σύμφωνα με τα γλωσσικά επίπεδα του ΚΕΠΑ ( δυνατότητα αυξομείωσης γλωσσικού επίπεδου, από Α 2 μέχρι Γ 1).  Βασικός κανόνας : δεν υπάρχει νικητής - αν χρειάζεται νικητής, είναι ο πρώτος που ‘ κερδίζει ’ όλες τις κατηγορίες ερωτήσεων. ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

6  K ύριος στόχος : « σπάσιμο του πάγου », καλλιέργεια της διαπολιτισμικής και γλωσσικής ικανότητας και επίγνωσης  Τρόπος παιξίματος : 6 κατηγορίες ερωτήσεων, 2 διαφορετικά ταμπλό, 600 περίπου διαφορετικές ερωτήσεις και διάφορες προτάσεις αντί οδηγιών  Το παιχνίδι έχει εκδοθεί σε έξι διαφορετικές γλωσσικές εκδοχές : αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά, νορβηγικά και τσέχικα. ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

7

8 2.Ορθογώνια εκδοχή

9 Ελεύθερος χρόνος Καθημερινή ζωή Έθιμα-παραδόσειςΕπικοινωνία Φιλοσοφία-στάση ζωής Εκπαίδευση και εργασία

10

11

12  Προτεινόμενος αριθμός παικτών : 6 και παραπάνω, μόνοι ή σε ομάδες.  Όλοι οι παίκτες πετούν το ζάρι - ο μεγαλύτερος αριθμός ξεκινά. Κάθε παίκτης / ομάδα διαλέγει ένα χρώμα. Οι παίκτες βάζουν το χρωματιστό πιόνι οπουδήποτε θέλουν στον εξωτερικό κύκλο σε σημείο που έχει το ίδιο χρώμα με το πιόνι τους.  Το παιχνίδι συνεχίζει με τη φορά του ρολογιού. Οι παίκτες προχωρούν τόσες θέσεις όσες δείχνει το ζάρι τους, αν για παράδειγμα κάποιος / α φέρει 6 προχωρά 6 θέσεις απαντά στην ερώτηση του χρώματος. Στη συνέχεια ρίχνει ο παίκτης της άλλης ομάδας.

13  Αν οι παίκτες πέσουν σε βέλος απαντούν σε όποια κατηγορία θέλουν.  Προτείνεται να υπάρχουν παίκτες με διαφορετικές εθνικότητες σε κάθε ομάδα για να εξασφαλιστεί η διαπολιτισμική ετερότητα.  Προτείνουμε η κάθε ομάδα να έχει έναν παίκτη / μια παίκτρια που θα είναι ο « ρεπόρτερ » και θα καταγράφει τα όσα έγιναν και ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.  Στη διάθεσή σας έχετε δύο ταμπλώ για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει.

14  Οι κάρτες είναι αριθμημένες, οπότε μπορείτε να βγάλετε κάποιες σε σχέση με το επίπεδο γλωσσικής επάρκειας.  Όταν υπάρχουν κενές κάρτες ο παίκτης / η παίκτρια επιλέγει σε τι ερώτηση θέλει να απαντήσει ( ελεύθερες ερωτήσεις ).  Όταν κάποιος / α απαντά σε μια ερώτηση, ή ανταποκρίνεται σε μια επικοινωνιακή κατάσταση, μπορεί να απαντήσουν κι άλλα άτομα ώστε να γίνει ανταλλαγή εμπειριών ή / και απόψεων.

15  Οι κάρτες ΤΖΟΚΕΡ : Αν ο παίκτης δεν θέλει να απαντήσει την ερώτηση που του έτυχε μπορεί να αφήσει στη στοίβα έναν Τζόκερ και να διαλέξει άλλη κάρτα της ίδιας κατηγορίας.  Επίπεδο δυσκολίας : Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν το επίπεδο δυσκολίας των απαντήσεών τους με το να διαλέξουν επίπεδο, π. χ. επίπεδο 1, 2 ή 3.  Το επίπεδο 1 απαιτεί την ελάχιστη δυνατή απάντηση, π. χ. μια πρόταση, το επίπεδο 2, 2 με 3 προτάσεις και το επίπεδο 3 μπορεί να είναι το δυσκολότερο επίπεδο.

16  Οι παίκτες μπορούν να τσεκάρουν το γλωσσικό τους επίπεδο με την πρόοδό τους στα επίπεδα.  Χαμογελαστά πρόσωπα : νικητής / τρια είναι όποιος / α έχοντας απαντήσει όλες τις ερωτήσεις φτάσει σε χαμογελαστό πρόσωπο.

17 Μετά τη συνεισφορά του παίκτη, οι άλλοι συμμετέχοντες συνεισφέρουν με τις δικές τους εμπειρίες. Ο ρεπόρτερ της ομάδας καταγράφει τις απαντήσεις Ο παίκτης απαντά σε μια ερώτηση/ σε μια ερώτηση/ σενάριο μεμονωμένα ή εκπροσωπώντας την ομάδα του. σενάριο μεμονωμένα ή εκπροσωπώντας την ομάδα του.

18

19

20

21

22 To παιχνίδι εφαρμόστηκε πιλοτικά σε τρία σχολεία της Θεσσαλονίκης: στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας των φυλακών Διαβατών, στο διαπολιτισμικό γυμνάσιο Πυλαίας και στο Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ, με εντυπωσιακά αποτελέσματα … DEAL ME SOME DIVERSITY… Educators have a new tool to cut xenophobia and racism at the root. Diversonopoly, a twist on the classic Monopoly board game, offers a way for learners to improve their intercultural awareness.

23 Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας και σας περιμένουμε να παίξουμε … Δημητρακοπούλου Μαρία & Ρουσουλιώτη Θωμαή Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας


Κατέβασμα ppt "DIVERSONOPOLY: Το Δια π ολιτισμικό Παιχνίδι GRUNDTVIG PARTNERSHIPS DiversonopolyLLP/AT-430/56/08 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google