Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεElina Tasso Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Συσκευή βιο - ανάδρασης για αναγνώριση συναισθημάτων Συναισθηματική υπολογιστική (affective computing) είναι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός συστημάτων και συσκευών που μπορούν να ερμηνεύουν και να ανταποκρίνονται σε ανθρώπινα συναισθήματα. Η παρούσα εργασία ασχολείται με την ανάπτυξη και την αξιολόγηση μιας πρωτότυπης συσκευής ικανής να συλλέγει και να αξιοποιεί βιο-σήματα. Οι τιμές των λαμβανόμενων βιο-σημάτων αφορούν τις φυσιολογικές αντιδράσεις του οργανισμού σε συναισθήματα όπως το άγχος, οι οποίες επηρεάζουν την υγρασία του δέρματος, τον καρδιακό παλμό και την επιδερμική θερμοκρασία. Έτσι δίνεται η δυνατότητα να ερμηνευθούν οι συναισθηματικές αντιδράσεις ενός ατόμου. Η Συσκευή Η συσκευή μέτρησης βασίζεται στην ελεύθερου λογισμικού ηλεκτρονική πλατφόρμα Arduino (http://www.arduinο.cc), η οποία είναι συνδεδεμένη με τα τρία κυκλώματα :http://www.arduinο.cc Των καρδιακών παλμών. Της εφίδρωσης. Της θερμοκρασίας. 1.Arduino, retrieved March 2, 2012, from Web site: http://www.arduino.cc/http://www.arduino.cc/ 2.Picard, R. (1997). Affective Computing. MIT Press, Cambridge. 3.Lykken, D. T., & Venables, P. (1971). Direct measurement of skin conductance: A proposal for standardization. Psychophysiology, 8, 656–672.Designated a Citation Classic, Institute for Scientific Information. 4.Trafford, J., & Lafferty, K. (1984). What does photoplethysmography measure? Med Biol. Engl. Comput. ; 22: 479 –80. ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Θρασύβουλος Τσιάτσος (Επίκ. Καθηγητής) tsiatsos@csd.auth.gr Ιπποκράτης Αποστολίδης (Υποψ. Διδάκτωρ) aposti@csd.auth.gr Παναγιώτης Στυλιανίδης (Μεταπτ. Φοιτητής) pastylia@csd.auth.gr Εισαγωγικά Δραστηριότητες Αξιολόγησης Συμπεράσματα Αναφορές Δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι η ανίχνευση συναισθημάτων κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών δοκιμασιών είναι μια πολύ χρήσιμη πληροφόρηση για τον εκπαιδευτή και τους εκπαιδευόμενους. Ο καθηγητής παρακολουθώντας σε πραγματικό χρόνο τις ενδείξεις των μετρήσεων είχε μια επιπλέον εικόνα των φοιτητών του η οποία είναι λιγότερο προφανής, αυτή των αντιδράσεων του συναισθηματικού τους κόσμου. Οι φοιτητές παρακολουθώντας τις ενδείξεις άγχους τους είχαν επιπλέον κίνητρο να προσπαθήσουν να κυριαρχήσουν της έντονης συναισθηματικής τους κατάστασης: 15,38% διαφώνησαν. 23,08% συμφώνησαν. 61,54% συμφώνησαν απολύτως. 1 2 3 5 6 Κάθε υποκείμενο μέτρησης έχει τις δικές του συναισθηματικές περιοχές γι αυτό προηγήθηκε των κανονικών μετρήσεων, δοκιμαστική μέτρηση υπό την ευθύνη ειδικού ψυχολόγου. Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με την σύγχρονη παρουσία υπό εξέταση φοιτητών κάποιες εκ του σύνεγγυς και κάποιες εξ αποστάσεως. Οι φοιτητές παρακολουθώντας τις ενδείξεις άγχους τους είχαν εκπαιδευθεί από την ψυχολόγο ώστε όταν οι ενδείξεις ήταν υψηλές να εφαρμόζουν μία τεχνική χαλάρωσης χρησιμοποιώντας την διαφραγματική αναπνοή. 33 Αξιολόγηση Η επίγνωση της συναισθηματικής κατάστασης της τάξης, τόσο εξ αποστάσεως όσο και εκ του σύνεγγυς, φαίνεται να είναι αρκετά χρήσιμη και μειώνει την διδακτική απόσταση ανάμεσα στον καθηγητή και τους μαθητές. Επίσης συμβάλλει στην αυτο- ρύθμιση του καθηγητή και των σπουδαστών με στόχο την δημιουργία καλύτερου κλίματος. Μετά από προσωπικές συνεντεύξεις με τους φοιτητές, υποκείμενα των μετρήσεων διαπιστώθηκε ότι: Κατά ένα μεγάλο ποσοστό οι ενδείξεις άγχους στις διάφορες φάσεις των δραστηριοτήτων. ανταποκρινόταν στην προσωπική αίσθηση των φοιτητών για την συναισθηματική τους κατάσταση. Η αξιολόγηση ευχρηστίας της διεπαφής ήταν πολύ θετική. 4 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ www.csd.auth.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.