Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Τηλεφωνική Επικοινωνία
1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών Βασικές αρχές τηλεφωνικής επικοινωνίας Τηλεφωνική Επικοινωνία Παπακωνσταντίνου Κωνσταντίνος ΠΕ 18.02
2
Ο ακουστικός τηλέγραφος του Μ. Αλεξάνδρου (Κέρας)
1. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Ο ακουστικός τηλέγραφος του Μ. Αλεξάνδρου (Κέρας) Ο ακουστικός τηλέγραφος του Αλέξανδρους αποτελούνταν από ένα τρίποδο ύψους περίπου τεσσάρων μέτρων, ενωμένο στην κορυφή, από την οποία ξεκινούσε ένα σχοινί που κρατούσε ένα στρογγυλό ηχητικό κέρας μεγάλου μεγέθους. Η ανάρτηση ήταν τέτοια που επέτρεπε την κυκλική περιστροφή του κέρατος ώστε τη σήμα να πηγαίνει προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι πληροφορίες αναφέρονται στην Αλεξάνδρου ανάβαση του Αρριανού. Φρυκτωρίες (Πύργοι αναμετάδοσης οπτικών σημάτων) Είχαν μάλιστα και εντοιχισμένους και πήλινους «τηλεφωναγωγούς» για να επικοινωνούν άμεσα και ευκολότερα οι φρυκτωροί – παρατηρητές με τους διοικητές τους και να τους προειδοποιούν για εχθρικές επιδρομές ή στα νησιά για συχνότερες πειρατικές». 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
3
( Το Α είναι ._ , το B είναι _… )
Κώδικας Μορς Για να είναι κατανοητό ένα σύστημα σημάτων πρέπει τόσο ο αποστολέας, όσο και ο παραλήπτης να γνωρίζουν τον ίδιο κώδικα. Ένας από τους κώδικες είναι ο κώδικας Μορς, που εφευρέθηκε το 1840 από τον Σάμουελ Μορς. Σε κάθε γράμμα αντιστοιχεί ένας διαφορετικός συνδυασμός από τελείες και παύλες, οι οποίες μπορούν να σταλούν ως ηλεκτρικά σήματα μέσω καλωδίων, ως φωτεινές αναλαμπές ή σαν ηχητικά σήματα μέσω του ραδιοφώνου. Για το διεθνές σήμα κινδύνου χρησιμοποιείται ο κώδικας Μορς. 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
4
2. ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Samuel Morse ( ) Ο θεμελιωτής και πατέρας του ηλεκτρικού τηλεγράφου που φέρει το όνομά του. Το σύστημα Morse παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1837 και η δημόσια εκμετάλλευσή του άρχισε με τα εγκαίνια της γραμμής Ουάσιγκτον και Βαλτιμόρης στις 24 Μαΐου 1844. Alexander Graham Bell ( ) Αμερικανός φυσικός, ειδικευμένος στην ακουστική αλλά περισσότερο γνωστός ως ο εφευρέτης του τηλεφώνου. Ασχολήθηκε επίσης με την ιατρική έρευνα και τις τεχνικές για τη διδασκαλία της ομιλίας στους κωφάλαλους. 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
5
Lars Magnum Ericsson (1846-1926)
Guglielmo Marconi ( ) Διάσημος Ιταλός φυσικός, υπήρξε ο εφευρέτης της ασύρματης επικοινωνίας (1896). Werner von Siemens ( ) Το 1878 επέφερε σημαντικότατη βελτίωση της τηλεφωνικής συσκευής. Lars Magnum Ericsson ( ) Το 1878 κατασκεύασε τα πρώτα τηλέφωνα στη Σουηδία και συνέβαλε σημαντικά στη βελτίωση της τηλεφωνικής συσκευής εισάγοντας τον περιστρεφόμενο δίσκο κλήσης (καντράν). Το 1907 παρέδωσε ο ίδιος το πρώτο τηλεφωνικό κέντρο τοπικής συστοιχίας, δυναμικότητας 100 συνδρομητών στην Ελλάδα 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
6
3. ΟΙ ΤΗΛΕΠΟΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ
Υπάρχουν στις μέρες μας δυο παγκόσμια δίκτυα επικοινωνίας τα οποία μας εξυπηρετούν. Μέσω αυτών των δικτύων, κάθε μέρα ανταλλάσσονται εκατομμύρια μηνύματα μεταξύ ανθρώπων και οργανισμών. Το ένα είναι το ταχυδρομικό και το άλλο το τηλεφωνικό. Μέσω του δεύτερου μεταφέρονται μηνύματα την ίδια στιγμή σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Τα μηνύματα αυτά έχουν διάφορες μορφές, μπορεί να είναι δεδομένα υπολογιστών ή συνομιλία μεταξύ ανθρώπων. Μέσω του τηλεφωνικού δικτύου μπορούν επίσης να σταλούν αντίγραφα εντύπων και εγγράφων με τη χρήση των φαξ. 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
7
4. Ο άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη για επικοινωνία
Από την εμβρυακή του κατάσταση ακόμη, ο άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη για επικοινωνία με τον κόσμο Σε πρώτο στάδιο αισθάνεται, μετά αντιλαμβάνεται και στη συνέχεια νοεί και μαθαίνει, για να χρησιμοποιήσει τη μάθηση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του. Η τηλεφωνική επικοινωνία είναι μέσο επαφής τόσο με το εσωτερικό , όσο και με το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης . ( Πελάτες , προμηθευτές , ανταγωνιστές κλπ ) 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
8
5. Σχηματική απεικόνιση της επικοινωνίας
Σε κάθε μορφή επικοινωνίας διακρίνουμε έναν πομπό (αποστολέα), ένα δέκτη (λήπτη), ένα μήνυμα και ένα κώδικα γνωστό στον αποστολέα και λήπτη για τη μετάδοση και κατανόηση του μηνύματος. Στην ανθρώπινη αυτή ανάγκη για επικοινωνία, βρίσκει βασικά την εξήγησή του και το σύγχρονο φαινόμενο της μετακινήσεως από τόπο σε τόπο και από χώρα σε χώρα πλήθος ανθρώπων. 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
9
6. Δημιουργία καλών συνθηκών ακροάσεων
1. Άνετο περιβάλλον 2. Απομάκρυνση ή εξουδετέρωση εμποδίων επικοινωνίας (θόρυβοι διακοπές). 3. Επίδειξη διαθέσεως ακροάσεως 4. Επίδειξη πνεύματος υπομονής και κατανοήσεως. 5. Αποφυγή εκνευρισμών και οξύτητας στην διατύπωση των επιχειρημάτων και την άσκηση κριτικής. 6. Διατύπωση αποριών και ερωτήσεων για την αποσαφήνιση σημείων της συνομιλίας 7. Παύση συνομιλίας όταν επιτευχθεί ο σκοπός αυτής ή αποδειχθεί αδύνατη η επίτευξή του. 8. Τέλος η πνευματική και σωματική κατάσταση των συνομιλούντων μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα της συνομιλίας. 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
10
7. Οι άνθρωποι θεωρούν συχνά ότι επικοινωνούν μόνο όταν μιλούν , άρα ακούν παθητικά…
Η επικοινωνία είναι μία διαδικασία αμφίδρομη , θα πρέπει η ακρόαση να είναι ενεργητική. Συχνά , όταν οι άνθρωποι δεν μιλούν , χρησιμοποιούν αυτόν τον χρόνο για να “ξεκουράζονται” και απλός προσποιούνται ότι ακούν : κοιτάζουν τον συνομιλητή τους , κουνούν το κεφάλι τους , ή μπορεί ακόμα και να λένε πως κατάλαβαν , ενώ στην πραγματικότητα προετοιμάζουν αυτό που θα πουν στην συνέχεια ή σκέφτονται κάποια άλλη συζήτηση που είχαν το πρωί . 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
11
8. Στοιχεία της ενεργητικής ακρόασης
Η ανακεφαλαίωση συνοψίζει τις σκέψεις που εξέφρασε ο ομιλητής , όπως τις κατάλαβε ο ακροατής , ή διατυπώνει με τα λόγια του ακροατή τα όσα είπε ο ομιλητής. Συχνά αρχίζει με φράσεις όπως «άκουσα να λέτε ότι…» , «άρα , κατά τη γνώμη σας…». Ό έλεγχος της αντίληψης περιγράφει τι αντιλαμβάνεται ο ακροατής ως συναισθήματα ή επιθυμίες που δεν εκφράστηκαν από τον ομιλητή. Η περιγραφή αυτή είναι συχνά επιφυλακτική και δεν αξιολογεί τα λεγόμενα . Συχνά αρχίζει με φράσεις όπως «έχω την εντύπωση ότι…» , «μου φαίνεται ότι νομίζετε…» Οι λέξεις δεν εννοούν τίποτα , οι άνθρωποι εννοούν !!! 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
12
ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ .
9. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνο και για επαγγελματικούς σκοπούς… Όταν μάθουμε να ακούμε τους άλλους . Όταν κάθε φορά που μας καλεί κάποιος προσπαθούμε να έρθουμε στην θέση του, μιλάμε σταθερά με ευγένεια και σαφήνεια . Όταν δεν επηρεαζόμαστε από το λεξιλόγιο του συνομιλητή μας . Όταν δεν επηρεαζόμαστε από την συναισθηματική φόρτιση του συνομιλητή μας . ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ . 1ο Τ.Ε.Ε. ΑΜΟΡΓΟΥ Διοίκηση και Οικονομία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.