Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ MACEDONIA МАКЕДОНИЈА
2
МАКЕДОНИЈА ЧУВЕНА АЛЕКСАНДРОВА ЗЕМЉА
MACEDONIA GLORIUS - FAMOUS THE LAND OF ALEXANDER МАКЕДОНИЈА ЧУВЕНА АЛЕКСАНДРОВА ЗЕМЉА
3
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΧΩΡΑ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Η ΧΩΡΑ МАКЕДОНИЈА ЧУВЕНА АЛЕКСАНДРОВА ЗЕМЉА TOY A. KΡΑΣΑΝΑΚΗ Προϊστάμενου και πρόεδρου Υπαλλήλων Υπ. Πολιτισμου
4
ДОБРО ДОШЛИ У МАКЕДОНИЈУ, У СОЛУН!
ДОБРО ДОШЛИ У МАКЕДОНИЈУ, У СОЛУН! ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ!
5
СОЛУН, ГЛАВНИ ГРАД МАКЕДОНИЈЕ И ДРУГИ ГЛАВНИ ГРАД ГРЧКЕ
СОЛУН, ГЛАВНИ ГРАД МАКЕДОНИЈЕ И ДРУГИ ГЛАВНИ ГРАД ГРЧКЕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
6
Ιστορικό σύμβολο της Θεσσαλονίκης
БЕЛА КУЛА, ИСТОРИЈСКИ СИМБОЛ СОЛУНА Λευκός Πύργος, Ιστορικό σύμβολο της Θεσσαλονίκης
8
СОЛУН, ПЛАЖА – ПОГЛЕД НА ЗАЛИВ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΠΑΡΑΛΙΑ - ΑΠΟΨΗ ΑΠΌ ΤΟ ΘΕΡΜΑΪΚΟ ΚΟΛΠΟ
9
СОЛУН, ПЛАЖА – ПОГЛЕД НА ЗАЛИВ
Άποψη Θεσσαλονίκης από το Θερμαϊκό κόλπο
11
ВЕЧЕРЊИ ИЗГЛЕД СОЛУНА – ТРГ ΧΑΝΘ
Βραδινή άποψη της Θεσσαλονίκης – Πλατεία ΧΑΝΘ
12
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ВЕЛИКИ АЛЕКСАНДАР, СОЛУН ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
13
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ВЕЛИКИ АЛЕКСАНДАР, СОЛУН ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
14
Μακεδονική φάλαγγα με το Μ
Μακεδονική φάλαγγα με το Μ. Αλέξανδρο καβάλα στο Βουκεφάλα λεπτομέρεια από το άγαλμα
15
Η ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ (ΚΑΤΑΓΩΓΗ) ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Η ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ (ΚΑΤΑΓΩΓΗ) ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ НАЦИОНАЛНОСТ (ПОРЕКЛО) МАКЕДОНАЦА
16
Хеленски писац Стравон каже:
Ο αρχαίος συγγραφέας Στράβων αναφέρει: «Εστίν με ουν Ελλάς και η Μακεδονία, νυνί μέντοι τη φύσει των τόπων ακολουθούντες και τω σχήματι χωρίς έγνωμεν από της άλλης Ελλάδος τάξαι και συνάψαι προς όμορον αυτής Θράκης…» (Στράβων Γεωγραφικά, 7) Хеленски писац Стравон каже: «Дакле Хелада је и Македонија …» (Стравон, Географија, 7)
17
Ο Ησίοδος (Κατάλογος Γυναικών ή Ηοίαι) αναφέρει ότι ο Γραικός, ο Μάγνης, ο Μακηδών και ο Έλληνας, δηλαδή οι πρόγονοι των σημερινών Ελλήνων ή Γραικών, είναι μια οικογένεια, αδέλφια, παιδιά του Δία και της Πανδώρας, κόρης του Δευκαλίωνα ( = ο άνθρωπος που απέζησε με τη γυναίκα του, ύστερα από ένα κατακλυσμό που έγινε επί εποχής του = ο κατακλυσμός του Νώε, που αναφέρουν οι Εβραίοι).
18
Ο Ηρόδοτος (συσχέτιση εδαφίων Α, και Η 43) αναφέρει ότι οι Μακεδόνες είναι Δωρικής , άρα ελληνιθκής καταγωγής και ίδιου γένους με τους Σπαρτιάτες, Κορίνθιους κ.α. Αναφέρει επίσης ότι οι Δωριείς ή Σπαρτιάτες, οι Ίωνες ή Αθηναίοι, οι Αιολείς ή Θεσσαλοί και οι Αχαιοί ή Αργείοι είναι τα πρώτα φύλα που αποκόπηκαν από τους βάρβαρους Πελασγούς και αποτέλεσαν ξέχωρο έθνος, το Ελληνικό.
19
Херодот (упореди делове Α, и Η 43) спомиње да су Македонци доријског, дакле хеленског порекла и истог рода са Спартанцима, Коринћанима и др. Спомиње такође да су Доријци или Спартанци, Јони или Атињани, Еоли или Тесалијанци и Ахеји или Арги, прва племена која су се одвојила од варварсих Пелазга и садржали посебну нацију, Хеленску
20
Απάντηση του αντιβασιλέα (και μετέπειτα βασιλιά των Μακεδόνων) Αμύντα στους Πρέσβεις των Περσών:
«ακόμη στο βασιλιά που σας έστειλε κάντε γνωστό πως ένας Έλληνας, ο αντιβασιλέας των Μακεδόνων, σας καλόστρωσε τραπέζι και κρεβάτι…. (Ηρόδοτος Ε, 20 ),
21
Одговор краљевог заменика (и касније краља Македонаца) Аминта представницима Персијанаца:
«још краљу који вас је послао дајте на знање да један Хелен, заменик краља Македонаца, спреми вам трпезу и кревет …. (Херодот Ε, 20 ),
22
Απάντηση του Αλέξανδρου Α’ , βασιλιά των Μακεδόνων, στους Αθηναίους:
«Άνδρες Αθηναίοι, δεν θα έλεγα αυτά τα λόγια, αν δεν φρόντιζα υπερβολικά για όλη την Ελλάδα εν γένει, γιατί και εγώ, ο Αλέξανδρος Α’ της Μακεδονίας, είμαι Έλληνας από παλαιά και δε βαστά η ψυχή μου να βλέπω την Ελλάδα υποδουλωμένη αντί ελευθέρας»… (Ηρόδοτου Ιστορία, βιβλίο Θ’, 45)
23
Одговор Александра Првог, краља Македонаца, Атињанима:
«Мужеви Атињани, не бих говорио ове речи, да се нисам јако бринуо за целу Хеладу опште, јер сам и ја, Александар Први Македонски, Хелен од давнине и моја душа не подноси да гледам Хеладу поробљену уместо слободну»… (Херодот Историја, књига IX, 45)
24
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΔΑΡΕΙΟ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΔΑΡΕΙΟ ( Στην επιστολή αυτή ο ίδιος ο Μ. Αλέξανδρος αναφέρει ποιος είναι, τι εθνικότητας είναι αυτός και ο στρατός του και για ποια αιτία εκστρατεύει εναντίον του Δαρείου)
25
« ..Οι πρόγονοί σας ήρθαν στην Μακεδονία και στην υπόλοιπη Ελλάδα και μας προκαλέσατε μεγάλες συμφορές, χωρίς να έχουν κάνει κανείς από εμάς κανένα κακό. Τώρα που εγώ έγινα βασιλιάς των Ελλήνων, πέρασα στην Ασία, για να εκδικηθώ τις δικές σας αδικίες…. Εξάλλου, βοηθήσατε τους Περίνθιους που αδικούσαν τον πατέρα μου και ο Ώχος έστειλε στρατό στη Θράκη που την κατείχαμε εμείς. Ο πατέρας μου δολοφονήθηκε με συνωμοσία που οργανώσατε εσείς, όπως οι ίδιοι διαδώσατε με επιστολές σας σ΄όλο τον κόσμο …… Εκστράτευσα λοιπόν εναντίον σου, επειδή εσύ ξεκίνησες την έχθρα….» (Αρριανός Β 14, 4).
26
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΑΡΕΙΟΥ, ΜΩΣΑΪΚΟ ΠΟΜΠΟΙΙΑ, Museo Archeologico Nazionale
27
Η Θεσσαλονίκη από αεροπλάνο
30
Καυταντζόγλειο Στάδιο,
31
Περιοχή Αλεξάνδρειoυ
32
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΜΕΛΑΘΡΟ, ΑΓΩΝΑΣ ΜΠΑΣΚΕΤ,
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΜΕΛΑΘΡΟ, ΑΓΩΝΑΣ ΜΠΑΣΚΕΤ, ΠΑΟΚ ΚΑΙ ΑΡΗΣ = ΠΡΩΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗΣ
33
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
34
Ο αρχαίος ιστορικός Αρριανός αναφέρει:
«Εκεί (στην Ινδία) είδαν (οι ναύτες τους Νέαρχου) κάποιον που φορούσε Ελληνική χλαμύδα, φερόταν όπως οι Έλληνες και μιλούσε Ελληνικά. Οι πρώτοι που τον είδαν λένε ότι έβαλαν τα κλάματα. Τόσο αναπάντεχο τους φάνηκε, μετά από τόσες συμφορές, να αντικρύσουν ένα Έλληνα και να ακούσουν την Ελληνική γλώσσα. Τον ρώτησαν από πού έρχεται και ποιος είναι. Τους είπε ότι είχε φύγει από το στρατόπεδο του Αλέξανδρου και ότι το στρατόπεδο και ο ίδιος ο Αλέξανδρος δεν είναι μακριά. Χειροκροτώντας και φωνάζοντας πήγαν στον Νέαρχο (Αρριανός, Ινδική, 4,33, σελίδα 195)
35
Ο Ρωμαίος ιστορικός Λίβιος αναφέρει:
«…οι Αιτωλοί, οι Ακαρνανοί και οι Μακεδόνες, άνδρες ομοίας γλώσσης, ενωμένοι ή χωρισμένοι λόγω ασήμαντων αιτιών οι οποίες εμφανίζονται από καιρού εις καιρόν…» (Λίβιος, Ιστορία της Ρώμης, βιβλίον ΧΧΧ παρ. ΧΧΙΧ
36
ΝΟΜΙΣΜΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ Β’ , 359 – 336 π.Χ.
Με επιγραφή σε ελληνική γλώσσα και με ελληνικά γράμματα
41
Thessaloniki, train station
42
ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
43
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ κ. Α. ΠΕΡΔΙΚΑ
ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ κ. Α. ΠΕΡΔΙΚΑ
45
Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΗΤΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ - ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΗΣ – ΕΛΛΗΝΙΣΤΗΣ
Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΗΤΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ - ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΗΣ – ΕΛΛΗΝΙΣΤΗΣ
46
Ο Πλούταρχος, σχετικά με τον Αλέξανδρο και το έργο του, αναφέρει:
«Ο Αλέξανδρος αντίθετα, ίδρυσε περισσότερες από εβδομήντα πόλεις μέσα στις βάρβαρες χώρες, και διέσπειρε σε όλη την Ασία τα Ελληνικά (γράμματα και αξιώματα), νικώντας τον απολίτιστο και θηριώδη τρόπο ζωής……..., αλλά εκείνος που έδωσε στη θεωρία την έμπρακτη μορφή της ήταν ο Αλέξανδρος. Αυτός δηλαδή δεν ακολούθησε τη συμβουλή του Αριστοτέλη να συμπεριληφθεί στους Έλληνες σαν να ήταν ηγέτης τους και στους βάρβαρους σαν να ήταν απόλυτος κύριός τους και να αντιμετωπίζει τους Έλληνες ως φίλους και συγγενείς τους ενώ τους άλλους λαούς σαν να ήταν ζώα ή φυτά. Αν ενεργούσε κατ’ αυτό τον τρόπο, θα γέμιζε την ηγεμονία του με αναρίθμητους πολέμους, εξορίες και υπονομευτικές στάσεις…..
47
«Εκείνος αντίθετα, πίστευε ότι ήρθε ως κοινός Θεόσταλτος συμφιλιωτής και ειρηνοποιός για όλο τον κόσμο, και για τούτο εξανάγκαζε δια των όπλων όσους δεν μπορούσε να πείσει δια του λόγου να ενωθούν μαζί του, και συνένωσε σε ενιαίο σώμα τους ανθρώπους από τους διάφορους τόπους, ενώνοντας και αναμειγνύοντας σαν σε κύπελλο φιλίας τους τρόπους ζωής, τα ήθη, τους γάμους και τις συνήθειές τους.
48
Όρισε σε όλους να θεωρούν πατρίδα τους την οικουμένη, ακρόπολή τους το στρατόπεδό του, συγγενικούς τους όλους τους καλούς ανθρώπους και ξένους τους κακούς. Δεν τους άφησε να διακρίνουν ανάμεσα σε Έλληνες και βάρβαρους με βάση τη χλαμύδα και την πέλτη, το σπαθί ή τον μανδύα, αλλά όρισε να διαπιστώνεται το Ελληνικό στοιχείο από την αρετή του και το βαρβαρικό από τη φαυλότητά του, «το μεν Ελληνικόν αρετήν το δε βάρβαρον κακίαν τεκμαίρεσθαι» , ενώ τα ενδύματα, τα φαγητά, οι γάμοι και ο τρόπος ζωής θεωρούνταν κοινά για όλους, αναμεμειγμένα σε ενιαίο σύνολο με τους δεσμούς του αίματος και της τεκνοποιίας. (Πλουτάρχου Περί της Αλεξάνδρου Τύχης ή Αρετής, Α, 3 – 7, )
54
Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης
55
Γ’ ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ
56
Πλατεία Αριστοτέλους
57
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ
58
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ
59
Πλατεία ελευθερίας
64
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
65
Ανατρέχοντας στους αρχαίους συγγραφείς, Έλληνες και ξένους και ιδιαίτερα στους: Αρριανός (Β 14, 4), Πλούταρχος («Αλέξανδρος» 34 – 47 και «Περί της Αλεξάνδρου Τύχης ή Αρετής» Α, 3 – 7, ), Αγία γραφή (Μακκαβαίων, Κεφ. 1), Ηρόδοτος (Ε ), Πολύβιος (IX 35,2) κ.α., βλέπουμε να αναφέρουν ότι:
66
Ο μ. Αλέξανδρος ξεκίνησε την εκστρατεία του στην Ασία καθαρά ως εκδικητής, προκειμένου να τιμωρήσει τους Πέρσες, επειδή εκείνοι είχαν έλθει πιο πριν στην Ελλάδα και είχαν κατασφάξει τους Έλληνες κλπ. Ωστόσο φτάνοντας ο μ. Αλέξανδρος στην Ασία βρήκε εκεί ένα κόσμο με ανήμερα ακόμη ήθη και έθιμα , π.χ. γιους να παντρεύονται ακόμη και τις μάνες τους, ανθρώπους να τρώνε άλλους ανθρώπους κ.α., καθώς και με φύλαρχους ή βασιλιάδες που έκαναν ό,τι ήθελαν, π.χ. να ζητούνε ανθρωποθυσίες, να βιάζουν όποια ήθελαν, να ζητούν από τους άλλους ανθρώπους να τους προσκυνούνε ως οι θεοί κλπ.
67
Προ αυτής της κατάστασης ο Αλέξανδρος αντί να κατακτά και να τιμωρεί άρχισε από τη μια να απελευθερώνει και να καταλύει τυρρηνικά καθεστώτα (δηλαδή να ελευθερώνει τους λαούς από τους κατακτητές Πέρσες, καθώς και από τους τυράννους που οι Πέρσες είχαν κατά τόπους ορίσει) και από την άλλη να πολεμά τον απολίτιστο και θηριώδη τρόπο ζωής που υπήρχε εκεί, με το να κτίζει πόλεις με ελληνικά πρότυπα, δηλα. να επιβάλει οι άνθρωποι να μαθαίνουν γράμματα, να ζουν ελεύθεροι, να υπάρχει δικαιοσύνη και ισοπολιτεία κλπ. βοηθούμενος σ΄αυτό και από τους ίδιους τους ντόπιους κατοίκους. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Αλέξανδρος ανακηρύχθηκε μέγας και γιος του Θεού (του Θεού Δία για τους Έλληνες ή του θεού Άμμων για τους μη Έλληνες) και από τους Έλληνες και από τους ντόπιους (Μ. Ασία, Μεσοποταμία, Ινδία, Αίγυπτο κλπ).
68
Η φιλοσοφία του Μ. Αλέξανδρου ήταν η εξής: Δεν αντιμετωπίζουμε τους Έλληνες ως φίλους και συγγενείς ενώ τους άλλους λαούς σαν να είναι ζώα ή φυτά, αλλά όλους ίδια, γιατί όλοι οι λαοί είναι αδέλφια, ίσοι μεταξύ τους και συνεπώς πρέπει να ζήσουν μαζί ειρηνικά και δίκαια. Συγγενείς μας είναι όλοι οι καλοί και ξένοι ή εχθροί όλοι οι κακοί άνθρωποι. Ελληνικό πρέπει να είναι κάθε τι το ενάρετο και βάρβαρο κάθε τι το μη ενάρετο. Με τα όπλα εξαναγκάζουμε να πεισθούν όσοι δεν μπορούν να πεισθούν δια του λόγου κ.α. Η φιλοσοφία και η δράση του Μ. Αλεξάνδρου και κυρίως των ένδοξων διαδόχων του σχολιάστηκαν ευμενώς ακόμη και από την Αγία Γραφή.
73
Πλατεία Αγίας Σοφίας
74
Καμάρα, Αψίδα Γαλέριου, 4ος αι. μ.Χ
75
.
76
Τύμβος Γαλέριου, σήμερα εκκλησία Αγ. Γεωργίου
Τύμβος Γαλέριου, σήμερα εκκλησία Αγ. Γεωργίου
77
ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
78
Ο Στ. Βυζάντιος (Εθνική κατ’ επιτομή «Θεσσαλονίκη») αναφέρει ότι ο ιδρυτής της Θεσσαλονίκης είναι ο Φίλιππος Β’ , μαρτυρία που πιστοποιεί: α) θραύσμα βάσης αρχαίου ανδριάντα που φυλάσσεται στο Μουσείο Θεσσαλονίκης και αναφέρει «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΝ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΝ», β) η ετυμολογία της ονομασίας «Θεσσαλονίκη ή Θεσσαλονικεία (Στράβων 7,4)» = « η κατά των Θεσσαλών νίκη». Ο Φίλιππος Β’, ως γνωστό, νίκησε κατά τη διάρκεια του Γ' Ιερού Πολέμου ( π.Χ.) το στρατό των Θεσσαλών και συνάμα είχε μια κόρη (ετεροθαλή αδελφή του Μ. Αλέξανδρου και γυναίκα του Κάσσανδρου) που την έλεγαν Θεσσαλονίκη, όνομα που της δόθηκε, προφανώς, λόγω της νίκης του πατέρα της επί των Θεσσαλών.
79
Η βάση του αρχαίου ανδριάντα, η οποία αναφέρει «Θεσσαλονίκη, Φιλίππου βασίλισσα».
80
Ο Στράβωνας αναφέρει ότι ο Κάσσανδρος το 316 π. Χ
Ο Στράβωνας αναφέρει ότι ο Κάσσανδρος το 316 π.Χ. κατάργησε τους οικισμούς στο Θερμαϊκό κόλπο και με συνοικισμό ίδρυσε νέα πόλη στην οποία έδωσε το όνομα της γυναίκας του, η οποία ήταν κόρη του Φιλίππου Β και ετεροθαλή αδελφή του Μ. Αλέξανδρου.
81
Επομένως η πόλη της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα και με τις δυο μαρτυρίες, κτίστηκε (ιδρύθηκε) επί εποχής της κόρης του Φιλίππου Β’, της Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα μετά τη νίκη των Μακεδόνων επί των Θεσσαλών, κάπου μεταξύ π.Χ.
84
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
85
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
87
Αίθουσα συναυλιών, Θεσσαλονίκης
88
Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο
91
Οι Μακεδόνες ήταν πάντα οι φρουροί της Ελλάδας στα βόρεια σύνορά της
Οι Μακεδόνες ήταν πάντα οι φρουροί της Ελλάδας στα βόρεια σύνορά της
92
Ο Πολύβιος αναφέρει: "Tίνος καί πηλίκης δει τιμης αξιούσθαι Mακεδόνας, οι τόν πλείω του βίου χρόνον ου παύονται διαγωνιζόμενοι πρός τούς βαρβάρους υπέρ της των Eλλήνων ασφαλείας; ότι γάρ ει ποτ’αν εν μεγάλοις ην κινδύνοις τά κατά τούς Eλληνας, ει μή Mακεδόνας είχομεν πρόφραγμα καί τάς των παρά τούτοις βασιλέων φιλοτιμίας, τίς ου γινώσκει;" (Πολύβιος IX 35,2)
94
ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
95
ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
96
ΠΕΛΛΑ, ΠΑΛΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
97
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β’, 359 – 336 π.Χ. Ο Φίλιππος Β’ ήταν ο πατέρας του μ. Αλέξανδρου. Ελευθέρωσε τους Μακεδόνες από τους Ιλλυριούς και στη συνέχεια έκανε μεγάλη και κυρία τη Μακεδονία. Ίδρυσε για πρώτη φορά στον Ισθμό της Κορίνθου το Συμβούλιο των Ελλήνων και λόγω λόγω της ικανότητάς του και οι υπόλοιποι Έλληνες το ανακήρυξαν ηγεμόνα τους.
98
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙ, ΑΓΑΛΜΑ ΦΙΛΙΠΠΟΟΥ Β’
99
«Παραλαβών (ο βασιλεύς Φίλιππος του Αμύντα) την Μακεδονίαν δουλευουσαν Ιλλυριείς πολλών και μεγάλων εθνών και πόλεων κυρίαν εποίησε και ένεκα τοις αυτού ικανότητας και μόνο ηγεμών της Ελλάδος ανέλαβε» (Διόδωρος 16.1)
100
Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ-ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Το χειμώνα του 338 /337 Π.Χ. , μετά τη μάχη της Χαιρώνιας, ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος Β’ καλεί τους νότιους Έλληνες στον Ισθμό της Κορίνθου και τους ζητά από τη μια να πάψουν τις μεταξύ τους πολέμους και από την άλλη να ενώσουν τις στρατιωτικές τους δυνάμεις με αυτόν επικεφαλής, ώστε να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες, οι οποίοι παρά τις ήττες τους στο Μαραθώνα, Σαλαμίνα κ.λπ. συνέχιζαν και ανακατεύονταν στα ελληνικά πράγματα.
101
ΒΕΡΓΙΝΑ, ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
102
ΠΕΛΛΑ, ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΨΙΦΗΔΩΤΟΥ
103
Τοιχογραφία σε τάφο κοντά στη Θεσσαλονίκη, ελληνιστικής περιόδου
104
Τοιχογραφία σε τάφο κοντά στη Θεσσαλονίκη, ελληνιστικής περιόδου
105
Βεργίνα, θεός Άρης
106
Βεργίνα, Γοργώνειο
107
ΒΕΡΓΙΝΑ, ΛΑΡΝΑΚΑ ΜΕ ΗΛΙΟ ΔΩΡΙΕΩΝ
(ΒΛΠΕ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΙΤΑΝΟΥ, ΙΕΡΑΠΥΤΝΑΣ κλπ)
108
Λεπτομέρεια, ο Θεός Αρης
109
Θεσσαλονίκη, αρχαίο αμφιθέατρο
110
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ο ΗΓΕΜΟΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
111
Μετά την ίδρυση της Πανελλήνιας συμμαχίας από το Φίλιππο, οι Πέρσες έβαλαν ανθρώπους τους και τον δολοφόνησαν, ώστε να μη γίνει η Ελλάδα μεγάλη δύναμη. Μετά τη δολοφονία του Φιλλίπου Β’, την ηγεμονία της Μακεδονίας αναλαμβάνει ο γιος του Αλέξανδρος Γ’
112
Ακολούθως ο Αλέξανδρος συγκαλεί το συμβούλιο των Ελλήνων στην Κόρινθο που είχε ιδρύσει ο πατέρας του και ζητά να εκστρατεύσει αμέσως στην Ασία και να τιμωρήσει τους Πέρσες, ακόμη και για τη δολοφονία του πατέρα του. Όλοι οι συμμετέχοντες (Αθηναίοι, Θεσσαλοί κλπ) δέχτηκαν εκτός από τους Σπαρτιάτες οι οποίοι απάντησαν ότι αυτοί οδηγούν και δεν ακολουθούν.
113
«Εις δε τον Ισθμον των Ελλήνων συλλεγέντων, και ψηφισαμένων επί Πέρσας μετ’ Αλέξανδρου στρατεύειν, ηγεμών ανηγορεύθη» ( Πλουτάρχου, Αλέξανδρος 14)
114
«Όταν ανέλαβε τη βασιλεία ο Αλέξανδρος, ως γιος του δολοφονημένου Φιλίππου, πήγε στην Πελοπόννησο- ήταν τότε περίπου είκοσι ετών. Εκεί συγκέντρωσε τους Πελοποννησίους και τους ζήτησε την αρχηγία της εκστρατείας κατά των Περσών, μια και την είχαν ήδη αναθέσει στον Φίλιππο. Όλοι συμφώνησαν, εκτός από τους Σπαρτιάτες, που απάντησαν ότι η παράδοση τους επιβάλει όχι να ακολουθούν, αλλά να καθοδηγούν άλλους…..» (Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβασης Α 1)
118
Αυτοκρατορία Μ. Αλεξάνδρου
119
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΥ, Άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, ιδρυτή της πόλης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΥ, Άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, ιδρυτή της πόλης.
120
Alexandria Egypt, The statue of Alexander the Great, founder of the city of Alexandria
121
Λουξορ Αιγύπτου, Ο Αλέξανδρος και ο Άμμον
122
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΛΕΠΕ: www.krassanakis.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.