Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεMelita Regas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
2
Η εναλλακτική – η διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας βασίζεται στην τεχνική του αυτοσχεδιασμού (improvisation) όσον αφορά την έκφραση, το ύφος, απαρχής γενομένης από τη δημιουργία ενός αυτοσχέδιου κειμένου.
3
Ο αυτοσχεδιασμός στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας έχει ως στόχους: 1.να κινητοποιηθούν οι μαθητές να κατασκευάσουν μέσα από τη συγγραφή ενός κειμένου τη δική τους ξεχωριστή εμπειρία. 2.να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές ομαδικά στη δημιουργία ενός αυτοσχέδιου κειμένου σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.
4
Τρεις παιδαγωγικοί στόχοι •Γνωστικό πεδίο (γνώσεις). •Ψυχοσυναισθηματικό πεδίο (οι επιδεξιότητες). •Συναισθηματικό πεδίο. Didier Noyé, Jacques Piveteau (1999)
5
Ο διδάσκων είναι ο προωθητής των μαθησιακών αλλαγών, ο εμψυχωτής των εκπαιδευομένων. Alan Rogers (1999)
6
Χριστούγεννα 2007 Οι μαθητές του ΣΔΕ Δικαστικής Φυλακής Λάρισας ανέβασαν τη θεατρική πράξη με τον τίτλο «γύρω από το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι…αυτοσχεδιάζουμε.»
7
Η πρώτη συνάντηση •Η εύρεση των ρόλων. •Οι ρόλοι: »Ο κυρ Γιάννης, ο πατέρας »Ο Τάσος, ο γιος »Οι φίλοι: (Ο δάσκαλος, ο ανιψιός, ο Ιλίρ, ο Αλέξανδρος, ο Αχμέτ.)
8
Συμπεράσματα από την πρώτη συνάντηση 1.Ο αυτοσχεδιασμός του κειμένου βασίστηκε σε δύο άξονες: •Στην εμπειρία του γιορτινού τραπεζιού που έχουν όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την κουλτούρα τους. •Στην ανάγκη που έχουν να ζήσουν οικογενειακές στιγμές έστω στα πλαίσια μιας θεατρικής πράξης. 2.Ο καθορισμός των ρόλων αποτελεί το πρώτο βήμα για τον αυτοσχεδιασμό του κειμένου.
9
Η δεύτερη συνάντηση Το αυτοσχέδιο κείμενο
10
Δύο είναι τα κύρια ζητούμενα στην ανθρώπινη εμπειρία: η αίσθηση του ανήκει και η αίσθηση της δράσης. Βέβαια η δράση είναι στενά εξαρτημένη από τους άλλους και από τη συμμετοχή κάποιου στη διαδικασία του διαλόγου. Ο διάλογος πάντα αντανακλά επάνω σε ευρύτερα πρότυπα σχέσεων και ισχύος. J. Mezirow (2007)
11
Παρατηρήσεις πάνω στο κείμενο •Η υιοθέτηση αλβανικών όρων. •Η πολιτική σάτιρα, το χιούμορ. •Η σχέση πατέρα και γιου. •Η φιλοξενία. •Ο εγκλεισμός, η καλή αγωγή.
12
Η χρήση αλβανικών λέξεων
13
Το χιούμορ και η πολιτική σάτιρα
14
Η φιλοξενία
15
Ο εγκλεισμός, η καλή αγωγή
16
Συμπεράσματα από τη δεύτερη συνάντηση 1.Οι μαθητές είχαν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους λέξεις και να φτιάξουν το δικό τους κείμενο. 2.Η επιλογή των ρόλων δεν είναι τυχαία. Το αυτοσχέδιο κείμενο αντανακλά τους ρόλους και τις σχέσεις που έχουν μέσα στο σχολείο.
17
Η τρίτη συνάντηση Η δημιουργία του σκηνικού χώρου και χρόνου. Η πρόβα.
18
Συμπεράσματα από την τρίτη συνάντηση 1.Η δραματοποίηση ενός αυτοσχέδιου κειμένου αποτελεί το τελευταίο βήμα του αυτοσχεδιασμού. Δημιουργεί στους μαθητές ερεθίσματα για δραματική έκφραση. 2.Η διαμόρφωση του σκηνικού χώρου σε ένα χωριάτικο σπίτι αποτελεί το κοινό σημείο νοηματικής οπτικής των μαθητών.
19
ΕΠΙΛΟΓΟΣ Με τον αυτοσχεδιασμό η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας γίνεται όχι σαν μια ξένη γλώσσα αλλά σαν ένα μέσο επικοινωνίας ανταλλαγής βιωμάτων και εμπειριών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.