Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεButades Malas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;
2
Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο. Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από το διαδίκτυο. Βασική ιδέα του Webquest είναι η ενεργή έρευνα μιας ενδιαφέρουσας τοποθέτησης /ερώτησης με τη βοήθεια του διαδικτύου. Γι’ αυτό αναπτύχθηκε στη δεκαετία του ’90 ένας ειδικός τύπος παρουσίασης των εργασιών αναζήτησης το Webquest. (http://edweb.sdsu.edu/courses/edtec596/about _webquests.html)
3
Το σχεδίασμα, η ιδέα για το Webquest προέρχεται από τον καθηγητή Bernie Dodge, του Πανεπιστημίου της πόλης του San Diego. Ο ίδιος ο Dodge περιγράφει τη βασική του ιδέα ως εξής: «WebQuest είναι μια ερευνητικά προσδιοριζόμενη δραστηριότητα, που όλες ή οι περισσότερες πληροφορίες, που χρησιμοποιεί ο μαθητής, προέρχονται από το διαδίκτυο».
4
Ο σκοπός και τα στάδια εργασίας των WebQuests Σκοπός των WebQuests είναι η επίγνωση ή εμβάθυνση γνωστικών αντικειμένων, έχοντας σαν βάση την ανάθεση μίας συγκεκριμένης εργασίας. Δεδομένα αναζητούνται, ταξινομούνται, γίνεται αξιολόγηση αυτών και τα αποτελέσματα καταγράφονται. Η αποκτηθείσα γνώση τεκμηριώνεται και κοινοποιείται σε άλλους, εάν είναι δυνατόν και στο διαδίκτυο
5
Το WEBQUEST έχει μια σαφή διάρθρωση. Έξι είναι τα βασικά βήματα της δημιουργίας ενός webquest: 1) Εισαγωγή (Introduction): Οι μαθητές μαθαίνουν με τι θα ασχοληθούν στο συγκεκριμένο Webquest και ταυτόχρονα κινείται το ενδιαφέρον τους.
6
2) Στόχος (Task): Δίδονται οι εργασίες που πρέπει να γίνουν και περιγράφεται η μορφή με την οποία θα το ολοκληρώσουν.
7
3) Διαδικασία (Process): Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ξεχωριστά κάθε βήμα που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές, το οποίο είναι ενδεδειγμένο και θα οδηγήσει στην ολοκλήρωση της εργασίας τους.
8
4) Υλικό (Resources): Οι μαθητές βρίσκουν εδώ μία λίστα από Ιστοσελίδες, τις οποίες ερεύνησε ο εκπαιδευτικός. Έτσι θα αποφευχθεί η άσκοπη αναζήτηση στο διαδίκτυο. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλες πηγές, π.χ. βιβλία, εγκυκλοπαίδειες κ. ά.
9
5) Αξιολόγηση (Evaluation): Η αξιολόγηση εισήχθη σχετικά πρόσφατα στη θεωρία των Webquests και εμφανίζεται σε μερικές μόνο. Εξυπηρετεί τη διασφάλιση της ποιότητας των Webquests και τη μέτρηση των αποτελεσμάτων.
10
6) Συμπέρασμα (Conclusion): Εδώ έχουμε να κάνουμε κυρίως με προσωπικές εμπειρίες των μαθητών κατά την απασχόλησή τους με το συγκεκριμένο Webquest: ◦Ποιες εμπειρίες αποκόμισαν, πού δυσκολεύτηκαν, …. ◦Σκοπός είναι να αναλογιστούν οι μαθητές τις γνώσεις που αποκόμισαν και να τους ενθαρρύνουμε ως προς τις στρατηγικές εργασίας τους. [http://webquest.org/index.php]
11
Γιατί να χρησιμοποιήσετε τα webquests Διότι βοηθούν τους μαθητές: να αποκτήσουν νέες γνώσεις να χρησιμοποιήσουν κριτική σκέψη και να ενεργοποιηθούν για τη δημιουργία εργασιών να εργαστούν σε ομάδες να κρατηθούν μέσα στο θέμα της εργασίας απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις.
12
Tips για τη δημιουργία επιτυχημένων webquests Βρείτε εσείς τις κατάλληλες σελίδες. Χρησιμοποιήστε τις σύνθετες τεχνικές αναζήτησης. Σώζετε ό,τι βρίσκετε με αντιγραφή και επικόλληση των διευθύνσεων (URLs) σε ένα έγγραφο του Word ή με αποθήκευσή τους στα Αγαπημένα σας. Οργανώστε ομαδικές εργασίες και μοιράστε ρόλους
13
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ WEBQUEST ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ- ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.