Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα Καψή, Δικηγόρος, Υπ.Δρ. Τμ.Νομικής Α.Π.Θ Διημερίδα «Νομικές και Κοινωνικές Προεκτάσεις του Διαδικτύου σήμερα» Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 7-8 Ιουνίου 2013

2 Εισαγωγή  Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων  Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας • Οι Όροι Χρήσης • Η παραχώρηση άδειας χρήσης του Περιεχομένου • Το πρόβλημα της οριοθέτησης της έννοιας του «περιεχομένου» • Η απάντηση της νομολογίας  Η ανάρτηση φωτογραφικού υλικού  Η εξαίρεση της «δίκαιης χρήσης»

3 Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων  Το πέρασμα στο Web 2.0  Εννοιολογικοί προσδιορισμοί  Social Media  Social Networks  2004: Facebook  2006: Twitter

4 Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας Facebook:  «Το σύνολο του περιεχομένου και των πληροφοριών που δημοσιεύετε στο Facebook σας ανήκει»  «Για οποιοδήποτε περιεχόμενο το οποίο προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα (…) μας παρέχετε δωρεάν τη μη αποκλειστική, μεταβιβάσιμη, παγκόσμια και με δυνατότητα εκχώρησης άδεια χρήσης οποιουδήποτε περιεχομένου IP»

5 Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας Τwitter:  «Διατηρείτε τα δικαιώματά σας σε οποιοδήποτε περιεχόμενο υποβάλλετε, αναρτάτε ή προβάλλετε μέσω των Υπηρεσιών.»  «…μας παραχωρείτε δωρεάν μια παγκόσμια, μη αποκλειστική, άδεια (με το δικαίωμα εκχώρησης) για χρήση, αντιγραφή, αναπαραγωγή, επεξεργασία, προσαρμογή, τροποποίηση, δημοσίευση, μετάδοση, προβολή και διανομή του ως άνω περιεχομένου σε οποιοδήποτε μέσο ενημέρωσης ή με οποιαδήποτε μέθοδο διανομής…»

6 Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας τεράστια δύναμη και εξουσία Facebook και Twitter σε σχέση με το περιεχόμενο του χρήστη εξουσία να διαχειρίζονται ελεύθερα και απεριόριστα το περιεχόμενο καμία υποχρέωση για καταβολή αντίτιμου στον χρήστη- δημιουργό υποτιμάται η έννοια του πραγματικού δικαιούχου σύγχυση των εννοιών

7 Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας  Είναι έγκυρη η online άδεια ή σύμβαση εκμετάλλευσης περιεχομένου μεταξύ κοινωνικών δικτύων και χρήστη;  Η αποδοχή με ένα απλό «κλικ» δημιουργεί συμβατική υποχρέωση για τον χρήστη;  Groff vs.America Online  Ticketmaster Corp. vs.Tickets.Com, Inc

8 Το πρόβλημα της οριοθέτησης της έννοιας του «περιεχομένου»  Ποιο περιεχόμενο προστατεύεται στα κοινωνικά δίκτυα;  Βασικές προϋποθέσεις :  Πρωτοτυπία  Μορφή

9 Το πρόβλημα της οριοθέτησης της έννοιας του «περιεχομένου»  tweets  έργο;  status update  έργο;  re-tweet & share  παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας;

10 Η ανάρτηση φωτογραφικού υλικού στα κοινωνικά δίκτυα Twitpic:  «Όλο το περιεχόμενο που αναρτάται στο Twitpic ανήκει στα πνευματικά δικαιώματα των αντίστοιχων δικαιούχων»  «Δεν επιτρέπεται να αντιγράψετε ή να αποθηκεύσετε το περιεχόμενο ενός άλλου χρήστη από το Twitpic και να το ανεβάσετε σε άλλους δικτυακούς τόπους για αναδιανομή και διάδοση».

11 Η ανάρτηση φωτογραφικού υλικού στα κοινωνικά δίκτυα Facebook: «…σέβεται τα πνευματικά δικαιώματα άλλων και απαγορεύει στους χρήστες να φορτώνουν, δημοσιεύουν ή με άλλο τρόπο μεταδίδουν από τον ιστότοπο του Facebook οποιοδήποτε υλικό που παραβιάζει τα πνευματικά δικαιώματα τρίτων.»

12 Η ανάρτηση φωτογραφικού υλικού στα κοινωνικά δίκτυα  Agence France Presse – AFP vs. Daniel Morel:  όροι χρήσης Twitter  ΔΕΝ επιτρέπεται η αναπαραγωγή του περιεχόμενου του χρήστη χωρίς την προηγούμενη άδειά του  εφαρμόζεται για πρώτη φορά αναλογικά η νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

13 Η εξαίρεση της «δίκαιης χρήσης»  Fair use: «η «δίκαιη χρήση» ενός πνευματικού έργου, (…) για λόγους όπως η άσκηση κριτικής, σχολιασμού, ειδήσεων, διδασκαλίας (…) υποτροφίας, ή έρευνας, δεν αποτελεί παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων.» «η «δίκαιη χρήση» ενός πνευματικού έργου, (…) για λόγους όπως η άσκηση κριτικής, σχολιασμού, ειδήσεων, διδασκαλίας (…) υποτροφίας, ή έρευνας, δεν αποτελεί παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων.»

14 Η εξαίρεση της «δίκαιης χρήσης» 4 παράγοντες:  σκοπός και χαρακτήρας της χρήσης  φύση του προστατευόμενου έργου  ποσότητα και ουσία του τμήματος που χρησιμοποιείται σε σχέση με το προστατευόμενο έργο στο σύνολό του  επίδραση της χρήσης στην πιθανή αγορά ή στην αξία του προστατευόμενου έργου

15 Αντί Επιλόγου  Facebook & Twitter  δυνατότητα να υποβάλει ο χρήστης ένσταση, σε περίπτωση παραβίασης των δικαιωμάτων του  αφαίρεση ή αδυναμία πρόσβασης στο παράνομο περιεχόμενο  Αντιφατικές πολιτικές των ιδιοκτητών των κοινωνικών δικτύων  Προτείνεται:  Σύνεση  Προσοχή  Νομική Συμβουλή

16 Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! arkapsi@gmail.com arkapsi@gmail.com


Κατέβασμα ppt "Η παραχώρηση αδειών εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων των χρηστών μέσα από τους Όρους Χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων: αναγκαίο καλό ή κακό; Αρχοντούλα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google