Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεEvangeline Spino Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Δρ Φώτης Λιαροκάπης F.Liarokapis@coventry.ac.uk
Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ- Γ.Γ. ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Αθήνα, Ελλάδα 15 Μαρτίου 2013 Δρ Φώτης Λιαροκάπης
2
Interactive Words Applied Research Group (iWARG)
Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο 2009 10 μέλη προσωπικό 15 υποψήφιους διδάκτορές φοιτητές Τομείς έρευνας: Γραφικά Υπολογιστών Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα Τεχνητή Νοημοσύνη Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής
3
Ερευνητικά Θέματα Μερικά κοινά ερευνητικά θέματα περιλαμβάνουν:
Μερικά κοινά ερευνητικά θέματα περιλαμβάνουν: Ποιο είναι το καλύτερο περιβάλλον; Εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα; Ποιο είναι το επίπεδο του ρεαλισμού και αλληλεπίδρασης που απαιτείται; Πώς να σχεδιαστούν καλύτερα οι δραστηριότητες των χρηστών; 3
4
Εικονική Πραγματικότητα
4
5
Μηχανές Παιχνιδιών Έχουν τη λειτουργικότητα των σύγχρονων ηλεκτρονικών παιχνιδιών Διαφορετικές προσεγγίσεις Υψηλός προϋπολογισμός Torque, Quest3D Ανοιχτό λογισμικό Quake 3, Ogre, ODE Παιχνίδια "Mods" Civilization III, Unreal Engine 2 Unreal Engine (Epic) Virtual Egyptian Temple (Unreal “Mod” - Jacobson & Holden)
6
Διαδικτυακή Εικονική Πραγματικότητα
Διαδικτυακή Εικονική Πραγματικότητα Νέοι τρόποι εξερεύνησης σε διαδικτυακές εφαρμογές Εξέλιξη των τεχνολογιών τηλεπικοινωνιών και διαδικτυακές υπηρεσίες Υψηλός ρεαλισμός Πειραματικά πρωτότυπα Διαδικτυακές μηχανές παιχνιδιών Μεγάλη ποικιλία Περισσότερα από 100 είδη Second Life, Active Worlds, OLIVE platform, OpenSim, κ.α. 6
7
Πλεονεκτήματα Το κύριο πλεονέκτημα είναι η εξ αποστάσεως συμμετοχή των μαθητών όλων των ηλικιών απ’ όλο τον κόσμο, παρέχοντας: Ευκολότερη πρόσβαση στην εκπαίδευση Ένα κέντρο γνώσεως Βάση δεδομένων
8
Πειραματική Εφαρμογή στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι
Το λογισμικό αναπτύχθηκε σε OpenSimulator Ένα προπτυχιακό μάθημα (2ου έτους) προσαρμόστηκε στο εικονικό περιβάλλον μάθησης Ονομάζεται Προγραμματισμός σε Τρισδιάστατα Συστήματα (3D Graphics Programming) και είναι εισαγωγή στα γραφικά Υ/Π
9
Τοποθεσία
10
Μοντελοποίηση Χώρου
11
Χρήση του Συστήματος
12
Αίθουσα Διδασκαλίας
13
Χώρος Διασκέδασης
14
Αξιολόγηση Virtual Learning Experience Audio-Visual Effectiveness
Other Virtual Activities Distance Learning Experience
15
Επαυξημένη Πραγματικότητα
15
16
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Η έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας είναι το αντίθετο του κλειστού κόσμου των εικονικών χώρων Βασική θεωρητική αρχή είναι η υπέρθεση ψηφιακών πληροφοριών πάνω στην αισθητηριακή αντίληψη ενός χρήστη αντί να τον αντικαθιστά με ένα πλήρως συνθετικό περιβάλλον όπως κάνουν τα εικονικά συστήματα. 16
17
Σημαντικά Θέματα Εντοπισμός (Tracking) Γραφικά Αλληλεπίδραση
Διασύνδεση (Interfaces) 17
18
Εντοπισμός (Tracking)
Εντοπισμός είναι η λειτουργία της μέτρησης της θέσης των πραγματικών αντικείμενων (ή των ανθρώπων) που βρίσκονται σε καθορισμένο χώρο Προϋπόθεση ο υπολογισμός έξι βαθμών ελευθερίας (DOF) Θέση (3 DOF) Προσανατολισμός (3 DOF) Optical Mechanical Electromagnetic Inertia Acoustic GPS 18
19
Ειδικά Γυαλιά Video See Through Optical See Through 19
20
Βασικές Οθόνες 20
21
Πρώτο Πρωτότυπο: MARIE
Πειραματική διερεύνηση των δυνατοτήτων της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία
22
Δεύτερο Πρωτότυπο: Wed3D & AR
Web3D visualisation of a camshaft Pilot user experiencing an AR learning scenario, University of Sussex Augmentation of a camshaft
23
Το Πρόγραμμα ARCO (EU)
24
Αναπαραστάσεις Επαυξημένης Πραγματικότητας
Η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελείται από: Πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο Τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας AR Artefact Visualisation, Victoria & Albert Museum
25
Συμπεράσματα Δυο τεχνολογίες παρουσιάστηκαν με διαφορετικά χαρακτηριστικά: Η επαυξημένη πραγματικότητα προσφέρει πιο «φυσική» αλληλεπίδραση με το περιβάλλον αλλά είναι πιο «δύσκολη». Η διαδικτυακή εικονική πραγματικότητα προσφέρει συνθετικό περιβάλλον και είναι πιο ακριβή.
26
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Interactive Worlds Applied Research Group IJIW Serious Games Institute
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.