Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή Μάθημα: Η τηλεδιάσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο II Πρακτική εφαρμογή Θέμα: «Ψηφίδες από τη λαϊκή παράδοση του τόπου μου» Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ Ρέθυμνο 2009
2
Συνεργαζόμενα Σχολεία
1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου Δημοτικό Σχολείο Σίφνου ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ Ρέθυμνο 2009
3
Γενική περιγραφή Λόγοι επιλογής του θέματος – Συσχέτιση με συνεργαζόμενα Σχολεία Ο πλούτος της λαϊκής παράδοσης της Κρήτης και των Κυκλάδων. Οι διαφορές-ομοιότητες που παρουσιάζουν οι δυο τόποι μεταξύ τους. Η περιέργεια των μαθητών να γνωρίσουν από απόσταση έναν άλλο τρόπο ζωής. Η μαγεία της ανακάλυψης των «κρυμμένων θησαυρών» της λαϊκής παράδοσης. Η επιθυμία για ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σε θέματα λαϊκής παράδοσης. Ρέθυμνο 2009
4
Οι στόχοι μας Γνωστικοί Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Κοινωνικοί
Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου Εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Κοινωνικοί Ανάληψη πρωτοβουλιών Αισθητικοί Αισθητική απόλαυση Επικοινωνιακοί Γνώσεις χειρισμού Η/Υ Γνωστικοί Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης Παρατήρηση, ανακάλυψη, εφευρετικότητα, πρωτοτυπία, σύγκριση, ανάλυση, σύνθεση, γενίκευση, αξιολόγηση Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου Ελεύθερος-καθοδηγούμενος διάλογος, παραγωγή πρωτογενούς υλικού, αξιολόγηση Εξοικείωση με την επιστημονική έρευνα Διερεύνηση, συλλογή, ταξινόμηση, επεξεργασία, επιλογή, παρουσίαση τελικού προϊόντος, αξιολόγηση Συναισθηματικοί Ευαισθητοποίηση Ενσυναίσθηση, αλλαγή στάσεων, απαλοιφή στερεοτύπων, ανάπτυξη φιλικών σχέσεων Κοινωνικοί Ανάληψη πρωτοβουλιών Συνεργασία, συλλογική δράση, ικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων, κατανομή-ανάληψη ρόλων Αισθητικοί Αισθητική απόλαυση Μύηση στο λαϊκό πολιτισμό, καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων, έκφραση μέσα από καλλιτεχνικές δημιουργίες Επικοινωνιακοί Γνώσεις χειρισμού Η/Υ Βασική χρήση διαδικτύου, ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης και αξιοποίησης της πληροφορίας, καλλιέργεια δεξιοτήτων για εξ αποστάσεως επικοινωνία Ρέθυμνο 2009
5
Μεθοδολογική Προσέγγιση
Βιωματική Επικοινωνιακή Διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία Διαθεματική Προσέγγιση Τηλεδιδασκαλία – Εικονική Τάξη Μέθοδος Project – Σχέδια Εργασίας Αξιολόγηση Ρέθυμνο 2009
6
Επιλογή θέματος Συνδετικός κρίκος Μετεγγραφή μαθήτριας
Σίφνου – Ρεθύμνου Μετεγγραφή μαθήτριας Ανάδυση του θέματος Με φυσικό τρόπο Μαθήτρια Εκδήλωση ενδιαφέροντος Για διατήρηση επικοινωνίας με το παλιό σχολείο Για βαθύτερη γνωριμία των πόλεων Ρεθύμνου – Απολλωνίας Σίφνου Για επικοινωνία των δυο σχολείων μέσω Αξιοποίηση της τηλεδιάσκεψης Ρέθυμνο 2009
7
Προετοιμασία εκπαιδευτικών (κοινή και για τις δυο τάξεις)
Προετοιμασία εκπαιδευτικών (κοινή και για τις δυο τάξεις) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Εξοικείωση εκπαιδευτικών με το σύστημα της τηλεδιάσκεψης Συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών Προετοιμασία φόρμας τηλεδιασκέψεων Διερεύνηση ενός αρχικού σχεδιασμού δραστηριοτήτων Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης Ρέθυμνο 2009
8
Προετοιμασία γονέων – μαθητών
Ενημέρωση Γονέων Ενημέρωση μαθητών χωριστά σε κάθε τάξη Διερεύνηση ενδιαφερόντων, δεξιοτήτων από λίστα που δίνει κάθε τάξη χωριστά Ρέθυμνο 2009
9
Προσδοκίες εκπαιδευτικών
Ενεργητική εμπλοκή των μαθητών Χαρά – ικανοποίηση μαθητών – εκπαιδευτικών Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος Ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής – αναστοχαστικής σκέψης Ανάπτυξη θετικών στάσεων: Για τον «άλλο» τόπο Για τους συμμαθητές της απομακρυσμένης τάξης Για τις Τ.Π.Ε. Ρέθυμνο 2009
10
Ανάδυση διερευνητικού ερωτήματος
Να εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών Να έχει σχέση με τη ζωή τους Να είναι σύνθετο και να χρειάζεται κάποιας μορφής ανάλυση για να απαντηθεί Γνωριμία των παιδιών με τη λαϊκή παράδοση Ρεθύμνου -Σίφνου Ρέθυμνο 2009
11
Δραστηριότητες πριν από την 1η Τηλεδιάσκεψη
Γνωριμία – Εισαγωγή στις θεματικές ενότητες Οι μαθητές συζητούν, αναλύουν κι επιλέγουν τρόπους αυτο –παρουσίασής τους & παρουσίασης: Τάξης Σχολείου Τόπου Ρέθυμνο 2009
12
Δημιουργία ομάδων εργασίας
Ανάθεση έργου σε ομάδες μεικτές (ετερογενείς) ως προς: τη δυναμικότητα την επίδοση το φύλο Κριτήρια ανάθεσης έργου: Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ίδιους τους μαθητές Οι προσωπικές δεξιότητες και οι προϋπάρχουσες γνώσεις κάθε μαθητή Οι προτιμήσεις, οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών Ρέθυμνο 2009
13
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄)
Γνωριμία Τάξεων (Στάδιο Α) Εισαγωγή – Γνωριμία (10΄) Παρουσίαση τάξης Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση τάξης Σίφνου (20΄) Γέφυρα – Κλείσιμο (10΄) Αξιολόγηση 1ης τηλεδιάσκεψης Εισαγωγή - Γνωριμία (10΄) Χαιρετισμός-Καλωσόρισμα Η τάξη του Ρεθύμνου: Μαντινάδα Η τάξη της Σίφνου: Ποίημα Η τάξη του Ρεθύμνου: Παρουσιάζει κάθε μαθητή με φωνητική-κινητική συνοδεία Η τάξη της Σίφνου: Απαντά ρυθμικά εν χορώ Παρουσιάζει σε PowerPoint φωτογραφία κάθε μαθητή συνοδευόμενη από τα ενδιαφέροντά του Παρουσίαση τάξης Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση βίντεο με τίτλο: «Το Ρέθυμνο - το σχολειό μου - η τάξη μου, ταξιδεύουν στο χρόνο σαν παραμύθι» Το βίντεο θα περιλαμβάνει: Μαθητές πεζούς ή σε τραινάκι να περιηγούνται την πόλη του Ρεθύμνου Φωτογραφίες σχολείου από διάφορες μαθητικές δραστηριότητες Αποσπάσματα συνεντεύξεων μαθητών-δασκάλων Αφήγηση από μαθητές την ώρα της προβολής του βίντεο Παρουσίαση τάξης Σίφνου (20΄) Εικονικό ταξίδι στη Σίφνο μέσα από τον Google. Earth & από ιστοσελίδες με στόχο το γεωγραφικό εντοπισμό της Σίφνου και του σχολείου Σύνθεση εικόνων (κολάζ) με τίτλο: «Η τάξη - το σχολειό μου, ο τόπος μου από αεροπλάνο» Κατασκευή μακέτας του σχολείου από άχρηστα υλικά Ηχο – ιστορία ( βασισμένη σε κείμενο του λαογράφου Α. Τρούλλου) Γέφυρα – Κλείσιμο (10΄) Παράθεση προβληματισμού Ο δάσκαλος της Σίφνου ρωτά: Παρουσιάζουν οι δυο τόποι κάποια κοινά στοιχεία; Παρουσιάζουν οι δυο τόποι κάποια διαφορετικά στοιχεία; Οι μαθητές των τάξεων: Απαντούν στα ερωτήματα Εμπλέκονται σε συζήτηση Εντοπίζουν κοινά & διαφορετικά στοιχεία των δύο τόπων Ο δάσκαλος του Ρεθύμνου ξαναρωτά: Θα σας άρεσε η ιδέα να μελετήσουμε τα κοινά & διαφορετικά στοιχεία των δύο τόπων μέσα από τη λαϊκή παράδοση; Ανταποκρίνονται θετικά Συμφωνούν στον τρόπο έρευνας & δράσης Ανανεώνουν το ραντεβού τους για τη 2η Τηλεδιάσκεψη Αξιολόγηση 1ης τηλεδιάσκεψης Κάθε εκπαιδευτικός συζητά σε επίπεδο ομάδας τάξης: Τι άρεσε / τι δεν άρεσε Τι μπορούσε να βελτιωθεί Σκέψεις – συναισθήματα Οι εκπαιδευτικοί των δυο τάξεων: Ανταλλάσσουν αξιολογικές κρίσεις για τους μαθητές & για τους ίδιους Ρέθυμνο 2009
14
Δραστηριότητες πριν από την 2η Τηλεδιάσκεψη
Δράσεις Συλλογή υλικού Επεξεργασία υλικού Αρχική επιλογή – Καταγραφή θεματικών ενοτήτων Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τη βοήθεια του λογισμικού ειδικής χρήσης inspiration και με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming) Διαθεματικές εργασίες (cross-thematic integration) – Εποικοδομητικές δραστηριότητες ανάδειξης θεματικών ενοτήτων Διερεύνηση για τη δυνατότητα εκπόνησης Σχεδίων Εργασίας Τάξη Ρεθύμνου Βιντεοσκόπηση συνέντευξης με αρχιτέκτονα. Φωτογράφιση παραδοσιακών κτηρίων. Ηχογράφηση παραδοσιακών τραγουδιών - μαντινάδων με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων. Τάξη Σίφνου Επίσκεψη σε εργαστήριο αγγειοπλαστικής. Δημιουργία PowerPoint. Καταγραφή εντυπώσεων. Εύρεση παραδοσιακών συνταγών. Παρασκευή παραδοσιακών φαγητών - γλυκών. Βιντεοσκόπηση. Ρέθυμνο 2009
15
Δραστηριότητες κατά την 2η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄)
Εικονική Τάξη (Στάδιο Β) Δάσκαλος Ρεθύμνου Εισαγωγή – Αφόρμηση(10΄) Τάξη Σίφνου (20΄) Τάξη Ρεθύμνου (20΄) Δάσκαλος Σίφνου Επανάληψη κεντρικών σημείων – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Αξιολόγηση 2ης τηλεδιάσκεψης Εισαγωγή – Αφόρμηση (10΄) Δάσκαλος Ρεθύμνου Ορισμός Λαϊκής Παράδοσης Τομείς της Λαϊκής Παράδοσης Σχεδιασμός Διαθεματικών εποικοδομητικών δραστηριοτήτων Τάξη Σίφνου (20΄) Παρουσίαση του PowerPoint με θέμα: «Επίσκεψη σ’ ένα εργαστήρι αγγειοπλαστικής». Ανάγνωση εντυπώσεων. Παρουσίαση βιντεοσκόπησης παρασκευής παραδοσιακών φαγητών – γλυκών Τάξη Ρεθύμνου (20΄) Παρουσίαση ηχογράφησης των παραδοσιακών τραγουδιών - μαντινάδων. Παρουσίαση βιντεοσκόπησης της συνέντευξης. Επίδειξη με PowerPoint φωτογραφιών παραδοσιακών κτηρίων. Επανάληψη κεντρικών σημείων – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Δάσκαλος Σίφνου Επανάληψη κεντρικών σημείων αναφοράς Ελεύθερη συζήτηση με στόχο την κατάληξη σε κοινές θεματικές ενότητες Διαμόρφωση τελικής πρότασης (με ομοφωνία ή με πλειοψηφία) Θεματικές ενότητες (ενδεικτικά) Αρχιτεκτονική Μουσική Μαγειρική Αγγειοπλαστική Αξιολόγηση 2ης τηλεδιάσκεψης Αξιολόγηση επίτευξης στόχων της 2ης Τηλεδιάσκεψης από την πλευρά των μαθητών από την πλευρά των διδασκόντων Αξιολόγηση του προγραμματισμού & της εφαρμογής της Τηλεδιάσκεψης Αξιολόγηση της συνεργασίας & της συμμετοχής των ομάδων Αξιολόγηση του τεχνικού εξοπλισμού Αξιολόγηση των στάσεων που διαμορφώνονται Διαθεματική ανάλυση του θέματος σε θεματικούς άξονες Ρέθυμνο 2009
16
Δραστηριότητες πριν από την 3η Τηλεδιάσκεψη
Δράσεις Οι ομάδες αποφασίζουν και δημιουργούν ασύγχρονη πλατφόρμα επικοινωνίας Ομάδα Μαγειρικής Συλλογή παραδοσιακών συνταγών Ομάδα Κεραμικής Κατασκευή πήλινων αγγείων Αφίσα κολάζ με παραδοσιακά κτίσματα Ομάδα Αρχιτεκτονικής Εκθέτουν τη συλλογική εργασία τους στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης Δημιουργία μαντινάδων – Εκμάθηση παραδοσιακών χορών Ομάδα Μουσικής Εκθέτουν τη συλλογική εργασία τους στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης Ρέθυμνο 2009
17
Δραστηριότητες κατά την 3η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄)
Τηλεσυνεργασία (Στάδιο Γ) Εισαγωγή – Χαιρετισμοί (3΄) Αλληλοπαρουσίαση των ομαδικών προϊόντων εργασίας και συζήτηση (10΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαφορετικών για κάθε ομάδα (15΄) Δραστηριότητες (20΄) Παρασκευή σαλάτας σιφνέικης - ντάκου Ομάδα μαγειρικής Διακόσμηση πήλινων αγγείων με παραδοσιακά μοτίβα Ομάδα κεραμικής Ομοιώματα παραδοσιακών κτισμάτων με πλαστελίνη Ομάδα αρχιτεκτονικής Εισαγωγή – Χαιρετισμοί (3΄) Αλληλοπαρουσίαση των ομαδικών προϊόντων εργασίας και συζήτηση (10΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαφορετικών για κάθε ομάδα (15΄) Δραστηριότητες(20΄) Ομάδα μαγειρικής: Παρασκευή σαλάτας σιφνέικης - ντάκου. Ομάδα κεραμικής: Διακόσμηση πήλινων αγγείων με παραδοσιακά μοτίβα. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Ομοιώματα παραδοσιακών κτισμάτων με πλαστελίνη. Ομάδα μουσικής: Δημιουργία σελιδοδεικτών και διακόσμησή τους με μουσικά όργανα. Οι ομάδες συζητούν και καταλήγουν σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Επεξήγηση – Εισαγωγή (10΄) Συνεργασία ομάδων (40΄) Μέθοδος Project Χωρισμός σε 4 ομάδες με βάση τις θεματικές ενότητες που αναδείχθηκαν στη 2η Τηλεδιάσκεψη Συζήτηση των ομάδων τοπικής & απομακρυσμένης τάξης για κάποιες πρώτες ιδέες σχετικά με το θέμα τους Οι μαθητές του παθητικού ακροατηρίου παρακολουθούν, παίρνουν ιδέες αλλά και παρεμβαίνουν για να βοηθήσουν το ενεργητικό ακροατήριο Ανταλλαγή απόψεων, ιδεών Παρεμβάσεις όποτε κρίνεται σκόπιμο Κατάληξη σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Επανάληψη – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄) Αξιολόγηση 3ης τηλεδιάσκεψης Δημιουργία σελιδοδεικτών – Διακόσμησή τους με μουσικά όργανα Ομάδα μουσικής Οι ομάδες συζητούν και καταλήγουν σε κάποια πρώτα συμπεράσματα Ρέθυμνο 2009
18
Δραστηριότητες πριν από την 4η Τηλεδιάσκεψη
Οι ομάδες επικοινωνούν σε ασύγχρονη πλατφόρμα Καταλήγουν στον τρόπο σχεδιασμού και παρουσίασης των τελικών σεναρίων της εργασίας τους. Η τάξη της Σίφνου: Προετοιμάζει ένα σενάριο βασισμένο σε θεατρικό δρώμενο με τίτλο: «Παραδοσιακός γάμος». Περιλαμβάνει: Σκηνικά σχεδιασμένα σύμφωνα με τη σιφνέικη αρχιτεκτονική. Παραδοσιακή μουσική και χορό. Παραδοσιακά φαγητά και γλυκά σερβιρισμένα σε πήλινα σκεύη. Οι ομάδες της τάξης του Ρεθύμνου: Παρουσιάζουν τέσσερα διαφορετικά σενάρια Ομάδα κεραμικής: Δημιουργία παραδοσιακού παραμυθιού και δραματοποίησή του με πήλινους ήρωες. Βιντεοσκόπηση. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Παραδοσιακά κτίσματα με την τεχνική animation παρουσιάζουν τα υλικά κατασκευής τους, τα μέρη και την ονομασία τους. Ομάδα μαγειρικής: Οργάνωση έκθεσης παραδοσιακών προϊόντων, φαγητών και γλυκών, και διαφήμισή τους από τα παιδιά. Ομάδα μουσικής: Πρόσκληση από τηλεοπτικό σταθμό για παρουσίαση στοιχείων της παραδοσιακής μουσικής Οι ομάδες επικοινωνούν σε ασύγχρονη πλατφόρμα Καταλήγουν στον τρόπο σχεδιασμού και παρουσίασης των τελικών σεναρίων της εργασίας τους. Η τάξη της Σίφνου: Προετοιμάζει ένα σενάριο βασισμένο σε θεατρικό δρώμενο με τίτλο: «Παραδοσιακός γάμος». Περιλαμβάνει: Σκηνικά σχεδιασμένα σύμφωνα με τη σιφνέικη αρχιτεκτονική. Παραδοσιακή μουσική και χορό. Παραδοσιακά φαγητά και γλυκά σερβιρισμένα σε πήλινα σκεύη. Οι ομάδες της τάξης του Ρεθύμνου: Παρουσιάζουν τέσσερα διαφορετικά σενάρια Ομάδα κεραμικής: Δημιουργία παραδοσιακού παραμυθιού και δραματοποίησή του με πήλινους ήρωες. Βιντεοσκόπηση. Ομάδα αρχιτεκτονικής: Παραδοσιακά κτίσματα με την τεχνική animation παρουσιάζουν τα υλικά κατασκευής τους, τα μέρη και την ονομασία τους. Ομάδα μαγειρικής: Οργάνωση έκθεσης παραδοσιακών προϊόντων, φαγητών και γλυκών, και διαφήμισή τους από τα παιδιά. Ομάδα μουσικής: Πρόσκληση από τηλεοπτικό σταθμό για παρουσίαση στοιχείων της παραδοσιακής μουσικής Ρέθυμνο 2009
19
Δραστηριότητες κατά την 4η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 80΄)
Παρουσίαση Εργασιών (Στάδιο Δ) Παρουσίαση εργασιών (20΄για κάθε τάξη) Εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της εργασίας τους, απαντήσεις σε απορίες (15΄) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας που έχει ετοιμάσει κάθε ομάδα για τις άλλες με χιουμοριστικό ύφος (15΄) Κλείσιμο με απονομή βραβείων και ευχαριστίες (10΄) Παρουσίαση εργασιών (20λ.για κάθε τάξη) Εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της εργασίας τους, απαντήσεις σε απορίες. (15λ.) Συμπλήρωση φύλλων εργασίας που έχει ετοιμάσει κάθε ομάδα για τις άλλες με διασκεδαστικό χαρακτήρα. (15λ.) Κλείσιμο με απονομή βραβείων και ευχαριστίες.(10λ.) Ρέθυμνο 2009
20
Ευχαριστούμε πολύ!!! Ρέθυμνο 2009
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.