Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεSalmoneus Mola Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΗΥ566 DAML ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Football Championship Αλεβίζου Βασιλική Σερφιώτης Γεώργιος Τριανταφυλλίδου Δέσποινα
2
Οντολογία: Football Championship
3
Περιγραφή κλάσεων
4
League Περιγράφει τις κατηγορίες του πρωταθλήματος Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας κατηγορίας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι: hasName: το όνομα της κατηγορίας, μοναδικό, string teamsNo: ο αριθμός των ομάδων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, integer
5
FootballClub Συμμετέχουν οι ομάδες του πρωταθλήματος Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας ομάδας που μας ενδιαφέρει να μοντελοποιήσουμε στο σχήμα είναι: officialName: το όνομα της ομάδας, string foundationYear: το έτος ίδρυσης του συλλόγου, integer homeCourt: το γήπεδο της ομάδας, string points: οι βαθμοί που έχει συνολικά από τους αγώνες της, integer
6
FootballClub Σχέσεις της ομάδας με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος: participates: η σχέση συνδέει την ομάδα με τη (μοναδική) κατηγορία στην οποία παίζει occupies: με ελάχιστη πληθικότητα 13, δηλώνει το γεγονός ότι μία ομάδα στελεχώνεται από πρόσωπα. Τα πρόσωπα, εν γένει, συμμετέχουν με διαφορετικούς ρόλους στην ομάδα (π.χ. οι παίκτες λειτουργούν διαφορετικά στην ομάδα από τον πρόεδρο). Οι παρακάτω σχέσεις εξειδικεύουν την ιδιότητα occupies: hasPlayer: με ελάχιστη πληθικότητα 11, συνδέει την ομάδα με τους παίκτες της TrainedBy: μοναδικό, συνδέει την ομάδα με τον προπονητή της managedBy: μοναδικό, συνδέει την ομάδα με τον πρόεδρό της
7
Person Περιγράφει όλους τους ανθρώπους που εμπλέκονται με κάποιο τρόπο στο πρωτάθλημα Το βασικό γνώρισμα: name: το όνομα κάθε ανθρώπου, μοναδικό, string Υποκλάσεις: ClubPersonnel Referee
8
ClubPersonnel Συμμετέχουν οι άνθρωποι που δουλεύουν για την ομάδα Κάθε κατηγορία τέτοιων έχει διαφορετικά καθήκοντα
9
ClubPersonnel Υποκλάσεις σχετικές με τις κατηγορίες των απασχολουμένων στην ομάδα (συνδέεται με αυτές με την unionOf) Coach Player Administrator TechnicalStaff Στα στιγμιότυπα της υποκλάσης TechnicalStaff έχει εφαρμοστεί η ιδιότητα disjointWith, σε σχέση με τις υπόλοιπες υποκλάσεις Η ίδια ιδιότητα ισχύει μεταξύ των υποκλάσεων Player και Administrator
10
ClubPersonnel Το γνώρισμα που μας ενδιαφέρει είναι η ηλικία τους: born: η χρονολογία γέννησης των απασχολούμενων στην ομάδα, integer. Η ημερομηνία αυτή πρέπει να είναι μικρότερη από τη σημερινή, περιορισμός που δεν μπορούμε να μοντελοποιήσουμε σε DAML
11
Administrator Ανήκει ο πρόεδρος της ομάδας Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί μόνο ένας πρόεδρος (μοντελοποιείται σε DAML!)
12
Coach Ανήκει ο προπονητής ομάδας Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί μόνο ένας προπονητής (μοντελοποιείται σε DAML!)
13
Player Μοντελοποιεί τους παίκτες της ομάδας Τα γνωρίσματα των παικτών είναι: position: η θέση που παίζει καθένας και μπορεί να έχει τιμές: τερματοφύλακας (G), αμυντικός (D), μέσος (M), επιθετικός (F), string goals: τα τέρματα που έχει επιτύχει κάθε παίκτης συνολικά στο πρωτάθλημα, μοναδικό γνώρισμα
14
Player Ιδιότητες που αφορούν σε σχέσεις των παικτών με άλλες οντότητες του πρωταθλήματος είναι: previousTeam: οι προηγούμενες ομάδες του παίκτη playerHasStatistics: τα στατιστικά του παίκτη, ανά αγώνα. Συνδέει τον παίκτη με την κλάση StatsPlayerMatch.
15
TechnicalStaff Περιγράφει το τεχνικό προσωπικό της ομάδας Το γνώρισμα για κάθε στιγμιότυπο είναι η περιγραφή του και είναι προαιρετικό description: περιγραφή των καθηκόντων του τεχνικού προσωπικού, string
16
Referee Υποκλάση της Person και σ’ αυτή ανήκουν οι διαιτητές του πρωταθλήματος.
17
Match Μοντελοποιούνται όλοι οι αγώνες που γίνονται κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος Τα γνωρίσματα της κλάσης είναι τα: heldOn: η ημερομηνία & ώρα διεξαγωγής του αγώνα, μοναδική, dateTime visitorScored/homeScored: τα τέρματα που σημείωσε η γηπεδούχος/φιλοξενούμενη ομάδα, μοναδικά γνωρίσματα, integer competition: η αγωνιστική που πραγματοποιήθηκε ο αγώνας, μοναδική, integer
18
Match Η κλάση συνδέεται με άλλες κλάσεις μέσω των σχέσεων: home/visitor: η γηπεδούχος/φιλοξενούμενη ομάδα OfficiatedBy/assistantReferee: ο διαιτητής και οι 2 βοηθοί του matchHasStatistics: τα στατιστικά που αντιστοιχούν σε ένα συγκεκριμένο αγώνα
19
StatsPlayerMatch Περιέχει τα στατιστικά για τους παίκτες, αναφορικά με τους αγώνες που έχουν παίξει. Κάθε στιγμιότυπό της αντιστοιχίζεται σε μοναδικό αγώνα μέσω της ιδιότητας statsReferToMatch.
20
StatsPlayerMatch Οι πληροφορίες αυτών των στατιστικών είναι: scoredGoals: τα γκολ για ένα παίκτη σε ένα αγώνα, μοναδικό γνώρισμα, integer yellowCard: TRUE αν ο παίκτης έχει δεχτεί κίτρινη κάρτα σε ένα αγώνα, διαφορετικά FALSE, boolean redCard: TRUE, αν ο παίκτης έχει δεχτεί κόκκινη κάρτα σε ένα αγώνα, διαφορετικά FALSE, boolean
21
Προβλήματα της RDF - Λύσεις της DAML+OIL Η DAML+OIL προβλέπει περιορισμούς πληθικότητας στις ιδιότητες Είναι δυνατός ο ορισμός μιας κλάσης ως η ένωση κάποιων άλλων κλάσεων (π.χ. ClubPersonnel: Player, Coach, Administrator, TechnicalStaff)
22
Προβλήματα της RDF - Λύσεις της DAML+OIL Είναι δυνατός ο περιορισμός της ταυτόχρονης παρουσίας κάποιου μεταδεδομένου σε δύο κλάσεις (π.χ. Administrator - Player) με χρήση της ιδιότητας disjointWith Είναι δυνατός ο ορισμός αντίστροφων σχέσεων
23
Η χρήση της inverseOf SELECTW, D FROM{X}playerHasStatistics{Y}. statsReferToMatch{Z}.home{W}, {A}visitor{B}, {C}name{D} WHEREA = Z and X = C and D = "...“ instead of… SELECT FROM{X}playerHasStatistics{Y}, {Z}matchHasStatistics{W}, {A}home{B}, {C}visitor{D}, {E}name{F} WHEREY= W and X = E and Z = A and Z = C and F = "...“
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.