Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεActaeon Sarkis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ 01/10/ /01/2013 Φοιτήτρια Σηφάκη Ελένη επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να
2
Από την πρώτη μέρα της επίσκεψης μου στον ΒΝΣ μου έκανε εντύπωση ότι τα περισσότερα παιδιά ηλικίας 2,5-3,5 ετών δεν είχαν προσαρμοστεί παρ’ όλο που είχε περάσει ένας μήνας από την έναρξη της χρονιάς. Αιτία ήταν ότι μέσα σε ένα μήνα είχαν αλλάξει 2 παιδαγωγούς. Το κλάμα ήταν έντονο όπως και οι φωνές τις παιδαγωγού για να σταματήσουν……
3
Η αγκαλιά ήταν κάτι που αποζητούσαν συνεχώς και φρόντιζα να τους την δίνω και να τα καθησυχάζω διαβεβαιώνοντας τα ότι οι γονείς τους θα επιστρέψουν το μεσημέρι να τα πάρουν.
4
Κούκλα μεσάζοντας-μεσολαβητής
Είναι μια πάνινη κούκλα με απλά χαρακτηριστικά (λεπτομέρειες), με ευκολία κίνησης και χρήσης και στο μέγεθος των παιδιών. Ισσοροπεί τη σχέση της παιδαγωγού και του παιδιού Μεσολαβεί ώστε το παιδαγωγικό έργο να έρχεται ανώδυνα, μέσα από το παιχνίδι. Μειώνει την απόσταση εξουσίας μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού. Τα παιδιά εκφράζουν ευκολότερα τα συναισθηματά τους στην κούκλα-φίλη τους. Μέσω της κούκλας μπορούμε να μάθουμε πολλά πράγματα για την καθημερινότητα του παιδιού, τις σκέψεις και τα συναισθήματα του. (Πηγή:σημειώσεις από το μάθημα «Παιδί και παιχνίδι.» κ.Σιδηροπούλου Τρυφαίνη)
5
Υλικά που χρησιμοποιήθηκαν :
Αφού σχεδίασα το περίγραμμα ενός παιδιού από την τάξη, έραψα την κούκλα και τη γέμισα με αφρολέξ , ξεκινήσαμε την κατασκευή της κούκλας! Υλικά που χρησιμοποιήθηκαν :
6
Βάφοντας την κούκλα τα παιδιά χειρίζονται αυτόνομα υλικά και αντικείμενα
7
Εξασκούν την λεπτή κίνηση και τον οπτικο-κινητικό συντονισμό.
8
Προωθείται η συνεργασία, η ομαδικότητα η κοινή χρήση υλικών και αντικειμένων ενώ μοιράζονται.
9
Αφού η κούκλα μας στέγνωσε, την επόμενη μέρα τη βάψαμε και από την πίσω πλευρά και ήρθε η ώρα να της φτιάξουμε πρόσωπο!
10
Κόψαμε τα μαλλιά της, κάνοντας εξάσκηση στο ψαλίδι!
11
Κολλήσαμε τα μαλλιά με πινέλο και κόλλα.
12
Παίξαμε ένα παιχνίδι με τα χαρακτηριστικά του προσώπου “Που μπαίνει τι” και τα τοποθετήσαμε!Έπειτα τα σχεδίασα στη θέση που μου υπέδειξαν τα παιδιά Την επόμενη μέρα ντύσαμε την κούκλα και της δώσαμε το όνομα που επέλεξαν τα παιδιά με αφορμή ένα παραμύθι με νεράιδες: Λίλη
13
Για το επόμενο διάστημα που ακολούθησε η Λίλη έπαιζε μαζί μας στην αυλή….
14
…τρώγαμε μαζί…
15
..τη βοηθούσαμε να φάει ΟΛΟ το φαγητό της…(«Λίλη φάε όλο το φαί σου να μεγαλώσεις»)
16
Εκφράζαμε τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις φοβίες μας στη νέα μας φίλη.
«Η Λίλη είναι όμορφη» Μ. 3 ετών «Την αγαπώ τη Λίλη» Δ. 3,5 ετών «Η Λίλη πεινάει» M. 2,5 ετών «Τρομάζει η Λίλη» Σ. 3 ετών «Μην την πειράζεις. Πονάνε τα μαλλάκια της» Α. 3,5 ετών
17
την κάναμε παρέα, της μιλούσαμε, την είχαμε φίλη μας, την αγκαλιάζαμε και τη φιλούσαμε!
18
Όλο αυτό το τρίμηνο η Λίλη υπήρξε για τα παιδιά η καλή τους φίλη που τα έκανε να νιώσουν άνετα και να προσαρμοστούν με μεγαλύτερη ευκολία στον χώρο του ΒΝΣ. Αποτέλεσε σταθερό πρόσωπο αναφοράς καθώς τα παιδιά του συγκεκριμένου τμήματος άλλαξαν παιδαγωγό 4 φορές και αν υπολογίσουμε κι εμένα 5!Είναι επίσημο μέλος της τάξης αφού υπάρχει ακόμα εκεί και τα παιδιά παίζουν μαζί της!
19
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συναδέλφους που δέχτηκαν την ιδέα μου, το προσωπικό που συχνά τρόμαζε εξ’ αιτίας της (την μπέρδευαν με κανονικό παιδί), τα παιδιά που την «αγκάλιασαν» πραγματικά και τη Λίλη για τη βοήθεια της ώστε να προσαρμοστούν όλα τα παιδιά μέχρι την ολοκλήρωση της πρακτικής μου!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.