Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Visual Basic Μάθημα 1 (20 Λεπτά)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
2
Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ
Καθορισμός του προβλήματος (δεδομένα και ζητούμενα) Σύνταξη αλγορίθμου Κωδικοποίηση Έλεγχος αποτελεσμάτων Συντήρηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
3
Προγραμματισμός με Visual Basic παρ1 παρ2 παρ3
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
4
Στόχοι μαθήματος Τι είναι η Visual Basic Ενεργοποίηση της V.B
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
5
Τι είναι η Visual Basic Γλώσσα προγραμματισμού γενικής χρήσης
Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
6
Ενεργοποίηση της Visual Basic
Programs Microsoft Visual Basic 6.0 Microsoft Visual studio 6.0 Start 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
7
Ενεργοποίηση(ΣΥΝΈΧΕΙΑ) Το παράθυρο διαλόγου New Project
Standard.Exe Open 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
8
Έξοδος από τη V.B CLOSE 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
9
Έξοδος από τη V.B NO 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
10
Εργασία Να ενεργοποιήσετε το ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης της V.B
Αλληλεπιδράστε με το περιβάλλον Σημειώστε κοινά στοιχεία με άλλα γνωστά σας περιβάλλοντα αλλά και στοιχεία που δεν έχετε ξανασυναντήσει Κλείστε το πρόγραμμα χωρίς να αποθηκεύσετε τις αλλαγές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
11
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (46-47) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
12
Visual Basic (Μάθημα 2) (20 Λεπτά)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
13
Στόχοι μαθήματος Γενική άποψη του ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης(IDE) Εμφάνιση στοιχείων του περιβάλλοντος Φόρμα(Form) Εργαλειοθήκη(Toolbox wind.) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
14
Στόχοι μαθήματος Παράθυρο ιδιοτήτων(Properties wind.)
Παράθυρο Εξερεύνησης έργου(Project explorer wind.) Παράθυρο διάταξης φόρμας(Form layout) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
15
Title bar Menu Bar ToolBox Form Layout
Βασικά στοιχεία περιβάλλοντος της Visual Basic Title bar Menu Bar Tool Bar Project Explorer Properties Window ToolBox Form Form Layout 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
16
Εμφάνιση στοιχείων του περιβάλλοντος
Project Explorer Properties Window Form Layout ToolBox ToolBar 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
17
Φόρμα - Form Πάνω στην φόρμα σχεδιάζουμε την διεπαφή. Μία Εργασία μπορεί να αποτελείται από πολλές φόρμες View / Object 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
18
Εργαλειοθήκη - ToolBox
Αποτελείται από διάφορα Χειριστήρια τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε τα Αντικείμενα πάνω στη φόρμα View / ToolBox Χειριστήριο Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
19
Τιμές ιδιοτήτων Παράθυρο ιδιοτήτων – properties Window
Δίνει τη δυνατότητα να αλλάξουμε τις τιμές των ιδιοτήτων μιας φόρμας και των αντικειμένων της. Πλαίσιο επιλογής αντικειμένου Ιδιότητες Τιμές ιδιοτήτων View / properties window 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
20
Παράθυρο διάταξης φόρμας
Form Layout Window Δείχνει πώς θα φαίνεται η φόρμα πάνω στην οθόνη, κατά το χρόνο της εκτέλεσης της εργασίας View / Form Layout 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
21
Εργασία Να υλοποιήσετε το φύλλο εργασίας που θα σας δοθεί 3/4/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
22
Εργασία Ενεργοποιήστε την V.B
Αποκρύψτε και ενεργοποιήστε ξανά τα παράθυρα (εργαλειοθήκης ,εξερεύνησης έργου, ιδιοτήτων, διάταξης έργου) Δημιουργήστε διάφορα χειριστήρια πάνω στη φόρμα σας και αυξομειώστε το μέγεθος της φόρμας και των χειριστηρίων Κλείστε την V.B χωρίς να αποθηκεύσετε τις αλλαγές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
23
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (46-47) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
24
Visual Basic (Μάθημα 3) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
25
Στόχοι μαθήματος Σχεδιασμός χειριστηρίου, αλλαγή διαστάσεων, μετακίνηση Εργαλείο Ετικέτας (Label) Εργαλείο διαταγής (command button) Ιδιότητα «name» και κανόνες ονομασίας αντικειμένων Ιδιότητα «caption» Φύλαξη έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
26
Σχεδιασμός χειριστηρίου, αλλαγή διαστάσεων, μετακίνηση
παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
27
Εργαλείο Ετικέτας (Label)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
28
Εργαλείο Ετικέτας - Label
Είναι το εργαλείο που χρησιμοποιείται για να εμφανίσουμε στην επιφάνεια του ένα σύνολο χαρακτήρων Double click Label 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
29
Εργαλείο διαταγής (command button)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
30
Εργαλείο διαταγής (command button)
Χρησιμεύει για να δίνουμε εντολές στο πρόγραμμα μας Double click Command button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
31
Ιδιότητα Name 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
32
Ιδιότητα Name Το αλλάζουμε
Kαθορίζει το όνομα, ενός αντικειμένου. Το όνομα αυτό πρέπει να είναι γραμμένο με συνεχόμενους λατινικούς ή Ελληνικούς χαρακτήρες. Καλό είναι τα τρία πρώτα γράμματα να περιγράφουν τον τύπου του αντικειμένου πχ ( lblMessage) Το αλλάζουμε 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
33
Ιδιότητα Caption Είναι η ιδιότητα της οποίας η τιμή καθορίζει τους χαρακτήρες που φαίνονται πάνω σε ένα αντικείμενο Properties window Label1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
34
Φύλαξη έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
35
Αρχεία τα οποία δημιουργούνται
με την αποθήκευση Αρχείο Φόρμας ( . frm ) Αρχείο Project ( . vbp ) Αρχείο workspace ( . vbw ) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
36
Αποθήκευση προγράμματος
File / Save Project ( Menu Bar ) ( ToolBar ) Αποθήκευση Φόρμας Αποθήκευση Έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
37
Εργασία1 Μία εφαρμογή περιέχει μία φόρμα με τρία αντικείμενα .Τα δύο είναι κουμπιά διαταγών και το ένα ετικέτα. Η εφαρμογή θα παρουσιάζει το μήνυμα «Hello World» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας όταν ο χρήστης πατήσει με το ποντίκι πάνω στο πρώτο κουμπί διαταγής. Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν ο χρήστης πατήσει το δεύτερο κουμπί διαταγής 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
38
Εργασία1 (συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε μια κατάλληλη (Διεπαφή) φόρμα και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες «όνομα» και «λεζάντα», των τριών αντικειμένων που θα τοποθετήσετε σε αυτή. Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 255 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
39
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (79-82,87-88) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
40
Visual Basic (Μάθημα 4) Κωδικοποίηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
41
Στόχοι μαθήματος Άνοιγμα υπάρχοντος έργου Γραφή κώδικα
Επεξηγηματικά σχόλια Εντολή Απόδοσης τιμής Εντολή «end» Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
42
Άνοιγμα υπάρχοντος έργου
Look in Επιλογή υπάρχοντος αρχείου Open Project Floppy A 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
43
Παράθυρο προγραμματισμού (Code Window)
Είναι το παράθυρο μέσα στο οποίο μπορούμε να προγραμματίσουμε τη φόρμα η τα αντικείμενα Πλαίσιο Επιλογής γεγονότος Πλαίσιο Επιλογής Αντικειμένου Περιοχή συγγραφής προγράμματος 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
44
Συγγραφή προγράμματος ενός αντικειμένου
Επικεφαλίδα προγράμματος Εντολές προγράμματος Τέλος προγράμματος View / Code (ΠΑΡΔΕΙΓΜΑ) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
45
Επεξηγηματικά σχόλια Βοηθούν στη τεκμηρίωση του προγράμματος (πχ μικρή περιγραφή του κομματιού του προγράμματος που αναφέρονται) Αρχίζουν με απόστροφο «’» Μπορούν να περιέχουν ελληνικούς χαρακτήρες αλλά και οποιαδήποτε άλλα σύμβολα Πχ ‘ παρουσίαση του μηνύματος ‘ «I LOVE YOU» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
46
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
47
Απόδοση τιμής 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
48
Α μέρος = Β μέρος Εντολή Εκχώρησης - Assignment Ιδιότητα ή μεταβλητή
Είναι η εντολή η οποία χρησιμοποιείται για να δώσει ή να αλλάξει την τιμή μιας μεταβλητής η μιας ιδιότητας Α μέρος = Β μέρος Ιδιότητα ή μεταβλητή Τιμή Σύμβολο εκχώρησης Το Β μέρος αποθηκεύεται στο Α μέρος 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
49
Αλλαγή ιδιοτήτων κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος
Όνομα.Ιδιότητα = νέα τιμή lblMessage . Caption = "Hello Word" 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
50
Παράδειγμα Εντολή «End» Προσδιορίζει το τέλος της εφαρμογής
Διακόπτει την ροή εκτέλεσης του προγράμματος Επιστρέφει τον έλεγχο στην κατάσταση σχεδίασης Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
51
Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
52
Κατάσταση σχεδιασμού έργου (Design Mode)
Είναι το περιβάλλον της Visual Basic στο οποίο ο προγραμματιστής δημιουργεί το έργο 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
53
Κατάσταση εκτέλεσης έργου - Run Mode
Είναι το περιβάλλον της Visual Basic στο οποίο εκτελείται το έργο από το χρήστη. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
54
Μετακίνηση από Design Mode σε Run Mode
F5 ( Keyboard ) Run / Start ( Menu Bar ) ( ToolBar ) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
55
Εργασία1 (Συνέχεια) Ζητούμενο 2
Να ανοίξετε το έργο της Άσκησης 1 και να γράψετε κατάλληλο κώδικα εντολών για τα κουμπιά διαταγών “cmdExit’’ και “cmdPush’’ της προηγούμενης εργασίας.Να περιλάβετε κατάλληλα σχόλια.Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 79 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
56
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (83-86) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
57
Visual Basic (Μάθημα 5) Κωδικοποίηση (Ολοκλήρωση) 3/4/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
58
Στόχοι μαθήματος Άνοιγμα υπάρχοντος έργου Γραφή κώδικα
Επεξηγηματικά σχόλια Εντολή Απόδοσης τιμής Εντολή «end» Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
59
Εργασία1 (Συνέχεια) Ζητούμενο 2
Να ανοίξετε το έργο της Άσκησης 1 και να γράψετε κατάλληλο κώδικα εντολών για τα κουμπιά διαταγών “cmdExit’’ και “cmdPush’’ της προηγούμενης εργασίας.Να περιλάβετε κατάλληλα σχόλια. Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 79 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
60
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (83-86) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 60
61
Visual Basic (Μάθημα 6) Κωδικοποίηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
62
Στόχοι μαθήματος Ιδιότητα γραμματοσειρά (Font)
Ιδιότητα στοίχιση (Alignment) Η εντολή «PrintForm» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
63
Ιδιότητα γραμματοσειρά (Font)
Καθορίζει τον τύπο, στυλ (εμφάνιση) , και μέγεθος των χαρακτήρων που εμφανίζονται σε ένα αντικείμενο παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
64
Ιδιότητα στοίχιση (Alignment)
Στοιχίζει τους χαρακτήρες που εμφανίζονται στην λεζάντα ορισμένων αντικείμενών, δεξιά στο κέντρο ή αριστερά παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
65
Η εντολή «PrintForm» παράδειγμα
Εκτυπώνει την φόρμα ενός έργου χωρίς να εμφανίσει την γραμμή τίτλου και το πλαίσιο της φόρμας παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
66
Εργασία2 Στο προηγούμενο έργο να προσθέσετε ακόμα δύο κουμπιά εντολών. Πατώντας το πρώτο κουμπί εντολών ο χρήστης θα πρέπει να περιμένει να του εμφανιστεί το μήνυμα «Γεια σου Κόσμε» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας, ενώ πατώντας το δεύτερο κουμπί εντολών θα πρέπει να περιμένει να εκτυπωθεί η φόρμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
67
Εργασία2 Ζητούμενο1 Να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες (Όνομα ,Λεζάντα, Γραμματοσειρά, Στοίχιση). Ζητούμενο2 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα και επεξηγηματικά σχόλια για τα νέα κουμπιά εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
68
Εργασία2 (Συνέχεια) Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello2) και όνομα Έργου (Hello2) Βοήθημα φύλλο εργασίας 2 σελ 255 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
69
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 69
70
Visual Basic (Μάθημα 7) Δεν διδάκτηκε το 2007-2009
Δεν διδάκτηκε το 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
71
Στόχοι μαθήματος (Ολοκλήρωση προηγούμενης εργασίας και επανάληψη)
Ιδιότητα γραμματοσειρά (Fond) Ιδιότητα στοίχιση (Alignment) Η εντολή «PrintForm» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
72
Εργασία2 Στο προηγούμενο έργο να προσθέσετε ακόμα δύο κουμπιά εντολών. Πατώντας το πρώτο κουμπί εντωλών ο χρήστης θα πρέπει να περιμένει να του εμφανιστεί το μήνυμα «Γεια σου Κόσμε» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας, ενώ πατώντας το δεύτερο κουμπί εντολών θα πρέπει να περιμένει να εκτυπωθεί ηφόρμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
73
Εργασία2 Ζητούμενο1 Να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες (Όνομα ,Λεζάντα, Γραμματοσειρά, Στοίχιση). Ζητούμενο2 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα και επεξηγηματικά σχόλια για τα νέα κουμπιά εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
74
Εργασία2 (Συνέχεια) Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello2) και όνομα Έργου (Hello2) Βοήθημα φύλλο εργασίας 2 σελ 266 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
75
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94)
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
76
Visual Basic (Μάθημα 8) Μεταβλητές-Σταθερές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
77
Στόχοι μαθήματος Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά Τύποι δεδομένων
Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά Τύποι δεδομένων Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
78
Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά
Η μνήμη του υπολογιστή αποτελείτε από θέσεις, μέσα στις οποίες μπορούμε να αποθηκεύσουμε διάφορες πληροφορίες 56 1283 Σε αγαπώ 0.35 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
79
Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια)
1 2 3 Κάθε θέση έχει μία μοναδική διεύθυνση για να μπορεί το πρόγραμμα όταν την ζητά να την εντοπίζει μοναδικά 142 2 Λόλα 4 5 6 7 8 9 10 11 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
80
1 2 3 142 2 Λόλα 144 4 5 6 7 8 9 10 11 2=0+1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
81
Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια)
Σε ένα πρόγραμμα VB οι διευθύνσεις αντί να έχουν μοναδικούς αριθμούς έχουν μοναδικά ονόματα που ονομάζονται αναγνωριστικά iTax cVAT iAPOTELESMA 45 3% TRUE 3 bState iTax2 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
82
45 3% 3 iTax cVAT bState iTax2 48 TRUE iApotelesma=ITax+iTax2
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
83
Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια)
Όταν το περιεχόμενο μιας θέσης μνήμης μπορεί να αλλάξει κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος δηλαδή μπορεί να μεταβληθεί η τιμή της τότε αυτή η θέση μνήμης ονομάζεται μεταβλητή 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
84
45 3% 3 iTax cVAT bState iTax2 48 13.5 TRUE iApotelesma=ITax+iTax2
iApotelesma=iTax* cVAT 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
85
Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια)
Όταν το περιεχόμενο μιας θέσης μνήμης δεν μπορεί να αλλάξει κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος δηλαδή θα μείνει σταθερό το περιεχόμενο της τότε αυτή η θέση μνήμης ονομάζεται σταθερά 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
86
Τύποι δεδομένων Ο τύπος των τιμών (δεδομένων) που μπορούν να πάρουν μια μεταβλητή ή μια σταθερά ονομάζονται τύπος δεδομένων Πχ Ο τύπος δεδομένων της μεταβλητής iVat είναι ακέραιος Σημαίνει ότι η μεταβλητή iVat θα δέχεται δεδομένα όπως 135, 220, 56 κλπ δηλαδή ακεραίους 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
87
Τύποι δεδομένων (συνέχεια)
Τύπος Δεδομένου Δεδομένα(τιμές) Boolean Αληθής ή Ψευδής Currency Πραγματικός αριθμ Integer Ακέραιος αριθμός (-32,768 μέχρι 32,768) Long Μεγάλος ακέραιος αριθμός (10 ψηφία) String Αλφαριθμητικά δεδομένα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
88
Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών
Το όνομα αποτελείται από 1 – 256 συνεχόμενους λατινικούς χαρακτήρες. Αρχίζει πάντα από γράμμα αλλά μπορεί να περιέχει και αριθμούς Απαγορεύετε η χρήση συμβόλων όπως \, -,#,$, /, . 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
89
Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών
Αν αποτελείται από δύο λέξεις πρέπει να χωρίζονται όχι με Space αλλά ως εξής: Net_Salary Απαγορεύεται η χρήση δεσμευμένων λέξεων όπως Caption. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
90
Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών (συνέχεια)
Το πρώτο γράμμα αρχίζει με συντομογραφία του τύπου δεδομένων String st Integer i Currency c Boolean b ΤΥΠΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ Το όνομα μιας μεταβλητής ή σταθεράς καλό είναι να υποδηλώνει το λόγο για τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
91
Παραδείγματα μεταβλητών ή σταθερών
ΔΕΔΟΜΕΝΑ Όνομα ενός υπαλλήλου Ώρες εργασία Αριθμό τηλεφώνου Ποσότητα Ποσοστό φορολογίας ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ stName cHours_Worked iPhoneNumber cQuantity cTax_RATE 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
92
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (57-60) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 92
93
Visual Basic (Μάθημα 9) Μεταβλητές-Σταθερές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
94
Στόχοι μαθήματος Εργαλείο «Πλαίσιο κειμένου» (text box)
Ιδιότητα «Border Style» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
95
Εργαλείο «Πλαίσιο κειμένου» (text box)
Χρησιμεύει για να εισάγουμε δεδομένα σε ένα πρόγραμμα Τα δεδομένα τα οποία εισάγονται μέσο του πλαισίου κειμένου είναι αλφαριθμητικά Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
96
Παράδειγμα Ιδιότητα «Text»
Καθορίζει τους αλφαριθμητικούς χαρακτήρες που θα αναγράφονται στο πλαίσιο του αντικειμένου «πλαίσιο κειμένου» (Text Box) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
97
Ιδιότητα «Border Style»
Ανάλογα με την τιμή της δημιουργεί ή όχι περίγραμμα σε ορισμένα αντικείμενα. πχ σε ένα αντικείμενο ετικέτας Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
98
Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
99
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1
Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα με χειρηστήρια και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες των χειρηστηρίων της.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
100
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο2 Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
101
Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
102
Εργασία 3 (Συνέχεια) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
103
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (96-97) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
104
Visual Basic (Μάθημα 10) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
105
Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις
Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
106
ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ Π.χ Dim stName As String Dim lPhonenumber As Long
ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ Dim Όνομα Μεταβλητής As Τύπος Μεταβλητής Π.χ Dim stName As String Dim lPhonenumber As Long Dim cQuantity As Currency 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
107
ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΘΕΡΩΝ Π.χ Const stName As String = “LOVE”
ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΘΕΡΩΝ Const όνομα σταθεράς As Τύπος σταθερας = Τιμή Π.χ Const stName As String = “LOVE” Const stPhonenumber As String = Const cQuantity As Currency = 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
108
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Πρόσθεση Αφαίρεση + - 4 * / 3 Δύναμη ^ 2 Παρένθεση
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Πρόσθεση Αφαίρεση + - 4 Πολλαπλασ. Διαίρεση * / 3 Δύναμη ^ 2 Παρένθεση ( ) 1 Πράξη Τελεστής Προτεραιότητα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
109
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Παράδειγμα 14 + 5 * 2 / ( 10 - 2^3) – 3 * 5 =
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Παράδειγμα * 2 / ( ^3) – 3 * 5 = 1 4 +5*2 / (10 –8)-3*5 = 14 + 5*2 /2- 3*5 = 14+10/2- 3*5 = 14+5-3*5= = 19-15=4 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
110
Συνάρτηση «Val» Μετατρέπει τα δεδομένα κειμένου σε αριθμητικές τιμές
Πχ cHight = Val(txtHight.text) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
111
Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
112
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1
Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα με χειρηστήρια και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες των χειρηστηρίων της.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
113
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3
Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
114
Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
115
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272
Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
116
Aρχή τέλος Λογικό διάγραμμα και Κώδικας εντολών ‘ Δήλωση Μεταβλητών
Dim cHight As Currency Dim clong As Currency Dim cArea As Currency ‘ Υπολογισμός Εμβαδού clong = Val(txtLong.Text) cHight = Val(txtHight.Text) cArea = clong * cHight lblAnswer2.Caption = cArea Aρχή Read clong Read cHight cArea clong * cHight cArea 3/4/2017 τέλος Ξένιος Αντωνιάδης
117
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (98-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
118
Visual Basic (Μάθημα 11) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
119
Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις
Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
120
Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
121
Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
122
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1
Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα και να δώσετε κατάλληλες ιδιότητες στα αντικείμενα της, όπου χρειάζεται.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
123
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3
Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
124
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272
Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
125
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (95-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
126
Visual Basic (Μάθημα 11β)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
127
Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις
Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
128
Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
129
Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
130
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1
Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα και να δώσετε κατάλληλες ιδιότητες στα αντικείμενα της, όπου χρειάζεται.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
131
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3
Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
132
Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272
Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
133
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (96-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 133
134
Visual Basic (Μάθημα 12) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
135
Στόχοι μαθήματος Κενά Αλφαριθμητικά (null string)
Εντολή καθορισμού εστίασης «SetFocus» Χειριστήριο σχημάτων (shape) Ιδιότητα «Backstyle» Ιδιότητα «Backcolor» Ιδιότητα «Forecolor» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
136
Κενά Αλφαριθμητικά (null string)
Ονομάζονται τα διπλά εισαγωγικά χωρίς διάστημα μεταξύ τους και χρησιμεύουν για να διαγράφουν δεδομένα από ένα πλαίσιο κειμένου Πχ txtHight.Text = "" Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
137
Η «Μέθοδος» καθορισμού εστίασης «SetFocus»
Μεταφέρει τον δρομέα στο επιλεγμένο πλαίσιο κειμένου Πχ txtHight.SetFocus Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
138
Χειριστήριο σχημάτων (shape) και η ιδιότητα «shape»
Το χειριστήριο με το οποίο μπορείς να εισάγεις ορισμένα σχήματα στην φόρμα σου Η ιδιότητα με την οποία μπορείς να καθορίσεις το είδος του σχήματος Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
139
Παράδειγμα Ιδιότητα «Backstyle»
Καθορίζει τον τύπο του φόντου στο αντικείμενο που επιλέγεται.Το φόντο μπορεί να είναι τύπου διαφανές (transperant) ή αδιαφανές (opaque) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
140
Παράδειγμα Ιδιότητα «Backcolor»
Καθορίζει το χρώμα του φόντου του επιλεγμένου αντικειμένου Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
141
Παράδειγμα Ιδιότητα «Forecolor»
Καθορίζει το χρώμα της γραμματοσειράς του αντικειμένου που είναι επιλεγμένο Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
142
Εργασία 4 Ζητούμενο Να ανοίξετε το έργο της προηγούμενης άσκησης(Rectangle 1). Να σχεδιάσετε ακόμα ένα κουμπί εντολών (Νέο) και να γράψετε κώδικα που όταν θα εκτελεστεί θα σβήνει τα δεδομένα εισόδου και θα τοποθετεί τον δρομέα στο πρώτο πλαίσιο κειμένου έτοιμο να γράψει. Να χρησιμοποιήσετε τις ιδιότητες (backcolor, forecolor, Backstyle) για να δώσετε πιο όμορφη εμφάνιση στη φόρμα σας. Αποθηκεύσετε το έργο σας με όνομα (Rectangle 2) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
143
Εργασία 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 4 σελ 101 Παράδειγμα 3/4/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
144
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (91-103) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
145
Visual Basic (Μάθημα 13) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
146
Έκτακτο Διαγώνισμα Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου
Εργασία 5 Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πάτησε Εδώ ή Φύλλο εργασίας 2 σελίδα 169 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
147
Visual Basic (Μάθημα 14) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
148
Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα
Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Φύλλο εργασίας 2 σελίδα 169 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
149
Άσκηση για το σπίτι Βιβλίο Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πρόβλημα 2 σελ 172 Σχεδιασμός φόρμας με Names and Captions Λογικό διάγραμμα για κουμπί Υπολόγισε Κώδικα εντολών για όλα τα Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
150
Visual Basic (Μάθημα 15) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
151
Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα
Βιβλίο Βιβλίο Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πρόβλημα 2 σελ 172 Πρόβλημα 2 σελ 172 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
152
Άσκηση για το σπίτι Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου Σχεδιασμός φόρμας με Names and Captions Λογικό διάγραμμα για κουμπί Υπολόγισε Κώδικα εντολών για όλα τα Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
153
Visual Basic (Μάθημα 16) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
154
Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
155
Visual Basic (Μάθημα 16β)
3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 155
156
Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα και επανάληψη
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 156
157
Visual Basic (Μάθημα 17) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
158
Στόχοι μαθήματος Τελεστές σύγκρισης Λογικοί τελεστές
Εντολή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
159
Τελεστές σύγκρισης Χρησιμοποιούνται για να συγκρίνουν τιμές μεταξύ μεταβλητών ή και σταθερών ή και αριθμητικών παραστάσεων και το αποτέλεσμα που δίνουν είναι τιμές τύπου «Boolean». Οι πιο πάνω συγκρίσεις ονομάζονται συνθήκες 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
160
Τελεστές σύγκρισης (συνέχεια)
= Ίσο με > Μεγαλύτερο από < Μικρότερο από <= Μικρότερο ή ίσο με >= Μεγαλύτερο ή ίσο με <> Άνισο με 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
161
iFirst = 5, iSecond = 4, iThird = -5
Παράδειγμα iFirst = 5, iSecond = 4, iThird = -5 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
162
Συνθήκη Τιμή iFirst = iSecond False iThird < 0 True
iSecond > iFirst iThird <= iSecond iFirst >= 5 iFirst <> iThird (iFirst+2) > (iSecont+2) False True 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
163
Λογικοί τελεστές Εφαρμόζονται μεταξύ συνθηκών και παράγουν σύνθετες συνθήκες δίνοντας αποτελέσματα τύπου «Boolean» «AND», «OR», «NOT» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
164
Λογικοί τελεστές Παράδειγμα (cAge < 18) AND ( height >160)
(stTeam = “Σαλαμίνα”) OR (stTeam = “SALAMINA”) NOT ( stAns = “Yes”) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
165
Πίνακας Λογικών πράξεων
Συνθήκη 1 Συνθήκη 2 AND OR NOT(Συνθήκη 1) True False 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
166
Παραδείγματα σύνθετων συνθηκών
Πχ1 cAge = 8, iHight =160 (cAge < 18) AND ( iHeight >160) Απάντηση ‘FALSE’ Πχ2 stTeam =“Σαλαμίνα”, (stTeam = “Σαλαμίνα”) OR (stTeam = “SALAMINA”) Απάντηση “TRUE” 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
167
Παραδείγματα σύνθετων συνθηκών (συνέχεια)
Πχ3 stAns=“no” NOT ( stAns = “Yes”) Απάντηση “TRUE” 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
168
Δομή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE)
Αν σε ένα πρόγραμμα θέλουμε να εκτελούνται μόνο ορισμένες εντολές (αυτές μόνο που πληρούν κάποιο κριτήριο και οι υπόλοιπες να παραλείπονται) τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την δομή διακλάδωσης 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
169
Δομή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE)
Η δομή διακλάδωσης λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί ο άνθρωπος όταν θέλει να πάρει κάποια απόφαση ΑΝ η Ευτέρπη είναι πλούσια ΤΟΤΕ θα την παντρευτώ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ θα παντρευτώ την Αγλαήα ΤΕΛΟΣ ΣΚΕΨΗΣ 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
170
Δομή διακλάδωσης Πρόγραμμα στη Visual Basic Λογικό Διάγραμμα
If <Συνθήκη> Then <Διαδικασία 1> Else <Διαδικασία 2> End If <Επόμενη εντολή> Συνθήκη Επόμενη εντολή ψευδής αληθής Διαδικασία 2 Διαδικασία 1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
171
Παράδειγμα Δομής διακλάδωσης
If CFinal >= 10 Then lblmessage2.Caption _ =“ΠΡΟΒΙΒΑΖΕΤΑΙ” Else lblmessage2.Caption = _ “ ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΞΑΝΑ ΤΟΝ” _ & “ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ" End If 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
172
Εργασία για σπίτι (Εργασία 9)
Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει τον τελικό βαθμό ενός μαθητή και να εξετάζει αν έχει περάσει στην επόμενη τάξη. Τα δεδομένα εισόδου θα είναι το Όνομα του μαθητή, το μάθημα, οι βαθμοί του Α΄,Β΄ και Γ΄ τριμήνου και ο βαθμός τελικής εξέτασης. Το πρόγραμμα θα παρουσιάζει το μέσο όρο κα το μήνυμα ότι προβιβάστηκε αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος ή ίσος του δέκα και ότι έμεινε στάσιμος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του δέκα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
173
Παράδειγμα Εργασία 9 (συνέχεια)
Να δημιουργήσετε κατάλληλη φόρμα με αντικείμενα και να προσαρμόσετε τις ιδιότητες τους στις ανάγκες του προγράμματος. Τέλος να δημιουργήσετε λογικό διάγραμμα και κώδικα για το κουμπί Υπολόγισε και κώδικες για τα κουμπιά Νέο και Έξοδος Βοήθημα φύλλο εργασίας 8 σελ 295 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
174
Βιβλιογραφία Βιβλίο Προγραμματισμός Η/Υ με Visual Basic Σελ. (111-117)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ. ( ) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
175
Visual Basic (Μάθημα 18) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
176
Στόχοι Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα 3/4/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
177
Εργασία Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει τον τελικό βαθμό ενός μαθητή και να εξετάζει αν έχει περάσει στην επόμενη τάξη. Ζητούμενο 2 Να δημιουργηθούν κατάλληλα ΔΡΔ και κώδικας εντολών για τα κουμπιά εντολών Βοήθημα φύλλο εργασίας 8 σελ 295 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
178
Εργασία για το σπίτι Πρόβλημα 4 σελίδα 70
Βιβλίο «Σημειώσεις για εφαρμογές πληροφορικής» Πρόβλημα 4 σελίδα 70 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
179
Ένθετη Δομή (nested) If <Συνθήκη1> Then <Διαδικασία1>
Λογικό Διάγραμμα Πρόγραμμα στη Visual Basic Συνθήκη1 Επόμενη εντολή ψευδής αληθής Διαδικασία 2 Διαδικασία 1 Συνθήκη2 If <Συνθήκη1> Then <Διαδικασία1> ElseIf <Συνθήκη2> Then <Διαδικασία2> End If <Επόμενη εντολή> 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
180
Παράδειγμα Private Sub cmdColor_Click() Dim cColor As Integer iColor = txtColor.Text If iColor <= 15 And iColor >= 0 Then Form1.BackColor = QBColor(iColor) lblMessage.BackColor = QBColor(iColor) lblError.Visible = False Else lblError.Visible = True End If End Sub Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
181
Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού(Γενική ιδέα)
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού(Γενική ιδέα) Δημιουργείς τα οπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την διεπαφή προγράμματος και χρήστη Δίνεις Ιδιότητες στα οπτικά συστατικά(αντικείμενα) Γράφεις Οδηγίες (Κώδικα) (Εντολές) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.