Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDrew Vasiliou Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Α.Π.Θ. 1 Τεχνική υποστήριξη παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, επεξεργασίας βίντεο Εισηγητής: Δρ. Σάββας Αναστασιάδης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
2
Α.Π.Θ. 2 Περιγραφή υπηρεσίας – ανάγκη που καλύπτει Δυνατότητες της υπηρεσίας Ανάγκες που καλύπτει Παραδείγματα
3
Α.Π.Θ. 3 Δυνατότητες της υπηρεσίας • Παραγωγή νέου ψηφιακού υλικού • Μετατροπή παλαιότερου / υπάρχοντος αναλογικού υλικού σε ψηφιακό
4
Α.Π.Θ. 4 Παραγωγή νέου ψηφιακού υλικού • Εύκολη επεξεργασία • Άμεση επέμβαση / παρέμβαση • Διασφάλιση της διαχρονικότητας του υλικού • Μεγάλο εύρος χρήσεων
5
Α.Π.Θ. 5 Μετατροπή αναλογικού υλικού σε ψηφιακό • Όγκος μέσου • Βελτίωση οπτικού αποτελέσματος • Ταχύτερη / καλύτερη / άμεση επεξεργασία • Προστασία από τον χρόνο • Όγκος συσκευών αναπαραγωγής
6
Α.Π.Θ. 6 Παραδείγματα Βιντεοσκόπηση διαλέξεων σε αίθουσα διδασκαλίας Βιντεοσκόπηση σε ειδικό χώρο Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού από κασέτες VHS
7
Α.Π.Θ. 7 Βασικές πηγές Πηγή: Κασέτες VHS Πηγή: Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD Πηγή: Ζωντανές μεταδόσεις Πηγή: Βιντεοσκοπήσεις - Εργαστήριο, αίθουσες διδασκαλίας, αμφιθέατρο - Αίθουσες τηλεκπαίδευσης και στούντιο - Όργανα με έξοδο video, π.χ. μικροσκόπια
8
Α.Π.Θ. 8 Κασέτες VHS • Παλιό / ξεπερασμένο format • Μεγάλη υπάρχουσα βάση • PAL vs NTSC • Χαμηλή ποιότητα • Γραμμική πρόσβαση • Μονής “κατεύθυνσης” • Όγκος
9
Α.Π.Θ. 9 Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD • Σύγχρονο format • Πιο κοντά στους υπολογιστές • PAL vs NTSC • Υψηλή ποιότητα • Τυχαία πρόσβαση • Όγκος
10
Α.Π.Θ. 10 Ζωντανές μεταδόσεις • Μέγεθος εικόνας • Ποιότητα μετάδοσης • Ταχύτητες δικτύου • Αποθήκευση (encoder / server / client) • Διαχρονικότητα
11
Α.Π.Θ. 11 Βιντεοσκοπήσεις • Διδακτικές αίθουσες • Αίθουσες τηλεκπαίδευσης • Γραφεία • Ειδικές αίθουσες • Επιστημονικά όργανα
12
Α.Π.Θ. 12 Τελικά προϊόντα και χρήσεις Αρχεία video για αναπαραγωγή σε Η/Υ Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD Διάθεση βίντεο-διαλέξεων στο διαδίκτυο Βίντεο-διαλέξεις συγχρονισμένες με τις διαφάνειες Βίντεο-διαλέξεις και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
13
Α.Π.Θ. 13 Αρχεία βίντεο • Τοπική αναπαραγωγή • Απομακρυσμένη αναπαραγωγή?
14
Α.Π.Θ. 14 Τοπική αναπαραγωγή • AVI (Audio Video Interleaving) Μέγεθος εικόνας Συμπίεση Μέγεθος αρχείου Επεξεργασία (κόψε / ράψε / εφέ) • MJPEG / MPEG1 / MPEG2 / DiVX / XViD
15
Α.Π.Θ. 15 Απομακρυσμένη αναπαραγωγή • HTTP Delivery Χρόνος Μέγεθος εικόνας Συμπίεση Μέγεθος αρχείου
16
Α.Π.Θ. 16 DVD / VideoCD • DVD (Digital Versatile Disk) Σύγχρονο Μέγεθος μέσου Αποθηκευτικό μέγεθος (4.5 - 18 Gbytes) Ποιότητα εικόνας / ήχου • VideoCD Παλαιότερο Μέγεθος μέσου Αποθηκευτικό μέγεθος (~700 Mbytes)
17
Α.Π.Θ. 17 Διάθεση βίντεο-διαλέξεων στο διαδίκτυο (streaming) • WMV (Windows Media Format) • RM (Real Media Format) • MOV (QuickTime)
18
Α.Π.Θ. 18 Βίντεο-διαλέξεις συγχρονισμένες με τις διαφάνειες • Microsoft Producer • SMIL
19
Α.Π.Θ. 19 Βίντεο-διαλέξεις και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση • BlackBoard • E-CLASS
20
Α.Π.Θ. 20 Ολοκληρωμένα “κλειστά” συστήματα • Λύσεις πακέτο που περιλαμβάνουν υπολογιστή (συνήθως φορητός ή μεταφερόμενος) λειτουργικό σύστημα βελτιστοποιημένο για τον σκοπό που προορίζεται ειδικές εφαρμογές για σύλληψη και επεξεργασία ψηφιακού video απαραίτητες είσοδοι και έξοδοι εικόνας και ήχου
21
Α.Π.Θ. 21 Πλεονεκτήματα • Δεν υπάρχει ανάγκη για εγκατάσταση λειτουργικού / εφαρμογών • Βελτιστοποιημένη απόδοση • Ένα σημείο για προβλήματα – υποστήριξη • Συνήθως εξειδικευμένα πληκτρολόγια για επιτάχυνση διαδικασιών επεξεργασίας
22
Α.Π.Θ. 22 Μειονεκτήματα • Κλειστά συστήματα με περιορισμένες δυνατότητες επικαιροποίησης / αναβάθμισης • Αδυναμία υποστήριξης καινούριων προτύπων / τεχνολογιών • Κόστος • Όγκος / βάρος • Ανάγκη εκπαίδευσης χειριστή στα συγκεκριμένα, συνήθως όχι εμπορικά ή ευρέως διαδεδομένα, εργαλεία
23
Α.Π.Θ. 23 Ανοικτά συστήματα • Κοινοί υπολογιστές γραφείου ή φορητοί εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες εισόδους και εξόδους για video και ήχο • Σύγχρονα λειτουργικά συστήματα και εφαρμογές επεξεργασίας • Συνεργασία με δύο ή και τρεις οθόνες (μία για επεξεργασία και μία -ή δύο- για προεπισκόπηση) • Εξειδικευμένα πληκτρολόγια και καταδεικτικές συσκευές (ποντίκια, trackballs, shuttle/jog controls)
24
Α.Π.Θ. 24 Πλεονεκτήματα • Δυνατότητες άμεσης αναβάθμισης τόσο του υλικού (H/W) όσο και του λειτουργικού – εφαρμογών (S/W) • Κοινή πλατφόρμα και τρόπος εργασίας με τους καθημερινούς υπολογιστές γραφείου • Άμεση υιοθέτηση νέων προτύπων και τεχνολογιών • Πρακτικά απεριόριστες δυνατότητες • Κόστος
25
Α.Π.Θ. 25 Μειονεκτήματα • Όγκος / βάρος / μεταφερσιμότητα • Προβλήματα ασυμβατότητας τόσο στο υλικό όσο και στις εφαρμογές • Πολλαπλοί προμηθευτές / δυσκολία εντοπισμού αιτιών και λύσεων προβλημάτων • Δυσκολία εύρεσης εξειδικευμένων περιφερειακών στην Ελληνική αγορά • Υψηλό κόστος σε κάρτες επεξεργασίας και συμπίεσης ψηφιακού video στο υλικό (Digital Signal Processors / H/W Encoders)
26
Α.Π.Θ. 26 Σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής • Μητρική • Επεξεργαστής • Μνήμη • Σκληρός δίσκος • Τρόπος σύλληψης video • Κάρτα απεικόνισης • Δίκτυο • Κάμερα
27
Α.Π.Θ. 27 Μητρική • Εύρος διαύλου μεταξύ του ολοκληρωμένου ελέγχου μνήμης (northbridge), του ολοκληρωμένου ελέγχου περιφερειακών και διαύλου επέκτασης (southbridge) και του κεντρικού επεξεργαστή • Μεγάλο εύρος διαύλου μεγάλη ταχύτητα ρολογιού συστήματος (≥ 800 MHz) • Επικοινωνία μεταξύ κεντρικού επεξεργαστή και μνήμης χωρίς την ανάγκη προσθήκης σταδίων αναμονής (wait stages) ίδιο εύρος διαύλου, άρα διπλά κανάλια πρόσβασης στη μνήμη Διαφύλλωση (interleaving) μνήμης
28
Α.Π.Θ. 28 Διαφορά ενός και δύο καναλιών πρόσβασης στη μνήμη
29
Α.Π.Θ. 29 Επεξεργαστής • Υψηλή ταχύτητα πυρήνα (≥ 2.8 GHz) • Υψηλή ταχύτητα επικοινωνίας με «τον έξω κόσμο» (Front Side Bus) (≥ 800 MHz) • Διακριτή λανθάνουσα μνήμη 1 ου επιπέδου (L1 Cache memory) μεταξύ εντολών και δεδομένων (Instruction cache / Data cache) • Μεγάλου μεγέθους λανθάνουσα μνήμη 2 ου επιπέδου (L2 Cache memory) (≥ 512 ΚΒ) ίδιας ταχύτητας με τον πυρήνα • Υποστήριξη ειδικών εντολών επιτάχυνση διαδικασιών πολυμέσων (π.χ. Intel MMX) • Δυνατότητα εφαρμογής μιας εντολής σε πολλά σετς δεδομένων (Single Instruction Multiple Data) • Δυνατότητα πλήρους και συνεχούς «εκμετάλλευσης» του συνόλου των διαθέσιμων πόρων του επεξεργαστή (π.χ. Intel Hyper-Threading) • Dual-Core
30
Α.Π.Θ. 30 Hyper-Threading
31
Α.Π.Θ. 31 Παράδειγμα απόδοσης
32
Α.Π.Θ. 32 Μνήμη • Μεγάλο μέγεθος (≥ 1 GB) • Υψηλή ταχύτητα επικοινωνίας με την μητρική (≥ 400 MHz) • Δυνατότητα ανίχνευσης και επιδιόρθωσης λαθών (ECC) • Επώνυμος κατασκευαστής / εγγύηση • Σωστή τοποθέτηση μνήμης DDR σε μητρικές με διπλό κανάλι
33
Α.Π.Θ. 33 Σκληρός δίσκος • Πολλαπλοί σκληροί δίσκοι ανεξάρτητος για το Λ/Σ ανεξάρτητος για προεπισκόπηση ανεξάρτητος για τελικό αποτέλεσμα • Μεγάλες χωρητικότητες (≥ 80 GB) • Υψηλές ταχύτητες περιστροφής (≥ 7200 rpm) • Μεγάλο μέγεθος μνήμης προσωρινής αποθήκευσης (buffer) (≥ 8 MB) • Parallel ATA vs. Serial ATA • SCSI • RAID
34
Α.Π.Θ. 34 Παράδειγμα τοποθέτησης
35
Α.Π.Θ. 35 Τρόπος σύλληψης video • IEEE 1394a (Το πρότυπο σήμερα) 400 Mbps συμβατότητα / υποστήριξη από όλους • USB 2.0 480 Mbps συμβατότητα με USB 1.1 υποστήριξη από χαμηλού κόστους συσκευές, κυρίως ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές • IEEE 1394b (Αύριο) 800 Mbps 64 bit • Αναλογικός τρόπος Κάρτες σε όλο το «εύρος» τιμών PCI άρα σχετικά χαμηλής απόδοσης χωρίς συμπίεση στο υλικό Υψηλή τιμή όταν υπάρχει συμπίεση στο υλικό
36
Α.Π.Θ. 36 Κάρτα απεικόνισης • AGP x4 τουλάχιστον (> 1 GB/s) • AGP x8 καλύτερα (> 2 GB/s) • 128 MB μνήμη (DDR) • Υποστήριξη DirectX 8 ή καλύτερο • Υποστήριξη 2 οθονών ταυτόχρονα ή 3 ακόμα καλύτερα • Αποφυγή χρήσης ενσωματωμένων κυκλωμάτων σύλληψης video (για σοβαρή χρήση)
37
Α.Π.Θ. 37 Δίκτυο • Streaming • DVTS • Ethernet 100 Mbps switched • Gigabit on the M/B • CSA
38
Α.Π.Θ. 38 Intel® Communications Streaming Architecture (CSA)
39
Α.Π.Θ. 39 Κάμερα • Επιτραπέζιες USB ή IEEE1394a μη αποδεκτές για σύλληψη και επεξεργασία • IEEE1394a κάμερες χειρός αρκετά έως πολύ καλές (ανάλογα την μάρκα και το μοντέλο) • Παρέχουν πλήρη δυνατότητα ελέγχου όλων των λειτουργιών από το πρόγραμμα επεξεργασίας (play, stop, ff, rew, rec etc) • Χρήση μόνο του οπτικού zoom (συνήθως μέχρι x16) λόγω μεγάλης παραμόρφωσης εικόνας στο ψηφιακό (φτάνει μέχρι και x480!!!) • Φακοί Carl-Zeiss επιβεβλημένοι! • Δυνατότητα άμεσης εγγραφής του τελικού αποτελέσματος σε κασέτα DV ή miniDV χωρίς απώλεια ποιότητας • Νέας γενιάς κάμερες με ενσωματωμένο DVD Recorder πολύ καινούριες και μάλλον αδοκίμαστες..... • DV και miniDV τα standards που επικρατούν σήμερα • Memory sticks, Flash memories etc proprietary τεχνολογίες για ειδικές χρήσεις
40
Α.Π.Θ. 40 Παράδειγμα «κλειστού» συστήματος • ViewCast Niagara MAXPAC NiagaraMAX (Το H/W) Niagara SCX (Το control S/W) SimulStream (Το streaming S/W) Focus Enhancements MXProDV Mixer Kit (Η κονσόλα των εφέ) Accordent PresenterPRO (S/W για δημιουργία παρουσιάσεων) http://www.viewcast.com/products/Niagara/niagara max_propac.html
41
Α.Π.Θ. 41 Παράδειγμα ανοικτού συστήματος • Μητρική Intel D865PERL (Audio, Gigabit LAN, IEEE1394a) • CPU Intel P4 @ 3 GHz (H/T) 800 MHz FSB • Μνήμη 1 GB (4 x 256 MB) DDR400 • Δίσκοι 3 x Seagate Barracuda 7200.7 (80 GB) SATA • VGA Matrox Parhelia 128 MB (triple head) • Κάρτα σύλληψης video Matrox RT.X100 Extreme http://developer.intel.com/design/motherbd/rl/ http://www.matrox.com/mga/products/parhelia/128mb.cfm http://www.matrox.com/video/products/rtx100xtreme/home.cfm
42
Α.Π.Θ. 42 Διάκριση είδους επεξεργασίας • Τηλεοπτικές παραγωγές και εφαρμογή εφέ ζωντανά ανεξάρτητο κεφάλαιο, ΠΟΛΥ ακριβός εξοπλισμός • Γραμμική επεξεργασία (Linear Editing) επεξεργασία ΠΑΝΩ στο μέσο (κασέτα, DV) που περιέχει την αρχική έκδοση • Μη γραμμική επεξεργασία (non-Linear Editing) επεξεργασία με ενδιάμεση μεταφορά της αρχικής έκδοσης σε άλλο μέσο (συνήθως σκληρό δίσκο) και επαναφορά της στο αρχικό μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας
43
Α.Π.Θ. 43 Γραμμική επεξεργασία • Η επεξεργασία γίνεται χωρίς ενδιάμεση μεταφορά της «πηγής» σε κάποιο ενδιάμεσο μέσο. • Η επεξεργασία γίνεται με εξειδικευμένο, ακριβό, εξοπλισμό που αποτελείται από: video (beta, vhs, s-vhs, DV) editing / effects / mixing console (video + audio) video controller • Standards κυρίως τηλεοπτικά (CMX, SONY) • Αποθήκευση ΜΟΝΟ των διαδικασιών παρεμβάσεων (edit number, edit mode, effect type, source data, etc.) σε EDL format σε floppy ή εξωτερικό σκληρό δίσκο • Διαδικασίες και format βασικά ασύμβατα με τα χρησιμοποιούμενα στους υπολογιστές • Παλιότερα υπήρχαν κάρτες επέκτασης για υπολογιστές (π.χ. AV-FAST) που παρείχαν τον έλεγχο της διαδικασίας από υπολογιστή
44
Α.Π.Θ. 44 Μη γραμμική επεξεργασία • Σύλληψη video • Βασικά formats • Επεξεργασία video • Συμπίεση video • Εξαγωγή video • Εφαρμογές επεξεργασίας
45
Α.Π.Θ. 45 Σύλληψη video Συνδέσεις • Αναλογικά s-video connector composite video connector USB 1.1, USB 2.0 • Ψηφιακά IEEE 1394a (IEEE 1394b) [Firewire, i-Link] SDI (BNC type connector) επαγγελματικές λύσεις Σύλληψη • Ασυμπίεστη (ΠΟΛΥ μεγάλος όγκος) πρακτικά χωρίς χρήση • Συμπιεσμένη είτε στο υλικό (H/W encoding) είτε με προγράμματα (codecs)
46
Α.Π.Θ. 46 Αναλογικός τρόπος • Κυρίως παλιότερος τρόπος • Σχετικά αξιόπιστος (σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα της κάρτας σύλληψης και τις δυνατότητες του υπολογιστή) • Δεδομένη η μείωση ποιότητας (σε ακριβούς συνδυασμούς υπολογιστή / κάρτας πολύ περιορισμένη) • Κυρίως για οικιακή ή εισαγωγική χρήση • Video for Windows, Video for Linux, Mac • Ειδικές κάρτες (Osprey, Pinnacle, Matrox, Winnov) • Μάλλον μπήκε στο περιθώριο.....
47
Α.Π.Θ. 47 Ψηφιακός τρόπος • Σύγχρονος • Αποδοτικός • Αποδεκτός από όλους (συμβατότητα μεταξύ του κόσμου των υπολογιστών και του κόσμου του video) • Υψηλή ποιότητα • Χαμηλές απαιτήσεις από τον υπολογιστή • Έλεγχος της «πηγής» εξ ολοκλήρου από τον υπολογιστή • Συμβατότητα formats με τα τηλεοπτικά
48
Α.Π.Θ. 48 Βασικά formats • Τηλεοπτικά (PAL, NTSC) PAL 720 x 576 pixels x 25 fps (Ευρώπη) NTSC 720 x 486 pixels x 30 fps (ΗΠΑ) • Υπολογιστών (CIF, VCD, SVCD, DVD) CIF 352 x 288 pixels VCD 352 x 576 pixels SVCD 704 x 576 pixels DVD 720 x 576 pixels Τα fps εξαρτώνται από το format του «τελικού» προϊόντος υπάρχουν και χαμηλότερα formats αλλά είναι μη αποδεκτά Τα εξ ορισμού formats αρχείων είναι.AVI για PC και.MOV για Mac χωρίς να είναι δεσμευτικά!
49
Α.Π.Θ. 49 Επεξεργασία video • Πρώτα επιλογή «τύπου» εργασίας (project type) π.χ. πηγή, format, συμπίεση, προορισμός • Δύο τρόποι μεταφοράς στο δίσκο ολόκληρη την πηγή με έναρξη εγγραφής και έλεγχο από τον χειριστή του υπολογιστή για την λήξη μαρκάρισμα περιοχών στην πηγή για έναρξη και λήξη εγγραφής αυτοματοποιημένα από τον υπολογιστή ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΧΩΡΟ!!! – 1 sec. ασυμπίεστο CIF @ 25 fps, CD audio ≈ 7.5 MB
50
Α.Π.Θ. 50 Επεξεργασία video • Γραμμή χρονικής αλληλουχίας (timeline)
51
Α.Π.Θ. 51 Επεξεργασία video • Παράθυρο (ή ανεξάρτητη οθόνη) προεπισκόπησης (monitor window)
52
Α.Π.Θ. 52 Επεξεργασία video • Story board • Project window / bins
53
Α.Π.Θ. 53 Επεξεργασία video • Αντικείμενα «κόψε ράψε»
54
Α.Π.Θ. 54 Επεξεργασία video – Εργαλεία μετάβασης εφέ ήχου εφέ video
55
Α.Π.Θ. 55 Επεξεργασία video «φωτογραφική»
56
Α.Π.Θ. 56 Επεξεργασία video Τίτλοι
57
Α.Π.Θ. 57 Συμπίεση video • Στο υλικό, μικρή καθυστέρηση, καλύτερη ποιότητα • Με πρόγραμμα (codec) καθυστέρηση, συνήθως χαμηλή ποιότητα • Formats M-JPEG (βασίζεται ο DV που χρησιμοποιείται σε Digital8, DV, miniDV) MPEG1 (VCD, Internet) MPEG2 (SVCD, DVD, SatTV) MPEG4 (Internet, Multimedia) DivX (open source MPEG4 στην αρχή, ανεξάρτητο σήμερα)
58
Α.Π.Θ. 58 Εξαγωγή video • Αναλογικά μέσω s-video ή composite video σε VHS ή SVHS • Ψηφιακά μέσω IEEE 1394a σε DV ή miniDV • Ψηφιακά μέσω του υπολογιστή σε CD, VideoCD, DVD, αρχείο • Επιλογή κατάλληλης συμπίεσης και format
59
Α.Π.Θ. 59 Εφαρμογές επεξεργασίας • Για αρχή Windows Movie Maker Apple iMovie • Για λίγο καλύτερα Ulead VideoStudio Pinnacle Studio Roxio VideoWave • Οι άρχοντες Adobe Premiere (PC ή Mac) Apple Final Cut Pro Pinnacle Edition DV Ulead MediaStudio Pro • Οι επαγγελματίες AVVID Sonic Foundry Sony
60
Α.Π.Θ. 60 Στούντιο παραγωγής βίντεο (Ίδρυμα) Κάθε ίδρυμα έχει δημιουργήσει μία αίθουσα τηλεκπαίδευσης. Συμπλήρωση του εξοπλισμού της αίθουσας τηλεκπαίδευσης ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως στούντιο βιντεοσκόπησης.
61
Α.Π.Θ. 61 Στούντιο παραγωγής βίντεο (GUnet) • Απευθύνεται στα μέλη ΔΕΠ • Ψηφιακό βίντεο από διαλέξεις, οι οποίες αφορούν είτε σε κάποιο(α) μάθημά(τα) στα πλαίσια του προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, είτε σε διαλέξεις εκτός προγράμματος σπουδών στα πλαίσια κάποιας δράσης κατάρτισης ή διάχυσης αποτελεσμάτων. • Δεν είναι ελεύθερης χρήσης λόγω του υψηλού κόστους της. • Εκπαίδευση: Τεχνικά, σκηνοθετικά θέματα εικονοληψίας και φωτισμού.
62
Α.Π.Θ. 62 Στούντιο παραγωγής βίντεο (Προσωπικό / Ιδιωτικό) Στον ιστότοπο του ΚΥηΜΑ/GUnet (http://mc.gunet.gr) μπορείτε να βρείτε οδηγίες σχετικά με το πως μπορείτε εσείς ή οι συνεργάτες σας να ψηφιοποιήσετε και να πραγματοποιήσετε μοντάζ στο βίντεο της διάλεξης σας.
63
Α.Π.Θ. 63 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ / ΣΗΖΗΤΗΣΗ
64
Α.Π.Θ. 64 Τέλος WHAT DO YOU WANT TO DIGITIZE TODAY? Δρ. Σάββας Θ. Αναστασιάδης Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης sanastas@ccf.auth.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.