Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Σε σχολεία Λεμεσού και Πάφου Ονησίφορος Ιωάννου Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης O.Ioannou07

2 Τι θα μας απασχολήσει Τι είναι Φυσική Αγωγή, τι Αθλητισμός και τι Πρωταθλητισμός. Ποιος ο ρόλος του κυπριακού Δημοτικού Σχολείου. Πώς αντιμετωπίζεται ο Αθλητισμός . Ποιες αλλαγές έγιναν στο Δημοτικό Σχολείο. Τι μπορεί να προσφέρει το σπίτι. Ποιες οι ανεπιθύμητες ενέργειες που σχετίζονται με τον Αθλητισμό. O.Ioannou07

3 Φυσική Αγωγή – Αθλητισμός - Υγεία
Η Φυσική Αγωγή, όπως λέει και το όνομά της είναι «Αγωγή», «μάθημα». Αποτελεί μια συστηματική διαδικασία, μέσα από την οποία αναμένεται από τα παιδιά να αποκτήσουν και να χρησιμοποιήσουν κινητικές δεξιότητες και έννοιες, δεξιότητες χειρισμού και δεξιότητες ζωής. Στη διαδικασία αυτή υπάρχουν οι στόχοι, η πορεία επίτευξης και η αξιολόγηση. Ο Αθλητισμός αποτελεί εφαρμογή δεξιοτήτων που μαθαίνουμε στη Φυσική Αγωγή. Περιέχει συνήθως το στοιχείο του συναγωνισμού και ανταγωνισμού και εστιάζεται σε συγκεκριμένη δραστηριότητα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο αποτέλεσμα. Ο Πρωταθλητισμός είναι ακραία μορφή του Αθλητισμού, γιατί απευθύνεται στους πολύ λίγους και έχει στόχο την υπεροχή έναντι των άλλων. O.Ioannou07

4 Τι αναμένεται από το Δημοτικό Σχολείο
Το Σχολείο οφείλει να: Προσφέρει Αγωγή Προσφέρει στα παιδιά εφόδια ζωής (προσπαθεί να τα ενδυναμώσει έτσι που να γίνουν υγιείς, αποδοτικοί πολίτες) Να είναι δημοκρατικό – σχολείο για όλα τα παιδιά Μέσα στα πιο πάνω πλαίσια γίνεται και η χρήση του αθλητισμού: Όλα τα παιδιά έχουν πρόσβαση στον Αθλητισμό και μέσα από αυτό αναμένεται να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής (άσκηση, συμπεριφορά, γνώσεις, αποφάσεις, δημιουργικότητα, λύση προβλημάτων...) O.Ioannou07

5 Πώς αντιμετωπίζεται ο Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Πώς αντιμετωπίζεται ο Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο Γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα της ενασχόλησης με τον Αθλητισμό : Βελτίωση της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής Υγείας άμεσα και μακροπρόθεσμα Τακτική συνήθεια που προσφέρει χαρά Συνήθεια που βελτιώνει την ικανότητα άμεσης λήψης αποφάσεων, ακόμα και κάτω από πίεση. Εκδήλωση μέσα από την οποία τονώνεται η αυτοεκτίμηση των παιδιών Γίνεται προσπάθεια σύνδεσης του σχολείου με τους ειδικούς (όλες οι Ομοσπονδίες έχουν πρόσβαση στα σχολεία). Tο Σωματείο θα καλλιεργήσει την εξειδίκευση, όχι το Δημοτικό σχολείο O.Ioannou07

6 Ποιες αλλαγές έγιναν στο Δημοτικό Σχολείο;
Γνώσεις : Όλα τα παιδιά να γνωρίσουν τα οφέλη της άσκησης και ποικιλία παιχνιδιών, αθλημάτων και δραστηριοτήτων, έτσι που να έχουν δυνατότητα επιλογής. Εκδηλώσεις :Όλα τα παιδιά δικαιούνται ισότιμη συμμετοχή στις διάφορες εκδηλώσεις. Η προσπάθειά μας: όλα τα παιδιά να μετάσχουν, πριν φύγουν από το δημοτικό σε ομάδες αθλοπαιδιών και ημερίδες στίβου.(Ιστοσελίδες: IAAF, Eurohandball) Δημιουργικότητα – λύση προβλημάτων :Να τροποποιούν - βελτιώνουν κανονισμούς έτσι που να χαίρονται περισσότερο την κινητική ενασχόληση. Συμπεριφορά – Αποφάσεις :Μέσα από τη συμμετοχή μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να λύουν διαφορές, να δέχονται τη νίκη και την ήττα, να ελέγχουν τα συναισθήματά τους, να παίζουν τίμια, να δέχονται τις αποφάσεις των διαιτητών, να δέχονται τα παιδιά της άλλης ομάδας ως απαραίτητο στοιχείο για να γίνει ο αγώνας και όχι σαν αντιπάλους. O.Ioannou07

7 Τι μπορεί να προσφέρει το σπίτι
Ευκαιρίες κινητικής απασχόλησης, κύρια στο άμεσο περιβάλλον τους (με αδέλφια, γείτονες, γονείς, τοπικό σωματείο...) Μη δίνεις συνέχεια οδηγίες, μη διδάσκεις, όταν παίζεις με το παιδί σου, προσπάθησε να είσαστε ισότιμοι. Επιλογή αθλήματος που αγαπούν τα παιδιά, όχι ματαιωμένες επιδιώξεις των γονιών. Προσδοκία των γονιών η συμμετοχή, η αγάπη προς τον αθλητισμό και όχι πίεση για πρωταθλητισμό. Ο Πρωταθλητισμός είναι μια δύσκολη και επίπονη επιλογή. Είναι μεγάλη επιτυχία να γίνεις πρωταθλητής, δεν είναι όμως αποτυχία να μη γίνεις (πρωταθλητής γίνεται μόνο ένας, πρωταθλητές ζωής μπορούν να γίνουν όλοι) Επιλογή αθλητικής ακαδημίας, προπονητή με παιδαγωγική προσέγγιση (μεγάλος χρόνος κινητικής δραστηριοποίησης και συμμετοχής, δάσκαλος-προπονητής με θετική προσέγγιση, γνώστης αντικειμένου...) O.Ioannou07

8 Ανεπιθύμητες ενέργειες που σχετίζονται με τον Αθλητισμό
Επιδίωξη της νίκης με μη θεμιτά μέσα. Αλαζονεία στη νίκη Μη αποδοχή αποτελέσματος και θυμός στην ήττα (ένας είναι μόνο ο νικητής) Βία Χρήση παράνομων ουσιών Έλλειψη σεβασμού των αντιπάλων Μη τήρηση των κανονισμών Ακρότητες που πιθανό να επηρεάσουν την ομαλή ανάπτυξη (ψυχική, σωματική) των παιδιών. Ταύτιση αθλητισμού με νίκη και εξωτερικά κίνητρα (χρήματα, μετάλλια...) αντί με τη χαρά συμμετοχής O.Ioannou07

9 Το μήνυμα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού
Το μήνυμα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Πρόσβαση όλων των παιδιών στον αθλητισμό. Θαυμάζουμε τους πρωταθλητές, τους έχουμε ως παράδειγμα, αλλά δεν λυπούμαστε γιατί δεν μπορούμε να γίνουμε πρωταθλητές. Μαθαίνουμε να απολαμβάνουμε, τις χαρές του αθλητισμού. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ O.Ioannou07


Κατέβασμα ppt "Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google