Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ

2 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες. 3.Το σχολείο πρέπει να αναπτύξει στους μαθητές του αναλυτική και συνθετική σκέψη, που είναι τα θεμέλια για την απόκτηση γνώσης. 4.Το σχολείο διαμορφώνει ενεργούς πολίτες, με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Η Φιλοσοφία μας

3 1.Ο ρόλος του έχει αλλάξει: δεν εκπέμπει πληροφορίες αναμφισβήτητης αξίας και «αιώνιες» αλήθειες, που ο μαθητής οφείλει να αποθηκεύει αδιαπραγμάτευτα. 2.Δεν δίνει έμφαση στη στείρα εκμάθηση γνώσεων, αλλά απαντά στο «πως» και στο «γιατί». 3.Δεν «ανακρίνει» τους μαθητές του, αλλά τους διδάσκει πώς να κατανοήσουν το γνωστικό αντικείμενο που κατέχει. Ο Εκπαιδευτικός (1/2)

4 Ο εκπαιδευτικός πρέπει να προκαλεί την περιέργεια για μάθηση, να δείχνει πειστικά πόσο χρήσιμη είναι η γνώση στη σημερινή ζωή και να οδηγεί τα παιδιά σε μία δημιουργική πορεία για να την κατακτήσουν. Ο Εκπαιδευτικός (2/2)

5 Οφείλει: 1.Να ψάχνει τη γνώση. 2.Να ελέγχει την εγκυρότητα της πηγής της. 3.Να ξεδιαλέγει μέσα από την υπερβολική πληροφόρηση, που προέρχεται από τη χρήση τεχνολογίας, εκείνα το κομμάτια που του είναι απαραίτητα. Ο Μαθητής μας (1/2)

6 4.Να μάθει: –Να κρίνει. –Να συγκρίνει. –Να απορρίπτει. –Να επιλέγει. Ο Μαθητής μας (2/2)

7 Το Νέο Λύκειο

8 Η Α’ Λυκείου

9

10 Καταργούνται τα μαθήματα: 1.Αρχές Οικονομίας 2.Τεχνολογία 3.Επαγγελματικός Προσανατολισμός 4.Εφαρμογές Πληροφορικής Αλλαγές στην Α’ Λυκείου (1/4)

11 •Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει: 1.Το ενιαίο μάθημα «Ελληνική Γλώσσα» (9 ώρες), με τρεις κλάδους: –Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία –Νέα Ελληνική Γλώσσα –Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Αλλαγές στην Α’ Λυκείου (2/4)

12 2.Το ενιαίο μάθημα «Φυσικές Επιστήμες» (6 ώρες), με τρεις κλάδους: –Φυσική –Χημεία –Βιολογία •Η Βιολογία είναι το νέο μάθημα που εισάγεται στην τάξη αυτή (2 ώρες). Αλλαγές στην Α’ Λυκείου (3/4)

13 3.Επιλογή μίας Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο, με θέμα: –Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες –Τέχνη και Πολιτισμός –Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία –Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη •Σύμφωνα με πρόταση του Υπουργείου, μία εργασία μπορεί να είναι στα Αγγλικά. •Όλες οι εργασίες περιλαμβάνουν χρήση του Διαδικτύου, στο οποίο και θα αναρτώνται μετά την ολοκλήρωσή τους. Αλλαγές στην Α’ Λυκείου (4/4)

14 •Οι μαθητές/τριες εντάσσονται (προαιρετικά) σε πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας, με δύο κατευθύνσεις: Κατεύθυνση Α (Θετικές Επιστήμες) Κατεύθυνση Β (Θεωρητικές Επιστήμες) ΜάθημαΏρεςΜάθημαΏρες Ν. Γλώσσα2 2 Μαθηματικά2Συντακτικό / Γραμματική2 Φυσικοχημεία2Αρχαία Ελληνικά2 Σύνολο6 6 Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας – Α’ Λυκείου

15 Η Β’ Λυκείου

16 •Στη Β’ Λυκείου, περιορίζεται ο αριθμός των κατευθύνσεων από τρεις σε δύο: 1.Κατεύθυνση Α: απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που θα ακολουθήσουν θετικές, τεχνολογικές ή επιστήμες υγείας. 2.Κατεύθυνση Β: απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που θα ακολουθήσουν κλασσικές ή ανθρωπιστικές επιστήμες. Αλλαγές στη Β’ Λυκείου

17

18 •Επιπλέον, θα προστεθούν δύο ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, όταν οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης. Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας – Β’ Λυκείου Κατεύθυνση Α (Θετικές Επιστήμες) Κατεύθυνση Β (Θεωρητικές Επιστήμες) ΜάθημαΏρεςΜάθημαΏρες Έκθεση2 2 Φυσική/Χημεία2Αρχαία ελληνικά2 Σύνολο4 4

19 Η Γ’ Λυκείου

20 •Στη Γ’ Λυκείου, οι μαθητές της Α’ ή της Β’ κατεύθυνσης, μπορούν να ακολουθήσουν την κατεύθυνση ΑΒ (οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες) Αλλαγές στη Γ’ Λυκείου

21

22 •Επιπλέον, θα προστεθούν δύο ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, όταν οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης. Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας – Γ’ Λυκείου Κατεύθυνση Α (Θετικές Επιστήμες) Κατεύθυνση Β (Θεωρητικές Επιστήμες) ΜάθημαΏρεςΜάθημαΏρες Έκθεση2 2 Φυσική/Χημεία2Αρχαία Ελληνικά2 Σύνολο4 4

23 •Βοηθούμε τα παιδιά να προετοιμαστούν για τις επιλογές μετά το Λύκειο με δράσεις επαγγελματικού προσανατολισμού: –Ενημέρωση για τις επιλογές των μαθητών μετά το Λύκειο (ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ.). –Διεξαγωγή τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, που βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις δεξιότητες και τις κλίσεις τους. –Διοργάνωση Ημερίδας από επαγγελματίες συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού. Επαγγελματικός Προσανατολισμός


Κατέβασμα ppt "ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google