Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ACCC Digital Platforms Inquiry

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ACCC Digital Platforms Inquiry"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ACCC Digital Platforms Inquiry
Κυριάκος Λαγούρος

2 Η ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών
Συγκεκριμένα στην Αυστραλία : 19 εκ. χρησιμοποιούν το Google 17 εκ. το facebook 17 εκ. το YouTube Αντίκτυπο της ανάπτυξης αυτής: Υποβάθμιση δημοσιογραφίας Αντίκτυπο στο διαφημιστικό κλάδο Κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

3 Επιχειρηματικό μοντέλο και δύναμη στην αγορά των Google και Facebook
Αμφότερες οι πλατφόρμες λειτουργούν και αναπτύσσονται με βάση τα network effects Όσο περισσότεροι χρήστες τις χρησιμοποιούν, τόσο περισσότερο ελκυστικές γίνονται για τους υπόλοιπους χρήστες Δύναμη στην αγορά της Αυστραλίας: Google: 94% (των αναζητήσεων) Facebook: 46% των εισοδημάτων από διαφήμιση (ενώ όλες οι άλλες επιχειρήσεις κατέχουν μέχρι 5%) Ισχυρά εμπόδια εισόδου στην αγορά

4 Αντίκτυπο στη δημοσιογραφία
Το ποσό που δαπανήθηκε για διαφημίσεις στα παραδοσιακά μέσα μειώθηκε από 2 δισ. Ευρώ το σε 200 εκ. ευρώ το 2016. Αποτέλεσμα αυτού σύμφωνα με την απόφαση είναι ότι μειώνονται τα Μ.Μ.Ε. τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενημέρωση της κοινωνίας.

5 Έλλειψη διαφάνειας Κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς τον αλγόριθμο με τον οποίο το Google και το Facebook προβάλουν τις διαφημίσεις Οι διαφημιζόμενοι δεν γνωρίζουν αν οι διαφημίσεις φτάνουν τελικά στους καταναλωτές που επιθυμούν Μήπως ευνοούνται οι διαφημίσεις των φιλικών ή σχετιζόμενων με τo Facebook και το Google επιχειρήσεων; Πιθανά αποτελέσματα: 1) Τα μέσα δεν μπορούν να δημιουργήσουν σταθερό κοινό 2)Αντικίνητρο για την ποιοτική δημοσιογραφία

6 Αντίκτυπο στους Χρήστες
Καταγγελίες στην ACCC ότι συλλέγονται περισσότερα στοιχεία από αυτά που διαθέτουν στις πλατφόρμες οι χρήστες Η ACCC θεωρεί ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων είναι ανεπαρκές (στην Αυστραλία). Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες ενέχουν κίνδυνο οι χρήστες να οδηγούνται σε λιγότερο ποιοτικές και αξιόπιστες ιστοσελίδες ειδήσεων

7 Προτάσεις Αντιμετώπισης
Η ενίσχυση των νόμων για τις συγκεντρώσεις Εκτός από το κριτήριο του δυνητικού ανταγωνιστή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο όγκος των δεδομένων που θα συγκεντρώνει μετά τη συγκέντρωση η επιχείρηση Προηγούμενη Ενημέρωση όσον αναφορά όλες τις εξαγορές στις οποίες συμμετέχουν οι εν λόγω πλατφόρμες Δυνατότητα επιλογής φυλλομετρητή (browser) και μηχανής αναζήτησης από τους χρήστες

8 Προτάσεις αντιμετώπισης
Ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής, η οποία θα ελέγχει : Ότι δεν γίνεται διάκριση κατά την προβολή των διαφημίσεων, δηλαδή ότι δεν ευνοούνται οι φιλικές στις πλατφόρμες επιχειρήσεις Τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται η σειρά των ενημερωτικών ιστοσελίδων , μετά από μία αναζήτηση Στη ρύθμιση υπάγονται όσες πλατφόρμες κάνουν τζίρο περισσότερο από 100 εκ. δολάρια Αυστραλίας το χρόνο

9 Προτάσεις Αντιμετώπισης
Η Ρυθμιστική Αρχή θα έχει αυξημένες αρμοδιότητες καθώς θα πρέπει να ελέγχει εκτός από τις πλατφόρμες και τα ΜΜΕ αλλά και τους εκδότες Επίσης με την ίδρυση της εν λόγω Αρχής θα καθίσταται πιο εύκολος ο έλεγχος των καταπατήσεων δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο

10 Προτάσεις Αντιμετώπισης
Μεγαλύτερος έλεγχος όσον αφορά την συλλογή δεδομένων μέσω Ειδοποιήσεων, οι οποίες θα εμφανίζονται στους χρήστες κάθε φορά που θα απαιτείται συλλογή δεδομένων Ανάθεση σε εταιρείες της επίβλεψης για τη συμμόρφωση Ευρύτερη συναίνεση για παραχώρηση δεδομένων Δυνατότητα εξάλειψης συλλεγμένων προσωπικών δεδομένων Αύξηση των προστίμων για παραβίαση των κανόνων Δικαίωμα στους ιδιώτες να ζητούν αποζημίωση για παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων

11 Προτάσεις Αντιμετώπισης
Όσον αφορά την αμφίβολη προέλευση των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο: Οι ιστοσελίδες θα πρέπει να προβάλουν την πηγή των πληροφοριών τους Οι πλατφόρμες θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις διαδικασίες με βάση τις οποίες προβάλλονται οι πληροφορίες

12 Προτάσεις Αντιμετώπισης
Η ACCC προκειμένου να αντιμετωπιστεί η υποχρηματοδότηση των ΜΜΕ μετά τη μείωση των εσόδων από τις διαφημίσεις πρότεινε: Παράταση της χρηματοδότησης των μικρών και τοπικών εκδοτών Φοροαπαλλαγές σε ΜΜΕ τα οποία κάνουν παραγωγές οι οποίες είναι ωφέλιμες αλλά κινδυνεύουν

13 Προτάσεις αντιμετώπισης
Προκειμένου να διευκολύνονται οι επιχειρήσεις που έχουν διαφορές με το Facebook και τη Google η ACCC πρότεινε τη θεσμοθέτηση διαμεσολαβητή, ο οποίος θα βοηθάει τις μικρές επιχειρήσεις στην κατάρτιση συμβάσεων και την επίλυση διαφορών με τη Google Επίσης η ρυθμιστική αρχή που θα ιδρυθεί θα ελέγχει τη μέση τιμή των υπηρεσιών που παρέχουν οι ενδιάμεσες εταιρείες σε ιστοσελίδες και διαφημιστές Τέλος προτείνεται αυστηροποίηση του νόμου περί προστασίας των καταναλωτών

14 Αντίθετες απόψεις Υπάρχουν φωνές που αντιτίθενται στη ρύθμιση των διαδικτυακών πλατφορμών : Αν ρυθμιστεί η αγορά και επικρατήσει η ουδετερότητα στην αναζήτηση (search neutrality),δηλαδή εφαρμόζονται οι ίδιοι κανόνες σε όλες της μηχανές αναζήτησης, οι επιχειρήσεις που τις διαχειρίζονται δεν θα έχουν κίνητρο να βρουν νέους και καινοτόμους τρόπους ώστε να δώσουν απαντήσεις στις αναζητήσεις των χρηστών Είναι εις βάρος των καταναλωτών να μην αξιοποιούνται οι δυνατότητες των καθετοποιημένων επιχειρήσεων (π.χ. αναζήτηση ενός εστιατορίου στο Google και εμφάνιση κατευθείαν του εστιατορίου αυτού στο Google Maps)

15 Ελεύθερος Ανταγωνισμός – Ελευθερία του Τύπου - Δημοκρατία
Σύμφωνα με τις Αρχές του Ελεύθερου Ανταγωνισμού το ειδησεογραφικό website το οποίο θα έχει τις περισσότερες επισκέψεις θα λάβει και τις περισσότερες διαφημίσεις Ωστόσο: Το διαδίκτυο γίνεται χώρος διάδοσης ψευδών ειδήσεων, θεωριών συνωμοσίας, λαϊκιστικών και αντιδημοκρατικών απόψεων Πρέπει να υπάρξει ρύθμιση στην αναζήτηση καθώς και στο Facebook, η οποία να επιβάλει να λαμβάνουν τις διαφημίσεις όχι οι πιο πολυσύχναστες αλλά οι πιο ποιοτικές ιστοσελίδες; Εγείρονται θέματα: προστασίας της ελευθερίας του λόγου Προστασίας της δημοκρατίας από ακραίες και επικίνδυνες απόψεις Πρέπει να καταστρατηγηθεί η ελευθερία του ανταγωνισμού σε αυτές τις περιπτώσεις;

16 Σας Ευχαριστώ!


Κατέβασμα ppt "ACCC Digital Platforms Inquiry"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google