Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών Σχολικό έτος 2018-2019
2
Ποιοι είμαστε Είμαστε τα παιδιά του 73 ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Στο σχολείο μας λειτουργούν δύο μεικτά τμήματα (νήπια- προνήπια) Στεγαζόμαστε σε ένα αυτόνομο, μισθωμένο κτίριο, με μικρές αίθουσες και αύλειο χώρο.
3
Σκοπός και στόχοι Να γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους και τα πρόσωπα του δημοτικού σχολείου. Να εξοικειωθούν με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις δραστηριότητες της Α΄ Δημοτικού. Να συνεργαστούν οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να σχεδιάσουν από κοινού δραστηριότητες. Να αναπτύξουν τα νήπια κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να συνεργάζονται αποτελεσματικά, να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν και να εκφράζονται με σκοπό την ομαλή μετάβαση τους στο δημοτικό σχολείο και την έγκαιρη διάγνωση τυχόν προβλημάτων.
4
Ξενάγηση στο μεγάλο σχολείο Η δραστηριότητα απευθύνεται σε νήπια και προνήπια. Χώρος υλοποίησης είναι το 24ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Στόχος είναι να εξοικειωθούν τα νήπια με τους χώρους του σχολείου και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Διάρκεια: 20 λεπτά Περιγραφή δράσης: Κατόπιν συνεννόησης επισκεφθήκαμε πεζοί το δημοτικό σχολείο. Η δασκάλα της μουσικής με τους μαθητές της Α΄ τάξης, μας υποδέχτηκαν και μας καλωσόρισαν με ένα τραγούδι συνοδεία ακορντεόν. Έπειτα κάθε παιδί της Α΄ τάξης πήρε από το χέρι ένα νήπιο και άρχισε η ξενάγηση με την βοήθεια του δασκάλου, στους χώρους του σχολείου. Εκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, σταθήκαμε ιδιαίτερα στην αίθουσα εκδηλώσεων και στο νεοϊδρυθέν τμήμα της βιβλιοθήκης. Εκεί δεν υπήρχαν καρέκλες ούτε τραπέζια παρά μόνο βιβλιοθήκες χαμηλές και πολλά μαξιλάρια και χαλάκια στο πάτωμα. Τα παιδιά της Α΄τάξης μας διάβασαν από τα βιβλία τους κείμενα σχετικά με το Πάσχα. Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά εξοικειώθηκαν αμέσως με τον χώρο του σχολείου. Μερικά από αυτά εξάλλου έχουν μεγαλύτερα αδέρφια στο δημοτικό σχολείο, επίσης και πέρυσι είχαμε πραγματοποιήσει επίσκεψη στο δημοτικό. Απαντήθηκαν πολλές από τις απορίες τους και επισημάναμε τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στα δύο σχολεία.
5
Μουσικό καλωσόρισμα και ξενάγηση
6
Ησυχία στην Βιβλιοθήκη…
7
Το μεγάλο προαύλιο του σχολείου Η δραστηριότητα απευθύνεται σε νήπια και προνήπια. Χώρος υλοποίησης είναι το προαύλιο του 24ου Δημοτικού Σχολείου. Στόχος είναι να εξοικειωθούν τα νήπια με τους χώρους του σχολείου και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Διάρκεια: 30 λεπτά Περιγραφή δράσης: Παιχνίδια στον προαύλιο χώρο του σχολείου με την γυμνάστρια. Τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια οργανωμένα. Έπειτα ακολούθησε ελεύθερο παιχνίδι στο τεράστιο αυτό χώρο, τα νήπια απόλαυσαν πραγματικά να τρέχουν χωρίς τον φόβο να σκοντάψουν ο ένας επάνω στον άλλον. Βρέθηκαν με τους παλιούς τους συμμαθητές, έπαιξαν, έτρεξαν, συζητούσαν κάτω από τα δεντράκια και ξεδιψούσαν στις μεγάλες εξωτερικές βρύσες. Περιηγηθήκαν στο πασχαλινό παζάρι του σχολείου με χειροποίητες κατασκευές των παιδιών και μας χάρισαν αναμνηστικά δώρα. Φεύγοντας τα παιδιά βάλανε με ακουαρέλα το αποτύπωμα της φιλίας τους σε μια ομαδική κοινή ζωγραφιά και ανανεώσαμε το ραντεβού μας στο δικό μας σχολείο πια. Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά αντιλήφθησαν ότι υπάρχει ξεχωριστό μάθημα γυμναστικής και ότι ο προαύλιος χώρος προσφέρεται για πολύ παιχνίδι κατά τα διαλείμματα, κάτι που είναι αναγκαίο στην πρώτη σχολική ηλικία. Ωστόσο παντού υπάρχουν κανόνες μέσα και έξω από την τάξη που οφείλουν να σεβαστούν.
8
Στην μεγάλη αυλή του σχολείου
9
Πινελιές συνεργασίας
10
Επιστροφή στο πρώτο τους σχολείο Απευθύνεται στα παιδιά της Α΄ τάξης του δημοτικού και του νηπιαγωγείου. Χώρος υλοποίησης είναι το νηπιαγωγείο μας. Επιμέρους στόχος: η σύσφιξη σχέσεων και η διατήρηση της συνέχειας μεταξύ των δύο σχολείων, μέσα από μαθησιακές δραστηριότητες που προάγουν την συνεργασία. Διάρκεια: 25 λεπτά Περιγραφή δράσης: Επίσκεψη της Α΄ τάξης στο νηπιαγωγείο. Αρχικά τραγουδήσαμε τραγούδια που λέγαμε και την περσινή χρονιά. Οι μαθητές της Α΄ τάξης αναπόλησαν στιγμές από την περσινή φοίτησή τους στο νηπιαγωγείο. Στην συνέχεια συμμετείχαν στο σχέδιο εργασίας με θέμα «οι θεοί του Ολύμπου». Παίξαμε ένα παιχνίδι με τα σύμβολα των θεών και δραματοποιήσαμε τον μύθο «Αθηνάς-Ποσειδώνα». Τέλος τον ζωγραφίσαμε από κοινού μέσα σε ένα αγγείο (φύλλο εργασίας). Αξιολόγηση δράσης: Η δραστηριότητα αυτή χαροποίησε ιδιαίτερα όλους τους μαθητές, τους έφερε κοντά, συνεργάστηκαν, ανέσυραν γνώσεις που ήδη είχαν και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι και στα δύο σχολεία η διαδικασία της μάθησης προϋποθέτει την συνεργασία.
11
Τραγουδώντας και παίζοντας
12
Δραματοποίηση και ζωγραφική
13
Παίζουμε ξανά όλοι μαζί όπως παλιά Απευθύνεται στα παιδιά της Α΄τάξης του δημοτικού και του νηπιαγωγείου. Χώρος υλοποίησης είναι το νηπιαγωγείο μας. Επιμέρους στόχος: Η ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας μέσα από το παιχνίδι. Διάρκεια: 30 λεπτά Περιγραφή δράσης: Ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές δραστηριοτήτων με μεικτές ομάδες παιδιών και αγώνας σκυταλοδρομίας στην αυλή του νηπιαγωγείου. Αξιολόγηση δράσης: Τα παιδιά μέσα από αυτή την δράση κατάφεραν να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας για να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες καθ’ όλη την διάρκεια της σχολικής τους πορείας.
14
Παίζουμε ξανά…..
15
Αξιολόγηση Μέσα από την ανταλλαγή των επισκέψεων, την συνεργασία των εκπαιδευτικών και την οργάνωση των δράσεων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό όλοι οι προσδοκώμενοι στόχοι. Συγκεκριμένα τα νήπια κατάφεραν: να απομυθοποιήσουν τον μύθο του μεγάλου, απρόσιτου και χωρίς παιχνίδι, δημοτικού σχολείου. Να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες που τους επιτρέπουν την ομαλή μετάβασή τους στο Δημοτικό σχολείο και την ανώδυνη προσαρμογή τους στις εκπαιδευτικές ανάγκες και δεδομένα του σχολείου αυτού.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.