Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ε-επιχειρείν - Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τοπική αγορά» T.E.I ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ε-επιχειρείν - Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τοπική αγορά» T.E.I ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ε-επιχειρείν - Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τοπική αγορά» T.E.I ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ

2 e-Επιχειρείν Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σκοπό : να διερεύνηση ένα νέο τρόπο αγοράς και πώλησης των αγαθών ο οποίος απέχει μακρά από τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής— προώθησης—πώλησης. να διερευνήσει τον ρυθμό ανάπτυξης του ε-επιχειρείν στην τοπική αγορά της Κρήτης. να προτείνει τρόπους καλύτερης αξιοποιήσεις των εργαλείων του ε-επιχειρείν Τι είναι το e-EΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Είδη ηλεκτρονικού εμπορίου Τα εργαλεία του e-Επιχειρείν EDI ERP CRM Ηλεκτρονική Αγορά Η e-Επιχείρηση στο χώρο του παγκόσμιου Ιστού e-Επιχειρείν & Τοπική Αγορά Συμπεράσματα - Προτάσεις

3 Τι είναι το e-EΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Ένας πιθανός ορισμός του ηλεκτρονικού επιχειρείν θα μπορούσε να είναι:«Κάθε μορφή εμπορικής συναλλαγής της οποίας τα συνδιαλεγόμενα μέρη αλληλεπιδρούν ηλεκτρονικά »

4 Είδη ηλεκτρονικού εμπορίου Επιχείρηση – Επιχείρηση (B2B) Επιχείρηση – Πελάτης (B2C) Επιχείρηση – Κεντρική Διοίκηση (e-government) Πολίτης - Κεντρική Διοίκηση (e-government)

5 Τα εργαλεία του e-Επιχειρείν

6 EDI (Electronic Data Interchange ) “ Η ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων διευκολύνει την ανταλλαγή της πληροφορίας σε μια οργανωμένη μορφή, μεταξύ των παραγόντων που αποφάσισαν να συναλλαχθούν με αυτό τον τρόπο”

7 EDI vs Traditional Way

8 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ EDI Το EDI επιτρέπει σε διαφορετικές εφαρμογές να ανταλλάσσουν δεδομένα μεταξύ τους. Το EDI μας δίνει την δυνατότητα να συνδέσουμε διαφορετικές εφαρμογές και να αλληλεπιδράσουμε με άλλα πληροφορικά συστήματα συνεργατών, αρκεί αυτά να ακολουθούν το πρότυπο EDI. Αυτόματα μετάφραση την ανταλλασσόμενης αναφοράς σε οποιαδήποτε γλώσσα, χάρη στην υλοποίηση των προδιαγραφών EDI.

9 ERP ( Enterprise Resource Planning ) Τα συστήματα ERP(Σχεδιασμός & Διαχείριση Επιχειρηματικών Πόρων) είναι ακριβώς ολοκληρωμένες επιχειρησιακές λύσεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα καταμερισμού των λειτουργιών, των πληροφοριών, των διαδικασιών και των πρακτικών μιας επιχείρησης. Εν είδη ορισμού, ένα σύστημα ERP είναι το επιχειρησιακό πακέτο που επιτρέπει σε μια εταιρία: Να αυτοματοποιήσει και να ολοκληρώσει τις κυριότερες επιχειρηματικές της διαδικασίες Να διαμοιράσει κοινά δεδομένα και πρακτικές σε ολόκληρη την επιχείρηση Να παράγει και να προσπελάζει πληροφορίες σε περιβάλλον πραγματικού χρόνου.

10 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ERP Γενικότερα η εισαγωγή του ERP προσδίδει στον οργανισμό τα ακόλουθα εργαλεία: διαφάνεια όλων των κινήσεων σε όλη την εταιρία όλες οι κινήσεις υπάρχουν αναλυτικά στη βάση δεδομένων καλύπτοντας όλες τις ανάγκες πληροφόρησης Ιχνηλασιμότητα κινήσεων (traceability) Real-time πληροφόρηση και διάχυσή της σε όλη την οργάνωση

11 CRM( Customer Relationship Management ) To CRM μπορεί να οριστεί ως ένας τρόπος για την αναγνώριση, την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών, αν εξεταστεί από την επιχειρηματική προοπτική της αύξησης της ανταγωνιστικής ικανότητας, η οποία ωθεί τις επιχειρήσεις να επικεντρώνονται στους πελάτες τους.

12 Βήματα Ανάπτυξης e-Λύσεων Ανάπτυξη Web Σελίδας Διασυνδέσεις EDI & Τραπεζικού κυκλώματος Προώθηση Web Σελίδας Ανάπτυξη συστήματος ERP-CRM Συντήρηση και προσαρμογή σε νέες τεχνολογίες

13 Ηλεκτρονική Αγορά

14 Βήμα 1 ο

15 Βήμα 2 ο

16 Ροές κατά την Πραγματοποίηση μιας συναλλαγής Θετική Απάντηση Browser user Έλεγχος Πληρωμών Ασφαλής Αποστολή Δεδομένων Κατάστημα Έκδοση Απόδειξης Αποστολή Ποσού προς χρέωση στην Τράπεζα Ενημέρωση Τμημάτων Αποστολή εμπορεύματος Τραπεζικό Ίδρυμα Χρέωση Πιστωτικής Κάρτας Παρακράτηση Προμήθειας Clearing VISA/MASTERCARD/AMEX

17 Αλλάζοντας την Εφοδιαστική Αλυσίδα Παραγωγός Πρώτης Ύλης Μεσάζον Α Μεσάζον Β Μεσάζον Γ Εταιρία Παραγωγής Μεσάζον Α’ Μεσάζον Β’ Μεσάζον Γ’ Τελικός Πελάτης

18 Αλλάζοντας την Εφοδιαστική Αλυσίδα Παραγωγός Πρώτης Ύλης Εταιρία Παραγωγής Τελικός Πελάτης INTERNET Μεταφορική Εταιρία

19 Πλεονεκτήματα

20 Πλεονεκτήματα Καταναλωτών Εξοικονόμήση χρόνου Αποφυγή του ενοχλητικού φαινομένου τις ουράς, Συλλογή περισσότερων στοιχείων Δυνατότητα διενέργειας αγορών 24ωρες τη μέρα Τέλος για ορισμένους άλλους καταναλωτές, το ωράριο εργασίας ή κινητικές ιδιαιτερότητες, καθιστούν τις αγορές εξ’ αποστάσεων ως το μόνο πρόσφορο μέσο.

21 Πλεονεκτήματα Εταιριών ποιότητα στις υπηρεσίες προς τον πελάτη δυνατότητα απόκτησης νέου καναλιού προς την αγορά ευελιξία στην εξυπηρέτηση του πελάτη απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και το άνοιγμα σε νέες αγορές μείωση κόστους ακολουθεί

22 Θέματα ασφαλείας  Παρακολούθηση των γραμμών επικοινωνίας  Κλοπή κλειδιού  Τροποποίηση της μεταδιδόμενης πληροφορίας (man in the middle attack)  Πρόσβαση χωρίς άδεια  Μεταμφίεση - Πλαστή ηλεκτρονική διεύθυνση

23 Οι τοπικές e-Επιχειρήσεις στο χώρο του παγκόσμιου Ιστού

24 ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ONLINE ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ MARKETING ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΥΧΡΗΣΤΙΑΣ ΕΝΟΣ SITE ΤΑΧΥΤΗΤΑ ( Αναμονή) ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ (Σωστή λειτουργία) ΕΥΚΟΛΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ(θεματικοί κατάλογοι) ΑΣΦΑΛΕΙΑ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΥΦΟΥΣ ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ (μελέτη συμπεριφοράς χρηστών) ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΞΑΝΑ ΈΝΑ SITE Η προσφορά αξιόλογων και χρήσιμων πληροφοριών από το site. Τακτική ανανέωση και ενημέρωση της ιστοσελίδας, ώστε πάντα να υπάρχει κάτι καινούριο σε αυτήν. Προσφορά προσωπικών υπηρεσιών από το site. Προβολή μοναδικών γεγονότων. Η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται από την ιστοσελίδα. Η ευκολία χρήσης του site Η ταχύτητα με την οποία ανοίγει μία ιστοσελίδα

25 ΕΠΙΛΟΓΗ ON LINE ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΆ (ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΩΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΚΆΘΕ ΜΕΛΟΥΣ) ΚΡΙΤΗΡΙΑ Προσβασιμότητα (κατά πόσο το site είναι διαθέσιμο) Αποδοτικότητα (αποτελεσματική εκτέλεση των συναλλαγών) Σχεδιασμός - Αισθητική (συνολική εικόνα) Ασφάλεια - προστασία (αξιοπιστία και εμπιστοσύνη του πελάτη) Ανταπόκριση (δυνατότητα επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων) Ευκολία Χρήσης (φιλικότητα προς το χρήστη) Πρόθεση Συμπεριφοράς (άποψη του χρήστη- γενική αξιολόγηση) Παροχή Online υπηρεσιών (Καλάθι παραγγελιών, Online πληρωμή)

26 Αποτελέσματα/Συμπεράσματα Σειρά κατάταξηςΕταιρίαΒαθμολογία (0-5) 1 Οπτικά Μαρκάκης 4,9 2Μινωικές γραμμές 4,4 3ΑΝΕΚ Lines4,1 4Votomos AE2,9 5CretaFarm2,8 6Χαλκιαδάκης2,4 7e-ariadni2,2

27 WWW.MARKAKIS.GRWWW.MARKAKIS.GR : 4,9 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ : 5 Σαφήνεια, Έγκυρες πληροφορίες, αξιόπιστο, ενημερωμένο, γρήγορο, ανάλαφρο ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ : 5 Ικανοποιητική ταχύτητα φόρτωσης, μηχανή αναζήτησης, λογική δομή, γρήγορο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ : 5 Καλαίσθητο, οργανωμένο, Ελκυστικό, άριστη ποιότητα εικόνων ΑΣΦΑΛΕΙΑ- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ : 5 Σύστημα SSL, προσφορές, καλάθι αγορών, πολλές επιλογές, ύπαρξη εγγυήσεων ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ : 5 Πολύ κάλος τιμοκατάλογος, λίστα προσφορών ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ-ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ:4 Ύπαρξη έγκυρων links, διαθέσιμο πάντα, ταχύτητα, Καλή τεχνική λειτουργικότητα ΠΡΟΣΒΑΣΗ - ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ :5 2 γλώσσες, ύπαρξη my account, επιλογή νομίσματος,τηλέφωνο, Fax, email, διεύθυνση, φόρμα επικοινωνίας

28 WWW.MINOAN.GRWWW.MINOAN.GR : 4,4 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ : 5 Σαφήνεια, Έγκυρες πληροφορίες, αξιόπιστο, ενημερωμένο, γρήγορο, ανάλαφρο ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ : 4 Ικανοποιητική ταχύτητα φόρτωσης, μηχανή αναζήτησης, λογική δομή, γρήγορο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ : 4 Καλαίσθητο, οργανωμένο, χρήση πολυμέσων flash, χρήση ήχου και video ΑΣΦΑΛΕΙΑ- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ : 5 Σύστημα SSL, προσφορές, καλάθι αγορών, πολλές επιλογές ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ : 4 ύπαρξη τιμοκαταλόγου, λίστα προσφορών, επικοινωνία με τοπικά γραφεία για επιβεβαίωση τιμών ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ-ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ:4 Ύπαρξη έγκυρων links, διαθέσιμο πάντα ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ : 5 δυνατότητα αναζήτησης, 3 γλώσσες,ύπαρξη my account

29 e-Επιχειρείν & Τοπική Κοινωνία

30 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Τύπος και μέθοδος συλλογής: Τύπος και μέθοδος συλλογής:  Ποσοτική Έρευνα, με ατομικές συνεντεύξεις, πρόσωπο με πρόσωπο (face to face) στις επιχειρήσεις με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.  Αποστολή του ερωτηματολογίου με e-mail σε επιλεγμένες επιχειρήσεις.  Μέσω ηλεκτρονικής υποβολής με την χρήση ιστοσελίδας. Περιοχή : Περιοχή : Κρήτη Δείγμα : Δείγμα : Καταγραφή των τοπικών επιχειρήσεων και επιλογή 80 από αυτές με παροχή online υπηρεσιών. (συνολικά απάντησαν 66 επιχειρήσεις) Χρόνος διεξαγωγής: Χρόνος διεξαγωγής: 19/5/2006 – 25/5/2006 (7 ήμερες)

31 Ερευνητικοί στόχοι – Ερωτηματολόγιο Κατανόηση και αξιολόγηση της διάχυσης της τεχνολογίας του Internet στην τοπική αγορά. Κατανόηση και αξιολόγηση της διάχυσης της τεχνολογίας του Internet στην τοπική αγορά. Διερεύνηση των αντιλήψεων των επιχειρήσεων σχετικά με το Internet. Διερεύνηση των αντιλήψεων των επιχειρήσεων σχετικά με το Internet. Πρωτοβουλία για την εισαγωγή της επιχείρησης στο Internet. Πρωτοβουλία για την εισαγωγή της επιχείρησης στο Internet. Προσφερόμενες υπηρεσίες. Προσφερόμενες υπηρεσίες. Συμμετοχή και υποστήριξη της πολιτείας. Συμμετοχή και υποστήριξη της πολιτείας. Ασφάλεια συναλλαγών μέσω internet. Ασφάλεια συναλλαγών μέσω internet. Εκτίμηση χρήσης τραπεζικών υπηρεσιών. Εκτίμηση χρήσης τραπεζικών υπηρεσιών. Προβλήματα χρήσης- ανάπτυξης του internet στην επιχείρηση σας. Προβλήματα χρήσης- ανάπτυξης του internet στην επιχείρηση σας.

32 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

33 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

34 ΣΤΟΧΟΣ – ΛΟΓΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ WEB-SITE

35 ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ – ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

36 ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ–ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

37 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ – ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

38 ΤΟΜΕΙΣ & ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

39 ΟΦΕΛΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΥΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

40 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ – E-BANKING

41 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ INTERNET

42 ΠΑΡΟΧΗ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

43 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Διείσδυση του internet σε όλα τα τμήματα των επιχειρήσεων και ειδικότερα η διοίκηση και το τμήμα marketing. Η διοίκηση έχει την πρωτοβουλία στην εισαγωγή του internet στην επιχείρηση. Η συντήρηση του δικτυακού τόπου των εταιρειών στηρίζεται σε εξωτερικούς συνεργάτες. Ο κύριος λόγος κατασκευής web site είναι η πληροφόρηση του κοινού και η διαφήμιση νέων προϊόντων. Μικρό ενδιαφέρον για online πωλήσεις. Περιορισμένη χρήση e-banking. Παροχή κινήτρων από την πολιτεία με προγράμματα επιδοτήσεων και πληροφόρησης. Οι περισσότερες επιχειρήσεις πιστεύουν ότι η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι μηδαμινή και αποφεύγουν να επενδύσουν σε online συναλλαγές. Οι τοπικές επιχειρήσεις είναι καταρτισμένες σε σχέση με το ε-επιχειρείν και ενδιαφέρονται για την περεταίρω ανάπτυξη του.

44 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

45 Εμπόδια στην εφαρμογή του B2B Ασφάλεια & κρυπτογράφηση των διακινούμενων πληροφοριών: Οι εταιρίες εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την ακεραιότητα και την ασφάλεια των πληροφοριών που ανταλλάσσουν πάνω από το Internet. Θέματα ασφάλειας από επιθέσεις hacker: Οι εταιρίες φοβούνται ότι οι τεχνολογικές τους υποδομές πιθανά να μην είναι ανθεκτικές σε επιθέσεις εισβολέων. Πιστοποίηση χρήστη: Οι εταιρίες φοβούνται πώς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την πιστότητα των μερών με τα οποία συναλλάσσονται πάνω από το Internet.

46 Εμπόδια στην εφαρμογή του B2C Απροθυμία να στέλνουν τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας στο διαδίκτυο Προτιμούν να βλέπουν τα προϊόντα πριν τα αγοράζουν Δεν έχουν πιστωτική κάρτα Δεν μπορούν να έχουν αρκετή πληροφόρηση σχετικά με τα προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν προκειμένου να πάρουν την αγοραστική απόφαση Δεν εμπιστεύονται τους “online” εμπόρους Δεν έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν σε κάποιον πωλητή του καταστήματος

47 Προτάσεις Ανάπτυξη marketplaces & χρήση υπηρεσιών outsourcing. Παροχή κρατικών ενισχύσεων στον τομέα της υποδομής(broadband networks, internet & multimedia kiosks κ.λ.π.) «επιδότηση» του κόστους βασικής πρόσβασης στο διαδίκτυο από τους μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς. Η χρήση ισχυρότερων αλγορίθμων κρυπτογράφησης Εκτεταμένου σχεδίου ενημέρωσης επιχειρήσεων και καταναλωτών.


Κατέβασμα ppt "«Ε-επιχειρείν - Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Τοπική αγορά» T.E.I ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΝΟΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google