Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργία Επιτραπέζιων Παιχνιδιών σε Θεματική Βιοχημείας στην Αγγλική Γλώσσα
Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Δρ. Ειρήνη Αρναούτη ΠΕ06, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κατά το Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους , υλοποιήθηκε στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης η παρούσα διαθεματική δράση, στο πλαίσιο των μαθημάτων «Βιολογία» και «Αγγλικά» της Β’ Λυκείου για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών σε θεματική βιοχημείας στην αγγλική γλώσσα. Η δράση σχεδιάστηκε με αφορμή την επιμόρφωση της καθηγήτριας αγγλικών στην παιγνιώδη μάθηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και το Ταλίν της Εσθονίας. Σκοπός ήταν να κινητοποιηθούν οι μαθητές/τριες σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος της Βιολογίας-Βιοχημείας και να εμπεδώσουν την αποκτηθείσα γνώση με τρόπο παιγνιώδη και ευχάριστο, που θα τους ενέπλεκε ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, δεδομένου του υψηλού επιπέδου γλωσσομάθειας αγγλικών των μαθητών/τριών του σχολείου μας, η ενασχόληση με ένα άλλο γνωστικό αντικείμενο στην αγγλική γλώσσα προσέδωσε στο συγκεκριμένο μάθημα προστιθέμενη αξία.

2 Εισαγωγή Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Ν. Σμύρνη Αττικής, Ελλάδα Τάξη Β΄ Λυκείου Διαθεματική δράση Εκπαιδευτικοί στόχοι: Ενημέρωση των μαθητών/τριών για θέματα Βιολογίας-Βιοχημείας που άπτονται και βρίσκουν εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή Ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για εκμάθηση της ύλης μέσω ενός πιο προσφιλή και παιγνιώδη τρόπου Εμπλουτισμός του λεξιλογίου στην αγγλική γλώσσα Βελτίωση στην εκφορά γραπτού και προφορικού λόγου στην αγγλική γλώσσα Εκμάθηση των τεχνικών δημιουργίας κλειστού τύπου ερωτήσεων Έκθεση των μαθητών σε αυθεντικά πολυτροπικά γλωσσικά περιβάλλοντα Βιολογία Αγγλικά

3 Θεωρητικό Υπόβαθρο Έναυσμα: Παιγνιώδης μάθηση + Ενδιαφέρον Μαθητών
Εκπαιδευτικοί = σχεδιαστές & διαχειριστές της γνώσης Μαθητές/τριες = εξερευνητές της γνώσης (Kalantzis & Cope, 2010) Παιγνιώδης μάθηση (game-based learning) (Plass, Homer & Kinzer, 2015) & εφαρμογή γνώσεων σεμιναρίου επιμόρφωσης Erasmus+ KA1 Ομαδοσυνεργατική μέθοδος εκπόνησης προγράμματος (peer learning) (Αγγελίδου & Αρναούτη, 2017; Ματσαγγούρας, 2000) Διαθεματικότητα στην εκπαίδευση (ΔΕΠΠΣ 2001) Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας μέσω περιεχομένου (content-based learning) (Brinton et al., 1989; Stoller, 2002) Μέθοδος BYOD (Bring Your Own Device) (Selwyn, 2017) Παιγνιώδης μάθηση Ενδιαφέρον Μαθητών Νέες Τεχνολογίες

4 Εφαρμογή της δράσης Χρονική Διάρκεια: Σε 1 σχολικό τετράμηνο – 1 δ.ω. / 15 ημέρες 6 ομάδες των 4 μαθητών/τριών και 1 ομάδα των 3 μαθτών/τριών , 1 θεματική ενότητα ανά ομάδα: α) Πρωτεΐνες, β) Ένζυμα, γ) Νουκλεϊκά Οξέα, δ) Υδατάνθρακες & Λιπίδια, ε) Κύτταρο-Κυτταρικά Οργανίδια, στ) Μοριακή Γενετική και ζ) Κυτταρική Διαίρεση Περιεχόμενο συναντήσεων: Προβολή σχετικών με τις ενότητες παρουσιάσεων PowerPoint, Δημιουργία 15 ερωτήσεων κλειστού τύπου, Ανατροφοδότηση, Μεταφορά ερωτήσεων στην αγγλική γλώσσα, Βελτίωση Παραγόμενου υλικού, Μεταφορά ερωτήσεων στο λογισμικό, Επικοινωνία μέσω Ηλεκτρονικής Αλληλογραφίας, Παίξιμο των παραγόμενων παιχνιδιών σε ομάδες Είδη παιχνιδιών: Taboo Βιολογίας (Word) Παιχνίδι με ερωτήσεις γνώσεων (Word) Σταυρόλεξα (Crossword Labs:

5 Κριτήρια Επίτευξης Στόχων
Ενίσχυση κινήτρου συμμετοχής και ελεύθερης έκφρασης μαθητών/τριών μέσα από επιλογή θεματικών των ερωτήσεων και τύπου παιχνιδιών Kατανόηση και εφαρμογή των θεμάτων της Βιοχημείας στην καθημερινή ζωή Ομαδοσυνεργατικός τρόπος υλοποίησης της δράσης Διεκπεραίωση της δράσης στην αγγλική γλώσσα (χρήση προφορικού & γραπτού λόγου) Xρήση κινητών τηλεφώνων για εκπαιδευτικούς σκοπούς

6 Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 1/4
Εικόνα 1. Ενδεικτικές Διαφάνειες Παρουσίασης των Εννοιών της Βιολογίας - Βιοχημείας

7 Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 2/4
Εικόνα 2. Παράδειγμα σταυρόλεξου για τη Μοριακή Γενετική

8 Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 3/4
Εικόνα 3. Παράδειγμα καρτών με ερωτήσεις γνώσεων για τη Μίτωση-Μείωση

9 Παραδείγματα Εφαρμογής της Δράσης 4/4
Εικόνα 4. Παράδειγμα καρτών Taboo για τις Πρωτεΐνες

10 Συμπεράσματα Εμπέδωση διδαγμένων θεματικών ενοτήτων Βιολογίας-Βιοχημείας με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό Έκθεση σε πολυτροπικά γλωσσικά περιβάλλοντα (γραπτό λόγο και οπτικό υλικό) Εξάσκηση τεχνικών δημιουργίας ερωτήσεων κλειστού τύπου Μετατροπή κινητών τηλεφώνων σε εργαλεία αναζήτησης και απόκτησης γνώσης Καλλιέργεια δημιουργικότητας μαθητών – αυτενέργειας – συνεργατικότητας Βελτίωση δεξιοτήτων στην αγγλική γλώσσα Εφαρμογή διαθεματικών δράσεων με παιγνιώδη στοιχεία μπορεί να προβεί ωφέλιμη και σε άλλα μαθήματα καθώς και άλλες δομές της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΕΠΑ.Λ.) (

11 Βιβλιογραφία Brinton, D., Snow, M. & Wesche, M. (1989). Content-based second language instruction. New York, ΝΥ: Newbury House. Kalantzis, M. & Cope, B. (2010). The Teacher as Designer: pedagogy in the new media age. E-learning and Digital Media, 7(3), Plass, J. L., Homer, B. D. & Kinzer, C. K. (2015). Foundations of Game-Based Learning. Educational Psychologist, 50(4), 258–283. Selwyn, N. (2017). Education and Technology: Key Issues and Debates. (2nd ed.). London & New York: Bloomsbury. Stoller, F. L. (2002). Content-Based Instruction: A Shell for Language Teaching or a Framework for Strategic Language and Content Learning? Keynote presented at the annual meeting of Teachers of English to Speakers of Other Languages, Salt Lake City, UT. Αγγελίδου, Χ. & Αρναούτη, Ε. (2017). Δημιουργία Ντοκιμαντέρ για τις Παγκόσμιες Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές στην Αγγλική Γλώσσα. Στο Χ. Τσιχουρίδης, Δ. Κολοκοτρώνης, Δ. Λιόβας, Μ. Μπατσίλα, Κ. Σταθόπουλος, Α. Κοντογεωργίου, Η. Λιάκος & Ζ. Καρασίμος (επιμ.), Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Δ, Λάρισα. Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2001). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

12 Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Χρυσή Αγγελίδου
Ειρήνη Αρναούτη


Κατέβασμα ppt "Δρ. Χρυσή Αγγελίδου ΠΕ04.02, Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google