Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
ΠΡΕΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΣΕΩΝ EMBASSY OF GREECE IN BUCHAREST OFFICE OF ECONOMIC AND COMMERCIAL AFFAIRS Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ Ιανουάριος 2019 1 1 1 1

2 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
Ιανουάριος 2019 Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας 2 2 2

3 Επισκόπηση Ρουμανίας Έκταση:
χλμ Μέλος ΝΑΤΟ Πρωτεύουσα: Μέλος Ε.Ε Βουκουρέστι Προεδρία Ε.Ε Νόμισμα: RΟΝ Εκτιμώμενη ανάπτυξη ΑΕΠ 2018: 3,6% (Ρυθμός ανάπτυξης ΑΕΠ 2017:6,9%) ΕUR/RON: ΑΕΠ 2017: 187,8 δισ. ευρώ Πληθυσμός: Άμεσες Ξένες Επενδύσεις – 76 δισ. ευρώ περίπου 20 εκατ. Βουκουρέστι: 2.3 εκατ. 3 Ιανουάριος 2019 Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας

4 ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Οικονομικοί Δείκτες 2017 2018 2019 2020 Ανάπτυξη ΑΕΠ (%, yoy) 7,3 3,6 3,8 Πληθωρισμός (%, yoy) 1,1 4,3 3,5 3,3 Ανεργία (%) 4,9 4,2 4,1 Δημοσιονομική ισορροπία (% στο ΑΕΠ) -2,9 -3,3 -3,4 -4,7 Δημόσιο χρέος (% στο ΑΕΠ) 35,1 35,9 38,2 Ισοζύγιο τρεχουσών Συναλλαγών (% στο ΑΕΠ) -3,1 -3,7 -4,2 -4,5 Πηγή: Προβλέψεις ΕΕ Φθινόπωρου 2018 Ιανουάριος 2019 4

5 ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (I)
1.ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Αυτοκινητοβιομηχανία Dacia-Renault, Ford, Continental, Michelin, αμαξώματα, βαγόνια Αεροναυπηγική- Airbus – παραγωγή ελικοπτέρων Σιδηρουργία: Mital Ναυπηγεία: Daewoo Παραγωγή αλουμινίου: Al-Ro AL-Pro Alumil Παραγωγή καλωδίων & οπτικών ινών: ICME ECAB Χημική Βιομηχανία Κατασκευή εξοπλισμού διυλιστηρίων και εξόρυξης υδρογονανθράκων, πετροχημικά Ploiesti 2. ΓΕΩΡΓΙΑ & ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙA Σιτάρι – Καλαμπόκι – Ηλιοτρόπια – Ηλιέλαιο – Ξυλεία Ζωικό Κεφάλαιο 1,9 εκ, Βοοειδή 5,4 εκ. Χοιρινά 8,4 εκ. Αμνοερίφια 79 εκ. πτηνά ξ Ιανουάριος 2019

6 ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (II)
3.ΕΝΕΡΓΕΙΑ Ορυκτά καύσιμα, φυσικό αέριο Πυρηνικός σταθμός Cernavoda Υδροηλεκτρικοί – Θερμοηλεκτρικοί σταθμοί Tunari Rovinari Termoelectrica Hidroelectrica Σιδηρές Πύλες ΑΠΕ (αιολική & βιομάζα) Ιανουάριος 2019

7 ΑΞΕ στη Ρουμανία Συνολικό επενδεδυμένο κεφάλαιο (31. 11
ΑΞΕ στη Ρουμανία Συνολικό επενδεδυμένο κεφάλαιο ( ): 76,15 δισ. ευρώ Επενδυτικές εισροές Ιαν- Οκτ. 2018: 4,56 δισ.ευρώ Ιανουάριος 2019

8 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΙΜΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ν/Α ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΙΜΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ν/Α ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΧΩΡΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΦΠΑ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ 10% 19% 2,25% 35% ΣΕΡΒΙΑ 15% 20% 19,9% ΠΟΛΩΝΙΑ 23% 22,14% 13,7% ΣΛΟΒΑΚΙΑ 22% 34,8% 13,4% ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 18,5% 12,9% ΤΣΕΧΙΑ 21% 34% 11% ΚΡΟΑΤΙΑ 25% 15,2% ΣΛΟΒΕΝΙΑ 17% 16,1% 22,1% Πηγή: Υπουργείο Οικονομίας εκάστης χώρας Ιανουάριος 2019

9 ΜΕΣΟΣ ΜΗΝΙΑΙΟΣ ΜΙΚΤΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΙΜΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΤΟ 2019
Ιανουάριος 2019 Πηγή: Υπουργείο Οικονομίας εκάστης χώρας

10 ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ 2009-2017 (σε δισ. € )
ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (σε δισ. € ) Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας 10 10 Πηγή: Υπουργείο Οικονομίας εκάστης χώρας Ιανουάριος 2019 10

11 ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ 2010-11μηνο 2018 (σε δισ. € )
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ μηνο 2018 (σε δισ. € ) Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας Ιανουάριος 2019 11

12 ΣΥΝΘΕΣΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ 2017
Ιανουάριος 2019 Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας 12 12

13 ΣΥΝΘΕΣΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ 2017
Mάρτιος 2014 Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας 13 Ιανουάριος 2019 13

14 Κυριότεροι εξαγωγικοί εταίροι της Ρουμανίας
Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας Ιανουάριος 2019

15 Κυριότεροι εισαγωγικοί εταίροι Ρουμανίας
Πηγή: Ινστιτούτο Στατιστικής Ρουμανίας Ιανουάριος 2019

16 ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (2013-2017) (αξία σε εκατ
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ( ) (αξία σε εκατ. €) Η Ρουμανία κατέχει την 7η θέση μεταξύ πελατών μας στην Ε.Ε. και την 13η παγκοσμίως 2013 2014 2015 2016 2017 2018 (11μηνο) ΟΓΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 1.118,2 1.277,9 1.461,8 1.532,1 1.766,2 1.734,8 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ 601 652,1 730,15 765,3 871,42 866,3 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ 517,1 625,1 731,73 766,8 894,8 868,5 ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ 82,2 27,49 -1,57 -1,54 -23,38 -2,2

17 ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (2006-2017)
Ελληνικές Εξαγωγές στη Ρουμανία (2017) : 871 εκατ. ευρώ Ρουμανικές Εξαγωγές προς Ελλάδα (2017): 894 εκατ. ευρώ Ισοζύγιο : -23 εκ. ευρώ Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Ιανουάριος 2019 Πηγή:ΕΛΣΤΑΤ 17

18 ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (2015-2017) (αξία σε εκατ
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ( ) (αξία σε εκατ. €) Διμερές εμπόριο χωρίς πετρελαιοειδή Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Ιανουάριος 2019 18 18 18

19 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΣΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΠΡΟΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑ 2017 (αξία σε € εκατ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΣΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΠΡΟΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑ 2017 (αξία σε € εκατ.) Σύνολο: € (+13,31%) 19 19 Ιανουάριος 2019 19

20 ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ 10-ΜΗΝΟΥ 2018
Ευρώ Χιλιόγραμμα Φρούτα με κουκούτσια Πορτοκάλια Μπανάνες Μανταρίνια Λεμόνια Σταφύλια νωπά Αγγουράκια Πηγή: INCOFRUIT

21 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΠΌ ΡΟΥΜΑΝΙΑ (αξία σε € εκατ.)
Σύνολο: € (16,22%) Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Ιανουάριος 2019 21 21 21

22 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ (2018)
Οι Ελληνικές Επενδύσεις, εκτιμώνται σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Εμπορικού Μητρώου σε € 1,359 δις Οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις αριθμούν σε Από πλευράς μας έχουμε καταγράψει περί τις πεντακόσιες ενεργές ελληνικού ενδιαφέροντος επιχειρήσεις Ιανουάριος 2019 22 22 Πηγή: Εμπορικό Μητρώο Ρουμανίας 22

23 ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 1
ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ CHIPITA,OLYMPUS,KARAMOLEGOS.BEST FOODS,VALVIS GROUP,ALEXANDRION 2. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ALUMIL,STASINOPOULOS GROUP(IGME EKAV,STEELMET,SIDMAR),INTRACOM, BLACK SEA . 3.ΕΜΠΟΡΙΟ-ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ JUMPO-ELGEKA/FERFELIS,FOURLIS GROUP,SARANTIS,GROUP.TOP/LINE,SOFTMEDICAMIMEDICA 4,ΓΕΩΡΓΙΑ FARTROM,ΆΛΛΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ 3. ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ (ALPHA BANK, MARFIN BANK, BANCA ROMANEASCA σε διαδικασία πώλησης) ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΑ – ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΕ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ OPERATING LEASING,ΙΑΤΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

24 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ(2017)
ΤΟΜΕΙΣ Πηγή: Invest Romania Ιανουάριος 2019 24

25 OI 60 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ
Ιανουάριος 2019 Μάρτιος 2018 25 25 25 25

26 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Η Ελλάδα είναι ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός για τους Ρουμάνους 1,25 εκατ. Ρουμάνοι επισκέφτηκαν τη χώρα μας το 9μηνο 2018. Κύριοι προορισμοί: Χαλκιδική, Θάσος, Κατερίνη, Λευκάδα -Μέσος χρόνος διακοπών στην Ελλάδα: 6-7 ημέρες - μέση δαπάνη διαμονής: 400 ευρώ Αύξηση σημειώθηκε και στις αεροπορικές αφίξεις κατά 25,4% το 9μηνο 2018 Ιανουάριος 2019 June 2018 26 26

27 Η ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΩΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
2η σημαντικότερη οικονομία στη Ν/Α Ευρώπη Γεωγραφική εγγύτητα με την Ελλάδα/ Παραδοσιακοί ιστορικοί δεσμοί Χαμηλή απορροφητικότητα κοινοτικών κονδυλίων - Τεχνογνωσία Ελλήνων στον εν λόγω τομέα (40 δισ. ευρώ για την περίοδο Θεσμικοί Φορείς / Ιδρύματα/ Οργανισμοί: Ελληνική Πρεσβεία – Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Διμερές Επιμελητήριο, Ένωση Ελλήνων Ρουμανίας, ελληνικών συμφερόντων τράπεζες και επιχειρήσεις - Οι αυξημένες τουριστικές ροές από τη Ρουμανία προς τη χώρα μας δημιουργούν επιχειρηματικές ευκαιρίες Brand name ελληνικών προϊόντων – Μεσογειακή κουζίνα Ιανουάριος 2019 27 27

28 10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (1)
10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (1) ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ (PAYMENT NOT RECEIVED). ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ( με γνώση γλώσσης και νοοτροπίας). (FINDING THE RIGHT MANAGER FROM GREECE). ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ (MARKET RESEARCH). Πριν την ανάληψη πρωτοβουλίας να γίνεται προσεκτική διερεύνηση της αγοράς (δυνατότητα κάλυψης της αγοράς, μέγεθος της αγοράς , κανάλια διανομής – δυνατότητες στην περιφέρεια). Η Εκκίνηση της δραστηριότητας παραμένει η πρωτεύουσα , το Βουκουρέστι (Εμπορικό Κέντρο της χώρας με 2,5 εκατ κατοίκους) και να μη εγκαταλείπεται η περιφέρεια. ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ (PERSONAL CONTACTS)– Γνώση της εγχώριας νοοτροπίας. Οι Ρουμάνοι επιχειρηματίες είναι βαλκάνιοι , όχι Σλάβοι και αρέσκονται σε επαφές με ξένους. Η προσωπική επαφή είναι εξαιρετικά σημαντική. Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ –Δίδεται η δυνατότητα δημιουργίας προσωπικών σχέσεων με τους μέλλοντες συνεργάτες- Ίδια σημασία όπως στις άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες (ενδείκνυται επίσης η προσφορά σουβενίρ από Ελλάδα).

29 10. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (2)
10. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (2) ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ – ΝΕΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ. Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ , ΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ (Εμπορικό Κέντρο της χώρας με 2,5 εκατ κατοίκους) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρεπει να εγκαταλείπεται η περιφέρεια. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ -ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ. Είναι πρωταρχικής σημασίας να γίνεται συνάντηση με τον Δ/ντή της εταιρείας και με άτομα, που εμπλέκονται στην λήψη αποφάσεων). Απαιτείται διάστημα εβδομάδων για κλείσιμο σημαντικής συνάντησης- Επιβεβαίωση της συνάντησης 2-3 ημέρες πριν –Οργάνωση κατάλληλου υλικού προϊόντων στα αγγλικά και (1 σελίδα στα ρουμανικά)- Συνοδεία διερμηνέα-Σεβασμός τήρησης ωραρίου. Ενδείκνυται κατά την διάρκεια των συναντήσεων ανταλλαγή ‘visit cards’ στην αγγλική με τηλέφωνο ,κινητό και η αναγραφή του και ιστοσελίδας. Προτιμάται η χρησιμοποίηση Ρουμανόφωνου μεταφραστή και κολακεύονται όταν ο επισκέπτης προφέρει 2-3 λέξεις στην Ρουμανική. ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων (πλην μερικών εκπτώσεων) οι θέσεις να είναι σταθερές απέναντι στους Ρουμάνους επιχειρηματίες – Πρέπει να χαιρετούμε με χειραψία, να μπαίνουμε απ’ ευθείας στο θέμα, να αναπτύξουμε στοιχεία για την εταιρεία και τα προϊόντα, να είμαστε σοβαροί, να αποφεύγουμε να είμαστε αμέσως φιλικοί, να μη διακόπτουμε τον συνομιλητή, να μην αρχίζουμε με μεγάλη έναρξη εκπτώσεων, να μη είμαστε υπερόπτες , να μην αναφερόμαστε στην κομουνιστική περίοδο κ.λ.π.

30 10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (3)
10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (3) Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΕΝΌΣ ΕΛΛΗΝΑ ΕΞΑΓΩΓΕΑ - ΕΠΕΝΔΥΤΗ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΌ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ: -καλό επιλεγμένο σχέδιο - επιλογή κατάλληλου συνεργάτη Ελληνα ή Ρουμάνου -Διάθεση να ξοδέψει χρόνο και χρήμα με το τέλειο σχήμα να αποτελεί η οργάνωση δομής στην Ρουμανία, υπό συνεχή έλεγχο του έλληνα επιχειρηματία. Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ ‘BUDGET’ Προώθησης και διαφήμισης προϊόντων – υπηρεσιών κ.λ.π. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. Η Ρουμανία και οι καταναλωτές της δεν φημίζονται για το υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, αφού το διαθέσιμο κατώτερο εισόδημα του καταναλωτή είναι 200 ευρώ /μηνιαίως και η μέση δαπάνη του νοικοκυριού ανέρχεται σε 518 ευρώ μηνιαίως. Παρόλα αυτά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στην Πρωτεύουσα – Βουκουρέστι μία νέα τάξη νέων κερδίζει μηνιαίο εισόδημα , όπως στην Δυτική Ευρώπη και αυτή η τάξη ρέπει προς την υπερκατανάλωση.

31 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ website: Ιανουάριος 2019 31 31 31 31


Κατέβασμα ppt "Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google