Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Ιστορία της Διαφήμισης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Ιστορία της Διαφήμισης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Ιστορία της Διαφήμισης

2 Περιεχόμενα Έννοια της διαφήμισης Η ιστορική εξέλιξη Διαφήμιση του ’50
Διαφήμιση του ’60 Διαφήμιση του ’70 Διαφήμιση του ’80 Διαφήμιση του ’90

3 Η Έννοια της διαφήμισης
Διαφήμιση είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτισμού κοινού για ένα προϊόν η μια υπηρεσία επί πληρωμή . Στην πιο απλή σημασία της η λέξη διαφήμιση σημαίνει: << να τράβας την προσοχή σε κάτι >> ,<<να γνωστοποιείς κάτι σε κάποιον η να τον πληροφορείς για αυτό>>

4 Η ιστορική εξέλιξη Οι ρίζες της διαφήμισης χάνονται στην αχλή του χρόνου. Σύμφωνα με την άποψη πολλών μελετητών και ερευνητών, η διαφήμιση πρωτοεκδηλώθηκε στη ζωγραφική και στη βραχογραφία των σπηλαίων, όπως στην Αλταμίρα της Ισπανίας, για παράδειγμα.

5 Όταν άρχισε το εμπόριο, δηλαδή η προσφορά στο κοινό των αγαθών που παράγει ο άνθρωπος, άρχισε και ο ανταγωνισμός. Κι αυτό γιατί τα είδη του εμπορίου, τις περισσότερες φορές, ήταν κοινά στους παραγωγούς, στους εμπόρους και στους μεταπράτες. Από τη στιγμή που άρχισε ο ανταγωνισμός, άρχισε και η διαφήμιση

6 Διαφήμιση του ’50

7 Την δεκαετία του ’50 η Ελλάδα υφίσταται σημαντικές αλλαγές
Την δεκαετία του ’50 η Ελλάδα υφίσταται σημαντικές αλλαγές .Ο πόλεμος έχει τελειώσει και ο κόσμος προσπαθεί να ικανοποιήσει κάποια απωθημένα. Είναι η εποχή των μεγάλων αλλαγών στην ψυχαγωγία και στα επαγγέλματα. Συμπληρωματικά αλλαγές στην οικονομική και πολιτική ζωή αποτυπώνονται και στην διαφήμιση. Έτσι αρχίζουν να διαφημίζονται προϊόντα όπως ρούχα, κινηματογραφικές ταινίες και είδη καθαριότητας. Επίσης η διαφήμιση επεκτείνεται και στο ραδιόφωνο και στην κινηματογραφική γιγαντοαφίσα, με αποτέλεσμα να έχει μεγάλη ανταπόκριση αλλά και εντύπωση από τον κόσμο.

8 Διαφήμιση του ’60 Η Δεκαετία του 1960 ξεκινάει με αρκετές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Τα δυο φύλα γίνονται ίσα καθώς και η τεχνολογία εξελίσσεται. Η διαφήμιση αρχίζει να οργανώνεται καλύτερα και να είναι μέσο δαπάνης. Ξεκινάνε οι έγχρωμες διαφήμισης με καλύτερη ποιότητα κάνοντας τον δεκτή να θέλει να αποκτήσει διαφημιζόμενο προϊόν. Η πορεία της διαφήμισης είναι μεγάλη αλλά το 1960 γράφεται ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γιατί ξεκινούν οι έγχρωμες διαφήμισης αποκτούν μεγαλύτερη άξια.

9 Διαφήμιση του 1970 Η δεκαετία του ’70 αποτελεί το σημείο καμπής τόσο στην ελληνική κοινωνία όσο και στα άγουρα εφηβικά χρόνια της διαφήμισης. Η εισβολή στην Κύπρο, η πτώση της χούντας και η είσοδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση σφυρηλατούν αποφασιστικά το προφίλ της δεκαετίας. Προωθείται ένας νέος τρόπος ζωής και αντίληψης των πραγμάτων. Αξίες, συνήθειες, πρότυπα και νοοτροπίες μεταλλάσσονται και διαφοροποιούνται. Η τεχνολογική ανάπτυξη, ο καταναλωτισμός και η τηλεόραση συνδέονται με ισχυρούς δεσμούς. Η δεκαετία αυτή της αλλαγής, του μιμητισμού, του λαϊκισμού και της υπερβολής παρασέρνει ό,τι βρει στο διάβα της: από την επίπλωση, την εμφάνιση, τη διασκέδαση, μέχρι τη γλώσσα, τη δομή της οικογένειας και τα ήθη

10 Τα πάντα γίνονται πιο θολά σε αντίθεση με τις φανταχτερές μάρκες των προϊόντων που χρησιμοποιούνται στο βωμό της επίδειξης και του εύκολου εντυπωσιασμού .Καθίσταται κυρίαρχο μήνυμα το «καταναλώνω άρα υπάρχω». Ο Δούρειος Ίππος αυτής της δραματικής μεταστροφής είναι η τηλεόραση που χρησιμοποιεί ως αιχμή του δόρατος τη διαφήμιση. Τα προϊόντα εισβάλουν μέσω αυτής στα σπίτια. Η πρωτόγνωρη ισχύς του τηλεοπτικού δέκτη είναι ο καταλύτης. Εκπομπές και σειρές με μεγάλη τηλεθέαση συνοδεύονται και με την απαραίτητη «διαφημιστική δόση». Την τηλεόραση ακολουθούν περιοδικά ποικίλης ή ειδικής θεματολογίας, που γεμίζουν τις σελίδες τους με διαφημιστικό υλικό.

11 Κατά πόδας βρίσκεται ο κινηματογράφος, καθώς και η νυχτερινή διασκέδαση που συνοδεύεται με το καθιερωμένο ξενόφερτο ποτό και το τσιγάρο. Η διαφήμιση ανδρώνεται και επηρεάζει εντονότερα τη καθημερινότητα. Αλώνει ακόμα και το χώρο της πολιτικής. Πλέον δεν διαφημίζουμε απλά, αλλά επικοινωνούμε ταυτόχρονα μέσω αυτής. Εκδίδονται νέα περιοδικά με αποκλειστικό θέμα τη διαφήμιση. Οι πρώτοι περιορισμοί σε αυτή τη διαφημιστική επέλαση τίθενται από τον Κώδικα Διαφημιστικής Δεοντολογίας. Τελικά η διαφήμιση δαιμονοποιείται . Γίνεται στόχος για όλα τα κακώς κείμενα και ο αποδιοπομπαίος τράγος, κάτι βέβαια που την αδικεί.

12 Διαφήμιση του 1980 Η δεκαετία του ’80 αποτέλεσε την μεγάλη ακμή της ελληνικής δημόσιας τηλεόρασης αλλά και των διαφημιστικών σποτ. Και κυρίως των σλόγκαν που έχουν μείνει ακόμη βαθιά ριζωμένα στο μυαλό μας και πολλές φορές τα χρησιμοποιούμε σαν φράσεις στην καθημερινή μας ζωή.

13 Διαφήμιση του ’90 Η δεκαετία του '90 δεν θα μείνει στην ιστορία για την κομψότητα της, όμως οι ξέφρενες διαφημίσεις της δείχνουν μια εποχή ανέμελη που δεν φοβόταν τον πειραματισμό. Αυτό που είναι σίγουρο: το σεξ πουλάει. Τα 90's είχαν πολλές τολμηρές καμπάνιες που θυμόμαστε ακόμα.

14

15 Συμπέρασμα Το συμπέρασμα της εργασίας μας είναι ότι η διαφήμιση είναι ένα μέσο δαπάνης γιατί μέσα από αυτήν προβάλλονται προϊόντα και υπνωτίζουν τα άτομα έτσι ώστε να τα αγοράσουν .(καταναλωτισμός ) Με την πορεία του χρόνου η διαφήμιση βελτιώνεται προσελκύοντας ακόμα περισσότερο κόσμο .

16 Και ειδικά στην ελληνική κοινωνία η διαφήμιση είχε μεγάλη απήχηση καθώς άργησε να εμφανιστεί και ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού από την δεκαετία του 50 μέχρι και σήμερα επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από αυτήν.

17 Πηγές

18 Αχιλλέας Χριστοφόρου Μάριος Χριστάκης Άγγελος Φιλιππόπουλος Αριστοτέλης Τάσιος


Κατέβασμα ppt "Η Ιστορία της Διαφήμισης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google