Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006
Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC

2 Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

3 Η αγορά των Spa στην Ευρώπη
Spas Πελάτες Γερμανία εκ. Γαλλία 126 0,6 Αυστρία 81 Ισπανία 128 0,9 Τουρκία 100 Ελλάδα 45 Πηγή: ESPA - EHV Σύνολο Ευρώπης: > spas (+20% ετησίως)

4 Οι κύριες αγορές της Ελλάδας – Χιλιάδες ταξίδια εκτός χώρας
Wellness Medical Βρετανία Γερμανία Ιταλία Ολλανδία - 273 Γαλλία 19 65 ... Σύνολο Πηγή: IPK

5 Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004 ~ 12.200 σύνολο (1999: 5.700)
8.800 day spa 1.700 resort / ξενοδοχεία 800 ιαματικά 700 club 190 destination spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

6 Τμήματα αγοράς αναψυχής ΗΠΑ
δις $ Golf 19,7 10,7 Κρουαζιέρες 14,7 7,8 Health / Racquet Club 14,1 Spa 11,2 5,3 Θεματικά Πάρκα & Αναψυχής 10,3 Θεάματα 9,5 6,4 Πωλήσεις Vacation Ownership 5,5 3,1 Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

7 Κόστος Κατασκευής ΗΠΑ Ευρώπη Soneva Fushi Maldives
4* : – $ / τμ 5* : – $ / τμ (turn-key, χωρίς κόστος γης & υποδομές) Πηγή: HFD Ευρώπη 2.000 – € / τμ Soneva Fushi Maldives ~450 sq. m.  $ cost (~450 $ / τμ)

8 Επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων
Mandarin: $ 150 εκ. έως το 2006, επιπλέον $ 150 εκ. έως το 2010 Hyatt: $ 80 εκ μέχρι το 2008 Four Seasons: $ 100 εκ. έως το 2008

9 Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

10 Capture rates (= % πελατών ξενοδοχείου που επισκέπτεται spa)
έως % στα resort – μπορεί να είναι υψηλότερο στα destination spas. για Ελληνικά ξενοδοχεία που οι πελάτες έρχονται για «ήλιο και θάλασσα», το capture rate θα είναι πολύ χαμηλότερο. Από 1% έως 8% στα ξενοδοχεία πόλεων. Στα ξενοδοχεία πόλεων, 50% της πελατείας μπορεί να προέρχεται από την πόλη => στη συνέχεια καταναλώνουν στο ξενοδοχείο. Μόνο με πελατεία από την πόλη, αξίζει να έχει spa ένα ξενοδοχείο πόλης.

11 Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) - 2004
HΠA Μέγιστο 111 $ Διάμεσος (median) 36 Ελάχιστο 7 M.O. 40 Δείγμα: 60 Πηγή: HFD Αλλού 132 $ 41 4 49 Δείγμα: 40 RPOR = Capture Rate * Μέση Δαπάνη στο Spa

12 Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο. 2004
HΠA Μέγεθος Ξεν/χείου < 200 δωμ $ 36 200 – > 400 δωμ 38 Πηγή: HFD Αλλού $ 63 16 8

13 Έσοδα ανά κατειλημένο δωμάτιο (RPOR) – Μ.Ο. 2004
HΠA Μέγεθος Spa σε τμ < τμ $ 24 1.000 – τμ 50 > τμ 46 Μέγεθος Spa σε treatment rooms < 10 $ 20 10 – 20 τμ 51 > 20 τμ 52 Πηγή: HFD Αλλού $ 30 22 102 $ 33 53 132

14 Πληρότητα = Treatments / Σύνολο Δυνατών Treatments
Πληρότητα HΠA Μέγιστο 80 % Διάμεσος 34 Ελάχιστο 16 M.O. 37 Πηγή: HFD Αλλού 69 % 44 18 43 Πληρότητα = Treatments / Σύνολο Δυνατών Treatments

15 Δείκτες κερδοφορίας (%)
Ανεξάρτητο Ημι-ανεξάρτητο Τμήμα Ξενοδοχείου Εργατικά προ έξτρα 35-45 Σύνολο εργατικών 45-55 Λειτουργικά Έξοδα 25-30 20-25 15-20 Λειτουργικό Κέρδος (GOP) 10-20 20-30 30-40 χωρίς ενοίκιο Πηγή: HFD Ανεξάρτητη λειτουργία Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και αρκετά Γ&Δ Υπεύθυνο για απευθείας έξοδα και λίγα Γ&Δ

16 Λειτουργικό Κέρδος - 2004 HΠA Αλλού Μέγιστο 54 % 73 % Διάμεσος 26 24
Μέγιστο 54 % Διάμεσος 26 Ελάχιστο 1 M.O. 27 Πηγή: HFD Αλλού 73 % 24 -70 25

17 Το spa ως profit centre H συμμετοχή του στα έσοδα του ξενοδοχείου συνήθως δεν είναι μεγάλη (πχ 3-5%, ίσως 1% στις πόλεις) – εξαίρεση τα destination spas Hyatt: 10% έως 20% σε business hotels (ΝΥ Times) με GOP 20-40% Κόστος μισθοδοσίας στην Ευρώπη απειλεί κερδοφορία Όμως έχει σημαντικά έμμεσα οφέλη Οι πελάτες μένουν περισσότερο και καταναλώνουν περισσότερο Positioning ξενοδοχείου

18 Πηγές Εσόδων Ξενοδοχειακού Spa
Πηγή: PKF

19 Τί αυξάνει την κερδοφορία
Το άψογο service  εκπαίδευση / νοοτροπία Τα μασάζ (50% των εσόδων) Τα εμπορεύματα (κέρδος >50%) Πώληση πριν την άφιξη και marketing μέσα στο ξενοδοχείο Μικτό σύστημα αμοιβών προσωπικού Άψογες εγκαταστάσεις: αναγκαία αλλά όχι και ικανή συνθήκη Η δημιουργία μοναδικής εμπειρίας (themed experience), ταιριαστής με το ξενοδοχείο

20 Έχει σημασία το μέγεθος;
ESPA Τουλάχιστον 750 τμ για ‘εμπειρία’ Δημιουργία spa suites (‘sparties’) Μεγάλο spa: δωμ. (20 δωμ.  35 ‘θεραπευτές’) Μικρό spa: 4-5 δωμ. Starwood 6-11 δωμάτια: ‘optimum’ για ξεν/χεία πόλεων

21 Έμμεσα Πλεονεκτήματα για το ξενοδοχείο
Έμμεσα Πλεονεκτήματα για το ξενοδοχείο 27% : αυξάνει αριθμό πελατών ανά δωμάτιο 43% : επιμήκυνση διαμονής 57% : αύξηση τιμής δωματίου 70% : βελτίωση positioning 73% : αύξηση πληρότητας 83% : αυξάνει τα έσοδα από τους πελάτες 97% : βοηθάει στο μάρκετινγκ

22 Διάρθρωση κόστους Κτιριακά 55 - 65% Μηχανολογικά 18 - 22%
Κτιριακά % Μηχανολογικά % Ηλεκτρολογικά / Ηλεκτρονικά % Έπιπλα – Διακόσμηση – Εξοπλισμός 4 - 6% Απρόβλεπτα % συν Μελέτη – Διαχείριση 7-8%

23 Περιεχόμενα Διεθνής αγορά spa Διεθνή benchmarks

24 Μεθοδολογία μελέτης σκοπιμότητας spa – άμεσα οφέλη
Πελατεία ξενοδοχείου capture rate Πελατεία spa concept, πολυτέλεια τιμές Μέγεθος Spa Έσοδα GOP Κόστος Βιωσιμότητα spa Λειτουργικό κατασκευής από μόνο του Κέρδος

25 Έμμεσα οφέλη για προσδιορισμό βιωσιμότητας
Έμμεσα οφέλη για προσδιορισμό βιωσιμότητας Αύξηση τιμής δωματίου Αύξηση πληρότητας Αύξηση διάρκειας παραμονής Αύξηση double occupancy factor Αύξηση καταναλώσεων Αύξηση κερδοφορίας ξενοδοχείου

26 Βιωσιμότητα Spa Άμεσα Οφέλη από Λειτουργία Spa (Net) +
- Kόστος Επένδυσης ( Κεφαλαιακή Δομή, Επιδότηση)

27 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Δρ. Άρης Ίκκος, ISHC

28 Τί θέλουν οι πελάτες - ΗΠΑ
Retreats 71% Reflexology 40% Healing hands 37% Fitness & Nutrition 32% Energy Work 30% Lifestyle 29% Cranial 13% Πηγή: Anderson & Associates Labyrinth walking 13% Emotional Safety 10% Attunement 10% Reiki 10% Aura Soma 9% Meditation & Prayer 8% Qi Gong 8% Ayurvedic Med 7%

29 Η αγορά των Spa στις ΗΠΑ, 2004 ~ 12.200 σύνολο 136 εκ. επισκέψεις
~ σύνολο 136 εκ. επισκέψεις 8.800 day spa 81 Μ.Ο. : επισκέψεις ανά spa Πηγή: ISPA Spa Industry Survey

30 Λειτουργικό Κέρδος HΠA Resort 23 Πόλη 15 M.O. 21 Πηγή: PKF

31 Διάφορα - ΗΠΑ >25% ενηλίκων έχει επισκεφθεί spa
15% πρωτοπήγε τον τελευταίο χρόνο 31% πελατών είναι άντρες


Κατέβασμα ppt "Οικονομική Ανάλυση Spa Philoxenia Spa Congress Νοέμβριος 2006"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google