Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

2 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας μορφής αναπηρία. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό αυτών των ατόμων είναι μεγαλύτερο και κυμαίνεται μεταξύ 10- 15%. Την τελευταία δεκαετία οι ρυθμοί έχουν αυξηθεί (+2 με 7%), γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων και στην αυξητική τάση που υπάρχει στα τροχαία ατυχήματα.

3 H τελευταία αναφορά της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, το 2015, ανέφερε ότι κάθε χρόνο περισσότερα από 50 εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, τραυματίζονται εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία υπολογίζεται γύρω στο ένα εκατομμύριο, καθώς δεν έχει γίνει επίσημη απογραφή. Το 2015, 42 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ε.Ε. είχαν κάποια μορφής αναπηρία.

4 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Άτομα με ειδικές ανάγκες είναι αυτά που έχουν δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας: σωματικών ψυχολογικών συναισθηματικών κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων

5 Ως άτομα με ειδικές ανάγκες μπορούν να νοηθούν: Οι τυφλοί και όσοι έχουν σοβαρές διαταραχές στη όραση. Οι κωφοί και οι βαρήκοοι. Άτομα με σοβαρές κινητικές διαταραχές. Άτομα με νοητική καθυστέρηση. Άτομα με ειδικές μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Άτομα που πάσχουν από ψυχικές νόσους και συναισθηματικές αναστολές.

6 Τα επιληπτικά άτομα. Άτομα που πάσχουν από την ασθένεια του Χάνσεν. Άτομα με διαταραχές της προσωπικότητας. Κάθε άτομο που δεν ανήκει σε καμία από τις προηγούμενες περιπτώσεις και παρουσιάζει διαταραχή της προσωπικότητας από οποιαδήποτε αίτια. Παιδί χωρίς χέρια κέρδισε διαγωνισμό καλλιγραφίας!

7 Στην Σπάρτη για παράδειγμα, τα άτομα με αναπηρία κατέληγαν στον Καιάδα, γεγονός που αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγµα της σκληρότητας µε την οποία οι κοινωνίες αντιµετώπιζαν τα µειονεκτούντα παιδιά, ενώ την ίδια εποχή στην δημοκρατική Αθήνα θεσπίζονταν νόμοι για την υπεράσπιση και την οικονομική στήριξή τους. ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ

8 Στην προχριστιανική περίοδο, τα "ελαττωµατικά" άτοµα παραµελούνταν, καταδιώκονταν ή ακόµα και θανατώνονταν. Με την εµφάνιση του Χριστιανισµού και τα κηρύγµατα αγάπης και φιλανθρωπίας που αυτός έφερε, τα άτοµα αυτά έτυχαν περίθαλψης και προστασίας.

9 Μετά τον Β' παγκόσµιο πόλεµο παρατηρείται ζωηρή επιθυµία και έµπρακτο ενδιαφέρον για πλήρη αποδοχή των αποκλινόντων ατόµων και για παροχή συστηµατικής βοήθειας, ώστε να µπορέσουν τα άτοµα αυτά να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο.

10 ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ Σύλλογοι γονέων και κηδεµόνων παιδιών µε ειδικές ανάγκες έχουν συσταθεί σε όλες τις χώρες του κόσµου, ασκώντας πίεση στην κοινωνία και το επίσηµο κράτος για την λήψη ειδικών µέτρων υπέρ των αποκλινόντων ατόµων, όπως: η ίδρυση ειδικών σχολείων, η λειτουργία ειδικών κέντρων επαγγελµατικής µαθητείας, η κατάρτιση ειδικού διδακτικού προσωπικού, η εξασφάλιση εργασίας.

11 Πολλά προγράμματα χρηµατοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή 'Ενωση για επαγγελµατική κατάρτιση και αποκατάσταση των ατόµων αυτών, µέσω της δηµιουργίας Κέντρων Επαγγελµατικής Κατάρτισης, στα οποία µπορούν να εκπαιδευτούν σε διάφορα επαγγέλµατα και να αποτελέσουν αξιοποιήσιµο εργατικό δυναµικό.

12 Τα άτομα με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα που σχετίζονται με την αποδοχή και την προσαρμογή τους από την κοινωνία,καθώς και της εικόνας τους. Η ενασχόληση του Κράτους Πρόνοιας για τα Α.Μ.Ε.Α άρχισε τη δεκαετία του ‘70 με την ψήφιση του πρώτου Νόμου για την Ειδική Αγωγή.

13 Η εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική συνοψίζεται στο τρίπτυχο: α) Ισότητα ευκαιριών στην εκπαίδευση. β) Σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση. γ) Κοινωνική αλληλοαποδοχή και προετοιμασία για το πέρασμα από το σχολείο στην ενεργή ζωή με επιτυχία.

14 Τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής στη χώρα µας είναι : α) η επέκταση του θεσµού των ειδικών τάξεων και σχολείων στην Α/βάθµια και Β/άθµια εκπαίδευση, β) στελέχωση των ειδικών εκπαιδευτικών µονάδων µε νέους επιστήµονες (Ψυχολόγους, Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Λογοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Επιµελητές Ειδικής Αγωγής ), γ) ο εφοδιασµός των ατόµων µε ειδικές ανάγκες µε ειδικά εκπαιδευτικά µέσα (ακουστικά βαρηκοϊας, µαγνητόφωνα), δ) επιµόρφωση, ενηµέρωση και κατ' επέκταση ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθµίδων της εκπαίδευσης, καθώς και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.

15 Με το σύνταγμα του 1975 στη χώρα μας αναγνωρίζονται τα δικαιώματα ορισμένων κοινωνικών ομάδων μεταξύ αυτών και τα Α.Μ.Ε.Α. Όσον αφορά τον Ευρωπαϊκό τοµέα, το 1990 εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο ο Κοινοτικός Χάρτης των Θεµελιωδών ∆ικαιωµάτων των εργαζοµένων στον οποίο αναφέρεται ότι κάθε ανάπηρο άτοµο, ανεξάρτητα από τη προέλευση και τη φύση της αναπηρίας του, πρέπει να απολαµβάνει συγκεκριµένων πρόσθετων ευεργετηµάτων µε σκοπό να ευνοηθεί η επαγγελµατική και κοινωνική του ένταξη.

16 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Οι νοµοθετικές αλλαγές που έχουν επέλθει, δεν έχουν µπορέσει ακόµα να αλλάξουν την νοοτροπία των απλών ανθρώπων. Στην κοινωνική τους ζωή τα άτομα αυτά αντιμετωπίζουν καθημερινά τον παραγκωνισμό και την απομόνωση και πέφτουν θύματα προκαταλήψεων λόγω της σωματικής τους αναπηρίας.

17 π.χ Πολλοί εργοδότες απορρίπτουν αυτά τα άτομα τα οποία μπορεί να υπερτερούν σε ικανότητες σε σχέση με τους συναδέλφους τους καθώς δεν τους συμφέρει οικονομικά. Έτσι ο δείκτης ανεργίας είναι υψηλός σε αυτά τα άτομα.

18 Ακόμα διακρίσεις παρατηρούνται και στην εκπαίδευση εξαιτίας της έλλειψης ειδικών υποδομών όπως ράμπες, ασανσέρ. Επίσης, υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην μετακίνηση τους λόγω της ασυνείδητης συμπεριφοράς των οδηγών, οι οποίοι σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους στις ειδικές για ανάπηρους θέσεις ή πάνω στις ράμπες που υπάρχουν στα πεζοδρόμια.

19 Οι συμπολίτες μας με αναπηρία νιώθουν την ανάγκη για κοινωνικοποίηση όπως όλοι μας. Ο αποκλεισμός των ατόμων με ειδικές ανάγκες στερεί τη συνεισφορά τους από τους υπόλοιπους. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.

20 ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΕΨΑΝ Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν Ακόμη και όταν έχασε ολότελα την ακοή του δεν έπαψε να δημιουργεί, μέχρι και τις τελευταίες στιγμές του θανάτου του, πλουτίζοντας το μουσικό θησαυροφυλάκιο της ανθρωπότητας με πάνω από 200 ανεκτίμητα αριστουργήματα.

21 Στίβεν Χόκινγκ Ζει καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα η οποία μέσω ενός υπολογιστή που λειτουργεί με οπτικές ίνες. Κινώντας το δεξί του μάγουλο μπορεί να μιλάει, να συνθέτει ομιλίες, να γράφει εργασίες.

22 Έλεν Κέλερ Η φύση της φέρθηκε με οργή καθώς έχασε την ακοή και την όραση της 19 μήνες έπειτα από τη γέννηση της. Έγραψε 12 βιβλία και έμεινε στην ιστορία ως ένα άτομο που κατάφερε να νικήσει την μοίρα της.

23 Μάρλα Ράνιαν Διακρίνει μόνο σκιές. Η Μάρλα Ράιαν αναδείχθηκε τρεις φορές πρωταθλήτρια Αμερικής στα 5000 μέτρα, κατέκτησε 4 μετάλλια στους Παραολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992 και το 1996.

24 Σούντχα Τσαντράν Ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα οδήγησε στον ακρωτηριασμό του δεξιού της ποδιού. Με τεχνητό πόδι κατόρθωσε να εξελιχθεί σε μια από τις σημαντικότερες χορεύτριες στην Ινδία. Σήμερα λαμβάνει προσκλήσεις για να χορέψει σε όλο τον κόσμο ενώ έχει τιμηθεί με μια πληθώρα βραβείων.

25 Ζωγραφική με το στόμα


Κατέβασμα ppt "ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΗΕ, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ένα ποσοστό 8-10% του πληθυσμού έχει κάποιας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google