Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Παιδικά Ατυχήματα-Πρώτες Βοήθειες-Οργάνωση Φαρμακείου
10 2/Θ Νηπιαγωγείο Ανδραβίδας Υπεύθυνη προγράμματος:Χριστοπούλου Αγγελική Συμμετέχοντες:Μαντζώρου Αλίκη, Ρηγοπούλου Μαρία-Ιωάννα Σχολικό έτος
2
Μαθησιακό πλαίσιο 2 τμήματα με 39 παιδιά Δυνατότητα χρήσης πολυμέσων
Διάρκεια προγράμματος 1 μήνας
3
Σκοπός και στόχοι του προγράμματος
Να συνειδητοποιήσουν ότι τα ατυχήματα μικρά ή μεγάλα είναι μέρος της καθημερινότητας μας και να μάθουν να τα αντιμετωπίζουν και να τα προλαμβάνουν. Να καταφέρουν να ακούσουν τους φίλους τους προσεχτικά και να μάθουν μέσα από τα δικά τους παθήματα. Να περιγράφουν και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους. Να γνωρίζουν ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισης ατυχημάτων ,βάσει πρωτοκόλλων,σε περίπτωση πνιγμού, ρινορραγίας, αιμορραγίας, ηλεκτροπληξίας, ανακοπής, εξωτερικού δερματικού τραυματισμού. Να διαχειριστούν τα αρνητικά συναισθήματα που τους προκαλούνται όταν παθαίνουν τα ίδια κάποιο ατύχημα ή οι άλλοι. Να εξοικειωθούν με την ιατρική ορολογία τη σχετική με το θέμα όπως: θέση ανάνηψης, μεταφορά πολυτραυματία . Να ενστερνιστούν τις ηθικές αξίες του εθελοντισμού, της αλληλοβοήθειας και της προσφοράς. Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας μέσα από παιχνίδια ρόλων. Να αποκτήσουν ηθικές αξίες (εθελοντισμός, προσφορά, αλληλοβοήθεια) και να μάθουν να βοηθούν τον άλλο που έχει ανάγκη. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και η λέξη ΠΡΟΛΗΨΗ να γίνει ΑΡΧΗ στη ΖΩΗ τους.
4
Επιμέρους στόχοι του προγράμματος
Να αναπτύξουν κριτική σκέψη. Να αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης και διαχείρισης πληροφοριών. Να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες. Να αλληλεπιδράσουν με τον κόσμο των ενηλίκων. Να αποκτήσουν θετική στάση για τη χρήση νέων τεχνολογιών, να αντιληφθούν την αξία τους και τις δυνατότητες που παρέχουν στη διαδικασία μάθησης, της ανακάλυψης και άντλησης πληροφοριών. Να παράγουν έργα αξιοποιώντας τον Η/Υ ως εργαλείο έκφρασης και δημιουργίας. Να καλλιεργήσουν την αφηγηματική τους ικανότητα μαθαίνοντας. Να σκέφτονται και να δίνουν συμβουλές ο ένας στον άλλον. Να συνεργάζονται κατά ομάδες, μέσα σε κλίμα φιλίας, εμπιστοσύνης. Να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους μαθαίνοντας πολλές καινούριες λέξεις σε σχέση με το θέμα. Να μάθουν να καταμετρούν αλλά και να ταξινομούν όμοια και διαφορετικά αντικείμενα. Να μάθουν να ελέγχουν καλύτερα το σώμα τους μέσα από ασκήσεις, χορούς και παιχνίδια ώστε να αποφύγουν ατυχείς κι επίπονες περιπέτειες. Να προτείνουν τρόπους επίλυσης προβληματικών καταστάσεων. Να εκτιμήσουν τη σπουδαιότητα της Υγείας και γενικότερα της ΖΩΗΣ.
5
Μεθοδολογία Υλοποίησης
Μοντέλο Ομαδοσυνεργατικής -Ανακαλυπτικής Μάθησης μέσω της συνεργασίας των παιδιών και της ανάληψης πρωτοβουλιών στα πλαίσια των ομάδων τους. Χωρισμός των παιδιών σε ομάδες. Δημιουργία περιεχομένου μέσω της ιδεοθύελας. Παρουσίαση του θέματος με την προβολή εκπαιδευτικών εφαρμογών για τα παιδικά ατυχήματα. Τακτική αξιολόγηση που θα προωθεί την έρευνα. Δραστηριότητες-δράσεις των παιδιών/Δραστηριότητες προτεινόμενες από τις νηπιαγωγούς/Δραστηριότητες από τη διαπραγμάτευση παιδιών και νηπιαγωγών. Οργάνωση του χώρου έτσι ώστε να διευκολύνεται η υλοποίηση του στόχου. Διατύπωση κατάλληλων ερωτήσεων με στόχο να προβληματιστούν τα παιδιά σχετικά με μια έννοια ή τις προσωπικές θεωρίες τους. Ενημέρωση των νηπιαγωγών σε ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου για να καθοδηγήσουν και να υποστηρίξουν την οικοδόμηση της νέας γνώσης από τα παιδιά. Συνεργασία σχολικής μονάδας με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι νηπιαγωγοί σε ρόλο πρότυπου-μοντέλου συγκεκριμένης συμπεριφοράς: στάσης, δεξιότητας και τρόπου σκέψης από: α) την κατάρτιση ερωτηματολογίων β) τη διεξαγωγή συνέντευξης γ) βιωματικό τρόπο.
6
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη Γλώσσα Μαθηματικά Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών ΤΠΕ Τέχνες Φυσικές Επιστήμες Φυσική Αγωγή
7
Συνεργασίες με άλλους φορείς
ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ Αστυνομικό Τμήμα Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας
8
Αναζήτηση-Διερεύνηση Θέματος Α΄ ΦΑΣΗ
Αφήγηση :Το αρκουδάκι και η ξανθούλα/ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
9
΄΄ Τα παιδιά απαριθμούν τους κινδύνους και τα τυχόν ατυχήματα που καιροφυλαχτούν τους ήρωες της ιστορίας και τα καταγράφουμε σε πίνακα αναφοράς .΄΄
10
Σχεδιασμός-Τι θέλουμε να μάθουμε Β΄ ΦΑΣΗ
Σχεδιασμός-Τι θέλουμε να μάθουμε Β΄ ΦΑΣΗ Καταγραφή ατυχημάτων που αναφέρουν τα παιδιά και αποτύπωσή τους στο χαρτί.
11
Η Κατερίνα, η Αναστασία και η Διονυσία αποτυπώνουν στην ατομική τους κάρτα ένα υποθετικό ατύχημα.
12
Χωρισμός παιδιών σε ομάδες εργασίας
1η ΟΜΑΔΑ Ανάθεση έργου :αναζήτηση πληροφοριών που αφορούν τις πρώτες βοήθειες σε συνήθη ατυχήματα όπως περίπτωση αιμορραγίας από τραυματισμό ή ρινορραγίας, πνιγμού, εγκαύματος, θερμοπληξίας κ.λ.π και το υλικό που χρειάζεται ανάλογα με το ατύχημα προκειμένου να παρέχουμε Πρώτες Βοήθειες. 2η ΟΜΑΔΑ Ανάθεση έργου :αναζήτηση βιβλίων που σχετίζονται με τις Πρώτες Βοήθειες, παιχνίδια επιτραπέζια, ιατρείο, ασθενοφόρο (μινιατούρες τύπου playmobile).
13
Ταξινόμηση ατυχημάτων σε κατηγορίες
Ατυχήματα στην τάξη Ατυχήματα στο σπίτι Ατυχήματα στην παιδική χαρά Ατυχήματα στο δρόμο
14
Γ΄ ΦΑΣΗ Υλοποίηση Ατυχήματα στην τάξη
Οι αρχικοί πίνακες συμπληρώνονται με νέα στοιχεία όπως προκύπτουν από τη συζήτηση στην τάξη.
15
Ατυχήματα στην τάξη ΄΄
16
Ατυχήματα στο δρόμο
17
Ατυχήματα στο δρόμο
18
Ατυχήματα στο σπίτι
19
Ατυχήματα στο σπίτι
20
Ατυχήματα στην Παιδική χαρά
21
Ατυχήματα στην παιδική χαρά
22
Τα παιδιά με τις νηπιαγωγούς εφαρμόζουν Πρωτόκολλα Πρώτων Βοηθειών σε παιδικό ομοίωμα κούκλας
Ρινορραγία 1.Καθαρίζουμε επιμελώς την περιοχή που αιμορραγεί. 3.Μειώνουμε την αιματική ροή τοποθετώντας πάγο στη ρίζα της μύτης. 2.Βάζουμε το παιδικό ομοίωμα σε καθιστή θέση και πιέζουμε με δύναμη τα πτερύγια της μύτης
23
Απόφραξη αεραγωγού από τροφή
2. Εφαρμόζουμε 5 μικρά χτυπήματα στην πλάτη, ανάμεσα στις ωμοπλάτες, με τη βάση της παλάμης. 1. Ξαπλώνουμε το μωρό, με το πρόσωπο προς τα κάτω, πάνω στο βραχίονά μας, στηρίζοντας το κεφάλι του και το λαιμό του με το ένα χέρι. Κρατάμε το κεφάλι χαμηλότερα από το σώμα. 3. Εάν δεν απομακρυνθεί το ξένο σώμα κάνουμε 5 πιέσεις στο στήθος (ανάμεσα στις θηλές του, περίπου 2 εκατοστά πιο κάτω) .
24
Πνιγμός στη θάλασσα Ανασύρουμε το θύμα από τη θάλασσα κι εφαρμόζουμε την τεχνική της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης. Οι παλάμες του ανανήπτη ασκούν 15 συμπιέσεις στο στέρνο. Ακολουθούν 2 αποτελεσματικές εμφυσήσεις αέρα, με επαφή χειλιών (η μύτη συλλαμβάνεται με το χέρι του ανανήπτη και φράσσεται).
25
Εξωτερικός δερματικός τραυματισμός
1.Καθαρίζουμε το τραύμα και εφαρμόζουμε ισχυρή πίεση με τη βοήθεια γάζας ή κάποιου καθαρού υφάσματος. 2.Σκεπάζουμε το τραύμα με γάζες
26
Κάταγμα χεριού/ποδιού
Ακινητοποιούμε το θύμα και δένουμε σταθερά και όχι σφιχτά με επιδέσμους την περιοχή του κατάγματος.
27
Συμβολικό Παιχνίδι ΄΄ Ο Γιατρός ΄΄
Τα παιδιά στα πλαίσια των ελεύθερων δραστηριοτήτων επιλέγουν να ασχοληθούν με το επάγγελμα του γιατρού.
28
Παροχή Πρώτων Βοηθειών σε υποθετικά σενάρια τραυματισμών
Τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε υποθετικά σενάρια τραυματισμών ακολουθώντας τα πρωτόκολλα πρώτων βοηθειών.
29
Επίσκεψη από μαμά φαρμακοποιό
Το σχολείο μας επισκέφτηκε η μαμά της Αριάδνης η οποία ασκεί το επάγγελμα της φαρμακοποιού. Μας παρουσίασε τι πρέπει να περιέχει ένα κουτί πρώτων βοηθειών και πού χρησιμεύει το κάθε υλικό. Μας έκανε μια μικρή επίδειξη περιποίησης τραύματος και μας έδειξε ποια είναι η ορθή χρήση του θερμομέτρου.
30
Δημιουργία λίστας με Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης
Τα παιδιά με αφορμή τη συζήτηση και την παρουσίαση των αριθμών πρώτης ανάγκης ζωγράφισαν τα σύμβολα και τους αριθμούς.
31
Σύνθεση τηλεφώνων πρώτης ανάγκης στον πίνακα γράφω και διαβάζω.
Φύλλο εργασίας με τα τηλέφωνα πρώτης ανάγκης
32
Γλωσσική Καλλιέργεια Η Μαλένα παρουσιάζει τις πληροφορίες που συνέλλεξε η πρώτη ομάδα εργασίας. Ο Νικόλας και ο Διονύσης από τη δεύτερη ομάδα εργασίας παρουσιάζουν το υλικό που συγκέντρωσαν.
33
Ανάγνωση συμβόλου Τα παιδιά παρατηρούν τα σύμβολα και τα συνδέουν με τον προφορικό και το γραπτό λόγο. Συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας και η εικόνα η αναπαράσταση του κόσμου.
34
Σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου
Τα παιδιά συνθέτουν την πρόσκληση για τη φαρμακοποιό με σκοπό να αντιληφθούν, διαισθητικά, τη σημασιολογική, συντακτική και μορφοφωνολογική πλευρά της γλώσσας. Ταυτόχρονα κατανοούν τη σημασία του λόγου ως μέσου επικοινωνίας.
35
Βελτίωση και εμπλουτισμός λεξιλογίου σχετικού με το θέμα
Προστατευτικά Τραυμαπλαστ Γάζες Ελαστικός επίδεσμος Βαμβάκι Φάρμακα Οξυζενέ Οινόπνευμα Αντισηπτικό Αντισταμινική αλοιφή Κρέμα για εγκαύματα Αντιβιοτικό σπρέι Εργαλεία Αυτοκόλλητη ταινία για γάζες Ψαλίδι Τσιμπιδάκι Θερμόμετρο
36
Φωνημική επίγνωση Τα παιδιά μέσα από τη σύνθεση και την ανάγνωση φράσεων και προτάσεων συνειδητοποιούν σταδιακά το φωνημικό χαρακτήρα της γλώσσας και διακρίνουν τα φωνήματα ως συστατικά των λέξεων.
37
Μαθηματικά Ταξινόμηση υλικού για την οργάνωση φαρμακείου σε τρεις κατηγορίες: 1.Εργαλεία 2.Φάρμακα 3.Προστατευτικά
38
Κυκλοφοριακή αγωγή Λογικομαθηματική σκέψη σε προβλήματα ανοικτού και κλειστού τύπου. Τα παιδιά βρίσκουν λύσεις σε υποθετικά σενάρια που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή.
39
Φυσική Αγωγή "Νους υγιής εν σώματι υγιεί"
40
Τεχνολογίες Επικοινωνίας και Πληροφορίας
Τα παιδιά επιλέγουν από το διαδίκτυο το σκίτσο-εικόνα που θέλουν να ζωγραφίσουν και το εκτυπώνουν.
41
Τέχνες Οι εικόνες από το διαδίκτυο ζωντανεύουν στα χέρια των παιδιών μέσω της χαρτοκοπτικής και της ζωγραφικής.
42
Δραματοποίηση παραμυθιού ΄΄ Το αμυγδαλάκι ΄΄
Δραματοποίηση παραμυθιού ΄΄ Το αμυγδαλάκι ΄΄. Η Γεωργία και η Κατερίνα ενσαρκώνουν τους ήρωες της ιστορίας.
43
Ελεύθερο σχέδιο
44
Αξιολόγηση Προγράμματος
Έκθεση φωτογραφιών από τις φάσεις υλοποίησης του προγράμματος. Ψηφιακός Φάκελος φωτογραφίας Οργάνωση Αρχείου με το έντυπο υλικό των ομάδων υλοποίησης του σχεδίου εργασίας. Ατομικός Φάκελος με προσωπικά δείγματα εργασιών από την υλοποίηση του Προγράμματος Σπουδών. Σε γενικές γραμμές όλο το πρόγραμμα στέφθηκε με επιτυχία. Προσεγγίσαμε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, πετύχαμε την ολόπλευρη και την ισσόροπη ανάπτυξη των μαθητών μας. Τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και κατάφεραν να αναδείξουν δεξιότητες και ικανότητες. Εκτός από γνώσεις, κατάφεραν να αναπτυχθούν κοινωνικο -συναισθηματικά και να αναπτύξουν θετικές στάσεις για το αντικείμενο ξεπερνώντας τις φοβίες τους. Μάθαμε να τα αντιμετωπίζουμε όλα , με γνώση και θάρρος και το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε, σε περίπτωση ατυχήματος είναι…. ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ!!!! Οι γονείς στήριξαν το πρόγραμμα, έδειξαν προθυμία και ανταποκρίθηκαν φέρνοντας σημαντικές πληροφορίες και ότι άλλο τους ζητήθηκε κατά την πορεία του προγράμματος.
45
Βιβλιογραφία… Οδηγός Νηπιαγωγού (2014), Έκδοση: Ο.Ε.Δ.Β.
Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων για το Νηπιαγωγείο , Έκδοση: Ο.Ε.Δ.Β. Πρώτες βοήθειες για βρέφη και παιδιά , Bass, D. (2006), Εκδόσεις: Ίριδα. Πρώτες βοήθειες: Οδηγός αντιμετώπισης ατυχημάτων στο σπίτι, την εργασία και τις διακοπές, Ιατρικές εκδόσεις Λίτσας (1995). Πρώτες βοήθειες: Επείγουσα Ιατρική, Τόμος 1ος,2ος, 3ος,Εκδόσεις: Αλέξανδρος (2000). Γκούντολ,Τζ. (2014), Ο γιατρός ασπρούλης, Εκδόσεις: Πατάκη Chapouton, A & Muller, G. (1989), Οι Τουρουτίνοι και οι Σκίουροι, Εκδόσεις: Σμυρνιωτάκης. Βίλχεμ, Χ. (1999), Πόσο μ΄ αρέσει να κάνω φίλους, Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες. Kulot-Frisch, D. (2001), Μη το δάχτυλο στη μύτη, Εκδόσεις: Άμμος..
46
Μιχίδη, Α. (2010), Το αρκουδάκι και η Ξανθούλα, Εκδόσεις: Μεταίχμιο.
Schurmann, S. (2000), Τα επαγγέλματα: Έχω ένα φίλο που είναι πυροσβέστης, Εκδόσεις: Modern Times Gree, G & A. (1969), Εγκυκλοπαίδεια μικρός Θωμάς και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας,, Εκδόσεις: Άγκυρα. Gree, G & A. (1969), Εγκυκλοπαίδεια μικρός Θωμάς κάνει Δέκα Ανακαλύψεις, Εκδόσεις: Άγκυρα. Gree, G & A. (1969), Εγκυκλοπαίδεια: Μια ημέρα του μικρού Θωμά , Εκδόσεις: Άγκυρα. Gree, A. (1972), Εγκυκλοπαίδεια:Tο αυτοκίνητο, Εκδόσεις: Άγκυρα. Gree, A. (1976), Εγκυκλοπαίδεια: Βαδίζοντας στο δρόμο, Εκδόσεις: Άγκυρα Gree, A. (1978), Εγκυκλοπαίδεια:Tα σπορ, Εκδόσεις: Άγκυρα. Μαθαίνω τα επαγγέλματα, Εκδόσεις: Μίνωας.
47
Zanini, G. Εγκυκλοπαίδεια: Το βιβλίο των ανακαλύψεων, Εκδόσεις: Στρατίκη
Curti, A. (1989), Μια μέρα στην πόλη, Εκδόσεις: Πατάκη. Γερουλάνου, Ε. Ασφαλώς Κυκλοφορώ: Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης. Το Μεγάλο Βιβλίο για το Ανθρώπινο Σώμα, Εκδόσεις: Μίνωας. Βαϊμάκη, Κ. (2013), Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Βέλθουις, Μ. (1992), Ο Βάτραχος το Χειμώνα, Εκδόσεις: Πατάκη Βέλθουις, Μ. (1995), Ο Βάτραχος είναι ήρωας, Εκδόσεις: Πατάκη Gordon, M. (1995), Μικροί Επιστήμονες: Σκελετός και κινήσεις, Εκδόσεις: Μοντέρνοι καιροί. Beaumont, E. (2000), Εικόνες από το ανθρώπινο σώμα, Εκδόσεις: Μοντέρνοι καιροί. Καψάσκη, Α. (1983), Τα πρώτα μου τραγούδια, Αθήνα. Nικολάου -Κουρκάκη, Ε. (1991), Ημερήσιες προγραμματισμένες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο, Εκδόσεις: Gutenberg. 50 παιχνίδια φυσικών και κοινωνικών επιστημών, Εκδόσεις: Μαλλιάρης παιδεία.
48
Κοντοδήμας, Δ. (1986), Εισαγωγή του παιδιού –κανονικού/ειδικού- στα μαθηματικά, Εκδόσεις: Ρακούγγα.
Βογιατζή, Δ & Τ. (1980), Συντροφιά με τον κουκλόκοσμο, Εκδόσεις: Γιάννης Ζάχος. Τζεκάκη, Μ. (2004), Μαθηματικές Δραστηριότητες για την Προσχολική Ηλικία, Εκδόσεις: Gutenberg. Ραβάνης, Κ. (2003), Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής, Εκδόσεις: Δίπτυχο. Βιβλίο δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο (1990), Εκδόσεις: Ο.Ε.Δ.Β. Ασκήσεις για την Τεχνολογία (2003), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Οδηγίες Εισαγωγής Γλωσσοδιδακτικού Υλικού (2003), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής.
49
΄΄ Αγάπα τον άνθρωπο γιατί……. είσαι ΕΣΥ΄΄
Ν. Καζαντζάκης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.