Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG
Cyber bullying: Νέα μορφή σχολικού εκφοβισμού με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών Βασιλική Γκουντσίδου Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Προγράμματος cost για το Cyberbullying Φυσικός, Τμήμα Φυσικής, Α.Π.Θ.

2 Βullying-Σχολικός Εκφοβισμός
ο επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός ατόμων με πραγματική ή απειλούμενη μαρτυρική ποινή φυσικής, προφορικής, γραπτής, ή συναισθηματικής κακομεταχείρισής τους, ή της αρπαγής της περιουσίας τους. Συμπεριλαμβάνει και τις περιπτώσεις ύβρεων κατά του φύλου, της εθνικότητας, της φυλής ή ιδιαιτερότητας κάποιου. 1. Χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων 2. Απειλές και εκβιασμός 3. Σωματική βία, χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές, σπρωξίματα 4. Κλοπές 5. Ζημιές στην προσωπική περιουσία κάποιου 6. Επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων 7. Εσκεμμένο ή συχνό αποκλεισμό μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες 8. Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών 9. Εκβιαστικά τηλεφωνήματα, ή τηλεφωνήματα σε ακατάλληλες ώρες χωρίς απάντηση 2

3

4 Τι είναι το cyberbullying ή online bullying
Ξενόφερτος και νεοαποκτηθείς όρος που αναφέρεται στον εκφοβισμό και την παρενόχληση με τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μηνυμάτων, blogs, κινητών τηλεφώνων και ιστοσελίδων. Άλλες ονομασίες: electronic bullying, electronic harassment, e-bullying, S.M.S. bullying, mobile bullying, online bullying, digital bullying or internet bullying.

5 CYBERBULLYING “The use of ICT to support deliberate, repeated and hostile behavior by an individual or group that intended to harm others’’ Belsey Cyberbullying refers to bullying and harassment of others by means of new electronic technologies, primarily mobile phones and the internet.

6 Είδη Cyberbullying: 1.Μονομαχία (Flaming): είδος μιας ιδιόμορφης ηλεκτρονικής μάχης. Περιλαμβάνει την αποστολή εχθρικών, προσβλητικών, επιθετικών, αγενών ακόμη και πρόστυχων μηνυμάτων σε ένα συγκεκριμένο ή περισσότερα πρόσωπα. 2.Δυσφήμιση (Denigration): αποστολή μηνυμάτων με μοναδικό σκοπό να θίξουν τη φήμη ή την υπόληψη κάποιου ή να τον διαβάλλουν στους φίλους του. 3.Τελειωτικό χτύπημα (Bash boards): δημιουργία πινάκων όπου ο καθένας μπορεί να εκτονωθεί γράφοντας για συγκεκριμένο άτομο ό,τι κακοήθες σχόλιο επιθυμεί. 4.Χρήση κλεμμένου προσωπικού λογαριασμού (Impersonation): όταν σπάζει κανείς τον κωδικό κάποιου, κάνει υποκλοπή ή τον αλλάζει, ή χρησιμοποιεί το λογαριασμό κάποιου που του τον εμπιστεύθηκε με σκοπό να στέλνει μηνύματα σε άλλους χωρίς να το γνωρίζει ο χρήστης. 5.Outing: αποστολή σε τρίτους προσωπικών μηνυμάτων, φωτογραφιών και βίντεο που ήταν για ιδιωτική χρήση και είχε εμπιστευτεί ο χρήστης σε γνωστούς του. 6.Trickery: όταν κάποιος παγιδεύει το χρήστη για να του αποσπάσει στοιχεία τα οποία στη συνέχεια διοχετεύει στο διαδίκτυο.

7 Είδη Cyberbullying-συνέχεια
7.Εξοστρακισμός (Exclusion): όταν κάποιος αποκλείει το χρήστη από το διαδίκτυο. 8.Παρενόχληση μέσα από τα ηλεκτρονικά μέσα, με την αποστολή προσβλητικών, αγενών, επιζήμιων κ.λ.π. μηνυμάτων. 9.Happy slapping: λήψη φωτογραφιών ή βίντεο ανθρώπων που τυχαία ή κατόπιν στημένης φάρσας βρίσκονται σε δυσχερή θέση και η δημοσιοποίησή τους σε ηλεκτρονικά μέσα για «πλάκα». Πολύ πρόσφατο και διαδεδομένο είδος ιδιαίτερα μετά τη διάδοση των κινητών με κάμερα. 10.Online polls: κακοήθεις δημοσκοπήσεις μέσω μηνυμάτων ή του διαδικτύου που καταλήγουν σε μεγάλο αριθμό χρηστών. 11.Αποστολή ιών για να αχρηστευτεί ο υπολογιστής του θύματος. 12.Στοχοποίηση εκπαιδευτικών την ώρα του μαθήματος και διανομή του αντίστοιχου υλικού στη μαθητική κοινότητα.

8 Ερωτηματολόγιο (Pr. Smith)
Πόσο συχνό είναι το φαινόμενο μέσα και έξω από το σχολείο. Διαφορές ως προς το φύλο και την ηλικία Ποια είδη είναι τα πλέον διαδεδομένα Ενημέρωση των παιδιών για το bullying Ενημέρωση των γονέων για το bullying 7 Είδη cyberbullying: Text message bullying Picture/Video Clip bullying (via mobile phone cameras) Phone call bullying bullying Chat-room bullying Bullying through instant messaging Bullying via websites 8

9 Ποια είναι κατά τη γνώμη των εφήβων τα μειονεκτήματα από τη χρήση του διαδικτύου;
Η ευκολία με την οποία δίνει κάποιος λεπτομέρειες για το άτομο του Λάθος χρήση του διαδικτύου Τυποποίηση επικοινωνίας Αλλοτρίωση της γλώσσας (greeklish) H κράτηση των στοιχείων σου ακόμα και διαγράψεις τον λογαριασμό σου Εθισμός Αποξένωση Αποκοινωνικοποίηση Η πιθανή παρενόχληση από αγνώστους Σε προσεγγίζουν άγνωστοι Ρατσιστικά και εθνικιστικά groups Ανόητες γνωριμίες

10 Μειονεκτήματα Έλλειψη πραγματικής επικοινωνίας
Δημιουργία του καταναλωτικού σου προφίλ για τις διαφημιστικές εταιρείες Θα μπορούσε να συναναστραφεί κάποιος με επικίνδυνα άτομα Κουτσομπολιά Καταργεί την ανθρώπινη επαφή και τις διαπροσωπικές σχέσεις Φακέλωμα Πολλές φορές δημοσιεύονται προσβλητικές για κάποιους φωτογραφίες και προσβλητικά στοιχεία Εγκλεισμός Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων Σπατάλη χρόνου μπροστά στο P/C Απρόσωπη χρήση Η χρήση ως ψυχολογικό προφίλ

11 Ποια είναι κατά τη γνώμη των εφήβων τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του διαδικτύου;
Διατήρηση φιλίας λόγω αποστάσεων Περνάς την ώρα αντί να βλέπεις τηλεόραση Ενημέρωση Κρατώ επαφή Ανταλλαγή εμπειριών Γρήγορη επικοινωνία Αίσθηση κοινωνικότητας Just for fun Επικοινωνία εφόσον δεν είναι δυνατή η διαπροσωπική σχέση λόγω φορτωμένου προγράμματος Είναι ένας ανέξοδος, γρήγορος και ενδιαφέρον τρόπος να επικοινωνείς Νιώθεις άνετα γιατί ο συνομιλητής δε σε βλέπει να κοκκινίζεις Ηλεκτρονική ατζέντα

12 Πλεονεκτήματα Επικοινωνία με φίλους σε άλλες χώρες
Γνωριμίες με νέα άτομα που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με σένα Ανταλλαγή στοιχείων Κουτσομπολιά, εύρεση ατόμων (π.χ. παλαιών συμμαθητών), προβολή (π.χ. διαφήμιση συγκροτημάτων, events, μαγαζιών κλπ) Μεταφορά αντιλήψεων, γνώσεων, ενδιαφερόντων Δωρεάν επικοινωνία Νέες γνωριμίες Διεύρυνση ενδιαφερόντων

13 ΔΙΑΦΟΡΕΣ 1.Πολύ καλή γνώση των νέων τεχνολογιών
2.Ραγδαία ιστορική ανάπτυξη 3.Πλάγιο και καλυμμένο 4.Ανωνυμία 5.Πολύ δύσκολο να το αποφύγεις 6.Ακροατήριο 7.Μάρτυρας: outstander, bystander, defender, reinforcer

14 Κυβερνοχώρος-πραγματικός χώρος
Το Διαδίκτυο έχει μια ιδιάζουσα δομή και λειτουργεί με διαφορετικούς κανόνες από ότι οι παραδοσιακές πόλεις που μεγαλώσαμε. Δεν ξέρουμε πού είναι ακριβώς αλλά βρίσκεται παντού. Δεν πάμε σ’ αυτό, απλά κάνουμε log in και έρχεται σε μας. Δεν χρειάζεται να δείξουμε την ταυτότητά μας αλλά όποιο προφίλ επιλέξουμε εμείς.

15 Second Life The code is the law

16 Έγκλημα είναι πράξη άδικη και καταλογιστή στο δράστη της, η οποία τιμωρείται από τον Ποινικό Νόμο (Αρθ. 14 Π.Κ.) Ο όρος «Ηλεκτρονικό Έγκλημα», αποτελεί μια ευρεία έννοια στην οποία εμπίπτουν όλες εκείνες οι αξιόποινες πράξεις που τελούνται με τη χρήση ενός συστήματος ηλεκτρονικής επεξεργασίας δεδομένων. Στο ηλεκτρονικό έγκλημα διακρίνουμε 2 περιπτώσεις: Αξιόποινες πράξεις όπου ο υπολογιστής αποτελεί κύριο μέσο τέλεσης των εγκλημάτων (π.χ.ηλεκτρονική απάτη) και αδικήματα που για την τέλεση τους ο υπολογιστής χρησιμοποιείται ως βοηθητικό μέσο (π.χ. περιπτώσεις σεξουαλικής κακοποίησης που η γνωριμία έγινε μέσω διαδικτύου).

17 Πού μπορούν να απευθυνθούν οι γονείς:
1. Θεσσαλονίκη και Αθήνα η ομάδα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος. Πέρσι μόνο στη Θεσσαλονίκη εξετάστηκαν περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος και 40 τηλεφωνήματα κατά μέσο όρο ημερησίως δέχονται από γονείς για τη χρήση των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. 2. με την ειδική υπηρεσία του συνήγορου του παιδιού σε συνεργασία με την ENOC, ( European Network of Young Advisors). 3.Saferinternet 4. 5. D.A.R.T.,

18 Αν το παιδί σας υπήρξε θύμα:
1.Διστάζει να χρησιμοποιήσει τον Η/Υ ή γενικότερα τις ηλεκτρονικές συσκευές. 2.Αποφεύγει να συζητά για τον τρόπο με τον οποίο ασχολείται με τον Η/Υ. 3.Δείχνει εξαιρετικά ανήσυχο όταν παίρνει κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα. 4.Είναι ευερέθιστο, λυπημένο και παρουσιάζει συμπτώματα κατάθλιψης μετά τη χρήση του Η/Υ. 5.Αναζητά τρόπους εκδίκησης. 6.Αν κάποιος περάσει από δίπλα του σταματά απότομα την εργασία του ή βγαίνει από το διαδίκτυο. 7.Παρουσιάζει διαταραχές στον ύπνο, δεν αισθάνεται καλά, έχει πονοκεφάλους, απομακρύνεται από τους φίλους του και τους δικούς του ανθρώπους, γίνεται έντονα αντικοινωνικό, παρουσιάζει ακόμα και τάσεις αυτοκτονίας. 8.Παρουσιάζει μείωση της απόδοσής του στο σχολείο.

19 Πιθανόν το παιδί σας να παρενοχλεί άλλα παιδιά αν:
1. Χρησιμοποιεί πολλούς λογαριασμούς(accounts) ή λογαριασμούς που δεν είναι δικοί του. 2. Αν κάποιος περάσει από δίπλα του σταματά απότομα την εργασία του ή βγαίνει από το διαδίκτυο. 3. Όταν ασχολείται με τον Η/Υ ή με το κινητό γελάει υπερβολικά και παρουσιάζει κάποια ιδιόμορφη συμπεριφορά. 4. Αποφεύγει να συζητά για τη χρήση του κινητού ή του Η/Υ. 5. Είναι φανατικός χρήστης του Η/Υ και κάθεται πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη όταν είναι μόνος του ή και κατά τη διάρκεια της νύχτας. 6. Είναι ευερέθιστος και αναστατώνεται πολύ αν του απαγορευτεί η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές.

20 Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε σα γονείς ή εκπαιδευτικοί;
Να ενημερώσουμε, τους δράστες, τα θύματα, τους μάρτυρες. Για να αποφευχθούν καταστροφικές συνέπειες για τη μετέπειτα ζωή τους θα πρέπει να μην είναι παθητικοί δέκτες ή επιθετικοί αλλά να βοηθηθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και οι μάρτυρες να μη φοβούνται να αποκαλύψουν την αλήθεια. Να συμβουλεύσουμε τα παιδιά να είναι σε επαγρύπνηση και να έχουν αυτοπεποίθηση. Όλοι έχουν το δικαίωμα στη διαφορετικότητα, στην προσωπική ελευθερία και δεν είναι υποχρεωμένοι να υφίστανται την απομόνωση, τον εξευτελισμό, τη βία και την υποτίμηση από τους άλλους. Όποιος το πιστέψει αυτό για τον εαυτό του μπορεί να πείσει και τους άλλους. Ζητείστε από τα παιδιά σας να διευρύνουν τον κύκλο των φίλων τους και να προσέχουν ο ένας τον άλλο. Να αποφεύγουν χώρους πιθανής επίθεσης. Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λεξιλόγιο. Το να αγνοούν τους άλλους δεν είναι πάντα η καλύτερη συμβουλή. Οι δράστες δεν επιθυμούν να υπάρχουν μαρτυρίες. Αν υποστεί κάποιο παιδί παρενόχληση να καταγράψει αμέσως το περιστατικό και να το αναφέρει στο δάσκαλο ακόμη και σε κάποιο γιατρό. 20

21 Στρατηγικές αντιμετώπισης του bullying στα σχολεία
1.Προσέγγιση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας 2.Στρατηγική πρόληψης μέσα στην τάξη 3.Στρατηγική πρόληψης εκτός τάξης 4.Στρατηγικές αντιμετώπισης περιστατικών 5.Peer support

22 Εκπαιδευτικοί 1.Κυβερνητική Πολιτική 2.Ορισμός και είδη bullying 3.Περιστατικά εντός και εκτός σχολείου 4.Νομοθεσία 5.Πρακτικές και τρόποι αντιμετώπισης

23 Γονείς και κηδεμόνες 1.Ορισμός και είδη bullying
2.Πώς να καταλάβω ότι ένα παιδί είναι θύμα; 3.Πώς να καταλάβω ότι ένα παιδί είναι θύτης; 4.Ασφάλεια στο διαδίκτυο 5.Πολιτική αντιμετώπισης από το σχολείο

24 We CAN- “Cyberbullying Action Network for Parents’ Education” Grundtvig Lifelong learning programs-Partners

25 Εταίροι Nofer Institute of Occupational Medicine, Poland
MYKOLO ROMERIO UNIVERSITY, Lithuania Aristotle University of Thessaloniki – Vocational Education Centre, Greece IFOS – Istituto di formazione sardo – Training postgraduate courses in clinic criminology and legal psychology, Italy

26

27 Μαθητές γυμνασίου (Pyzalski, 2009) %
Ενήλικες % Μαθητές γυμνασίου (Pyzalski, 2009) % Περνώ όλο και περισσότερο χρόνο μπροστά σε Η/Υ 27 45,7 Βαριέμαι όταν έστω και μία μέρα δεν έχω πρόσβαση στο Internet 8 37,8 Κατά τη διάρκεια των διακοπών μου περνώ όλη μου την ώρα μπροστά στον Η/Υ 3,7 19,1 Είναι καλύτερα να μη ξέρει κανείς τι κάνω όταν είμαι στο Internet. 5,1 32,7 Έχω πολλά μυστικά σχετικά με τη χρήση του Internet 3,4 32,2 Συχνά δεν κοιμάμαι την νύχτα επειδή χρησιμοποιώ το Internet 5,6 12,3 Αισθάνομαι καλύτερα στον εικονικό κόσμο από ότι στον πραγματικό 1,9 15,6 Ανάμεσα σε όλα τα ενδιαφέροντά μου το Internet έρχεται πρώτο 10,3

28 Διάπραξη (Perpetration)
Ποιός ήταν το θύμα; % Άτομα που γνώριζαν μόνο από το διαδίκτυο 42,5 Γνωστοί συνομήλικοι (από το σχολείο) 39 Κοντινοί φίλοι 26,8 Τυχαία άτομα 24,2 Ομάδες 15,8 Πρώην σύντροφος 16,9 Άλλα άτομα (άστεγοι, ανάπηροι) 10,8 Διασημότητες 11,1 Εκπαιδευτικοί 9

29 Κυβερνοεκφοβισμός % boys girls all Δεν είχαν ανάμειξη 65,8 68,7 67,1 Δράστης 22,8 16,4 19,5 Θύμα 5,1 7,8 6,6 Θύμα εκφοβισμού 6,3 7,1 6,8 J. Pyżalski/Grant MNiSW Cyberbullying jako mowa forma agresji rówieśniczej wśród gimnazjalistów/WSP w Łodzi

30 Σύγκριση αποτελεσμάτων των δύο τμημάτων Φυσικού και Τ.Ε.Φ.Α.Α.
ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ 1 Εικόνες στο κινητό 2 Υβριστικά S.M.S. 3 4 M.S.N.,Yahoo messenger 5 Διαδίκτυο 6 Chatroom 7 Ανώνυμα τηλεφωνήματα Τ.Ε.Φ.Α.Α. 1 Εικόνες στο κινητό 2 M.S.N.,Yahoo messenger 3 4 Διαδίκτυο 5 Chatroom 6 Υβριστικά S.M.S. 7 Ανώνυμα τηλεφωνήματα

31

32 HΛΗΚΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ ΘΥΜΑ ΘΥΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ 2 12-15 7.6 1.8 8.5 16-19 14.1 1.2
A. Sevcikova, D. Smahel, Journal of Psychology, Volume 217, Number 4/2009 HΛΗΚΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ ΘΥΜΑ ΘΥΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ 2 12-15 7.6 1.8 8.5 16-19 14.1 1.2 6.0 20-26 0.9 5.7 27-35 6.8 1.0 2.9 36-49 5.5 50-88 12.9 2.1 32

33 Mobbing-Working-Place Bullying
ΣΕΙΡΙΑΚΟ ΠΛΑΓΙΟ «LAWS» ΟΡΓΑΝΩΣΗ

34 Να ενημερώσουμε τα παιδιά για τα 4 Α
Αναγνώριση Να μπορούν να αναγνωρίζουν τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι πιθανοί δράστες για να εξαπατήσουν τα υποψήφια θύματά τους. Άρνηση Να αρνούνται να δώσουν οποιαδήποτε προσωπική πληροφορία. Αντίδραση Να αντιδρούν ακαριαία αν ποτέ βρεθούν σε δύσκολη ή περίεργη κατάσταση βγαίνοντας από το πρόγραμμα, κάνοντας log off, ή απλά κλείνοντας τον υπολογιστή. Αναφορά Να αναφέρουν λεπτομερώς και αμέσως το συμβάν ή οποιαδήποτε ύποπτη ή επικίνδυνη προσέγγιση στους γονείς ή σε κάποιον έμπιστο ενήλικα.

35 ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Βασιλική Γκουντσίδου


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google