Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΖέφυρ Βουγιουκλάκης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ Ιανουάριος 2018 Παρασκευή Δεληκάρη
2
Μάθημα 2ο (29/1/2018) Το επιστημονικό πεδίο της Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης → αυτόνομος κλάδος της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και ιδιαίτερα της Σχολικής Παιδαγωγικής μετά το 1950 Η μελέτη του πεδίου αποσκοπεί στην «άρτια, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας στην οποία τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως ο Διευθυντής/η Διευθύντρια παίζουν σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο» ΦΕΚ 192 τ. Β' - 31/1/2014 τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/ απόφασης «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων».
3
Οργάνωση της Εκπαίδευσης
οργανωτικό σύστημα, βαθμίδες και φορείς της Εκπαίδευσης, σχολεία διαφόρων τύπων και φορέων όλων των σχολικών βαθμίδων, ρύθμιση και διευθέτηση των λειτουργικών σχέσεων, κινητικότητα των μαθητών και μαθητριών, έναρξη και διάρκεια φοίτησης, σχολικές τάξεις και τίτλους σπουδών, Προγράμματα Σπουδών, βιβλία, μεθόδους διδασκαλίας, αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης των μαθητών/μαθητριών, τρόπο οργάνωσης της διοίκησης και εποπτείας της εκπαίδευσης, προσωπικό (διδακτικό, διοικητικό κλπ.), ζητήματα διαπροσωπικών σχέσεων εντός και εκτός σχολείου
4
Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Διοίκηση ► τεχνική που επιτρέπει στην ηγεσία μίας Οργάνωσης να χειρίζεται καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να έχει αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα. Συγχρόνως ► επιστήμη, γύρω από την οποία υπάρχουν πολλές και ποικίλες θεωρίες, ζητήματα διοικητικής φύσης, ξεκινώντας από τον/την εκπαιδευτικό, που διδάσκει και διοικεί τη σχολική τάξη, το Διευθυντή/τη Διευθύντρια, που διευθύνει τη Σχολική Μονάδα, έως και την υπόλοιπη ιεραρχική γραμμή της Διοίκησης. ασχολείται με τη μελέτη του έργου που επιτελούν τα μονομελή και τα συλλογικά όργανα της Σχολικής Μονάδας, η Κεντρική Διοίκηση, τα Περιφερειακά, Νομαρχιακά Όργανα της Εκπαίδευσης κλπ.
5
Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Σύμφωνα με τον κλασσικό ορισμό της Διοίκησης αυτή συνίσταται: στον Προγραμματισμό, την Οργάνωση, το Συντονισμό, τη Λήψη των αποφάσεων και τον Έλεγχo Προϋποθέτει: ανθρώπινο δυναμικό, πόρους, δομή, στόχους Μορφές Διοίκησης: Διοίκηση μέσω στόχων, Διοίκηση μέσω αξιών, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
6
Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Διερευνά ζητήματα που σχετίζονται α) με την άσκηση εποπτείας από την πλευρά των διοικητικών και καθοδηγητικών οργάνων των Σχολικών Μονάδων, β) με την επίλυση οργανωτικών, διοικητικών και εποπτικών προβλημάτων, γ) με ενέργειες και νομοθετικές ρυθμίσεις, σχετικές με την Οργάνωση και τη Διοίκηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, της υπηρεσιακής τους κατάστασης και εξέλιξης, δ) με την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και όσων ασκούν διοίκηση, ε) με τη μύηση στις θεωρίες και στις αρχές της Διοίκησης στην Εκπαίδευση, και, τέλος, με το ρόλο και τις πράξεις του εκπαιδευτικού, εποπτικού και καθοδηγητικού προσωπικού
7
Σχέση Οργάνωσης και Διοίκησης
Οργάνωση: διάρθρωση επί μέρους συντελεστών και σύνδεσή τους με βασική επιδίωξη την καλύτερη δυνατή επίτευξη ενός προκαθορισμένου αντικειμενικού σκοπού. Διοίκηση: δραστηριοποίηση και ενεργοποίηση όλων των επί μέρους συντελεστών ενός δοσμένου οργανωτικού σχήματος, για την καλύτερη δυνατή επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού που το οργανωτικό σχήμα επιδιώκει. Οργάνωση και Διοίκηση: η μία λειτουργία προϋποθέτει την άλλη. Η βασική διαφορά είναι ενώ ότι η Διοίκηση ασκεί οργάνωση, η Οργάνωση δεν ασκεί Διοίκηση, αλλά καθορίζει το πλαίσιο άσκησης της διοίκησης κάθε οργανωτικού σχήματος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.