Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΔανάη Παχής Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ
Ο Σωματικόσ Εαυτόσ: Ανάπτυξη του Εγκεφάλου του Σώματοσ και των Κινητικών Δεξιοτήτων ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ
2
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΩΡΙΜΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΤΑ ΜΩΡΑ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΥΕΣ,ΣΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΙΑΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ
3
ΜεταβολΕσ στο Υψοσ και στο βΑροσ
Τα μωρά μεγαλώνουν σε πολύ γρήγορο ρυθμό στα πρώτα 2 χρόνια της ζωής τους. Το βάρος σχεδόν διπλασιάζεται μετά από 4 μήνες από τη γέννησή τους και τριπλασιάζεται μετά από ένα χρόνο Το ύψος σε ηλικία 2 ετών έχει φτάσει ήδη στο μισό, που θα έχουν ως ενήλικοι, ενώ παράλληλα το βάρος είναι πλέον τετραπλάσιο από τη στιγμή της γέννησής του,φτάνοντας πλέον στα 12 με 13,5 κιλά Η αύξηση του παιδιού από την ηλικία των 2 μέχρι την εφηβεία είναι αργή και σταθερή παίρνοντας 5 με 7,5 cm και 2,5 με 3 kg Στην εφηβεία όμως η ανάπτυξη και η αύξηση γίνονται ξανά εμφανές, καθώς στη διάρκεια 2 ή 3 χρόνων έχει μια ''απότομη ανάπτυξη'', που παίρνει 6,8 με 10 κιλά και 5,08 με 10,16 cm σε ύψος. Μετά από αυτήν την ανάπτυξη έχει φτάσει περίπου το ύψος που θα έχει και ως ενήλικας.
4
Ανάπτυξη των Μυών Τα νεογνά γεννιούνται έχοντας ήδη όλες τις μυικές ίνες που θα έχουν σε όλη τους τη ζωή. Ο μυικός ιστός αποτελείται από 35% νερό και είναι το 18% με 24% του συνολικού βάρους του μωρού Οι μυικές ίνες αρχίζουν σύντομα να αναπτύσσονται και καθώς το κυτταρικό υγρό καθλως το κυτταρικό υγρό ενισχύεται από την πρόσθεση πρωτεϊνών και αλάτων. Οι μύες του κεφαλιού και του λαιμού ωριμάζουν πριν από από αυτο΄θς τπυ κορμού και των άκρων. Η ωρίμανση του μυικού ιστού γίνεται σταδιακά στην παιδική ηλικία και επιταχύνεται στην αρχή της εφηβείας, έτσι γίνεται εμφανής και στα δύο φύλα ότι τα άκρα τους είναι δυνατότερα, ενώ η ανάπτυξη της μυικής μάζας και της σωματικής δύναμης είναι πιο εντυπωσιακή στα αγόρια από ότι στα κορίτσια. Μέχρι τα 25 οι σκελετικόι μύες αποτελούν το 40% του σωματικού βάρους στον άντρα και το 24% στις γυναίκες.
5
Διαφορέσ στη Σωματική Ανάπτυξη
Η σωματική ανάπτυξη είναι μια πολύ ανομοιόμορφη διαδικασία κατά την οποία τα διάφορα σημεία του σώματος αναπτύσσονται το καθένα με το δικό του τρόπο Ο εγκέφαλος και το κεφάλι μεγαλώνουν πολύ γρηγορότερα και φτάνουν πιο γρήγορα στις τελικές του αναλογίες από οτι το υπόλοιπο σώμα, ενώ τα γεννητικά όργανα και τα άλλα παραγωγικά όργανα αναπτύσσονται πολύ αργά στη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και πολύ γρήγορα κατά την εφηβεία. ανάπτυξη των λεμφικών ιστών, που είναι μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθούν τα παιδιά να καταπολεμήσουν τις λοιμώξεις, ξεπέρνα το βαθμό ανάπτυξης του λεμφικού συστήματος των ενηλίκων, προτού αρχίσει να μειώνεται γρήγορα στη διάρκεια της εφηβείας.
6
Ατομικέσ Διαφορέσ Η ανάπτυξη των συστημάτων έχει σημαντικές διαφορές στο ρυθμό ανάπτυξης του κάθε ατόμου
7
Πολισμικέσ Διαφορέσ Οι Ασιάτες, οι Νοτιαμερικανοί και οι Αφρικανοί είναι πιο μικρόσωμοι από τους Βορειοαμερικανούς, τους Ευρωπαίους και τους Αυστραλούς. Επίσης υπάρχουν διαφορές και στο ρυθμό ανάπτυξης. Η διαφορά στην ανάπτυξη οφείλεται στο ανθρώπινο είδος
8
Προοδοσ του παιδιου τα πρωτα δυο χρονια
9
Δεξιοτητα Μηνας κατά τον οποιο το 50% των βρεφων εχει αποκτησει την δεξιοτητα Μηνας κατά τον οποιο το 90% των βρεφων εχει αποκτησει την δεξιοτητα Σηκωνει το κεφαλι κατά 90ο όταν ξαπλωνει μπρουμυτα 2,2 3,2 Στριφογυριζει 2,8 4,7 Καθεται,όταν το στηριζουν 2,9 4,2 Καθεται χωρις στηριξη 5,5 7,8 Στεκεται,όταν κρατιεται από καπου 5,8 10,0 Μπουσουλαει 7,0 9,0 Περπαταει,όταν κρατιεται από καπου 9,2 12,7 Παιζει με πλαστελινη 9,3 15,0 Στεκεται μονο για μια στιγμη 9,8 13,0 Στεκεται καλα μονο του 11,5 13,9 Περπατα καλα 12,1 14,3 Χτιζει έναν πυργο με δυο κυβους 13,8 19,6 Αναιβαινει σκαλες 17,0 22,0 Κλωτσα μια μπαλα 20,0 24,0
10
Σειρα ακολουθειασ κινησεων-τρεισ πιθανεσ κατα τον thelen
ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΟΡΙΜΑΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΜΥΩΝ ΑΠΌ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΑΠΌ ΜΕΣΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ WAYNE DENNIS ΣΕ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΙΑ ΣΤΟ ΙΡΑΝ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 2 ΧΡΩΝΩΝ «ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ» ΤΟ 15% ΑΠΌ ΗΛΙΚΙΑ 3 ΕΩΣ 4 ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΒΟΗΘΕΙΑ H ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ ΝΕΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΟΝΟΥΝ ΤΙΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ
11
Ο EUGENE GOLDFIELD MELETHSE ΜΩΡΑ ΑΠΌ 7 ΕΩΣ 9 ΜΗΝΩΝ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΥΝ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΕΡΕΘΥΣΜΑΤΩΝ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΌΠΩΣ ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ τους ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟ ΈΝΑ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΕΘΥΣΜΑΤΑ ΕΙΧΑΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΛΩΤΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΌ ΤΟ ΤΕΝΤΟΜΕΝΟ ΧΕΡΙ
12
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ
Από την ηλικία περίπου των 4 με 5 μηνών, το παιδί αρχίζει να πιάνει τα ενδιαφέροντα αντικείμενα με τα δυο χεριά και οι εξερευνητικές του ικανότητες μεταβάλλονται διαρκώς. Πλέον το παιδί είναι ικανό να μεταφέρει ένα αντικείμενο από το ένα χέρι στο άλλο ή να το κρατά με το ένα και με το άλλο να το επεξεργάζεται. Αντί να το χτύπα ή απλώς να πιάνει αντικείμενα.
13
Στη διαρκεια του δευτερου μισου του πρωτου χρονου οι δεξιοτητεσ ψηλαφησησ βελτιονονται και τα μωρα είναι πλεον πιο ιμανα να προσαρμοζουν τι εξερευνητικεσ τους δραστηριοτητεσ στισ ιδιοτητεσ των αντικειμενων που εξεταζουν Στο δευτερο ετοσ Στα δευτερο ωσ το τριτο ετοσ Επιδεξιότητα στα χέρια Έλεγχος απλών κινήσεων Συνδυάζει άπλες κινήσεις Μπορούν να μουτζουρώσουν Καταφέρνουν καλυτέρα να πιάσουν και να πετάξουν μια μπάλα Μπορούν να χρησιμοποιήσουν μαχαιροπίρουνα Ζωγραφίζουν μέσα σε πλαίσιο
14
Κινητικη αναπτυξη(περα από την βρεφικη ηλικια στην παιδικη ηλικια και στην εφηβεια)
Τα μωρά από 1 έως 2 ετών είναι αδέξια Όσο ωριμάζουν ,οι κινητικές του δεξιότητες αυξάνονται και μπορούν να πηδούν ή να υπερπηδούν εμπόδια Στην ηλικία των 3 ετών Μπορούν να περπατούν ή να τρέχουν ίσια και να πηδούν στο πάτωμα με τα δυο πόδια ενώ υπερπηδούν μόνο εμπόδια 20 με 25cm Στην ηλικία των 4 ετων Μπορούν να χοροπηδούν, να αναπηδούν, να κλωτσανε μια μπάλα ενώ τρέχουν πιο γρήγορα απ’ ότι έτρεχαν όταν ήταν 3 ετών Στην ηλικία των 5 ετων Κουνούν τους βραχίονες σαν ενήλικες, βελτίωσαν την ισορροπία σε επίπεδα να μπορούν να κάνουν ποδήλατο
15
Ανάπτυξη του εγκεφάλου
Ο εγκέφαλος αναπτύσσεται με εκπληκτική ταχύτητα στην αρχή της ζωής. Οι 3 τελευταίοι μήνες της προγεννητικής ανάπτυξης και τα 2 πρώτα χρόνια έχουν ονομαστεί περίοδος της απότομης αύξησης του εγκεφάλου, επειδή σε αυτή την περίοδο προστίθεται πάνω από το μισό του τελικού βάρους του εγκεφάλου.
16
Ο ανθρωπινός εγκέφαλος αποτελείται από περισσότερα από ένα τρισεκατομμύρια εξειδικευμένα κύτταρα τα όποια συνεργάζονται για τη μεταφορά ηλεκτρικών και χημικών πληροφοριών. Το σύνολο των νευρώνων ενός ανθρώπου είναι περίπου 100 με 200 δισεκατομμύρια, έχουν ήδη σχηματιστεί προς το τέλος του δευτέρου τρίμηνου της κύησης. Τα κύτταρα επηρεασμένα από τις περιοχές μετανασταυσεις οι νευρώνες αναλαμβάνουν εξειδικευμένες λειτουργείς. Κάθε νευρώνας έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί οποιαδήποτε νευρική λειτουργία και η λειτουργία κάθε νευρώνα εξαρτάται από το τμήμα του εγκεφάλου στο οποία τελικά εγκαθίσταται.
17
Οι μισοί νευρώνες που παράγονται στην αρχή της ζωής πεθαίνουν πολύ νωρίς.
Συμφώνα με τον William Greenough ο εγκέφαλος παράγει υπερβολική ποσότητα νευρώνων και συνάψεων για να είναι έτοιμος να δεχτεί οποιοδήποτε ερέθισμα. Οι νευρώνες και οι συνάψεις όσο συχνά λαμβάνουν ερεθίσματα συνεχίζουν. Αντίθετα άμα δεν δέχονται ερεθίσματα χάνονται.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.