Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βλάχου Βασιλική ΤΕΙ Θεσσαλίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βλάχου Βασιλική ΤΕΙ Θεσσαλίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βλάχου Βασιλική ΤΕΙ Θεσσαλίας de8016038@teilar.gr
Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)- Μια Βιβλιογραφική Επισκόπηση Βλάχου Βασιλική ΤΕΙ Θεσσαλίας Τσέλιος Δημήτριος ΤΕΙ Θεσσαλίας Ασπρίδης Γεώργιος ΤΕΙ Θεσσαλίας

2 Σκοπός Να προσδιοριστεί το περιεχόμενο του όρου MOOCs
τα χαρακτηριστικά τους η εξελικτική πορεία τους οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και οι εξελίξεις που αναμένεται να δρομολογήσουν

3 Τι είναι τα MOOCs (1/2) Ο όρος εισήχθη από τον Dave Cormier (Siemens, 2013) Δεν υπάρχει σαφής ορισμός Περιγραφική προσέγγιση του όρου Μαζικότητα (Massive) Ανοικτότητα (Open) Διαδικτυακή πρόσβαση (Online) Κοινά χαρακτηριστικά με “μάθημα” (Course) στην παραδοσιακή του μορφή

4 Χαρακτηριστικά των MOOCs (Plourde, 2013)

5 Κατηγοριοποίηση Κριτήρια όπως ο φορέας που τα προσφέρει (πανεπιστήμιο ή εταιρεία), το κόστος κ.α. (Malathi, 2015) Με βάση τη θεωρία μάθησης (Σοφός κ.ά., 2015; Liyanagunawardena, 2015) : cMOOCs ή connectivist MOOCs (Κονεκτιβισμός) xMOOCs ή eXtention MOOCs (ποικιλία θεωριών μάθησης)

6 Εξέλιξη Πάροχοι MOOCs (MOOC Providers) Κερδοσκοπικές εταιρείες
Udacity ( Coursera ( Udemy ( Μη κερδοσκοπικές εταιρείες EdX ( Κέντρο Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis (mathesis.cup.gr)

7 Γιατί παρέχονται: Αρχικός στόχος η μείωση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης (Majó-Petri & Kazár, 2016) Προσφέρονται μεταξύ άλλων για (Hollands & Tirthali, 2014; Jansen & Schuwer 2015): την απόκτηση πρόσβασης σε μεγαλύτερο κοινό, την ενίσχυση του κύρους των ιδρυμάτων, τη βελτίωση της οικονομικής τους κατάσταση, την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος, την εφαρμογή κάποιας μορφής καινοτομίας και τη διεξαγωγή έρευνας στη διδασκαλία και τη μάθηση

8 Προκλήσεις (1/3) Υψηλά ποσοστά διακοπής της παρακολούθησης
δε σχετίζονται με την ποιότητα και την ικανοποίηση (Ejreaw & Drus, 2017), μεγάλη ετερογένεια αιτιών (Halawa, Greene &Mitchell, 2014) μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται: ο περιορισμένος διαθέσιμο χρόνος, η αίσθηση απομόνωσης η περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση, η έλλειψη απαραίτητου θεωρητικού υπόβαθρου και οι πιθανές κρυφές χρεώσεις (Khalil & Ebner ,2014) η έλλειψη κινήτρων μάθησης (Huang & Hew, 2017)

9 Προκλήσεις (2/3) Μέθοδοι αξιολόγησης, πιστοποίησης και επιβεβαίωση ταυτότητας τεστ που διορθώνονται αυτοματοποιημένα, εργασίες, εξετάσεις (δια ζώσης και online) Ηλεκτρονικός έλεγχος ταυτότητας (Coursera και Signature Track (Dalipi et al., 2016)) Αυτοαξιολόγηση Αξιολόγηση από ομότιμους (peer grading) (Funieru & Lăzăroiu, 2016; Majó-Petri & Kazár, 2016; Schultz, 2014; Yousef et al., 2014)

10 Προκλήσεις (3/3) Συλλογή μεγάλου όγκου δεδομένων
Learning Analytics - βρίσκουν εφαρμογή στην προγνωστική μοντελοποίηση (Predictive Modelling) (Khalil & Ebner, 2016a) Συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων των MOOCs, βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας, την επίτευξη των στόχων των εκπαιδευόμενων, την υποστήριξη του σχεδιασμού και της υλοποίησης των μαθημάτων και του έργου των εκπαιδευτικών (Σοφός κ.ά. 2015; Khalil & Ebner, 2016b).

11 Χρηματοδότηση Δίδακτρα
Παροχή πιστοποίησης και ασφάλεια διαδικασιών αξιολόγησης, προσωπική επίβλεψη και ανατροφοδότηση πρόσβαση σε στοιχεία εκπαιδευομένων μίσθωση της πλατφόρμας χορηγίες (Daniel, 2012; Gaebel, 2013; Schultz, 2014)

12 Το μέλλον της εκπαίδευσης
Clayton Christensen: Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα σταματήσει η λειτουργία πολλών πανεπιστημίων Sebastian Thrun: Σε 50 χρόνια θα υπάρχουν μόνο 10 πανεπιστήμια παγκοσμίως (Gaebel, 2013) Θα υποβοηθήσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και δεν θα την αντικαταστήσουν (Finkle & Masters, 2014; Kolowich (2014); Quan, 2015)

13 Συμπεράσματα Αποτελούν καινοτόμα εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση Παρέχουν ευρύ πεδίο έρευνας Αποτελούν πολλά υποσχόμενο εργαλείο για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης

14 Ευχαριστώ για την προσοχή σας…
Ευχαριστώ για την προσοχή σας…

15 Βιβλιογραφικές Αναφορές (1/3)
Σοφός, Α., Κώστα, Α. & Παράσχου Β. (2015). Online Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Αθήνα: Κάλλιπος. Dalipi, F., Yayilgan, S. Y., Imran, A. S. & Kastrati, Z. (2016). Towards Understanding the MOOC Trend: Pedagogical Challenges and Business Opportunities. In International Conference on Learning and Communication Technologies (pp ), Springer International Publishing. Daniel, J. (2012). Making sense of MOOCs: Musings in a maze of myth, paradox and possibility. Journal of Interactive Media in Education, 3, Ejreaw, A. M. & Drus, S. M. (2017). The challenges of massive open online courses (MOOCs) – a preliminary review. In J. Zulikha & N. Zakaria (Eds.), Proceedings of the 6th International Conference on Computing & Informatics (pp ). Sintok: School of Computing. Finkle, T. A., & Masters, E. (2014). Do MOOCs pose a threat to higher education?. Research in Higher Education Journal, 26, Funieru, L. M. & Lăzăroiu, F. (2016). Massive Open Online Courses (MOOCs): A Comparative Analysis of the Main Platforms. Informatica Economică, 20(2), doi: /issn /

16 Βιβλιογραφικές Αναφορές (2/3)
Gaebel, M. (2013). MOOCS Massive Open Online Courses. European University Associatio, 2-16. Halawa, S., Greene, D. & Mitchell, J. (2014). Dropout Prediction in MOOCs using Learner Activity Features. Experiences and best practices in and around MOOCs, 7, 3-12. Hollands F. M. & Tirthali, D. (2014). Why do Institutions οffer MOOCs?. Online Learning, 18(3), 1-20. Jansen, D. & Schuwer, R. (2015). Institutional MOOC Strategies in Europe: Status Report Based on a Mapping Survey Conducted in October–December Retrieved June 16, 2017, from Khalil, M. & Ebner, M. (2016b). What massive open online course (MOOC) stakeholders can learn from learning analytics?. Learning, design, and technology: An international compendium of theory, research, practice, and policy, 1-30. Khalil, M., & Ebner, M. (2016a). Learning Analytics in MOOCs: Can Data Improve Students Retention and Learning?. In EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology (pp ). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Kolowich, S. (2014). Conventional online education will absorb MOOCs, 2 reports says. The Chronicle of Higher Education. Retrieved July 22, 2017, from, moocs-2-reports-say/52603

17 Βιβλιογραφικές Αναφορές (3/3)
Liyanagunawardena, T. R. (2015). Massive Open Online Courses. Humanities , 4, 35–41. doi: /h Majó-Petri, Z. & Kazár, K. (2016). The MOOC Business Model: the e-Business and Autonomous Work Inflection Point in Higher Education?. Journal L Association 1901 SEPIKE, 14, Malathi, S. (2015). Comparative Analysis of Massive Open Online Course (MOOC) Platforms. In Proceedings of the Fourth International Conference on Global Business, Economics, Finance and Social Sciences, December 2015, Kolkata India. Plourde, M. (2013). MOOC, every letter is negotiable. Retrieved July 19, 2007, from Quan, Y. (2015). MOOC: challenges or opportunities for traditional classes in China’s higher education? International Journal of Arts and Commerce, 4(4), Schultz, E. (2014). The potential and problems of MOOCs: MOOCs in the context of digital teaching. Beiträge zur Hochschulpolitik, 2, Siemens, G. (2013). Massive open online courses: Innovation in education. Open educational resources: Innovation, research and practice, 5, 5-15. Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., Wosnitza, M. & Jakobs, H. (2014). A Review of the State-of-the- Art. In Proceedings of CSEDU2014, 6th International Conference on Computer Supported Education (pp. 9-20).


Κατέβασμα ppt "Βλάχου Βασιλική ΤΕΙ Θεσσαλίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google