Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛυσάνδρα Αβραμίδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Ενημέρωση των γονέων & κηδεμόνων μαθητών Α΄ τάξης 2013-2014
Ενημέρωση των γονέων & κηδεμόνων μαθητών Α΄ τάξης
2
Στόχοι του σχολείου & των εκπαιδευτικών
η ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των μαθητών η προετοιμασία τους ώστε να αναλάβουν υπεύθυνο ρόλο μέσα στη σύγχρονη κοινωνία η ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης και των δημοκρατικών αξιών Η υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων για την είσοδο των μαθητών σε ανώτερες βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.
3
Εγκαταστάσεις- υποδομές - εξοπλισμός
13 μεγάλες αίθουσες 2 μικρές αίθουσες 1 εργαστήριο πληροφορικής 1 εργαστήριο φυσικών επιστημών 3 γραφεία Γυμναστήριο (για τις ανάγκες 2 σχολείων) 6 αίθουσες εξοπλισμένες με βιντεοπροβολέα 1 αίθουσα με διαδραστικό πίνακα 4 laptop και ένα φορητό βιντεοπροβολέα
4
Αποτίμηση του Σχολ. Έτους 2012-2013
Στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2013 συμμετείχαν 128 υποψήφιοι του 3ου Γενικού Λυκείου Λάρισας (113 μαθητές της Γ' τάξης και 15 απόφοιτοι προηγούμενων ετών). Από αυτούς πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 104 υποψήφιοι, ως εξής: 94 μαθητές της Γ' τάξης (ποσοστό επιτυχίας 83,19%) 10 απόφοιτοι προηγούμενων ετών (ποσοστό επιτυχίας 66,67%)
5
Δραστηριότητες των εκπαιδευτικών
Δημιούργησαν ομάδες συνεργασίας ανά ειδικότητα Συνεργάστηκαν με τους σχολικούς συμβούλους των ειδικοτήτων τους και της ειδικής αγωγής Παρότρυναν και υποστήριξαν τους μαθητές για συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής, βιολογίας, πρόγραμμα της βουλής των εφήβων, ευρωκοινοβουλίου, φιλαναγνωσίας, καλλιτεχνίας, αθλητικών διοργανώσεων Ανέλαβαν και υλοποίησαν 1 περιβαλλοντικό πρόγραμμα, και 5 πολιτιστικά προγράμματα και 1 προγραμμα eTwinning Το σχολείο συμμετέχει σε 2 προγράμματα Comenius Διοργάνωσαν και υλοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκπαιδευτικές εκδρομές Υλοποίησαν πρόγραμμα παράλληλης στήριξης Υποστήριξαν τους μαθητές για τη δημιουργία ιντερνετικού ραδιοφώνου, ταινίας μικρού μήκους, θεατρικής παράστασης, έκθεσης ζωγραφικής, έκθεσης φωτογραφίας
6
Πρωτοβουλίες Εθελοντική εργασία ομάδας μαθητών για βάψιμο χώρων του κτιρίου Εθελοντική συμμετοχή μαθητών στην αναβάθμιση της εμφάνισης του σχολείου με εικαστικά έργα Εθελοντική εργασία καθηγητών για ανάληψη δράσης για τη διερεύνηση και αντιμετώπιση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού, αλλά και παρεμβάσεις για θέματα όπως: η διαχείριση πένθους, το αλκοόν, το κάπνισμα & άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες, το σχολικό άγχος, ο επαγγελματικός προσανατολισμός Έμφαση στην προώθηση των συλλογικών διαδικασιών (σωστή λειτουργία των μαθητικών συμβουλίων) Αναζήτηση χορηγών για αναβάθμιση του εξοπλισμού
7
Δύναμη του σχολείου ΤΑΞΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΤ/ΝΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝ. ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Α ΤΑΞΗ 4 ΤΜΗΜΑΤΑ 82 ΜΑΘΗΤΕΣ Β ΤΑΞΗ 88 ΜΑΘΗΤΕΣ 1 ΘΡ, 2 ΤΧΝ, 1ΘΤ Γ ΤΑΞΗ 5 ΤΜΗΜΑΤΑ 120 ΜΑΘΗΤΕΣ 2 ΘΡ, 3ΤΧΝ, 1 ΘΤ ΣΥΝΟΛΟ 290 ΜΑΘΗΤΕΣ
8
Εκπαιδευτικό, διοικητικό & βοηθητικό προσωπικό
21 εκπαιδευτικοί με οργανική θέση στο σχολείο 1 καθαρίστρια Δεν διαθέτουμε γραμματέα ή/και επιστάτη
9
Αλλαγές στο Γενικό Λύκειο
Η Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας με πρόγραµµα µαθηµάτων 35 ωρών εβδοµαδιαίως Ειδικότερα: 33 ώρες µε 9 µαθήµατα κοινά για όλους + 2 ώρες με μάθημα επιλογής Το μάθημα επιλογής επιλέγεται µεταξύ τεσσάρων µαθηµάτων: α) Εφαρµογές Πληροφορικής, β) Διαχείριση Φυσικών Πόρων γ) Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισµός δ) Καλλιτεχνική Παιδεία
10
Τα κοινά για όλους μαθήματα είναι:
α) Ελληνική Γλώσσα (9 ώρες) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα - Γραµµατεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα Λογοτεχνία β) Μαθηµατικά (5 ώρες) Άλγεβρα Γεωµετρία. γ) Φυσικές Επιστήµες, (6 ώρες) Φυσική Χηµεία Βιολογία
11
συνέχεια δ) Ιστορία (2 ώρες) ε) Πολιτική Παιδεία (3 ώρες) Οικονοµία,
δ) Ιστορία (2 ώρες) ε) Πολιτική Παιδεία (3 ώρες) Οικονοµία, Πολιτικοί Θεσµοί & Αρχές Δικαίου Κοινωνιολογία. στ) Θρησκευτικά (2 ώρες) ζ) Ερευνητική Εργασία (2 ώρες) η) Ξένη Γλώσσα (2 ώρες) (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερµανικά). θ) Φυσική Αγωγή (2 ώρες)
12
Ερευνητική εργασία Σκοπός: η εκμάθηση της διαδικασίας διεξαγωγής έρευνας μέσω της υλοποίησης μιας έρευνας Οι μαθητές αξιολογούνται με βάση τη διαδικασία που ακολούθησαν, το περιεχόμενο , τη δομή & τη γλώσσα της έκθεσης της ερευνητικής εργασίας και την παρουσίαση της έρευνας τους. Αξιολογούνται ομαδικά και ατομικά
13
αξιολόγηση βασίζεται:
στον προσδιορισµό της ανά µάθηµα εξεταστέας ύλης µε βάση τις θεµατικές ενότητες στην ικανότητα διασύνδεσης ουσιωδών γνώσεων που προέρχονται από ευρύτερα τµήµατα της ύλης του µαθήµατος, στην κατανόηση των βασικών εννοιών ή, ανάλογα µε το γνωστικό αντικείµενο, γεγονότων, διαδικασιών ή διεργασιών του κάθε γνωστικού πεδίου στη δυνατότητα κριτικής αξιολόγησης και ανάπτυξης λογικών επιχειρηµάτων και τεκµηρίωσης για θέµατα συναφή µε την ύλη.
14
Διαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών
Στην αρχή του σχολικού έτους και μέσα στις δύο πρώτες εβδομάδες από την έναρξη των μαθημάτων διεξάγονται υποχρεωτικά στην Α΄ τάξη διαγνωστικές δοκιμασίες στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Νεοελληνική Γλώσσα Νεοελληνική Λογοτεχνία Άλγεβρα Γεωμετρία Φυσική Χημεία Ξένες Γλώσσες
15
Σκοπός της διαγνωστικής αξιολόγησης
Οι διαγνωστικές δοκιμασίες έχουν ως στόχο: α) Να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να προσδιορίσουν το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές τους, ώστε ανάλογα να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους. β) Να διερευνήσουν αν οι μαθητές τους διαθέτουν τις προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με την ύλη που θα διδαχθούν στην τάξη αυτή και να επισημάνουν τις ελλείψεις τους Οι διαγνωστικές δοκιμασίες δεν λαμβάνονται υπόψη στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Για την επίδοση των μαθητών στις διαγνωστικές δοκιμασίες ενημερώνονται οι γονείς
16
Προφορική βαθμολογία τετραμήνων
Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά: τη συμμετοχή του στη διδακτική − μαθησιακή διαδικασία. την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα. την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες. τις εργασίες που εκτελεί στο σπίτι ή το σχολείο.
17
Γραπτές δοκιμασίες Α) Ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διάρκειας 5 έως 15 λεπτών, αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών. Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, Ο αριθμός τους αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος. Β) μία (1) μόνο ωριαία γραπτή δοκιμασία, στο Α΄ Τετράμηνο, καλύπτει περιορισμένης έκτασης ενότητα γίνεται ύστερα από βραχείας διάρκειας προειδοποίηση των μαθητών. Δεν διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος για το ίδιο τμήμα.
18
Προαγωγικές εξετάσεις
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη διεξάγονται ενδοσχολικά περιλαµβάνουν όλα τα διδασκόµενα µαθήµατα (εκτός των µαθηµάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής) µε κοινά θέµατα για όλα τα τµήµατα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: κατά ποσοστό 50%, µε κλήρωση, από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα
19
Προαγωγή Γενικό βαθµό προαγωγής από την Α΄ Τάξη Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκοµένων µαθηµάτων του αθροίσµατος του µέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του µαθητή σε κάθε µάθηµα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του µαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθµού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθµολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείµενο των µαθηµάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηµατικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (08) σε καθένα από τα υπόλοιπα µαθήµατα. Όταν µαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ επαναλαµβάνει τη φοίτηση ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄, κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείµενα µαθηµάτων ή στα υπόλοιπα µαθήµατα, παραπέµπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται ή επαναλαµβάνει τη φοίτηση
20
φοίτηση Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση στην περίπτωση κατά την οποία: α) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος, δεν υπερβαίνει τις πενήντα (50), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους. β) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου.
21
Φοίτηση Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν. Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
22
Δικαιολόγηση απουσιών
Ο κηδεμόνας μπορεί να υποβάλει δικαιολογητικά για απουσίες του μαθητή μίας ή δύο ημερών, μόνο όταν απουσιάζει σε όλη τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος λειτουργίας του σχολείου. Οι μέρες αυτές δεν μπορεί να είναι αθροιστικά για όλο το έτος περισσότερες των δέκα (10). Το συνολικό άθροισμα των απουσιών που μπορεί να δικαιολογηθούν με τον τρόπο αυτό δεν είναι σταθερός αριθμός για όλα τα σχολεία ή για όλες τις τάξεις. Εξαρτάται από το συνολικό αριθμό διδακτικών ωρών κάθε μέρας για τις δέκα μέρες (4/ωρα, 5/ωρα, 6/ωρα)
23
Δικαιολόγηση απουσιών (συνέχεια)
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο υπεύθυνος καθηγητής για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών -τμήματος ή τάξεως, αφού ενημερώσει τον Δ/ντή του σχολείου, ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη εικοσιτέσσερις (24) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, ενημερώνει τον κηδεμόνα με επιστολή, η οποία στέλνεται με την μέριμνα του σχολείου από 1 έως 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή οφείλει να προσέρχεται το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση του μαθητή λαμβάνοντας σχετικό ενυπόγραφο σημείωμα του υπεύθυνου καθηγητή. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το βραδύτερο μέχρι και τη δεκάτη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και την διάρκεια της ασθένειας. Απουσίες μεμονωμένες ή συνεχείς μέρους του ημερησίου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου, μπορούν να δικαιολογηθούν μόνο αν πραγματοποιήθηκαν με την άδεια του Διευθυντή του σχολείου. Όταν η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής, δεν εξάγεται προαγωγικό ή απολυτήριο αποτέλεσμα τον Ιούνιο. Οι μαθητές αυτοί παραπέμπονται σε συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβριο
24
Διαγωγή Η προσήκουσα διαγωγή των μαθητών, νοουμένη ως έμπρακτος συμμόρφωσις προς τους διέποντας την σχολική ζωήν κανόνας και προς τας ηθικάς αρχάς του κοινωνικού περιβάλλοντος, εντός του οποίου διαβιούν, αποτελεί υποχρέωσιν αυτών, πάσα δε παρέκκλισις εκ ταύτης, εκδηλουμένη δι΄ υπαιτίου πράξεως ή παραλείψεως, αποτελεί αντικείμενον παιδαγωγικού ελέγχου και εν ανάγκη αντιμετωπίζεται διά σχολικών κυρώσεων κατά τας διατάξεις του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος Π.Δ. 104/79
25
ποινές Για κάθε παρέκκλιση από την αρμόζουσα επιβάλλονται στους μαθητές οι παρακάτω κυρώσεις : α) παρατήρηση β) επίπληξη γ) ωριαία απομάκρυνση εκ του διδασκομένου μαθήματος δ) αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 3 ημερών ε) αποβολή εκ των μαθημάτων μέχρι 5 ημερών στ) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
26
Προϋποθέσεις επιτυχίας
Τακτική φοίτηση/ έγκαιρη προσέλευση Συστηματική μελέτη Καλή οργάνωση του χρόνου Τήρηση των κανόνων του σχολείου Καλή συνεργασία μαθητών και καθηγητών Καλή και συστηματική συνεργασία καθηγητών – γονέων/ συχνή επικοινωνία και παρουσία στο σχολείο/ υποστήριξη/ εμπιστοσύνη Υποστήριξη των μαθητών από τους γονείς τους (με υψηλές αλλά και ρεαλιστικές προσδοκίες- ενθάρρυνση και πίστη στις ικανότητες των παιδιών)
27
μαθησιακές δυσκολίες Δυσλεξία Διάσπαση προσοχής Υπερκινητικότητα
ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών ) (ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 2Α ΛΑΡΙΣΑ 41335, Τηλ /223)
28
Προτάσεις προς τους γονείς
Συζήτηση με τα παιδιά καθημερινά Φροντίδα για την τήρηση ενός σταθερού προγράμματος Διακριτική επιτήρηση Συχνή – τακτική επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς Οικονομική ενίσχυση Εθελοντική εργασία Συγκρότηση ομάδας συμβουλευτικής γονέων εγγραφή και ενεργό συμμετοχή στο Σύλλογο γονέων του σχολείου
29
Ανάγκες τεχνολογικό εξοπλισμό για τις νέες απαιτήσεις του Λυκείου
τεχνολογικό εξοπλισμό για τις νέες απαιτήσεις του Λυκείου ασπροπίνακες ανανέωση κάποιων κουρτινών αυτόματο πότισμα ποδηλατοστάτες
30
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων
Δαλακούρας Κωνσταντίνος – Πρόεδρος (τηλ ) Χαϋδάς Ηλίας – Αντιπρόεδρος (τηλ ) Σταγιάννη Δήμητρα – Γραμματέας Παλάσκα Άλκηστη – Ταμίας Μαρίνκοβιτς Ναταλία – Μέλος Τσιάνας Ευάγγελος – Μέλος Χύτας Παντελής - Μέλος Δημάκη Αγγελική – Αναπληρωματικό Μέλος
31
Τηλ :
32
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.