Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

2 Ο Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ( ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ)
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΔΕΤΣΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α.Ε.Μ. 3695

3 ΣΤΟΧΟΣ Στόχος του μαθήματος είναι στο τέλος της διδασκαλίας μία ενδεικτική ομάδα 4 ατόμων σε χρόνο 3 λεπτών να είναι ικανή να συζητήσει και να εξάγει συμπεράσματα για τις αιτίες και συνέπειες του πολέμου.

4 Άνθρωπος και κοινωνία ως προϋποθέσεις πολέμου
Αν η Ευρώπη του μεσοπολέμου που μετρούσε τις πληγές της απ’ τον Α ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ζούσε μια οικονομική κρίση με σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες ήταν μια βόμβα έτοιμη να εκραγεί. . . ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι πυροδότησαν τη βόμβα αυτή. . .

5 Οι άνθρωποι που κόστισαν στην ανθρωπότητα
ζωές

6 Αδόλφος Χίτλερ ( 1889 – 1945) Κατώτερη κοινωνική τάξη, χαμηλό οικονομικό εισόδημα, δυστυχισμένη παιδική ηλικία, αποτυχημένος μαθητής και καλλιτέχνης, οπαδός των αντισημιτών πολιτικών, τραυματική εμπειρία ως στρατιώτης στον Α’ Παγκόσμιο, « ο Αγών μου»

7 Μπενίτο Μουσολίνι Γιος σοσιαλιστή σιδερά και δασκάλας, ξεκίνησε ως δάσκαλος, συνέχισε με σπουδές στην Ελβετία και κατέληξε δημοσιογράφος. Ξεκίνησε ως σοσιαλιστής Μαρξιστής αλλά δεν είχε τελικά ορισμένη κοσμοθεωρία. Στον Α ‘ Παγκόσμιο προπαγάνδιζε τη συμμετοχή της Ιταλίας στον πόλεμο. Το 1922 κατέλαβε τη Ρώμη και έριξε την κυβέρνηση

8 Τι ώθησε αυτούς τους ανθρώπους στις μετέπειτα ενέργειες τους;;;

9 Τι συνέβαινε στην Ευρώπη
υπέρογκες πολεμικές αποζημιώσεις για Γερμανία, παγκόσμια οικονομική κρίση οργισμένοι Γερμανοί νιώθοντας αδικημένοι, ταλαιπωρημένοι γενικά οι Ευρωπαίοι απ’ την κρίση Κυριαρχία φασισμού και ναζισμού, νίκη δικτάτορα Φράνκο στην Ισπανία, πολιτική ανοχής από Άγγλους και Γάλλους Οικονομία Κοινωνία Πολιτική

10 Γιατί όλα αυτά άνοιξαν το δρόμο για τον ερχομό του πολέμου;;;

11 Οι πρώτες ενέργειες του Χίτλερ
ΣΤΟΧΟΣ: να ξεπλύνει τη ντροπή της Γερμανίας στον Α’ Παγκόσμιο και να κυριαρχήσει στον κόσμο 1936 συμμαχεί με Μουσολίνι ( Άξονας Βερολίνου – Ρώμης) και εφαρμογή επιθετικής πολιτικής απέναντι σε άλλες χώρες 1 Σεπτεμβρίου 1939 ( έναρξη πολέμου) εισβολή σε Πολωνία που την ασφάλεια της είχε εγγυηθεί η Αγγλία ( πόλεμος: Sitzkreig)

12 Γιατί επέλεξε να επιτεθεί αρχικά στην Πολωνία;;;

13 Το ξέσπασμα των εχθροπραξιών (1)
Αγγλία και Γαλλία κηρύττουν τον πόλεμο στις Δυνάμεις του Άξονα Ο Χίτλερ με την τακτική του πολέμου αστραπή ( Blitzkrieg) καταλαμβάνει Δανία, Νορβηγία και μέσω Βελγίου και Ολλανδίας τη Γαλλία Σκόπευε απόβαση εναντίον Αγγλίας ( μάχη Αγγλίας: Αύγουστος - Νοέμβριος 1940) Ο Μουσολίνι 28 – 10 – 1940 κηρύττει τον πόλεμο εναντίον Ελλάδας

14 «Ποτέ τόσοι πολλοί δεν όφειλαν τόσα πολλά σε τόσους λίγους»
« Στο εξής δε θα λένε ότι οι Έλληνες πολεμούν σαν ήρωες αλλά ότι οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες»

15 Πώς εξελίχθηκε μέχρι τώρα ο πόλεμος;;; ( συνοπτικά)
Πώς εξελίχθηκε μέχρι τώρα ο πόλεμος;;; ( συνοπτικά)

16 Το ξέσπασμα των εχθροπραξιών (2)
Εφαρμόζει σχέδιο Μπαρμπαρόσα και εισβάλλει 22 Ιουνίου 1941 στη Σοβιετική Ένωση μολονότι είχε υπογράψει μαζί της σύμφωνο μη επίθεσης Το Δεκέμβρη του ίδιου έτους η Ιαπωνία ( σύμμαχος της Γερμανίας) βομβάρδισε απρόκλητα τον αμερικανικό στόλο στο λιμάνι Περλ Χάρμπορ στη Χαβάη και έτσι οι ΗΠΑ μπαίνουν στον πόλεμο Η συμμετοχή των υπερδυνάμεων ΗΠΑ και Ρωσίας στο πλευρό των συμμάχων σήμαινε την αρχή του τέλους για το γερμανικό στρατό

17

18 Γιατί η είσοδος Αμερικής και Ρωσίας στον πόλεμο σήμαινε την αρχή του τέλους για τις Δυνάμεις του Άξονα;;;

19 Μεγάλα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας
Ολοκληρωτική καταστροφή ιαπωνικών πόλεων ( Χιροσίμα και Ναγκασάκι) από ατομικές βόμβες Ολοκαύτωμα Εβραίων στα ναζιστικά στρατόπεδα

20

21 Μαρτυρία Εβραίου από τη Θεσσαλονίκη που επέζησε από το Άουσβιτς
« Μετά την άφιξή μας στο στρατόπεδο και την εξαφάνιση της γυναίκας μου και των γονιών μου, η μουσική ήταν αυτή που βοήθησε να μη βουλιάξω στην απελπισία. Γιατί ένας άνθρωπος απελπισμένος είναι ένας άνθρωπος ήδη νεκρός. Η μουσική μου επέτρεψε να υποφέρω το ανυπόφορο, αυτή την ανείπωτη φρίκη που ένιωσα από την πρώτη κιόλας στιγμή που ένιωσα στο στρατόπεδο και ένιωσα για την τύχη των δικών μου. Τα περισσότερα μέλη της οικογένειας μου είχαν χαθεί [. . .]. Τότε, παρά τον πόνο που αισθανόμουνα, κατάφερνα να διατηρήσω το ηθικό μου, και αυτό χάρη στη μουσική. Μου είχαν πάρει το βιολί μου, αλλά μου είχαν δώσει αμέσως ένα άλλο. Εκείνη την πρώτη ημέρα, ήταν σα να είχα δεχτεί ένα χτύπημα στο κεφάλι. Όμως, ακόμη και σε εκείνη την κατάσταση μου ζήτησαν να παίξω μουσική. Και έπαιξα. Το πρώτο αίσθημα απελπισίας που με είχε πλημμυρίσει μεταμορφώθηκε σε αίσθημα ελπίδας χάρη στα προφητικά εκείνα λόγια του Blockaster, το πρώτο βράδυ που έφτασα στο μπλοκ: ‘’ελπίζω ότι δε θα πεθάνεις εδώ μέσα’’»

22 «Νύχτα φόβου» ( απ’ το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ)
«Νύχτα φόβου» ( απ’ το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ) Η Άννα Φρανκ ζει με την οικογένεια της σε μια σοφίτα, κλεισμένη όλη την ημέρα. Κρύβονται από τους Γερμανούς, που κυνηγούν τους Εβραίους. Η μικρή Άννα γράφει στο ημερολόγιό τις εντυπώσεις της. « Χτες το βράδυ είχαμε ένα βραχυκύκλωμα ακριβώς την ώρα του βομβαρδισμού. Δεν μπορώ να απαλλαχτώ απ’ το φόβο των αεροπλάνων και των βομβών και περνάω όλες σχεδόν τις νύχτες στο κρεβάτι του μπαμπά, για να ζητήσω προστασία. Είναι πολύ παιδικό αυτό το παραδέχομαι αλλά αν ήξερες τι σήμαινε. Τα κανόνια κάνουν δαιμονισμένο κρότο και κανείς δεν ακούει τον άλλο. Με το φως των κεριών, η ατμόσφαιρα ήταν λιγότερο τρομερή παρά μέσα στο σκοτάδι. Έτρεμα σα να ‘χα πυρετό και παρακαλούσα τον μπαμπά να ξανανάψει το μικρό κερί. Ήταν ανένδοτος όμως, λέγοντας ότι έπρεπε να μείνουμε στο σκοτάδι. Ξαφνικά, άρχισαν να πυροβολούν με τα αυτόματά τους, κάτι που είναι εκατό φορές πιο φοβερό απ’ τα κανόνια.»

23 Συνέπειες πολέμου Συντριπτική ήττα Δυνάμεων του Άξονα
Εκατομμύρια θύματα Ερειπωμένες πόλεις Κατεστραμμένες οικονομίες Βαθύ αίσθημα φρίκης και απελπισίας

24 Αντίκτυπος πολέμου στην ανθρωπότητα
Χάρτης που παρουσιάζει τις απώλειες του Β’ Π.Π. Το κόστος του πολέμου ήταν ασύλληπτα μεγάλο και δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια. Πολλοί από τους νεκρούς ήταν άμαχοι: θύματα γενοκτονίας, πείνας, βομβαρδισμών, εκτελέσεων. Η Ελλάδα είχε ιδιαίτερα υψηλές απώλειες αναλογικά με τον πληθυσμό της.

25 Μαρτυρίες μέσα από τα μάτια των παιδιών(1) «0 φονικός πόλεμος»
Ήταν ένας υγρός χειμώνας με περιορισμούς σε κανέναν δεν επιτρεπόταν να ανάβει φως έξω. Στην αρχή μεταφερόμασταν με αυτοκίνητα χωρίς καθόλου φώτα αλλά τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα ήταν τόσο δραματικά που έπειτα μας επιτρεπόταν να χρησιμοποιούμε για λίγο τα φώτα. Ασφαλώς οι δρόμοι δεν είχαν φώτα, αλλά οι άνθρωποι μπορούσαν να χρησιμοποιούν μικρούς φακούς. Είχε γίνει καλά γνωστή η φράση: ‘’ πάρε τη μάσκα αερίου, πάρε το φακό σου , όλα εντάξει και καληνύχτα’’ . Μετά τα Χριστούγεννα οι μπανάνες και τα πορτοκάλια εξαφανίστηκαν σε όλη τη διάρκεια του πολέμου. Πολλά πράγματα ήταν υπό περιορισμό και οι μαυραγορίτες πλούτιζαν. Την άνοιξη φυτέψαμε στο μισό κήπο μας λαχανικά. Όλοι διψούσαν για νίκη. A GIRL IN FALCONWOOD BY PAULIN TOOKEY nee ENDMONDSON.(BBC)

26 Μαρτυρίες μέσα από τα μάτια των παιδιών (2) «Η ζωή στο καταφύγιο- Η μέρα της νίκης»
« Μετά τον κεραυνοβόλο πόλεμο τα σχολεία έκλεισαν για λίγο και πηγαίναμε, τις μισές ώρες απ ’ότι συνήθως, γνωστό ως υπηρεσία για το σπίτι. Ο δάσκαλος έκανε το μάθημα σε λίγα παιδιά στο μπροστινό δωμάτιο ενός σπιτιού. Για πολύ καιρό μετά τον κεραυνοβόλο πόλεμο κοιμόμασταν όλη τη νύχτα σε καταφύγιο. Υπήρχε τζάκι, είχαμε ακόμη γραμμόφωνο, αναψυκτικά και κάναμε και τσάι. Ενώναμε τρία καταφύγια μαζί.» «Τη μέρα της νίκης ‘όλοι γιόρταζαν. Τα παιδιά έκαναν φιγούρες του Χίτλερ, του Μουσολίνι και άλλων Ναζί τις οποίες κάψαμε το απόγευμα. Οι ενήλικες έριχναν πυροτεχνήματα και ηλεκτρικές λάμπες από τα παράθυρα και όλοι χόρευαν στους δρόμους. Στις ημέρες που ακολούθησαν διασκεδάζαμε στους δρόμους με γιορτές και νικητήριες παρελάσεις. Τα αγόρια από τις Δυνάμεις επέστρεψαν σπίτια τους. Τη μέρα νίκης της Ευρώπης επί των Ιαπώνων όλοι είχαν όλοι άδεια από τη δουλειά. Αυτές τις ημέρες είχα 100 δολάρια επιπλέον στο χαρτζιλίκι μου.» Πηγή: BBC – WW2 PEOPLE’S WAR

27 Συζήτηση για αιτίες και συνέπειες πολέμου

28 Διόρθωση - ανακεφαλαίωση

29 Ευχαριστώ για την προσοχή σας! ! !


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google