Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
project Γλυπτό, ανάγλυφο πάνελ στα ΕΑΣ (ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) Μελέτη σχεδίαση, συντήρηση-επισκευή και συναρμολόγηση-τοποθέτηση υπό Αθαν. Καλλιγέρη, M.Sc., Ph.D. By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
3
Μελέτη κάτοψης By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
4
Έχει 8,80 μέτρα μήκος και 1,20 ύψος καθαρό, το ονόμασα "μέταλλο σε μάχη" και το θέμα του είναι η σχέση της σφαίρας που διεισδύει στο μέταλλο (σε μεγέθυνση). Το πάθος για την άμυνα μας έχει εμπνεύσει να αναπαλαιώσουμε και κατασκευάσουμε δημιουργικά το σύνολο του έργου που έχει να κάνει με την σφαίρα και το μέταλλο. Παρουσίαση Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
5
ΑΝΑΜΟΝΗ ΑΠΌ ΤΟ 2000 Που με την ενοποίησή της με την πρώην ΠΥΡΚΑΛ και επί 12 έτη τη μη τοποθέτηση και ανάδειξη του γλυπτού έως σήμερα (2012). Η προσπάθεια μας ήταν να συλλάβουμε μια στιγμή στο “μέταλλο”, μόλυβδο και πολυεστέρα να εκφράσουμε τις δυνατότητες για μια συμβιωτική σχέση με την εταιρεία. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
6
ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟ 2012 Αναγνωρίζοντας το γεγονός πως η μνημειακή γλυπτική τέχνη έχει βαθιές ρίζες στις διαδικασίες ανάπτυξης της πλαστικής τέχνης του ανάγλυφου γλυπτού πάνελ. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
7
ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ Πρώτο στοιχείο η τεχνοτροπία του αφιερώματος είναι αυστηρή, γεωμετρική και συντηρητική ως προς την αντίληψη της μορφής της. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
8
ΔΙΑΛΟΓΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ Εδώ, το δεύτερο σημαντικό στοιχείο της γλυπτικής είναι η απομάκρυνσή της από τους κανόνες και η σαφής προσπάθεια δημιουργίας μιας νέας αντίληψης για την απεικόνιση του, καθώς και τους τρόπους στερέωσης των ανάγλυφων πάνελ. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
9
ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
10
ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
11
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΞΥΛΩΝ ΜΕ ΡΥΤΙΝΗ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
12
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΦΕΛΙΖΟΛ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
13
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
14
ΜΕ ΤΡΙΒΕΙΟ ΤΙΣ ΣΚΟΥΡΙΕΣ Το τρίτο κυρίαρχο στοιχείο είναι η τοποθέτηση των στην αίθουσα της εισόδου και στην πρόσοψη αριστερά, γεγονός που τους προσδίδει στιβαρό χαρακτήρα και σαφή σχέση με τον ιδιότυπο χαρακτήρα και το ένστικτο των τεχνικών, στην διείσδυση σφαίρας σε μέταλλο και την απεικόνιση της εγκάρσιας τομής του σε μεγέθυνση. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
15
Κυρίαρχο θέμα του γλυπτού πάνελ ή των ισχυρών ανάγλυφων είναι “σφαίρα και μέταλλο σε μάχη”, σε επαναλαμβανόμενα διατρητικά μοτίβα. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
16
Έτσι, αγκαλιάζει τον τρισδιάστατο χώρο, προβάλλοντας ταυτόχρονα μια διαφορετική αίσθηση ισορροπίας τέχνης και επιστήμης Ανάμεσα σε πολλά άλλα έργα τέτοιου είδους ένα σημαντικό γλυπτό ανάγλυφο πάνελ, στο οποίο διακρίνονται οι αλλαγές στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις, σφαίρα και μέταλλο σε μάχη τα οποία αποδίδει με ρεαλισμό τις ρευστές και τονισμένες γραμμές οι οποίες μας προσδίδουν αίσθηση δυναμισμού και ποιότητας όπως αρμόζει σε μία αμυντική βιομηχανία, είναι ένα πραγματικά στιβαρό γλυπτό. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
17
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΜΕΡΩΝ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
18
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΞΥΛΩΝ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
22
ΜΥΚΙΟΚΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ ΑΚΡΥΛΙΚΟΥ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
23
ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
24
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
25
ΣΤΟΚΑΡΙΣΜΑΤΑ & ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
27
ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
28
ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΒΑΣΕΙΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
29
ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΥΠΤΟΥ Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι ένα διακριτικό επικαλυπτικό από μόλυβδο επάνω σε πολυεστερικό καλούπι στήριξης, βγαλμένο μέσα από μήτρα καλουπιού και η χρωματική του υφή σε metalize (μέταλλο), σύμβολο που αντιπροσωπεύει ενδεικτικά στοιχεία της ΕΑΣ. Εκτός απ’αυτά, όμως, αποδίδεται χαρακτηριστικά η έκφραση εσωστρέφειας ανάπτυξης του πάθους και της σιωπηλής αξιοπρέπειας της. Συνέχεια By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
30
ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΑΣΤΑΡΙ & ΧΡΩΜΑ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
32
ΒΑΣΗ ΦΩΤΙΣΜΟΥ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
34
ΒΑΣΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
39
ΘΕΤΙΚΟ & ΑΡΝΗΤΙΚΟ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
40
ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΘΕΤΙΚΟ & ΑΡΝΗΤΙΚΟ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
41
ΑΣΤΑΡΩΜΑ & ΧΡΩΜΑ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
42
ΧΡΩΜΑ ΣΤΟ ΦΩΣ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
43
ΒΑΣΗ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
44
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
46
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΛΥΠΤΩΝ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
47
ΔΟΚΙΜΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
48
ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΓΛΥΠΤΩΝ By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
52
Γλυπτό/ανάγλυφο πάνελ από μέταλλο Μελέτη σχεδίαση, συντήρησης επισκευή και τοποθέτηση υπό Αθαν. Καλλιγέρη M.Sc Ph.D Έχει 8,80 μέτρα μήκος και 1,20 ύψος καθαρό, το ονόμασα "μέταλλο σε μάχη" και το θέμα του είναι η σχέση της σφαίρας που διεισδύει στο μέταλλο. Το πάθος για την άμυνα μας έχει εμπνεύσει να αναπαλαιώσουμε και κατασκευάσουμε δημιουργικά το σύνολο του έργου που έχει να κάνει με την σφαίρα και το μέταλλο. Η προσπάθεια μας ήταν να συλλάβουμε μια στιγμή στο “μέταλλο”, μόλυβδο και πολυεστέρα να εκφράσουμε τις δυνατότητες για μια συμβιωτική σχέση με την εταιρεία. Αναγνωρίζοντας το γεγονός πως η μνημειακή γλυπτική τέχνη έχει βαθιές ρίζες στις διαδικασίες ανάπτυξης της πλαστικής τέχνης του ανάγλυφου γλυπτού πάνελ. Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι διάφορα, σκληρά, όπως η πέτρα, το μάρμαρο, τα μέταλλα ή το ξύλο, ή και πιο μαλακά, όπως ο πηλός ή διάφορα πλαστικά (στη σύγχρονη γλυπτική). Είναι δυνατός ακόμη ο συνδυασμός διαφορετικών υλικών. Το πρώτο στάδιο είναι η εύρεση των αντικειμένων που θα παρουσιαστούν από τους γλύπτες. Έπειτα, τα επιλεγμένα υλικά υφίστανται επεξεργασία με διάφορες τεχνικές, αφαιρετικές όπως το σκάλισμα, ή προσθετικές όπως η συγκόλληση. Υπάρχουν ακόμη τεχνικές που τροποποιούν τη σκληρότητα των χρησιμοποιουμένων υλικών. Όταν τελειώσει το γλυπτό ή το ανάγλυφο, η επιφάνειά του μπορεί να διακοσμηθεί επιπλέον με χρήση ζωγραφικής.τέχνηπέτραμάρμαρομέταλλαξύλοπηλόςπλαστικά Εδώ χρειάζεται να σημειωθεί ότι ο όρος μνημειακή γλυπτική σχετίζεται περισσότερο με την ιδέα του μεγέθους και όχι με την ιδέα του μνημειώδους, έκφραση την οποία χρησιμοποιεί ο κριτικός της τέχνης, προκειμένου να αποδώσει την αίσθηση του μεγαλείου και της απλότητας. Σε αρκετές περιπτώσεις βέβαια οι όροι αλληλεπικαλύπτονται, ιδιαίτερα στην εξέταση της αρχιτεκτονικής γλυπτικής
53
Γλυπτό/ανάγλυφο πάνελ από μέταλλο Ανάμεσα σε πολλά άλλα έργα τέτοιου είδους ένα σημαντικό γλυπτό ανάγλυφο πάνελ, στο οποίο διακρίνονται οι αλλαγές στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις, σφαίρα και μέταλλο σε μάχη και παρατηρώντας το έργο, είναι φανερό εκ πρώτης όψεως πως ο γνωστός γλύπτης Μολφέσης Ιάσων γνώριζε τα χαρακτηριστικά της αμυντικής βιομηχανίας και (συγκεκριμένα της πρώην ΕΒΟ με εντολή του Βικέντιου Αρσένη στις αρχές το ’80 στον Αρχιτέκτονα Μηχανικό κ. Βασ. Γρηγοριάδη για την ανάθεση κατασκευής γλυπτού), τα οποία αποδίδει με ρεαλισμό τις ρευστές και τονισμένες γραμμές οι οποίες μας προσδίδουν αίσθηση δυναμισμού και ποιότητας όπως αρμόζει σε μία αμυντική βιομηχανία, είναι ένα πραγματικά στιβαρό γλυπτό της πρώην ΕΒΟ, που με την ενοποίηση της με την πρώην ΠΥΡΚΑΛ και επί 12 έτη την μη τοποθέτηση και ανάδειξης του γλυπτού έως σήμερα (2012). Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι ένα διακριτικό επικαλυπτικό από μόλυβδο επάνω σε πολυεστερικό καλούπι στήριξης, βγαλμένο μέσα από μήτρα καλουπιού και η χρωματική του υφή σε metalize (μέταλλο), σύμβολο που αντιπροσωπεύει ενδεικτικά στοιχεία της ΕΑΣ. Εκτός απ’ αυτά, όμως, αποδίδεται χαρακτηριστικά η έκφραση εσωστρέφειας ανάπτυξης του πάθους και της σιωπηλής αξιοπρέπειας της. Σας ευχαριστώ, Α. Καλλιγέρης, M.Sc., Ph.D.
54
Βιογραφικό: Ο καλλιτέχνης που πειραματίστηκε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αξιοποιώντας εικαστικά τις δυνατότητές τους και προσεγγίζοντας τη σύγχρονη τεχνολογία μέσα από μια φιλοσοφική-μεταφυσική διάσταση, ο Ιάσων Μολφέσης άφησε την τελευταία του πνοή τη Δευτέρα το βράδυ, στο σπίτι του στο Παγκράτι, σε ηλικία 84 ετών, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο, από τροχαίο, της κόρης του Λευκής, γεγονός που τσάκισε τον ζωγράφο και γλύπτη. Έναν χρόνο μετά τον χαμό της, της αφιέρωσε την τελευταία του έκθεση. «Η παρέλαση της γκιλοτίνας και άλλες ιστορίες», στην Ελληνοαμερικανική Ενωση, που ήταν ένα σχόλιο πάνω στην Ιστορία, την επανάσταση και τα συναισθήματα που νιώθουμε, όταν κάποια μέρα όλα μοιραία τελειώνουν. Γεννημένος το 1925 στο Φάληρο και με σπουδές στην ΑΣΚΤ (1942-1946), ο Ιάσων Μολφέσης ζυμώθηκε εικαστικά στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1950 και σπούδασε τοιχογραφία, σε μια εποχή καλλιτεχνικής έκρηξης.Παρίσι Επί μία εικοσαετία ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, αρχικά παραστατική, στη συνέχεια άμορφη τέχνη και μετά ενσωματώνοντας στη ζωγραφική επιφάνεια κομμάτια κατάστικτων ταινιών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Με το υλικό αυτό, τα κενά και τα πλήρη, το φως και τη σκιά, πειραματίστηκε ακολούθως και στη γλυπτική δίνοντας σύνολα έργων που μοιάζουν σαν να γεννιούνται από τη γη και να ταξιδεύουν στο πλανητικό Διάστημα. Πειραματίστηκε και με άλλα υλικά (τσιμέντο, πολυεστέρα, χάλυβα, φύλλα μολύβδου, ρινίσματα μετάλλων κ.ά.), ενώ δημιούργησε συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων, με συμβολικές προεκτάσεις, που βρίσκονται σε δημόσιους χώρους σε Ελλάδα και Γαλλία. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εξελέγη το 1988 καθηγητής στη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
55
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ Email: acalligeris@gmail.com By Athan Calligeris, M.Sc., Ph.D.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.