Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεὙάκινθος Ρόκας Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Workshop 1: Αναγνώριση τομεακό πρόγραμμα Erasmus
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 ΟΠΑ, Αμφιθέατρο Αντωνιάδου, Αθήνα Πρόεδρος Workshop 2-Ελευθερία Καμενοπούλου ΙΚΥ/Συντονίστρια Erasmus Rapporteur Workshop 2 – Φρόσω Παπασταματίου ΙΚΥ/ υπεύθυνη Erasmus Συμμετέχοντες: 35‘άτομα (10 φοιτητές Erasmus, 15 διοικητικοί, 10 καθηγητές)
2
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (1) Συχνά δεν υπάρχει στο ζήτημα αυτό πολιτική του Ιδρύματος και κάθε Τμήμα ακολουθεί τη δική του γραμμή, ανάλογα με την οπτική του Τμηματικού Συντονιστή Αγνοείται ο σχετικός νόμος και οι πολύ βοηθητικές και ενδελεχείς αποφάσεις εφαρμογής του Πρόσφατα φάνηκε ότι, προκειμένου να θεραπευτούν προβλήματα, βοηθά η παρέμβαση ΥΠΔΒΜΘ ή η επισήμανση των προβλημάτων από εξωτερικά ελεγκτικά όργανα Συχνά τα Ιδρύματα Υποδοχής είναι απρόθυμα να προβούν σε οι αλλαγές στη Συμφωνία Σπουδών, αν και υπάρχουν αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών τους Σε περίπτωση που το Ίδρυμα Υποδοχής προσφέρει συγκεκριμένα μόνον μαθήματα στα αγγλικά και δεν υπάρχει άλλη πρόβλεψη, είναι δύσκολο να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα credits και οι φοιτητές παίρνουν και μαθήματα άσχετα προς το πρόγραμμα σπουδών τους Στην παραπάνω περίπτωση, τα μαθήματα στα αγγλικά αλλάζουν συχνά
3
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (2) Σε ορισμένες περιπτώσεις οι φοιτητές μετακινούνται χωρίς να έχει οριστεί θέμα στο project τους Ορισμένα Ιδρύματα Υποδοχής (ιδίως στο χώρο των Kαλών Tεχνών) δεν δίνουν βαθμολογίες μαθημάτων, αλλά μόνον τα ECTS credits Υπάρχουν πολλές απορίες σχετικά με τα μαθήματα που δεν αντιστοιχούνται και λαμβάνονται ως «επιπλέον» Το παραπάνω πρόβλημα μεγεθύνεται εφόσον δεν χορηγείται ευρέως το Παράρτημα Διπλώματος (Diploma Supplement)
4
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (3) Δημιουργούνται προβλήματα με φοιτητές που μετακινούνται στο 5ο έτος σπουδών για τη διπλωματική εργασία (ΑΣΚΤ) Αμφιβολίες σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης της πρακτικής άσκησης ιδίως εάν δεν αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών Παραμένει ακόμη σε ορισμένα Τμήματα η απαίτηση να διαπραγματεύονται οι φοιτητές την αναγνώριση των μαθημάτων μετά την επιστροφή τους, παρότι υπάρχει συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη Συμφωνία Σπουδών!!!
5
Καλές πρακτικές Ιδρυμάτων
Σε όλα τα Ιδρύματα υπάρχει μεγάλη πρόοδος, τα προβλήματα σταδιακά μειώνονται και οι νοοτροπίες αλλάζουν – κεφαλαιώδης ο ρόλος εμπνευσμένων Συντονιστών και αφοσιωμένου Γραφείου Erasmus Ζητούν από τα Ιδρύματα Υποδοχής τα περιγράμματα και τη βιβλιογραφία των μαθημάτων που θα παρακολουθήσουν οι φοιτητές. Προσοχή: Δεν απαιτούν ακριβή αντιστοιχία (πολλά Ιδρύματα, π.χ. ΤΕΙ Κρήτης) Σε ορισμένα Τμήματα υπάρχει Επιτροπή με τρεις συντονιστές, ώστε να κατανέμεται ο φόρτος εργασίας και η ευθύνη της αναγνώρισης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) Υπάρχει ευελιξία ως προς την αντιστοιχία των προγραμμάτων σπουδών-η διαφορά θεωρείται εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών(Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
6
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (1) - Δημιουργία ιστοσελίδας συνεργασίας των Γραφείων Erasmus όλων των Ελληνικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης - Ανταλλαγή απόψεων Επισήμανση καλών πρακτικών Να τονιστεί η θεσμική ευθύνη του Ιδρύματος: υπεύθυνο να καταστεί σαφής η αναγκαιότητα αναγνώρισης και να οριστούν οι κατευθυντήριες γραμμές Ανάγκη εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας
7
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (2) Το ΙΚΥ να εκδώσει κατευθυντήριες οδηγίες προς τα Ιδρύματα και τους Ιδρυματικούς/Τμηματικούς Συντονιστές. Παρά τις σχετικές παρουσιάσεις που γίνονται συστηματικά, διαφαίνεται η ανάγκη πιο «επίσημου» εγγράφου Ο Ακαδημαϊκός συντονιστής έχει τη δυνατότητα να προεγκρίνει μαθήματα, ενδεχομένως με απόφαση ΓΣ που τον εξουσιοδοτεί και του αναθέτει αυτό το έργο Να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στη σύναψη των διμερών συμφωνιών, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα προγράμματος σπουδών προσφέρονται για ανταλλαγές και ότι υπάρχουν course catalogues
8
Ελευθερία Καμενοπούλου, 210 3726350, terry@iky.gr
Φρόσω Παπασταματίου, , Ελίνα Μαυρογιώργου, , Δημήτρης Μαραγκός, ,
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.