Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισηγητής : Καρανάσιος Νικόλαος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισηγητής : Καρανάσιος Νικόλαος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισηγητής : Καρανάσιος Νικόλαος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ. Η περίπτωση ενός επισκέψιμου οινοποιείου Εισηγητής : Καρανάσιος Νικόλαος Σπουδαστές: Ιωαννίδης Χάρης – Στάμος Σπύρος

2 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Η Έννοια της Επιχειρηματικότητας Η επιχειρηματικότητα συνδέεται με τη λειτουργία μιας επιχείρησης και αναφέρεται στην ικανότητα ενός ανθρώπου ή μιας ομάδας να αναγνωρίζει και να εκμεταλλεύεται διάφορες ευκαιρίες προκειμένου να επιτύχει οικονομικό όφελος ή οποιαδήποτε άλλη μορφή προστιθέμενης αξίας. Η έννοια της επιχειρηματικότητας αφορά τα άτομα, τις επιλογές και τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν κατά την εκκίνηση, την εξαγορά ή τη λειτουργία μιας επιχείρησης ή τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης στρατηγικών αποφάσεων.

3 Η σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου
Η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία και διαδοχή δραστηριοτήτων. Το επιχειρηματικό σχέδιο το καταρτίζει ο επιχειρηματίας (ή τα βασικά του στελέχη ή ένας ή μια ομάδα επενδυτών). Είναι απαραίτητο να συντάσσεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο σε συνεργασία του επιχειρηματία με κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη, είτε αυτά ανήκουν ήδη στη διοικητική ομάδα της επιχείρησης είτε ανήκουν (το συνηθέστερο) σε επιχειρήσεις συμβούλων.

4 Σκοπός και αντικείμενο δραστηριότητας της επιχείρησης
Είναι απαραίτητο να υπάρχει μία ξεκάθαρη παρουσίαση των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξει η επιχείρηση. Η περιγραφή της επιχείρησης είναι ο εταιρικός στόχος και θα πρέπει να προσφέρει τις παρακάτω πληροφορίες: Ποιοι είμαστε Τι σκοπεύουμε να προσφέρουμε Τις ανάγκες ποιας αγοράς σκοπεύουμε να καλύψουμε Γιατί η επιχειρηματική ιδέα μας είναι βιώσιμη

5 Επιχειρηματικό σχέδιο
Περιγραφή της Επιχείρησης Πρέπει να δίνονται όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες στα ακόλουθα θέματα: Τι είδους επιχείρηση θα είναι; (π.χ Χονδρικού - Λιανικού Εμπορίου, Βιοτεχνία, Κατασκευαστική Εταιρεία, Προσφοράς Υπηρεσιών;) Ποια είναι η νομική της υπόσταση; (π.χ Α.Ε, Ο.Ε, Ε.Π.Ε, Συνεταιρισμός;) Ποιοι είναι οι εταίροι και τι γνώσεις / εμπειρίες προσφέρουν στην επιχείρηση; Ποια αγορά θα καλύψει; Ποιοι θα είναι οι πελάτες της; Πώς θα πωλούνται τα προϊόντα/ υπηρεσίες της; Ποιες δομές υποστήριξης λειτουργίας θα αναπτυχθούν; (π.χ Τμήμα μηχανογράφησης, Εξυπηρέτησης πελατών, Μάρκετινγκ, Προώθηση πωλήσεων;)

6 Επιχειρηματικό σχέδιο
Περιγραφή των Προϊόντων/ Υπηρεσιών. Περιγραφή τοποθέτησης Επιχείρησης στην Αγορά Τι είναι ξεχωριστό στα προϊόντα /υπηρεσίες ; Ποιες ανάγκες των πελατών σας μπορείτε να καλύψετε; Μέγεθος Αγοράς Στόχου / Τάσεις Αγοραστικό κοινό – Πελάτες Ανταγωνισμός

7 Επιχειρηματικό σχέδιο
Οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης , Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναλυθούν τα εξής: √ Υπολογισμός Παγίων Στοιχείων Κόστος ίδρυσης επιχείρησης (δαπάνες ίδρυσης, σχεδιασμού,κ.τ.λ) Κόστος παγίων επενδυτικών στοιχείων επιχείρησης (δαπάνες εξοπλισμού για λειτουργία της επιχείρησης) √ Υπολογισμός Κόστους Λειτουργίας της Επιχείρησης Λειτουργικά έξοδα (δαπάνες ηλεκτρικού, φωτισμού, επικοινωνιών) Μισθοί και επιβαρύνσεις προσωπικού Άλλες δαπάνες (έξοδα προβολής, διοικητικά έξοδα)• √ Υπολογισμός Αναγκαίων Κεφαλαίων Κεφάλαιο για αγορά εξοπλισμού Κεφάλαιο κίνησης Πηγές χρηματοδότησης Έσοδα της Επιχείρησης Βιωσιμότητα της Επιχείρησης

8 Επιχειρηματικό σχέδιο
Προβλέψεις Πωλήσεων Προϋπολογισμός Εσόδων και Δαπανών

9 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ είναι ένα σύστημα διαχείρισης και παραγωγής αγροτικών προϊόντων που στηρίζεται σε φυσικές διεργασίες, στη μη χρησιμοποίηση χημικών συνθετικών λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων, στη χρησιμοποίηση εναλλακτικών προς τη χημική μεθόδων αντιμετώπισης εχθρών, ασθενειών και ζιζανίων, καθώς και στη χρησιμοποίηση τεχνικών παραγωγής, όπως η ανακύκλωση φυτικών και ζωικών υπολειμμάτων που διατηρούν τη φυσική ισορροπία του εδάφους.

10 Η βιολογική καλλιέργεια στην Ελλάδα
Η βιολογική καλλιέργεια στην Ελλάδα έκανε τα πρώτα της βήματα τη δεκαετία του 1980. Το εύκρατο κλίμα, το ιδιόρρυθμο ελληνικό ανάγλυφο και οι μικρές αμπελοοινικές εκμεταλλεύσεις αποτελούν βάση για εύκολη ανάπτυξη της αμπελουργικής βιολογικής καλλιέργειας στην Ελλάδα. Σχεδόν το 50% από το σύνολο των ελληνικών οινοποιείων, ιδιωτικών και συνεταιριστικών, προτείνουν σήμερα «βιολογικά κρασιά» ή ακριβέστερα και όπως πρέπει να λέγονται –τουλάχιστον προς το παρόν– «οίνοι από σταφύλι βιολογικής γεωργίας». Η Ε.Ε., με τον κανονισμό 837/2007, ο οποίος αντικατέστησε τον κανονισμό 2092/91, έθεσε τις βάσεις για έναν ευρωπαϊκό κανονισμό πιστοποίησης βιολογικού οίνου.

11 Η βιολογική αμπελοκαλλιέργεια στην Ελλάδα
Η έκταση της βιολογικής γεωργίας στην Ελλάδα ανέρχεται σε ποσοστό 3,7% (συμπεριλαμβανομένων των βοσκότοπων), σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκταση του συνόλου της χώρας (καλλιεργήσιμη στρ στρ. βοσκότοποι, στοιχεία 2008). Στη βιολογική γεωργία δραστηριοποιούνται παραγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ σε στρέμματα ανέρχονται οι βιολογικές επιφάνειες

12 Οι εγγεγραμμένοι επιχειρηματίες του κλάδου είναι 22
Οι εγγεγραμμένοι επιχειρηματίες του κλάδου είναι , κατανεμημένοι ως εξής: παραγωγοί, 1.557 μεταποιητές, 5 εισαγωγείς, 28 άλλοι επιχειρηματίες, χονδρέμποροι, διακινητές κ.α.. Παραγωγοί: επιχειρηματίες της πρωτογενούς παραγωγής (φυτικής και ζωικής παραγωγής) Μεταποιητές: επιχειρηματίες οι οποίοι συντηρούν, μεταποιούν προϊόντα βιολογικής παραγωγής, (περιλαμβάνεται η σφαγή ζώων και η μεταποίηση κρέατος) Εισαγωγείς: εισαγωγείς βιολογικών προϊόντων από τρίτες χώρες με σκοπό την εμπορία Μεικτές: επιχειρηματίες οι οποίοι ασχολούνται με περισσότερες από μια δραστηριότητες.

13 Κυριότερες βιολογικές καλλιέργειες
- Κυρίαρχη βιολογική καλλιέργεια για την Ελλάδα παραμένει η καλλιέργεια της ελιάς με στρ. και ποσοστό 18,4%. - Τα δημητριακά (σιτάρι, κριθάρι, βρώμη, αραβόσιτος κλπ) με στρ. και ποσοστό 11,4%. - Τα σανοδοτικά φυτά (μονοετή, πολυετή, λειμώνες) με στρ. και 9,6%. - Άλλες αροτραίες καλλιέργειες με στρ. και 2,6%. - Βιομηχανικά φυτά με στρ. και 2%. - Καρποί για παραγωγή ζωοτροφών με και 1,85%. - Το αμπέλι με στρ. και ποσοστό 1,6%. - Οπωροφόρα με στρ. και 0,9%. - Ελαιούχοι καρποί (ηλίανθος, σόγια, κράμβη, λινάρι κά) με στρ. και 0,9%. - Κηπευτική γη με στρ. και 0,8%. - Εσπεριδοειδή με στρ. και 0,6%. - Βότανα, αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά με στρ. και 0,6%. - Κλωστικά φυτά (βαμβάκι) με στρ. και 0,5%. - Τα όσπρια με στρ. και ποσοστό 0,3%. - Αγρανάπαυση με στρ. και 0,9%.

14 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Εκτελεστική σύνοψη Σκοπός του επιχειρηματικού σχεδίου είναι η αξιοποίηση του φυσικού πλούτου της ΝΑΟΥΣΑΣ και συγκεκριμένα η δημιουργία ενός βιολογικού αμπελώνα με ίδρυση ταυτόχρονα βιολογικού οινοποιείου. Ιστορικό και πεδία δράσης της επιχείρησης Η επιχείρηση θα εγκατασταθεί σε αγροτική περιοχή της ΝΑΟΥΣΑΣ και σε έκταση 100 στρεμμάτων. Υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες Σκοπός της επιχείρησης είναι να παράγει βιολογικά σταφύλια και κατόπιν βιολογικό κρασί στο επισκέψιμο οινοποιείο που θα δημιουργηθεί μέσα στον αμπελώνα.

15 Κόστος επένδυσης Είδος δαπάνης 1ο έτος 2έτος ΣΥΝΟΛΟ
Δημιουργία αμπελώνα 32.000 Κτίρια Εξοπλισμός - Λοιπός εξοπλισμός 25.000 Απρόβλεπτα 3.000 6.000 ΣΥΝΟΛΟ επένδυσης

16 Χρηματοδότηση του Κόστους της Επένδυσης
Α/Α ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΟΣΟ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) 1 Ίδια συμμετοχή (Ίδια Κεφάλαια) Μετρητά 30% 2 Ξένα Κεφάλαια Δάνεια 20% 3 Επιχορήγηση (π.χ. πρόγραμμα LEADER) 50% ΣΥΝΟΛΑ: 100,00 %

17 Προβλέψεις πωλήσεων – αποτελέσματα χρήσης
1ο έτος 2ο έτος 3ο έτος 4ο έτος 5ο έτος 6ο έτος 7ο – 10ο έτος Πωλήσεις - Κόστος Παραγωγής 88.000 Μικτό κέρδος 95.000 Δαπάνες Διοίκησης 7.000 Δαπάνες διάθεσης 6.000 13.500 21.000 23.000 Τόκοι δανείου 17.500 16.000 14.000 12.300 10.600 8.800 Κέρδη προ αποσβέσεων 63.900 Αποσβέσεις 35.200 Κέρδη χρήσεως 28700 182.00

18 Δραστηριότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων
Προϊόντα και υπηρεσίες Τιμολογιακή πολιτική Πολιτική διανομής Πολιτική προώθησης ( προσπάθεια για ένταξη του κτήματος στους δρόμους κρασιού κ.ά.)

19 ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT

20 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα χρήσιμο «εργαλείο» για τις επιχειρήσεις Είναι ένας απαραίτητος οδηγός πριν την έναρξη μιας επενδυτικής δραστηριότητας Η περιοχή της ΝΑΟΥΣΑΣ προσφέρεται για επενδύσεις για βιολογικούς αμπελώνες - βιολογικά κρασιά Ο κλάδος του βιολογικού κρασιού δείχνει ανοδικές τάσεις (σήμερα στο εξωτερικό) και μπορεί να αναληφθεί μία τέτοια επιχειρηματική προσπάθεια. Η προτεινόμενη επένδυση θεωρείται κερδοφόρα, αλλά χρειάζεται πίστωση και χρόνου


Κατέβασμα ppt "Εισηγητής : Καρανάσιος Νικόλαος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google