Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΖένα Δημητρακόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
Δημιουργία 2 τεχνημάτων στο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής
2
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΠΑ.Λ. Αγίας Παρασκευής (2011-2012) :
6 τομείς 45 εκπαιδευτικοί 265 μαθητές, εκ των οποίων 23 κορίτσια 35% περίπου των μαθητών αλλοδαποί (αλβανικής κατά κύριο λόγο καταγωγής) διαδημοτική σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (κατοικούν σε δήμους της Β.Α. Αττικής) Η ομάδα UNESCO: 13 μαθητές, ετών, 2 κορίτσια/11 αγόρια, ελληνικής, 8 αλβανικής, 1 βουλγαρικής καταγωγής.
3
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΗΜΑΤΩΝ
Ερευνητική Εργασία 1: «Το ταξίδι της οικογένειάς μου στον τόπο και στον χρόνο: από πού ήρθαμε και πού ζούμε τώρα»
4
τέχνημα 1
5
τέχνημα 1
6
τέχνημα 1
7
τέχνημα 1
8
τέχνημα 1
9
Η ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΗΜΑΤΩΝ
Ερευνητική Εργασία 2: «Εικόνες του Ξένου στον κινηματογράφο: το μακριά και το κοντά, το άγνωστο και το οικείο»
10
τέχνημα 2
11
τέχνημα 2
12
τέχνημα 2
13
τέχνημα 2
14
ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ: Με τμήμα της Α’ Λυκείου του Ελληνικού Σχολείου Φρανκφούρτης Γερμανίας. Η συνεργασία άρχισε με αφορμή τη συμμετοχή μας στο δίκτυο συνεργαζόμενων σχολείων. Μας ένωσαν το ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο και το γεγονός ότι εκείνοι είναι όλοι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία, ενώ εμείς είχαμε στην ομάδα πολλούς μετανάστες (8/13). Οι μαθητές των δύο σχολείων είχαν καθημερινή επικοινωνία. Χρησιμοποιήσαμε απαντήσεις των μαθητών από τη Φρανκφούρτη ως ερευνητικά δεδομένα της Ε.Ε. Έτσι, όταν κατασκευάσαμε το τέχνημα «Οι 3 Ξένοι» αποφασίσαμε να δώσουμε πραγματικό χώρο στη συνεργασία μας : σε μια κίτρινη βαλίτσα κολλήσαμε απαντήσεις των μαθητών από τη Γερμανία.
17
έκθεση των τεχνημάτων
18
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η έλλειψη:
(-) πόρων (-) χώρου (-) υλικοτεχνικής υποδομής (-) πλαισίου για διαθεματική συνεργασία με εκπαιδευτικό εικαστικής αγωγής Θετικά αντιμετώπισαν τη δημιουργία των τεχνημάτων: (+) Οι μαθητές (+) Η σχολική κοινότητα (λοιποί μαθητές, εκπαιδευτικοί, διευθυντής) (+) Η Τοπική Αυτοδιοίκηση
19
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι μαθητές της ομάδας:
Ανέπτυξαν δεξιότητες (ερευνητικές, ομαδικότητας, επικοινωνιακές) Ήρθαν σε επαφή με την εικαστική δημιουργία Άλλαξαν –σε κάποιο βαθμό- στάσεις και συμπεριφορές (ως προς τον σεβασμό των οικογενειακών ιστοριών των άλλων μαθητών και την ανεκτικότητα προς το «διαφορετικό»). Επομένως, η δράση δημιουργίας των τεχνημάτων στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο ΑSP net, στην ενότητα Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, έδωσε την αφορμή για ανοιχτή συζήτηση αυτών των θεμάτων στο ΕΠΑΛ Αγίας Παρασκευής. Ο διάλογος αποτελεί το πρώτο βήμα για τη διαπολιτισμική συνεννόηση, που είναι σήμερα στα σχολεία μας πιο αναγκαία ίσως από οποτεδήποτε άλλοτε.
20
Ευχαριστούμε!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.