Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεόκριτος Αλαβάνος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΡΙ-ΤΡΙΒΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΠΕΙΑΚΙΑ ΣΑΝ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΧΕΛΙΔΟΝΑΚΙΑ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
2
Ποιοι είμαστε… Είμαστε τα νήπια και τα προνήπια του Α2 τμήματος του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Μας αρέσουν τα παραμύθια και πιο πολύ αυτά του Ευγένιου Τριβιζά! Όλοι μαζί τρι-τριβίσαμε τα παραμύθια του Ευγένιου στην παρεούλα αλλά κάποιες φορές χωριστήκαμε και σε ομάδες για περισσότερη επεξεργασία τους. Σε κάθε ομάδα συμμετείχαν νήπια, προνήπια, αγόρια και κορίτσια μαζί.
3
Πώς ξεκίνησαν όλα… Λίγο πριν τα Χριστούγεννα η βιβλιοθήκη της τάξης μας εμπλουτίστηκε με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια. Μεταξύ άλλων και «Η ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ». Από την πρώτη μέρα τράβηξε την προσοχή των παιδιών και θέλησαν να το διαβάσουμε και να το παίξουμε. Στην ιδέα να είναι το θέμα για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, ο ενθουσιασμός καταγράφηκε στα πρόσωπά τους. Έτσι η Φρικαντέλα αποτέλεσε το έναυσμα για το ταξίδι μας με τον Ευγένιο….
4
Ποιους στόχους βάλαμε;
Βασικός στόχος μας : Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Επιμέρους στόχοι: Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Να σέβονται τα βιβλία και να κατανοήσουν την αξία τους. Να κατανοήσουν τα μέρη ενός παραμυθιού (αρχή-μέση-τέλος). Να ακολουθούν κανόνες χρήσης ενός βιβλίου αλλά και της δανειστικής βιβλιοθήκης. Μέσα από τους ήρωες των παραμυθιών να μάθουν να διαχειρίζονται συναισθήματα και να επινοούν τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Να διδάσκονται από τα μηνύματα των παραμυθιών. Να διασκεδάσουν. Να μπορούν να συνεργάζονται. Να γνωρίσουν άλλα είδη γραφής, όπως η μέθοδος Βraille. Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Τριβιζά. Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την έκδοση ενός βιβλίου.
5
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Μέθοδος Project Καταιγισμός ιδεών Ομαδοσυνεργατική
Διαθεματική προσέγγιση Παιγνιώδης τρόπος διδασκαλίας Παιχνίδι ρόλων
6
Το ταξίδι μας… Στην αρχή του ταξιδιού μας ενημερώθηκαν οι γονείς για το πρόγραμμά μας και με τη βοήθειά τους καταφέραμε να συγκεντρώσουμε ένα σεβαστό αριθμό παραμυθιών του Τριβιζά. Στο ιστόγραμμα που φτιάξαμε με θέμα το βιβλίο κάναμε μια ανίχνευση συναισθημάτων γι’ αυτό και καταγράψαμε τι γνωρίζουμε και τι θα θέλαμε να μάθουμε γι’ αυτό.
7
Φτιάξαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης
8
Εξηγήσαμε τι σημαίνει η λέξη «ΠΑΡΑΜΥΘΙ» και βρήκαμε την ετυμολογία της λέξης.
9
Αναζητήσαμε τις ρίζες του παραμυθιού καθώς επίσης και τους τρόπους μετάδοσής του από τα παλαιότερα χρόνια ως σήμερα. Βρήκαμε τις διαφορές ανάμεσα στο μύθο και το παραμύθι.
10
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Γύζη
‘ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ’
11
Γνωρίσαμε τη ζωή και το έργο γνωστών παραμυθάδων όπως: Τριβιζάς, Αδελφοί Γκριμ, Άντερσεν, Αίσωπος.
12
Πήραμε συνέντευξη από τα παιδιά:
Ποιο είναι το αγαπημένο σας παραμύθι; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήρωες; Ποιος σας διαβάζει παραμύθι στο σπίτι;
13
Συζητήσαμε για τα μέρη ενός αναγνώστη.
Γνωρίσαμε δηλαδή τα όργανα και τις αισθήσεις που συμμετέχουν κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και αφήγησης ενός παραμυθιού.
14
Αναφερθήκαμε στα δικαιώματα ενός αναγνώστη
15
Μάθαμε τους κανόνες της βιβλιοθήκης και αναζητήσαμε τρόπους προσοχής ενός βιβλίου.
16
Εξετάσαμε προσεκτικά ένα βιβλίο.
Κατονομάσαμε το πρώτο και το τελευταίο φύλλο ενός βιβλίου και είδαμε τι αναγράφεται στο καθένα απ’ αυτά. Διερευνήσαμε πώς ξεκινάει ένα παραμύθι: Αναφέρονται οι ήρωες και ο τόπος που διαδραματίζεται η ιστορία. Στο κύριο μέρος της ιστορίας εντοπίζουμε το πρόβλημα της ιστορίας. Στο τέλος διαπιστώνουμε πως τη λύση του προβλήματος τη διαδέχεται ένα ευχάριστο αποτέλεσμα όπου το καλό πάντα υπερισχύει.
17
Διαβάσαμε αρκετά παραμύθια από όλες τις κατηγορίες παραμυθιών του Ευγένιου Τριβιζά.
Τα επεξεργαστήκαμε διαθεματικά , με δραστηριότητες: ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με αρχική τη λέξη βιβλίο. Κάναμε φύλλα εργασίας που συνδέονταν με παραμύθια που είχαμε προηγουμένως διαβάσει.
18
Στα μαθηματικά
19
Παιδί δημιουργία και έκφραση
Θεατρικό παιχνίδι
20
Εικαστικά :Ομαδικές και ατομικές κατασκευές, ζωγραφική
21
Διοργανώσαμε Δανειστική βιβλιοθήκη.
Γράψαμε τους κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης και τους υπογράψαμε. Τα παιδιά επέλεγαν το παραμύθι που θα δανείζονταν, το διάβαζαν με τους γονείς τους στο σπίτι, ζωράφιζαν ό,τι τα εντυπωσίαζε και το παρουσίαζαν την άλλη μέρα στην παρεούλα.
22
Με άξονα το αρχικό γράμμα των ονομάτων τους, βρήκαμε λέξεις.
Τους δόθηκε σαν εργασία στο σπίτι να φτιάξουν με τις λέξεις αυτές και σε συνεργασία με τους γονείς τους, ένα δικό τους παραμύθι, να το ζωγραφίσουν και να μας το παρουσιάσουν.
23
Τέλος , έγινε διάχυση του προγράμματός μας στους γονείς μέσω της καλοκαιρινής γιορτής όπου το κάθε παιδί απήγγειλε λόγια γλυκά στους γονείς του, εμπνευσμένα από τον Ευγένιο Τριβιζά.
24
Οι επισκέψεις μας… Επισκεφθήκαμε το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας και πήραμε συνέντευξη από τους βιβλιοπώλες.
25
Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Παιδείας και γνωρίσαμε το παιδαγωγικό υλικό παλαιότερων εποχών. Ενημερωθήκαμε για τον τρόπο διδασκαλίας, τα σχολικά είδη που χρησιμοποιούσαν, την ενδυμασία τους, τους σχολικούς κανόνες και το σχολικό εξοπλισμό.
26
Επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας όπου οι υπεύθυνοι μας ξενάγησαν στις αίθουσες του κτιρίου. Μας έδειξαν τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων, τον τρόπο ανεύρεσης και δανεισμού τους μέσω υπολογιστών. Μας πληροφόρησαν για τον τρόπο ανάγνωσης και γραφής ατόμων με προβλήματα όρασης ,ακοής και κινητικής δυσλειτουργίας.
27
Μεταβήκαμε στην εφημερίδα «Πελοπόννησο» και γνωρίσαμε τον παλιό και σύγχρονο τρόπο τυπογραφίας.
28
Επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ
Επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ.Μαρίνα Τριανταφυλλίδη με πρόβλημα όρασης και μας ενημέρωσε για τον τρόπο μετακίνησης των τυφλών στο δρόμο και μας διάβασε ένα παραμύθι γραμμένο με τη μέθοδο Braille.
29
Τι πετύχαμε; Το πρόγραμμά μας σε όλη τη διάρκεια υλοποίησής του κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Έμαθαν να αγαπούν τα βιβλία και να τα προσέχουν πιο πολύ από πριν. Πήραν πληροφορίες για γνωστούς παραμυθάδες και ιδιαίτερα για τον Ευγένιο Τριβιζά στον οποίο έγραψαν γράμμα. Έγιναν μικροί συγγραφείς και ήταν αξιοθαύμαστο πόσο υπερήφανα αισθάνονταν όταν παρουσίαζαν στην παρεούλα το παραμύθι που έγραψαν. Διασκέδασαν και συνεργάστηκαν μεταξύ τους πολύ καλά προκειμένου το αποτελέσμα που θα παρουσίαζε η κάθε ομάδα να είναι το καλύτερο.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.