Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ Στο ξεκίνημα της φετινής σχολικής χρονιάς, πλαισιώνοντας το τμήμα Α2 του Γυμνασίου της Νέας Περάμου , νιώσαμε την ανάγκη να προσεγγίσουμε τη μάθηση με ένα τρόπο πολύ διαφορετικό από τον παραδοσιακό . Να χρησιμοποιήσουμε την κριτική μας σκέψη, την έρευνα, την ενεργό συμμετοχή , την ανάληψη προσωπικής ευθύνης και δράσης των μαθητών για την κατάκτηση της γνώσης.
3
Διαπιστώνοντας πως είμαστε όλοι διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο, θελήσαμε να προσπαθήσουμε μαζί για να αναπτύξουμε ένα κλίμα επικοινωνίας, συνεργατικότητας και καλών σχέσεων στην ομάδα μας και στην τάξη μας. Ένα κλίμα αποδοχής και αξιοποίησης της διαφορετικότητας, ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας και της καινοτομίας .
5
Πιστεύουμε πως μια τέτοια προσπάθεια συμβάλλει στην πρόληψη φαινομένων εγκατάλειψης του σχολείου, κοινωνικού αποκλεισμού και εκδηλώσεων βίας στο σχολικό περιβάλλον .
7
Αντί για την απομνημόνευση αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε την κριτική σκέψη, την έρευνα, την ενεργό συμμετοχή και την ανάληψη προσωπικής ευθύνης και δράσης για να φτάσουμε στην κατάκτηση της γνώσης.
8
Σε ένα πρώτο στάδιο βιώσαμε τι σημαίνει «γνώση του εαυτού μας»
Σε ένα πρώτο στάδιο βιώσαμε τι σημαίνει «γνώση του εαυτού μας». Για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε είναι ανάγκη πρώτα να γνωρίσουμε την προσωπική μας ταυτότητα. Είναι αλήθεια πως η ταυτότητά μας υπάρχει στη σχέση του εαυτού μας με ένα άλλο (άτομο ή ομάδα) απέναντι σε ένα αντικείμενο.
10
Έτσι μέσα από την εργασία μας σε ομάδες μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα των άλλων από τις εκφράσεις του προσώπου τους , τις χειρονομίες, τις κινήσεις, τη στάση του σώματος και άλλα στοιχεία της μη λεκτικής επικοινωνίας .Να αναγνωρίζουμε ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους και ότι ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και μοναδικός.
14
Μάθαμε ακόμη ,να αναγνωρίζουμε στοιχεία μας που μένουν σταθερά ή εξελίσσονται θετικά στο χρόνο (στον τρόπο που σκεφτόμαστε και νιώθουμε, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόμαστε ή επικοινωνούμε στις κοινωνικές και διαπροσωπικές μας σχέσεις) και να αναγνωρίζουμε στοιχεία που θα θέλαμε να αποκτήσουμε, να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε στον εαυτό μας.
15
Η όλη διαδικασία μας βοήθησε να νιώσουμε πως μέσα στο σχολικό περιβάλλον είμαστε μέλη μιας κοινότητας που προάγει τη μάθηση και συνδέει το σχολείο με τη ζωή της ευρύτερης κοινωνίας.
17
Ασχοληθήκαμε επίσης με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία που δημιουργεί πολλά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και οδηγεί πολλές φορές σε αρνητικές καταστάσεις.
19
Ήμασταν ήδη προβληματισμένοι, μάθαμε όμως να αναγνωρίζουμε καλύτερα τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού και της βίας και να τις αποφεύγουμε.
23
Επίσης, αντί να μένουμε παρατηρητές αποφασίσαμε να επεμβαίνουμε ειρηνικά για να καταπολεμήσουμε τέτοια φαινόμενα.
25
Αναζητήσαμε τις αιτίες που αναγκάζουν τα παιδιά να δράσουν είτε ως θύματα είτε ως θύτες και προσπαθήσαμε να οργανώσουμε μεταξύ των φίλων και γνωστών μας εφήβων συζητήσει και άλλες δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης για τη μείωση συχνότητας εμφάνισης τέτοιων φαινομένων.
30
Η Καθηγήτρια Χρυσούλα Παπαζαφείρη Οι μαθητές
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.