Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
2
Θέματα που αναλύονται Η έννοια της επικοινωνίας.
Η διαδικασία της επικοινωνίας. Οι μέθοδοι της επικοινωνίας. Εμπόδια ή φραγμοί στην αποτελεσματική επικοινωνία. Τρόποι να ξεπεραστούν τα εμπόδια στην επικοινωνία. Τα κανάλια επικοινωνίας στην επιχείρηση.
3
Η έννοια της επικοινωνίας
Επικοινωνία είναι η ανταλλαγή ιδεών, πληροφοριών, σκέψεων ή συναισθημάτων μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων. Για να είναι όμως επιτυχής η επικοινωνία, το μήνυμα πρέπει όχι μόνο να μεταβιβαστεί αλλά και να γίνει κατανοητό. Τέλεια επικοινωνία είναι όταν μια ιδέα ή σκέψη που μεταβιβάζεται γίνεται δεκτή από τον αποδέκτη ακριβώς με την ίδια έννοια, όπως την είχε συλλάβει στο νου του ο αποστολέας.
4
Η έννοια της επικοινωνίας
Η προσοχή μας θα επικεντρωθεί στην διαπροσωπική επικοινωνία, μέσω της οποίας οι άνθρωποι συνδέονται και σχηματίζουν ομάδες ή οργανώσεις για την επίτευξη κάποιου κοινού στόχου. Η ομαδική δραστηριότητα είναι αδύνατη χωρίς αποτελεσματική επικοινωνία, χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει ούτε συντονισμός ούτε συνεργασία.
5
Η διαδικασία της επικοινωνίας
Αφετηρία: Μήνυμα. Πηγή μηνύματος: Αποστολέας. Το μήνυμα φτάνει στον: Αποδέκτη.
6
Η διαδικασία της επικοινωνίας
Κωδικοποίηση: είναι η ενέργεια που μετασχηματίζει το μήνυμα σε συμβολική μορφή και το διαβιβάζεται με κάποιο μέσο (κανάλι) στον αποδέκτη. Αποκωδικοποίηση: είναι η ενέργεια που μεταφράζει το μήνυμα του αποστολέα, Το αποτέλεσμα: είναι η μεταφορά του νοήματος από το ένα πρόσωπο στο άλλο.
7
Η διαδικασία της επικοινωνίας
Ο τελικός κρίκος στη διαδικασία της επικοινωνίας είναι η επαναπληροφόρηση. Με την επαναπληροφόρηση επιστρέφει το μήνυμα στον αποστολέα και δίδεται η δυνατότητα ελέγχου του βαθμού κατανόησης του μηνύματος από τον αποδέκτη.
8
Γενικό μοντέλο επικοινωνίας
9
Μέθοδοι επικοινωνίας Οι πιο συνηθισμένες μέθοδοι επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται στις οργανώσεις είναι: Η προφορική, Η γραπτή, Η μέθοδος με άλλα μέσα πλην του λόγου, και Τα ηλεκτρονικά μέσα.
10
Μέθοδοι επικοινωνίας Προφορική μέθοδος: οι συνηθισμένες μέθοδοι επικοινωνίας περιλαμβάνουν ομιλίες, τυπικές συζητήσεις (έναν προς έναν ή κατά ομάδες) και άτυπες διαδόσεις ή ψευδείς ειδήσεις. Τα πλεονεκτήματα της είναι η ταχεία μεταβίβαση και η ταχεία επαναπληροφόρηση. Τα κύρια μειονεκτήματα της προφορικής επικοινωνίας αναδύονται όταν ένα μήνυμα πρέπει να διαβιβαστεί μέσω ενός αριθμού ατόμων. Όσο περισσότεροι εμπλέκονται τόσο μεγαλύτερη είναι η δυνατότητα παραμόρφωσης του μηνύματος.
11
Μέθοδοι επικοινωνίας Γραπτή μέθοδος: υπομνήματα, επιστολές, εκδόσεις της επιχείρησης, πίνακες ανακοινώσεων ή οποιοδήποτε άλλο μέσο που διαβιβάζει γραπτές λέξεις ή σύμβολα. Πλεονεκτήματα της μεθόδου: έχουν μεγάλη διάρκεια, είναι απτά και επαληθεύσιμα. Επιπρόσθετα, οι γραπτές επικοινωνίες είναι πιο επιμελημένες, λογικές και σαφείς. Μειονεκτήματα της μεθόδου: είναι χρονοβόρος ως διαδικασία. Η επαναπληροφόρηση ή η έλλειψή της.
12
Μέθοδοι επικοινωνίας Η μέθοδος με άλλα μέσα πλην του λόγου.
Π.χ. ο ήχος της σειρήνας ή το κόκκινο φως σε μια διασταύρωση. Η σωματική επικοινωνία: οι χειρονομίες, οι εκφράσεις του προσώπου και κινήσεις του σώματος. Ο τόνος της φωνής: η έμφαση που δίνει κάποιος σε λέξεις ή φράσεις.
13
Μέθοδοι επικοινωνίας Ηλεκτρονικά μέσα (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο): Ηλεκτρονικοί υπολογιστές που συνδέονται μεταξύ τους, με το κατάλληλο λογισμικό, επιτρέπουν σε άτομα να μεταβιβάζουν στιγμιαία γραπτά μηνύματα μεταξύ τους.
14
Εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία
Α) Έλλειψη προγραμματισμού. Β) Διαστρεβλωμένη διάθεση. Γ) Δυσπιστία στην πηγή του μηνύματος. Δ) Λανθασμένη αποκωδικοποίηση του μηνύματος.
15
Εμπόδια στην αποτελεσματική επικοινωνία
16
Αντιμετώπιση των εμποδίων για αποτελεσματική επικοινωνία
Ι. Το ξεκαθάρισμα του σκοπού του μηνύματος καθώς και ο προγραμματισμός όλων εκείνων των ενεργειών προκειμένου το μήνυμα να φτάσει στον επιθυμητό προορισμό του. ΙΙ. Ο προγραμματισμός της επικοινωνίας δεν πρέπει να γίνεται μέσα σε απομόνωση. Η συμμετοχή και η γνώμη των συνεργατών είναι απαραίτητη: στη συγκέντρωση των στοιχείων, στην ανάλυση του μηνύματος, στην επιλογή του κατάλληλου καναλιού μεταβίβασής του κ.α..
17
Αντιμετώπιση των εμποδίων για αποτελεσματική επικοινωνία
ΙΙΙ. Κάθε μήνυμα για να γίνει εύκολα κατανοητό από τον αποδέκτη, πρέπει να το διακρίνει η αρχή της σαφήνειας. Για να είναι σαφές ένα μήνυμα, πρέπει η γλώσσα που χρησιμοποιείται να είναι εκείνη που κατανοεί ο αποδέκτης. IV. Οι αποδέκτες των μηνυμάτων δεν θα πρέπει να είναι βιαστικοί κατά την αποκωδικοποίησή τους. Πρέπει να κατανοήσουν ολόκληρο το μήνυμα πριν βγάλουν συμπεράσματα για το περιεχόμενό τους.
18
Αντιμετώπιση των εμποδίων για αποτελεσματική επικοινωνία
V. Η περιεκτικότητα και η συντομία του μηνύματος αυξάνουν τις δυνατότητες σύλληψης από τον αποδέκτη. Οι επαναλήψεις και οι φλυαρίες κουράζουν τον αποδέκτη και επιδρούν αρνητικά στην σωστή επικοινωνία. VI. Μεγάλη ευθύνη έχει και ο αποδέκτης. Θα πρέπει να είναι και καλός ακροατής, αλλά εξίσου καλός αναλυτής του μηνύματος.
19
Οδηγίες για αποτελεσματική ακρόαση
20
Τα κανάλια επικοινωνίας στην επιχείρηση
Α) Η από πάνω προς τα κάτω επικοινωνία: αρχίζει από τα ανώτερα και καταλήγει στα κατώτερα κλιμάκια της διοικητικής ιεραρχίας. Β) Η από κάτω προς τα πάνω επικοινωνία: οι πληροφορίες ξεκινούν από τα κατώτερα και καταλήγουν στα ανώτερα κλιμάκια της διοικητικής ιεραρχίας. Γ) Η οριζόντια επικοινωνία: είναι η επικοινωνία μεταξύ εργαζομένων στο ίδιο επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας ή σε διαφορετικά τμήματα της επιχείρησης.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.