Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἭβη Αυγερινός Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Σχολείο μου, σχολειό μου, Φάρε μου φωτεινέ, στάσου να σε κοιτάξω μέσα στον χρόνο, να σε γνωρίσω να σε αγγίξω να καθίσω και ν’ ακούσω όσα έχεις να μου πεις…
2
Η (ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΗ) ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
«Πάντες ἄνθρωποι τοῦ εἰδέναι ὀρέγονται φύσει.» (Αριστοτέλης)
3
Μέγας Αλέξανδρος «Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.»
4
"Καλύτερα αδελφέ μου, να έχεις ελληνικό σχολείο στην χώρα σου, παρά να έχεις βρύσες και ποτάμια, διότι οι βρύσες ποτίζουν το σώμα, τα δε σχολεία ποτίζουν την ψυχή. Και ωσάν μάθεις το παιδί σου γράμματα, τότε λέγεται άνθρωπος· το σχολείο ανοίγει τας Εκκλησίας, όλα τα παιδιά να μανθάνουν ολίγα έστω, αλλά γερά γράμματα, ποτισμένα με το πνεύμα της Χριστιανικής θρησκείας, που περικλείει μέσα της όλα τα αναγεννητικά στοιχεία".
5
«Η μόρφωση, η παιδεία δεν είναι κάτι ξέχωρο ή αποσπασματικά δικό μου· είναι το κοινό χτήμα, η ψυχική περιουσία μιας φυλής, παραδομένη για αιώνες και χιλιετίες, από γενιά σε γενιά, από ευαισθησία σε ευαισθησία· κατατρεγμένη και πάντα ζωντανή, αγνοημένη και πάντα παρούσα -είναι το κοινό χτήμα της μεγάλης λαϊκής παράδοσης του Γένους. Είναι η υπόσταση, ακριβώς, αυτού του πολιτισμού, αυτής της διαμορφωμένης ενέργειας, που έπλασε τους ανθρώπους και το λαό που αποφάσισε να ζήσει ελεύθερος ή να πεθάνει στα ’21. Γι’ αυτό η λαϊκή μας παράδοση είναι τόσο σπουδαία.» (ι. Μακρυγιάννης)
6
και γύρω τα σκλαβόπουλα μαζεύει. ( Ιωάννης Πολέμης)
Απ' έξω μαυροφόρ' απελπισιά πικρής σκλαβιάς χειροπιαστό σκοτάδι και μέσα στη θολόκτιστη εκκλησιά στην εκκλησιά, που παίρνει κάθε βράδυ την όψη του σχολειού το φοβισμένο φως του καντηλιού τρεμάμενο τα ονείρατα αναδεύει και γύρω τα σκλαβόπουλα μαζεύει. ( Ιωάννης Πολέμης)
7
Ευχαριστώ τις μακριές σειρές των προγόνων, που δούλεψαν τη φωνή,
την τεμάχιζαν σε κρίκους, την κάμαν νοήματα, τη σφυρηλάτησαν όπως το χρυσάφι οι μεταλλουργοί κ’ έγινε Όμηροι, Αισχύλοι, Ευαγγέλια κι άλλα κοσμήματα. Με το νήμα των λέξεων, αυτόν το χρυσό του χρυσού, που βγαίνει απ’ τα βάθη της καρδιάς μου, συνδέομαι συμμετέχω στον κόσμο. (Ν. Βρεττάκος) Το ελληνικό σχολείο του πολέμου του ‘40 /
8
Όταν τα παπούτσια και τα θρανία ήταν πολυτέλεια… Όταν ο μαυροπίνακας ήταν αυλακωμένος απ’ τον χρόνο και το μάθημα γινόταν έξω με συντροφιά έναν φρεσκοβαμμένο τοίχο…
9
Το «Αλφαβητάρι του Ήλιου»(1919) πάει πιασμένο χέρι χέρι με τη δημοτική γλώσσα σχολείο για περίπου 30 χρόνια… αποφοιτά με Άριστα και τη θέση του στα θρανία παίρνει το πιο αγαπημένο αναγνωστικό το «Αλφαβητάριον» (1955)… ντυμένο στα μπλε λευκά μέχρι το 1974, οπότε και το αντικαθιστά «Η γλώσσα μου».
10
Το σχολείο της δεκαετίας του ’80-’90 παίζει Κρυφτό, Κυνηγητό, Σχοινάκι-Λαστιχάκι, Γυαλένια. Μήλα, Κλέφτες & Αστυνόμους… κάνει χούλα χουπ, παίζει πολύ μπάσκετ και πειραματίζεται με τα πρώτα ηλεκτρονικά παιχνίδια…
11
Το σχολείο του 2000 υπηρετεί τις Επιστήμες, τις Τέχνες και τη Μαθησιακή Πράξη με τη βοήθεια εικονικών εργαστηρίων, εργαστηρίων Η/Υ, διαδραστικών πινάκων και άλλων σύγχρονων τεχνολογικών εποπτικών μέσων. Σκοπός της Παιδαγωγικής Επιστήμης είναι να μάθει το παιδί πώς να μαθαίνει μέσα από τη διευρευνητική-ανακαλυπτική διαδικασία, την αυτενέργεια, τον πειραματισμό και τη ενεργή συμμετοχή στην ομάδα. Ο Παιδαγωγός στέκει δίπλα στο Παιδί συνοδοιπόρος, συντονιστής & εμψυχωτής στο ταξίδι του στη Γνώση!
12
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΜΑΚΡΙΝΕΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Ο ΣΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΔΟΚΙΜΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ… ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΟΝΙΜΟ ΕΔΑΦΟΣ –ΨΥΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΨΟΥΝ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ & ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΣΠΟΡΕΑ-ΤΟΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΣΤΑΙΝΕΙ & ΝΑ ΦΩΤΙΖΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΕΚΟΝΤΑΣ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΣ ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ-ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ & ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΤΟΥΣ!!!
13
ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ…
ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ… ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΙ ΡΑΒΔΟΣΚΟΠΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΛΙΓΟΣΤΟ ΝΕΡΟ & ΦΑΓΗΤΟ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ… ΞΕΡΙΖΩΝΟΥΝ ΤΑ ΖΙΖΑΝΙΑ-ΚΑΘΕ ΑΡΝΗΣΗ & ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ… ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΘΕ ΠΗΓΗ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ, ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ…
14
ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΒΑΡΚΕΣ ΣΤΟ ΜΠΑΓΚΛΑΝΤΕΣ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΒΑΡΚΕΣ ΣΤΟ ΜΠΑΓΚΛΑΝΤΕΣ …ΟΤΑΝ ΤΟ ΥΓΡΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΒΑΡΚΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΤΟΤΕ Η ΑΝΑΓΚΗ & Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΡΜΗΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΑΡΡΟΣ…
15
Gulu: Δημοτικό σχολείο σε βράχους στην Κίνα
…ΟΤΑΝ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΜΙΛΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΘΟΞΟΟΥ-ΔΑΣΚΑΛΟΥ, ΤΟΤΕ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΟΜΟΙ, ΚΟΦΤΕΡΟΙ & ΑΝΕΞΕΡΕΥΝΗΤΟΙ ΒΡΑΧΟΙ…
16
ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ-ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΕΛΧΙ
ΟΤΑΝ Η ΘΕΛΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ «ΓΕΦΥΡΑ» ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΦΑΝΤΑΖΕΙ ΕΦΙΚΤΟ!!! Κάτω από μία γέφυρα του metro γύρω στα 70 παιδιά από τις γειτονικές παραγκουπόλεις παρακολουθούν μαθήματα καθημερινά στο υπαίθριο σχολείο που έχει στήσει εκεί ο 40χρονος Rajesh Kumar Sharma.
17
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ… ΣΤΟ ΜΠΑΛΙ
ΜΙΑ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΗΛΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΦΩΤΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΜΠΑΜΠΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ, ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΥΣ Η/Υ & ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΩΜΑ & ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ!!!
18
TElEFONPLAN: ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ
Όταν η σχολική αρχιτεκτονική υπηρετεί την ελεύθερη κίνηση και δημιουργικότητα των παιδιών, τότε τα αυστηρά χωροχρονικά πλαίσια των αναλυτικών προγραμμάτων καταργούνται και τη θέση τους παίρνουν η ελεύθερη επιλογή στη μάθηση, η πολύμορφη συνεργασία αλλά και ο προσωπικός-ομαδικός τρόπος διαχείρισης και δόμησης της πληροφορίας, ώστε να γίνει Γνώση!
19
Ήταν ένα μικρό καράβι, ήταν ένα μικρό καράβι….
Σχολείο …εν πλω- Μια τάξη που επιπλέει (classfloat) Μαθητές απ’ όλο τον κόσμο περνούν ένα σχολικό έτος διασχίζοντας τους ωκεανούς. Ταξιδεύουν συνολικά σε τέσσερις ηπείρους και είκοσι λιμάνια και αποκτώντας πολυπολιτισμική εμπειρία και κοινωνικές δεξιότητες μεταμορφώνονται σε Πολίτες του Κόσμου… Οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο σε όλα τα πόστα. Ασκούνται σε ικανότητες και δεξιότητες συντήρησης, πλοήγησης, άφιξης & απόπλου του σκάφους . Μαθήματα διεξάγονται και το απόγευμα. Επίσης, οι μαθητές λυκείου δίνουν και εξετάσεις στα μαθηματικά, τη φυσική, τη βιολογία, τη γλώσσα, όπως και στο κανονικό σχολείο…”
20
ΓΙ’ ΑΥΤΌ ΣΤΗΝ ΚΟΡΦΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ!!!
Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΩΣ ΝΕΟΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ ΤΟΥ… ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ-ΕΜΠΝΕΥΣΤΗ & ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΣΤΕΡΕΑ ΚΡΑΤΗΜΑΤΑ… …Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΡΦΗΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ, ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ… ΓΙ’ ΑΥΤΌ ΣΤΗΝ ΚΟΡΦΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.