Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «Βούρειο» Δημοτικό Σχολείο Λιβαδίων Χίου Συντελεστές: Ξενάκης Απόστολος Μοσχούρη Αθηνά
2
Περιγραφή της ‘’καλής πρακτικής’’
«Η Παρεούλα της Στ΄ τάξης» είναι ο τίτλος της εφημερίδας μας που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2014 και ολοκληρώθηκε το Μάιο του Εκδόθηκε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή σε τρία τεύχη: Ένα 16σέλιδο τα Χριστούγεννα, ένα 16σέλιδο το Πάσχα κι ένα 14σέλιδο τέλος Μαΐου. Οι ώρες της Ευέλικτης Ζώνης (συνήθως) αφιερώθηκαν για το σκοπό αυτό. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
3
Σκοπός της ‘’καλής πρακτικής’’
Οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές μέσω της αυτενέργειας, της προσωπικής δημιουργίας, του σχεδίου εργασίας, της διαθεματικότητας. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
4
Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’
Γνωστικοί Ο μαθητής ερευνά, παρατηρεί, κρίνει, οργανώνει, επιλέγει, συμπεραίνει, συγκρίνει, ταξινομεί, συνθέτει, συντάσσει, αναπτύσσεται γλωσσικά στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, παράγει γραπτό λόγο ανάλογα με την περίσταση, μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, εκπαιδεύεται στη δημοσιογραφία, στη χρήση Η/Υ. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
5
Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’
Συναισθηματικοί – Ψυχολογικοί Ο μαθητής διαβάζει ευχάριστα, χαίρεται γιατί δημιουργεί και αυτενεργεί, ενθουσιάζεται. Αναπτύσσεται η αυτοεκτίμησή του. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
6
Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’
Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί Ο μαθητής συνεργάζεται, εργάζεται και δημιουργεί ομαδικά, διαλέγεται, επιλύει τις διαφορές του με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, μαθαίνει να ακούει τον συνομιλητή του. Καλλιεργείται η υπευθυνότητά του, αναπτύσσεται η ευαισθησία του σε θέματα επίκαιρα κοινωνικά – ανθρωπιστικά (ανθρώπινα δικαιώματα, οικονομική κρίση, προσφυγικό πρόβλημα κ.α.). Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
7
Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’
Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί Το σχολείο συνδέεται με το κοινωνικό, πολιτιστικό περιβάλλον και ενισχύεται η ενεργή στάση αλλά και η συλλογική δράση στο σχολικό χώρο και στην τοπική κοινότητα. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
8
Ρόλος του εκπαιδευτικού
Ο εκπ/κός χωρίζει τις ομάδες, αναθέτει ρόλους (αν χρειάζεται), ενημερώνει, εμψυχώνει, ενθαρρύνει, συμβουλεύει, βοηθάει και δίνει ζωντανό παράδειγμα συνεργασίας και όρεξης για δημιουργική εργασία. Επίσης, έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει νέους τρόπους διδασκαλίας, να αναδείξει τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών του. Του δίνεται, τέλος, η δυνατότητα να πετύχει σε μεγάλο βαθμό τη συνειδητή πειθαρχία. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
9
Ρόλος των μαθητών Ο μαθητής εργάζεται σε ομάδες, αναλαμβάνει ρόλους, μαθαίνει να συνεργάζεται, να διαλέγεται, να προβληματίζεται, να βρίσκει λύσεις, να υπακούει σε κανόνες για να πετύχουν οι ομαδικοί στόχοι. Αρκετές φορές βρίσκεται με τους συμμαθητές του και σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου, πράγμα το οποίο μπορεί να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις μεταξύ τους. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
10
Εμπλοκή τρίτων στην ‘’καλή πρακτική’’
Ο δάσκαλος ενημερώνει στην αρχή τους γονείς για την έκδοση εφημερίδας και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να στηρίξουν το όλο εγχείρημα (διακριτική παρουσία και υποστήριξη – ανοχή σε συναντήσεις ομάδων στο σπίτι- αναφορά προόδου ή προβλημάτων στις καθορισμένες συναντήσεις με τους γονείς). Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
11
Εμπλοκή τρίτων στην ‘’καλή πρακτική’’
Επιπλέον, στο μαθητικό έντυπο («ανοιχτό παράθυρο» στην κοινωνία) είναι δυνατόν να εμπλέκονται τρίτα πρόσωπα για συνεντεύξεις – ενημερώσεις κ.α. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
12
Εμπόδια που παρουσιάστηκαν
Ανεπαρκής ο χρόνος της Ευέλικτης Ζώνης Ενδοομαδικές συγκρούσεις Αποκλεισμός ορισμένων μαθητών από ομαδικές δραστηριότητες Ασυνεπείς μαθητές ή πρόχειρες εργασίες με αποτέλεσμα την επανάληψη και τη μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
13
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Στάδια υλοποίησης ‘’καλής πρακτικής’’ Αφόρμηση Παρουσίαση εφημερίδων (σχολικών και μη) στην τάξη σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή Προβολή σχετικής ταινίας στην Ε΄ τάξη (Ο Ψύλλος) Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
14
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Δραστηριότητες 1. Μετά την αφόρμηση και την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος, λαμβάνονται οι πρώτες αποφάσεις με ψηφοφορία (όνομα εφημερίδας, θέματα) 2. Καταμερισμός ρόλων, καθηκόντων 3. Συζητάμε για κανόνες που θα διέπουν την εργασία μας (υπευθυνότητα, εργατικότητα, συνέπεια, ήθος και σεβασμός απέναντι στο συμμαθητή μας) Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
15
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Δραστηριότητες 4. Ενημέρωση γονέων για διακριτική υποστήριξη 5. Συγκέντρωση άρθρων και επεξεργασία ανά ομάδα για διορθώσεις 6. Πρώτη παρουσίαση του εντύπου και συζήτηση με την ανάλογη ομάδα για τη δομή, την εμφάνιση, τον όγκο της ύλης, τη σειρά των θεμάτων 7. Τελική παρουσίαση της εφημερίδας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
16
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Δραστηριότητες 8. Εκτύπωση και παρουσίασή της στους μαθητές του σχολείου και στους συναδέλφους 9. Εμπορική διάθεσή της στην τοπική κοινότητα προς ενίσχυση του κουμπαρά της τάξης 10. Ανάρτησή της στην ιστοσελίδα του σχολείου 11. Συμμετοχή σε διαγωνισμό μαθητικού εντύπου και διάκριση με βραβείο σε επίπεδο Περιφέρειας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
17
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Δραστηριότητες 12. Καθόλη τη διάρκεια της προσπάθειας ο δάσκαλος είναι συμπαραστάτης, σύμβουλος, καθοδηγητής, εμψυχωτής την μαθητικών ομάδων και αναλαμβάνει την τελική επιμέλεια του εντύπου 13. Επίσης ενημερώνει και ενημερώνεται από τους γονείς για την εξέλιξη της εργασίας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
18
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Μεθοδολογική προσέγγιση Μέθοδος project : Ανάπτυξη θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς με ανάληψη ρόλων και καθηκόντων και με έμφαση στη συνεργασία και τη δημοκρατία. Ανάπτυξη του κινήτρου μάθησης. Αξιοποίηση από τους μαθητές των γνώσεων και δεξιοτήτων που προϋπάρχουν και οικοδόμηση νέων. Άσκηση στην αντιμετώπιση εμποδίων και στην εύρεση λύσεων. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
19
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Μεθοδολογική προσέγγιση Βιωματική μάθηση: Ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εμπειριών και βιωμάτων Διαθεματική προσέγγιση της μάθησης : Σύνδεση γνώσεων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων Διαφοροποιημένη παιδαγωγική: Αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των μαθητών και παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
20
Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’
Θεματολογία Σχολική ζωή Περιβάλλον Πολιτισμός Κοινωνία Ιστορία Έρευνες Συνεντεύξεις Αφιερώματα Εκπ/κές επισκέψεις Ψυχαγωγία Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
21
Αποτίμηση της μαθητικής εφημερίδας
Ο μαθητής μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο Αυξάνεται η αυτοεκτίμησή του Οικοδομείται το συναίσθημα της ομάδας Αναπτύσσεται η ερευνητική ικανότητα Βελτιώνεται η συναισθηματική νοημοσύνη Προωθείται ένα σχολείο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, τοπικής κοινωνίας, φορέων και άλλων σχολείων της χώρας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.