Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΥΡΙΑΚΙΟΥ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

3 ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Διαδικτυακά Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media) ονομάζουμε τις διαδικτυακές (internet based) τεχνολογικές πλατφόρμες οι οποίες επιτρέπουν τη δημοσίευση περιεχομένου και πληροφοριών, την ανάπτυξη κατ’ αρχήν επικοινωνιακών και στη συνέχεια κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών σχέσεων και δεσμών μεταξύ των ανθρώπων.

4 Ποια είναι τα πιο γνωστά κοινωνικά δίκτυα;
Facebook Youtube Yahoo Myspace Twitter

5 Facebook Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook (4 Φεβρουαρίου 2004) ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη

6 Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά.

7 Youtube To YouTube είναι ένας δημοφιλής διαδικτυακός τόπος, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών Δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2005 Τον Οκτώβριο του 2006, η εταιρεία αγοράστηκε από την Google με ανταλλαγή μετοχών αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σήμερα λειτουργεί ως θυγατρική Όλοι μπορούν να βλέπουν τις αποθηκευμένες ψηφιακές ταινίες (βίντεο), ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αποθηκεύουν απεριόριστο αριθμό ταινιών με χρονικό όριο δεκαπέντε λεπτών το κάθε βίντεο.

8 Yahoo Ιδρύθηκε τον Ιανούαριο του 1994
Το όνομα "Yahoo" προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων "Yet Another Hierarchical Officious Oracle” Η Yahoo! (Γιαχού) είναι εταιρεία διαδικτυακών υπηρεσιών. Είναι ένας από τους πιο γνωστούς και παλιούς θεματικούς καταλόγους του διαδικτύου Προσφέρει στους χρήστες του έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Yahoo! Mail), μηχανή αναζήτησης, ομάδες χρηστών, νέα, παιχνίδια,διαφημίσεις και ακόμα και ένα πρόγραμμα για άμεσα ηλεκτρονικά μηνύματα, το Yahoo! Messenger.

9 Myspace Είναι μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, η οποία ανήκει στην εταιρεία Specific Media LLC και στον ποπ σταρ Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. Ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2003 και εδρεύει στο Μπέβερλι Χιλς, στην Καλιφόρνια. Τον Αύγουστο του 2011, το Myspace είχε 33,1 εκατομμύρια ξεχωριστούς επισκέπτες στις Η.Π.Α. Το 2008, το Myspace ξεπεράστηκε από το Facebook Το Δεκέμβριο του 2011, κατετάγη 138ο σε επισκεψιμότητα. Τον Ιούνιο του 2009, απασχολούσε περίπου εργαζόμενους

10 Twitter Δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2006 από τον Τζακ Ντόρσεϊ
Είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες του να στέλνουν και να διαβάζουν σύντομα μηνύματα Τα μηνύματα μπορούν να αναγνωστούν και από μη συνδεδεμένους χρήστες, αλλά μόνο οι συνδεδεμένοι μπορούν να δημοσιεύσουν κείμενα. Η υπηρεσία έγινε γρήγορα δημοφιλής και σήμερα έχει 500 εκατομμύρια χρήστες.

11 Επίδραση των Κοινωνικών Δικτύων στην ψυχολογία των ανθρώπων και κυρίως στους εφήβους

12 Εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα 1
Εθισμός στα Μ.Κ.Δ. είναι το σύνδρομο στέρησης, όταν η χρήση διακόπτεται παρουσιάζονται συμπτώματα άγχους και εκνευρισμού. Για παράδειγμα σκεφθείτε κάποιον που έχει βγει για ποτό και δεν ακούει καν τι του λέει ο συνομιλητής του αλλά σκέφτεται με αγωνία τι έχει γραφτεί στον «τοίχο» του και βιάζεται για να πάει σπίτι αδιαφορώντας για τον άνθρωπο που τον συνοδεύει. Ο ίδιος άνθρωπος πιθανότατα να μπαίνει στο Facebook 3 και 4 φορές την ημέρα. Είναι άξιο απορίας πραγματικά για το τι κοινωνικές δεξιότητες θα αποκτήσει ο συγκεκριμένος άνθρωπος που είναι πολύ πιθανόν να καταλήξει κοινωνικά ευνουχισμένος.

13 Εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα 2
Όλο και περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου, στην πλειο-ψηφία τους νέοι, παραμένουν ξάγρυπνοι μέχρι και τις 4 το πρωί, ακόμη και τις καθημερινές, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα (λόγω έλλειψης ύπνου), στην ημερήσια δρα-στηριότητά τους και στην εργασία τους, ενώ ορατά θα είναι σε λίγο και τα προβλήματα υγείας.

14 ΑΙΤΙΑ ΕΘΙΣΜΟΥ 1 Το Ίντερνετ έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Ένα από τα χαρα-κτηριστικά του μέσου που προκύπτει από τη φύση του είναι ότι μπορεί να δημιουργήσει μια «ιδανική κατάσταση εαυτού», όπου το άτομο μπορεί να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της προσωπικό-τητας του χωρίς να έχει περιορισμούς και συνέ-πειες.

15 ΑΙΤΙΑ ΕΘΙΣΜΟΥ 2 Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να συνδεθεί και να αποσυνδεθεί όποτε θέλει, ενώ μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει, πολλές φορές, οπτική επαφή. Ο έφηβος μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την εκάστοτε διαδικτυακή εμπειρία, εξαιτίας της ανωνυμίας, που συνιστά κατεξοχήν χαρακτηριστικό του Διαδικτύου.

16 Θετικές Επιπτώσεις 1 Η λειτουργία των κοινωνικών δικτύων είναι ένα επίκαιρο θέμα που έχει απασχολήσει πολλούς ανθρώπους και οι απόψεις για το αν επιδρά θετικά ή αρνητικά στη ζωή μας διίστανται. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν ένα μεγάλο αριθμό πλεονεκτημάτων: Εύκολος τρόπος επικοινωνίας για όλους τους ανθρώπους. Λόγω του λιγοστού ελεύθερου χρόνου οι νέοι καταφεύγουν στο διαδίκτυο για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους. Για τους νέους οι οποίοι κατοικούν σε επαρχίες λόγω των λιγοστών δυνατοτήτων να συναντηθούν και να συναναστραφούν με άτομα της ηλικίας τους. Οι νέοι ψυχαγωγούνται και συνομιλούν με άλλα άτομα.

17 Θετικές Επιπτώσεις 2 Στις θετικές επιπτώσεις περιλαμβάνονται:
Μεγαλύτερη διασύνδεση. Διευκόλυνση στην επικοινωνία. Δημόσια και ελεύθερη έκθεση πληροφοριών. Μικρές επιχειρήσεις απέκτησαν λόγο και πρόσβαση σε μεγάλες αγορές. Χωρίς τον Παγκόσμιο Ιστό η παγκοσμιοποίηση δε θα είχε φτάσει στο σημερινό επίπεδο.

18 Αρνητικές επιδράσεις Στις αρνητικές επιπτώσεις περιλαμβάνονται:
Εγκληματίες του Διαδικτύου. Δημιουργία νέων μορφών κοινωνικής δικτύωσης. Η ευρύτατη διάδοση των υπολογιστών στις εταιρείες έκανε τους υπαλλήλους λιγότερο παραγωγικούς επειδή χρησιμοποιούσαν τους Η/Υ για προσωπική χρήση ( , παιχνίδια, συνομιλίες κλπ). Η χρήση των κοινωνικών δικτύων στο χώρο εργασίας, οδήγησαν σε ισχυρότερες μορφές παραβίασης της ιδιωτικής ζωής, όπως η καταγραφή της πληκτρολόγησης και εφαρμογές φιλτραρίσματος Πληροφοριών από την ίδια την εταιρεία προς τους υπαλλήλους της (κατασκοπευτικό λογισμικό και λογισμικά ελέγχου περιεχομένου). Οι συνομοσιολόγοι και εθνικιστές φοβήθηκαν ότι στο μέλλον οι πληροφορίες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τις κυβερνήσεις για τον έλεγχο του πλήθους.

19 Αρνητικές επιδράσεις των κοινωνικών δικτύων στους εφήβους
Τα κοινωνικά δίκτυα επιδρούν αρνητικά στη ζωή των μαθητών με διάφορους τρόπους: Οι μαθητές καταλήγουν να είναι εξαρτημένοι από τη χρήση τέτοιων δικτύων (π.χ. facebook). Καταντούν παθητικοί δέκτες των μηνυμάτων με τα οποία τους βομβαρδίζουν καταιγιστικά τα κοινωνικά δίκτυα. Πέφτουν θύματα εξαπάτησης από τέτοια μηνύματα. Οι μαθητές αγνοούν τα μαθήματα του σχολείου και προτιμούν την “ψυχαγωγία” μέσω των δικτύων και κατ’ επέκταση υστερούν από την μόρφωσή τους. Κακομεταχείριση ανηλίκων, που έπεσαν θύματα καλοστημένης απάτης μέσω του διαδικτύου. Χωρίς αμφιβολία, τα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα, αλλά εγκυμονούν και πολλούς κινδύνους. Καθήκον και χρέος όλων μας είναι να μην εξαρτώμαστε από αυτά και να μην επιτρέπουμε να δρουν αρνητικά στη ζωή μας. Ας κρατήσουμε μόνο τα θετικά που μας προσφέρουν.

20 ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΟΥ «ΕΘΙΣΜΟΥ»ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 1
«Εθισμένα» στο διαδίκτυο αποδεικνύονται ότι είναι τα ελληνόπουλα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποι-ήθηκε από την Μονάδα Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων «Π. και Α. Κυριακού».

21 ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΟΥ «ΕΘΙΣΜΟΥ»ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 2
Πολύ ενδιαφέροντα συμπε-ράσματα προκύπτουν και από τις επιμέρους διαδικτυακές συμπεριφορές των εφήβων. Σχεδόν όλοι (92%) είναι μέλη κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, το Twitter κ.ά. Μάλιστα, οι τέσσερις στους δέκα (39,4%) ασχολούνται με αυτά περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα τις καθημερινές, ενώ έξι στους δέκα (60,2%) ξοδεύουν αντίστοιχο χρόνο τα σαββατοκύριακα.

22 ΚΙΝΔΥΝΟΙ / ΑΣΦΑΛΕΙΑ

23 Αποτελεσματικές μέθοδοι προστασίας θεωρούνται
Μια κοινή συμφωνία με τους χρήστες σχετικά με το χρόνο χρήσης του ίντερνετ Η τοποθέτηση του Η/Υ σε κοινόχρηστο χώρο όπου υπάρχει πρόσβαση και δυνατότητα παρακολούθησης και ποτέ στο εφηβικό δωμάτιο Η συνεχής, διακριτική παρουσία των γονιών στο σπίτι όσο τα παιδιά σερφάρουν Η ενημέρωση των παιδιών από τους γονείς ή εκπαιδευτικούς για τους ηθικούς κανόνες που διέπουν την ηλεκτρονική επικοινωνία με τους άλλους Η ενημέρωση τους για τους υφιστάμενους κινδύνους

24 5 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK
Tην ημερομηνία γενεθλίων σας Την κατάσταση της σχέσης σας Την τοποθεσία σας Το γεγονός ότι είστε μόνοι στο σπίτι σας Φωτογραφίες και ονόματα παιδιών, συγγενών και φίλων

25 Ποια είναι η φιλοσοφία του Facebook για τα προσωπικά δεδομένα και τις διαφημίσεις;

26 FACEBOOK: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Οι όροι αυτοί μπορούν να αλλάξουν οποτεδήποτε χωρίς προειδοποίηση, κάτι που είναι τυποποιημένο για ένα χώρο . Αν κρατάτε κάποια προσωπικά στοιχεία ή προσωπικές σκέψεις, το Facebook μπορεί να τις μετατρέψει σε βιβλίο, να δημιουργήσει αντίγραφα. Στην αστυνομία, έχουν καταγγελίες για προσωπικά στοιχεία ατόμων και φωτογραφίες που οι ίδιοι οι κάτοχοί είχαν καταχωρήσει σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, αλλά διαπίστωσαν ότι στη συνέχεια αναρτήθηκαν και σε άλλες ιστοσελίδες. Η συμβουλή είναι οι χρήστες να μάθουν να διαβάζουν πρώτα τους όρους εγγραφής και να είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τις πληροφορίες και το περιεχόμενο που «ανεβάζουν» στο Διαδίκτυο, αφού είναι άγνωστος ο τρόπος διακίνησής τους.

27 FACEBOOK: ΚΙΝΔΥΝΟΙ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

28 FACEBOOK: ΚΙΝΔΥΝΟΙ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
«Με την αποδοχή των όρων χρήσης της ιστοσελίδας, τα προσωπικά στοιχεία του χρήστη είναι στη διάθεση της εταιρείας που τη διαχειρίζεται. Μπορεί «να τα κάνει ό,τι θέλει, να χρησιμοποιήσει όπως εκείνη νομίζει», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΝΕΟΙ). «Οι περισσότεροι νέοι δείχνουν εμπιστοσύνη στην κοινότητα χρηστών του Facebook, χρησιμοποιώντας το πραγματικό τους όνομα, διεύθυνση ή φωτογραφία, χωρίς προηγουμένως να έχουν διαβάσει τα “μικρά γράμματα”, τους όρους χρήσης .

29 Κριτήρια για τα like στο internet

30 Κριτήρια για τα like στο internet

31 Στατιστικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου

32 Το κοινωνικό δίκτυο σε τι σου χρησιμεύει;

33 Είναι εύκολο να εντοπίσεις τους φίλους σου μέσω του κοινωνικού δικτύου;

34 Σας αρέσει ο τρόπος επικοινωνίας με χρήση διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων;

35 Ποιο διαδικτυακό μέσο προτιμάτε;

36 Έχετε facebook ή twitter; Αν ναι, έχετε διαβάσει τους όρους χρήσης του πριν γίνεται μέλος;

37 Αν αλλάξετε γνώμη για κάποιο κοινωνικό δίκτυο που χρησιμοποιείτε, τι θα κάνετε;

38 Έχετε εμπιστοσύνη στα κοινωνικά δίκτυα;

39 Πόσους φίλους έχετε στα κοινωνικά δίκτυα;

40 Μαθητές: Αλ Ατράς Μιχαήλ Αντωνίου Κωνσταντίνα Βιέννα Παγώνα Γαρέφος Λουκάς Γάτσου Βαρβάρα Γάτσου Μαρία Ζώνας Χαράλαμπος Καράντζαλης Παναγιώτης Λίλιου Άννα-Μαρία Λίλιου Ελισάβετ Μίχα Αθανασία Μπενέκου Μαρία Σκίπης Χαράλαμπος

41 Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεληπούλιου Σοφία ΠΕ 06 Πιλτσούλη Στεργιανή ΠΕ 20


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google